Hva med sommerferien ……Har du et favoritt feriested ?

På denne tiden for fem år siden var det siste gangen jeg og mannen reiste på ferie utenlands, da var vi på Korfu (Roda) et koselig lite sted hvor vi lå på et flott hotell og omgivelsene var vakre….men dessverre ble ferien et “mareritt” pga formen min, vi skulle liksom dra for å se om det kunne bedre på formen , men det var ikke så lurt..(obs !..jeg har ikke angst…men jeg blir totalt utmattet og kroppen verker som om en har influensa eller tannverk,og da er det ikke noe kos å være på ferie..selv om mange (sikkert velmenende ) sier til meg….jammen om dere drar kan jo du bare slappe av på hotellrommet…men tror ikke noen slapper av med intens “tannverk”…da vil man helst være hjemme)

Fra guttene var små pleide vi alltid å ta en tur til ulike steder i “syden ” i løpet av sommeren, pluss turer til  f.eks, Kragerø, Hankø eller Vrådal…og det var alltid store forventninger og planlegging til ferien…etter guttene ble voksne pleide mannen og jeg å starte ferien med noen dager til København med bil…så en “sydentur” og gjerne en tur til Kragerø..e.l..

Men etter den Korfuturen ble det tre år uten så mye som ei natt hjemmeifra…men for to år siden fikk vi til et par små turer med ei overnatting i løpet av sommeren..og i fjor var vi på fire turer en i hver av ferieukene til mannen ..riktignok bare ei overnatting og så hjem..og turene var bare 1/2 – 1 1/2 time fra der vi bor ,men det føltes som ferie…

Og som noen av dere vet “oppdaget” vi jo Åsgårdstrand i fjor..og der likte vi oss så godt ….så akkurat nå er det… Mitt favorittferiested…

Jeg vet godt at mange med sykdom /plager kan ha god  nytte av og føle seg bedre av å reise…..det har jeg skrevet litt om HER

Her er noen få bilder fra Korfu turen……


Det går ann å smile og ha på hatt selv om man ikke er i form…Vi hadde noen små koselige stunder innimellom og stedet var fint…på det nederste bildet gleder jeg meg til å komme hjem , men gruer meg for den lange reisa..så sitter litt “mollefunken”å venter på taxi…

Og så var det Åsgårdstrand da……

Fin sommer i Norge kan være mer enn bra nok det, men ønsker jo å kunne velge hvor jeg vil reise igjen..og gjerne både inn og utland…og det blir nok slik igjen…

#norge #korfu #åsgårdstrand #roda #feriereiser

 

 

 

50 kommentarer
    1. Ingenting er som å sove i egen seng. Borte bra men hjemme best. Er vell en grunn til at en sier det!:)
      For , min del feriefavoritten i Norge på hytta, eller i telt i skogen!!:)

    2. I år blir det en spesiell ferie. Om 21 dager drar jeg til Ecuador, galapagos, equador og så Peru !!! Gleder meg sååååååå mye 🙂 i utgangspunktet er det torpet i Sverige som er favoritt feriestedet men litt variasjon er jo ikke dumt 😉 ikke alltid man må reise så langt for å komme til favoritt feriestedet 🙂 snart er det ferietid. Håper du får en super ferie når den tid kommer :)))

    3. Det er mange fine plasser i nærmiljøet også,(for eksempel Åsgårdstrand!) og da slipper man å slite seg ut på reisa! Ellers er det viktig å tenke sånn som deg – at det skal bli slik igjen at du orker å dra hvor du vil. “Å ha trua” DET er det mye helbredelse i! 😀

    4. Kjedelig at ferien ble slik. Ikke noe gøy når alt slar seg vrangt.
      Jeg elsker å reise. Gjerne verden rundt, og bare det skal skje noe med varme er jeg klar.
      Jeg er heldig som ikke har noe som stopper meg. Jeg kan ikke si annet.
      Ser jo ut som en flott plass dere var på, men skjønner hva du mener.
      Vi trekker hjem når ting butter imot.
      Jeg håper du klarer å finne den formen for ferie som passer dere. Det er jo det viktigste av alt sammen.:)

    5. kjenner igjen at formen styrer alt….eg orker null og nix og ferie kjenner eg bare ordet gjør meg sliten……lengter etter sol OG mer energi, tror eg har mangesium og sinkmangel……føler meg flat i batteriet
      hahaha
      <3

    6. Jeg huske du dro til Åsgårstrand 🙂 FInt der da. Har du vært i Langesund? Ikke så lang kjøring kanskje heller for dere. Der er samme sjarmen som Åsgårstrand 🙂 Bare et tips. Bittelite og sjarmerende 🙂 Og Holmsbu <3 Fint du finner steder du KAN reise, og koser deg med det i stedet for 🙂 klemmer godklemmer <3

    7. Ja,heldigvis blir jeg bedre når jeg er på tur. Og nå er jeg jo så mye friskere i utgangspunktet så gleder jeg meg stort til ferie og favoritten min sees under kategorien reiser på bloggen min. Det er cruise i Middelhavet. Det å bli fraktet fra by til by, innom flere land, men likevel slippe å pakke ned og opp, det er fantastisk. Man får sett så himla mye og så synes jeg det er deilig å slippe å organisere 🙂 Men man kan jo organisere når man er i land, hvis man vil 🙂 Jeg vil ikke 🙂 Enten så er jeg med på en organsiert tur eller så går vi og rusler på egenhånd. Herlig. Denne gangen skal vi til Malaga, Palma, Sevilla, Ibiza, Gibraltar og Villefranche. 14 dager, jeg gleder meg så jeg nesten ikke klarer å vente. Da blir det nye blogginnlegg 🙂

    8. Moving On: Er noe i det utrykket ja…men moro med litt forandrin innimellom…så en kan se hvor bra en har det hjemme også :))….om en har hytte er nok det en favoritt ja…vi har ikke det…men da jeg var barn hadde vi et par hytter som vi lånte,som vi var ofte på..og det er fine ferieminner det :))

    9. miastorp: Det var jo litt av noen ferieplanerja…blir nok spennende :))…ja torpet må jo være veldig koselig..men noen opplevelser fra reise er jo også gøy :)) Ferien blir nok fin her også..bare tilpasser den til energien :))

    10. karidansen: Ja man mååå jo ikke absolutt reise langt, det å trives der man er er jo det viktigste..og vi likte oss veldig godt i Åsgårdstrand og det er mindre enn en time fra oss…så det passer perfekt nå…men må helst være litt sol da :))…trua er der :))

    11. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Det var ingen positiv opplevelse nei..men ,men…fint sted da :))
      Jeg var også glad i å reise før…i allefall utenlands et par ganger i året…men fine steder som det ikke er så langt til kan være veldig bra det også…men litt finvær mååå man ha :))
      Ja litt enklere å være hjemme når man har mye smerter..men koser oss veldig på slike småturer :))

    12. Anonym: Ja , ikke noe gøy å reise langt med dårlig form, men noen små forandringer kan gi energi..men man kan finne måter å feriere på som passer til den formen man er i :))

    13. frodith: Ja jeg fortalte jo hvor fornøyd jeg var på bloggen…og la ut mange bilder :)) Husker du var I Langesunn…på noe konsert..høres koselig ut der også :)..og Holmsbu har jeg vært..veldig koselig der også :))…Takker for tips 🙂 Klem tilbake <3

    14. Slett ikke lett når kroppen streiker. Man har det selvfølgelig beste hjemme da. Åsgårdsstrand er vakkert. Jeg har vært der flere ganger, og til og med møtt en rådyr i full fart på stranden! Håper du blir bedre med tiden, så kan du reise langt igjen. I år blir det nordover for oss tror jeg, og det skal bli fint med feire i Sommernorge med midnattssol!

    15. Mariann Sæther Tokle: Så bra…vet mange som henter energi fra reiser og ferier..:)) Husker du var på en slik tur ja…så spennende ut det :)) Sikkert en fin form for ferie..der en opplever mye uten å måtte “styre”så mye selv :))..så spennende steder dere skal til nå…blir fint å se bilder derfra :))

    16. Vi lever det enkle liv uten bil og drar ikke på ferie Vi har også 4 katter som gjør det umulig Men har jo en drøm å reise med hurtigruta en gang, og kanskje ta en tur til nord i England. Favoritt landet å feriere i er uten tvil Norge. Hadde helsen min vært bedre er det nok mulig vi hadde vært mere aktive på feriefronten men vi føler ikke at det er helsa som begrenser oss. 🙂

    17. natheless: Nei, man vil jo helst være i normal form…men man får tilpasse det etter hvordan man er her og nå..og Åsgårdstrand var perfekt for meg nå ..kan ta en kaffe oppe i “byen”spise på resturangen ute på hotellet på kvelden og ta en tur på stranda…men litt sol må det være da :))
      Har aldr vært i Nordnorge…men det ser så vakkert ut ..så det blir nok en fin ferie :))

    18. Vi har vært der oppe flere ganger, så jeg vet hva jeg går til. Lyset er så spesiellt, og mannen skal fiske litt. Bilder kommer nok etter sommeren, så da skal du får se mer! 🙂

    19. Trulte H: Ja har man fire katter måman vel bli hjemme om en ikke har noen til å passe dem…men om en koser seg der en er er jo det fint :))…hurtigruta høres fint ut..håper dere får til det en gang:))..har aldri vært i England i det heletatt jeg..men der er det nok mye fint å oppleve :)) Norge er bra…særlig med litt sol og varme :))

    20. natheless: Det er nok sånn behagelig ferie..litt stressfritt kan jeg tenke meg :)) Gleder meg tilå se bildene…for det er klart ,ingen ferie uten kamera…hehe…:))

    21. Fine bilder 🙂 så veldig fint ut på alle bilder 🙂
      lengter etter sol og sommer nå….
      klarer ikke velge ut bare et sted hvor eg liker meg. 😛 når det virkelig er sol og sommer og fint, da liker eg meg godt hjemme hos mor på vakre Osterøy 😛 hehe… men eg er blitt veldig glad i Stavern hvor min kjære kommer fra 😉
      Har lyst til å reise og oppleve mer av Norge, samt reise og oppleve mer av det store utland også 🙂 Trives godt i hellas 🙂
      Ønsker deg en fin kveld 😉

    22. Fidolina: Takk, ja det er så mange flotte steder både i Norge og utenlands..men som du også sier sol det er må det være ..skal en kose seg skikkelig på ferie :)) Osterøy har jeg ikke vært ..men Stavern har jeg vært et par ganger for mange år siden…fint der ja 🙂 Helles likte vi oss godt også…så sjarmerende og koselig 🙂 Håper vi begge får noen fine opplevelser , samme hvor ferien blir …:))

    23. Korfu er bare herlig sted, uansett hvor som helst bare det er varmt for min del. Jeg var på Madeira i for noen år siden, det tror jeg er det fineste stede jeg har vært på. Stilig hatt du 😉

    24. Det viktigste med ferie er at man slapper av og koser seg! Nyter dagene og føler at man kan samle krefter og energi! Spiller ingen rolle hvor langt man reiser! Jeg for min del vil gjerne dra til et sted med sol og varme (som varer mer enn 2 dager). Bergenssommrene er ikke bestandig (les: sjelden) de beste. I år, igjen, er planen å dra til Venezia, eller like utenfor. Der pleier det å være stabilt vær, men av og til lurer vi på om vi skal reise litt kortere. Det finnes da bra steder lenger her nord også. Og om været ikke blir helt som forventet, så får vi vurdere en sydentur til høsten. 🙂

    25. Det er veldig kjekt å reise. Men litt tungt når man ikke er i form. Da har man det oftest best hjemme. Det så veldig fint ut der dere var i alle fall. Jeg har aldri vært der.
      Selv har jeg vært mye ute og reist, både alene og med familie. Snart skal jeg på helgetur til Praha, hvor jeg ikke har vært før. Så det tenker jeg skal bli litt godt. For selv om jeg er utmattet, så setter jeg pris på andre omgivelser. Det liver litt opp i humøret i alle fall 🙂
      En av mine favoritter er USA, men jeg har kun vært i Florida. To ganger. Og reiser gjerne dit igjen 🙂 Og så forelsket jeg meg både i Italia, og i Kreta. Så det er også plasser jeg gjerne drar til igjen 🙂 Kanskje er det snakk om en liten tur til Kreta til sommeren, en venn av meg har leilighet der. Men jeg vet ikke enda 🙂
      Håper du får til en eller flere små turer denne sommeren også. Så får du i alle fall sett litt annet, og fått feriefølelsen <3 Men kun om du føler for det 🙂
      Ha en fortsatt herlig kveld 🙂 Klemmer godt <3

    26. morsmiddag: Veldig fint der, eneste gangen vi har vært der ..men søstern min og mannen er en tur til Korfu så si hver sommer :))..Madeira har jeg ikke vært ..men hørt det er fint 🙂 Takk for det…synlig i allefall, med den fargen :))

    27. margarites: Helt enig, finne noe en har glede av :)) Et koselig sted og litt sol kan være den perfekte ferien det…men det er jo gøy å oppleve litt nytt også…men det får jeg ta igjen senere…
      Elsker sommere med mye sol så håper det blir like fint som i fjor :)) Venizia er nok flott ,så det hadde nok vært et fint sted å dra..men mange fine plasser i Norge også :))

    28. Eva: Var flott på Korfu…men opplevelsen blir jo ikke bra når en er så dårlig ..så det var jo dumt..men..men..
      Mange spennende steder du har vært da :)) Har aldri vært i Usa men mange ulike steder i “syden”og håper jo å kunne det igjen..også likte jeg og mannen oss godt på de turene til København :)) Mannen her har vært i Praha og synes det var veldig bra :)) Kreta har jeg vært..og det var en fin tur :)) Om man får en positiv opplevelse av reisa er det jo verdt å bli sliten for..men jeg får så vondt når jeg blir så sliten at da ligger jeg omtrent bare å “vrir”meg..og det er det jo ingen vits å dra til et annet land for…det kan jeg like godt gjøre hjemme ..hehe…(litt galgenhumor må man ha ) Har troa på at det kan bli noen fine småturer i løpet av sommeren..gleder meg til det :)) Nattaklem<3

    29. Vi har ikke lagt noen planer ennå annet enn en tur til Lofoten et par uker som vi gjør hvert år. Vi har vært noen turer til syden men aldri blitt de store sydenfarere. Paris har liksom vært vårt paradis på mange turer 🙂

    30. Håper du blir så frisk snart at du kan velge om du vil reise på ferie og hvor uten begrensninger pga helsen. Er masse fine steder i nærområdet, men det å kunne velge er viktig.
      Vi skal til Yorkshire på caravanferie i juli 🙂
      Ha en riktig god natt <3

    31. Det finnes så mange flotte steder rundt om i verden. Jeg stortives når jeg har vært i Florida, men også i Skottland, Island og Færøyene.
      Selv om jeg elsker å reise, sier lommeboka nå at jeg må la være å ta de store turene. Men en liten tur i ny og ne blir det uansett.
      Og jeg må si at jeg trives veldig godt hjemme nå også.

    32. dedicat: Aldri vært i Lofoten …men det må være kjempeflott..det jeg har sett av bilder i allefall :)) Paris er også et sted jeg kunne tenke meg å se :)) Ha en ffin dag videre :))

    33. Fru Stussli: Ja selv om jeg koser meg på småturer her også….og klarer å se det positive ..skulle jeg gjerne kunnet ta noen utelandsreiser igjen også….:))
      Caravanferie..det blir nok spennende :)) Ha en fin dag videre :))

    34. Sonja: Spennende reiser du har vært på da :))..ja det koster med langturer..så alt for ofte kan man jo ikke ….Nå har vi brukt sååå lite penger på ferie de siste årene at vi kunne reist”verden rundt”…men det orker jeg jo ikke..hehe…(litt galgenhumor kommer godt med )
      Kan kose seg masse hjemme eller på småturer..til koselige plasser :))

    35. Jeg er så glad for at jeg får lov/ kan være hjemme jeg. Ikke glad i for mye sol og varme så sydentur er uaktuelt. Skulle ønske jeg hadde krefter til en Londontur, eller Lofoten, men kanskje det kan bli en bitteliten tur til Mjøndalen eller Hokksund? *ler* Jeg stiler ikke høyt, har ikke store drømmer eller forventninger, det koster for mye krefter, så får dagene komme og gå. Men må innrømme at Åsgårdstrand tirret nysgjerrigheten.

    36. Inger: Nå er syden uaktuelt her også…men ellers liker jeg sol og varme :)) Kan være det beste å være hjemme ja..og kose seg med småturer…:)) Jeg legger også lista lavt og prøver å finne koselige allternativer til lange reiser…Åsgårdstrand hadde alt jeg trenger for å kose meg…ei strand ,en kafe ,koselige gater og et fint hotell :)) Håper du får noen fine opplevelser i sommer også :))

    37. Så lenge eg kan hugse, så rieste vi å ferie og alltid innom Oslo. Eg og T har vore noen ganger til sol og varme. Men vi har alltid måtte dra til Oslo og dei seinare åra Tønsberg og Nøtterøy. Vi reiser helst til familie når vi drar på ferie, siden familien bor langt unna. ein må dra dit ein kan få ferie. Slappe av og ksoe seg. Dra ein plass ein veit ein får meir verk enn elelrs er ikkje gøy og hvertfall ikkje ferie. Klem fra meg til deg

    38. gretashobby: Oslo er en fin sommerby…og koselig å ta en tur dit :)) Fint å besøke familie i feriene..og Tønsberg og Nøtterøy er jo vakre steder 🙂
      Enig , ferie er det som hver enkelt koser seg med ..uansett hvor det er ..det skal jo være noe fint ikke noe en blir dårligere av :)) Godklem til deg også <3

    39. Ser nydelig ut i Åsgårdsstrand da, og bare det er fint vær er det fint over alt nesten, synes jeg. Men du, jeg håper du tar sjansen på en sydentur igjen. Er så godt å dra til garantert varme og sol! Er ikke varme og sol noe som hjelper på å ha det bedre med den sykdommen? Jeg har Kypros som mitt favorittsted, der reiser jeg alltid en gang i året.

    40. maiken: Likte oss kjempegodt der….ja været har mye å si for trivselen :)) Om jeg…vipps …bare var i syden hadde nok sola og varmen vært bra for meg…men å reise langt blir for krevende slik det er nå…men troa er der på at jeg kan det siden igjen…så lenge finner jeg noe jeg trives med innen kort radius :)) Har vært på Kypros…knallfint der :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg