= OSLO

Nå skal ikke jeg skryte på meg at jeg er så flink til å kjøpe blader av “gateselgere” eller putte penger i kopper rundt på gatehjørnene..men av og til gjør jeg det, og så har jeg et par ting jeg gir fast til.

Nå da vi var i butikken og handlet til helga kjøpte jeg = OSLO av en som sto ved døra, og det var koselig å prate med ham også, og så syns jeg det sto veldig mye interessant i bladet, og en gutt som het Sondre som ble intervjuet i bladet skrev også dikt, og et av dem kan du se under her…jeg synes det var så fint ….


#=oslo #oslo #blogg #mjøndalen #rus

26 kommentarer
    1. var ett fint dikt , jeg er ikke noe flink til å gi penger til tiggere ved butikker å slikt jeg synes rett å slett ikke noe om det , å mange av de er litt svindlere også , har jeg lest der flere ble tatt på fersken . Men har sett at spes eldre mennesker gir dem penger i koppen

    2. siv: Det syns jeg også :)) ..ikke veldig flink jeg heller…men noen ganger “føler en for “å gi /bidra litt 🙂 …Er nok litt forskjell på de forskjellige som sitter rundt om, sikkert noen “uærlige” blant dem også…som ellers i samfunnet…Ha en fin kveld :))

    3. Miss Imperfektum: Syns jeg også..og det er sikkert meningsfylt for de som selger ..i tillegg til at de “trenger”pengene..Bladet er bra det…

    4. Laila MA: Likte det godt 🙂 Ja det er mye interessant å lese der 🙂 Man kjøper jo mest for å støtte selgeren ,som faktisk gjør en jobb og det er jo positivt…men ekstra fint at bladet er bra også :))

    5. Fint dikt og =Oslo er et viktig blad. Har kjøpt det selv noen ganger men en stund siden sist. Det er fin arbeidstrening for de folka og stå der. Pengene går til en god sak så det er en godt tiltak.

    6. Eg bruker å kjøpe når eg er i Tønsberg og Oslo. Står mye intresant i dei og så syns eg det er ein fin måte å støtte på. Legger veldig sjelden i kopper no lengre. Gjorde det før gateselgerne kom. . Håper du har det bra og at du får ei god ny uke. klem <3

    7. Helge: Likte det :)) Ja det er et bra tiltak..som sikkert gjør dagen mer meningsfull for mange 🙂 Og så er det jammen mye bra å lese i bladet også :))

    8. gretashobby: Så bra, jeg kjøper av og til..og liker innholdet, men kjøper mest for å “støtte”selgeren litt :))…nei ikke alle jeg føler for å gi til og det er jo så mange, så blir når jeg får en følelse av at jeg har lyst til å bidra …:) Samme til deg 🙂 Klem <3

    9. =oslo er et fint blad. Har en fast jeg kjøper av jeg!:)
      er så hyggelig og “følge” selgerene!! Nå sist hadde han fått leilighet, så måtte selge litt flere så han fikk depositumet i boks!
      Kjempe bra tiltak er det! 🙂

    10. Moving On: Mye interessant å lese ja 🙂 Det er sikkert ok , bli litt kjent med den mann kjøper av:)…Jeg har ingen spesielle jeg pleier gå forbi, så det blir mer tilfeldig de gangene jeg kjøper 🙂
      Ønsker deg ei fin kommende uke :))

    11. Jeg putter ALDRI penger i koppen. Det er mitt prinsipp. Men det er noe annet om noen står med en bøsse og samler inn til noe veldedig 🙂 Jeg har heller ikke kjøpt noen av bladene som tilbys. Men har mange ganger tenkt at jeg kunne ha gjort det. Jeg liker å lese og jeg vet at det står mye interessant i de bladene. Men har ikke kommet så langt enda 🙂
      Det var et veldig fint dikt synes jeg 🙂 Og beviser nok en gang, at det står mye fint i de bladene 🙂
      Kveldsklem <3

    12. karidansen: Ja , jeg har ingen spesiell mening om for eller mot…så tar det mer på magefølelsen :…syns det var et veldig fint dikt ja :))

    13. Eva: Det er jo opp til hver og en ,ikke så ofte jeg gir men føler for det av og til :)) De bladene er bra..men jeg gjør det mest for å støtte selgeren :)) Det var kjempebra skrevet syns jeg :)) Klem tilbake <3

    14. Jeg kjøper tilsvarende blad her i Bergen fra tid til annen. Her heter det Megafon, og halvparten av kjøpesummen går til selgeren. En ting jeg legger merke til med dem som selger er at de aller fleste er utrolig hyggelige! Om du ikke kjøper blad så ønsker selgeren deg likevel en god dag! Det står mye bra i bladet, og de som selger er ikke påtrengende sånn som tiggere med koppene er. De gir jeg aldri til, og jeg vet faktisk ikke hvor dårlig det er med mange av dem.
      Diktet var veldig fint, til ettertanke. det liker jeg 🙂

    15. margarites: Ja , det er vel halvparten som går til selger her også…de jeg har kjøpt av virker veldig sympatiske ..og ikke påtrengende …og bladet inneholder mye bra 🙂
      Nei , det er litt vanskelig det der..jeg gir av og til men ikke så ofte …sikkert ulike behov for de som sitter slik…. Det diktet var veldig bra syns jeg også <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg