KJEMPEGODE HAMBURGERBRØD !

Her kommer det oppskrift på hamburgerbrøda som jeg viste frem i gårsdagens innlegg fra …grillkos med gutta . …Jeg har forsøkt å bake hamburgerbrød en gang tidligere , men den oppskrifta jeg forsøkte da var ikke særlig vellykket, så nå hadde jeg lyst til å prøve igjen..og søkte etter myke hamburgerbrød..og kom da over disse på Trines matblogg..og de ble faktisk helt perfekte…så i stede for å skrive oppskrifta om igjen linker jeg til det innlegget…HER

Her er bildene fra min bakst….


#hamburgerbrød #mjøndalen #blogg #matblogg #oppskrifter

56 kommentarer
    1. Takk for oppskrift. Har skrevet den ned. Neste gang det blir hamburgerbrød her, blir de hjemmelagde. Kanskje jeg tar i litt grovt mjøl også, så blir de “sunnere”! 😀

    2. De så fine ut så måtte titte på oppskriften. Den var grei. Det tipset som hun skrev om smøret lært jeg for kort tid siden fra bakeprogramet “The Great British Bake Off” på Tv. Det er den beste og eneste måten å tilsette smør i søt gjærbakst iflg programlederne Mary Barry og Paul Hollywood.

    3. Wow du er fliiink å bake 😀 Hamburgerbrød har jeg aldri prøvd for jeg har liksom tenkt at de må være supermyke uten skorpe men de dine ser helt aldeles perfekte ut 😀 godklæmme <3

    4. Moving On: Jeg ble overrasket over hvor gode de var selv jeg :))..de kjøpte er ikke gode i det heletatt..men det er det vi har pleid å bruke også…men ikke nå mer :))

    5. Ååå, det så godt ut ja 😀 Kjempeflink å bake er du , og med noen grove burgere er det helt topp. Håper du har hatt en fin dag 🙂 Jeg styrer fælt på med flytting om dagen…God klem <3

    6. karidansen: Bare hyggelig…og det var jo enkelt å bare linke..så ble det ikke så mye skriving 🙂 Kan helt sikkert ha i grovt…bare ikke så mye at de blir “tunge”….:))

    7. ladyaugust: Takk..ikke alltid det blir så bra…men det som er vellykket kommer som regel på bloggen..hehe…
      Disse ble akkurat slik hamburgerbrød skal være…før når jeg har prøvd en annen oppskrift ble det mer som rundstykker…Stooor klem tilbake <3

    8. frodith: Takk..de ble kjempegode..jeg er ikke normalt noen burger “fan”…men med disse brøda blir det nok mer av det i sommer :))
      Har vært en grei og rolig dag i dag..stryki litt tøy..og nå baker mannen grovbrød…nam !
      Flytting er slitsomt…men så blir det nok veldig bra :))) Klem <3

    9. Takk for oppskriften! Den skal jeg teste ut og det med å kjevle inn smøret på slutten var lurt. Jeg smelter alltid smøret ikke gjærbakst.
      Håper du har hatt en fin dag igjen sola 🙂 klem 🙂

    10. De så utrolig gode ut, og jeg skal jammen prøve dem å ta dem med neste gang jeg skal på grilling… Vil være hyggelig å ha med noe hjemmelaget for en gang skyld :o))

    11. Se der ja 🙂 Tusen takk. Nå hjalp du meg veldig, for det er akkurat den samme oppskriften jeg selv brukte. Kjenner den igjen 🙂 Dette var veldig bra, og ja, de er kjempegode de brødene der. Nå skal jeg sette i gang med å bake om noen dager. Fylle opp fryseren litt 🙂
      Ha en fortsatt god kveld, og nyt det som er igjen av pinsen <3
      Klemmer til nydelige deg <3

    12. Hamburgerbrød har jeg faktisk aldri prøvd meg på. Eller kanskje en gang, men de ble for rundstykeaktig…Disse skal jeg jammen prøve, og de ser jo absolutt flotte ut – helt som dem man kjøper 🙂

    13. Åse Helen: Bare hyggelig…jeg fulgte oppskrifta slik det sto…og ble veldig fornøyd :)) Var deilig med sol først på dagen…men skyet fort til..men ganske deilig temperatur :)) Klem<3

    14. Vera Lynn: Beste hamburgerbrøda jeg har smakt..og de kjøpte er som regel tørre …Det er gøy å ha med noe en har laget selv…helt klart :))

    15. Eva: Så bra det var…og godt du bekrefter at de var gode :)) Kjekt å ha litt i frysen ja…her fikk eldste sønn med noen hjem også…så må nok lage flere etterhvert…selv om ikke hamburgere er dagligkost her :)) I dag har mannen bakt grovbrød , så da ble det det og te til kveldsmat ..nam :))
      God klem tilbake…og fin uke videre<3

    16. margarites: Samme her…forrige gang jeg prøvde tenkte jeg også at det var som rundstykker…men det var en annen oppskrift….disse var slik hamburgerbrød skal være :)))

    17. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Kjekt med litt i fryseren ja…:)) ..og veldig greit å vite innholdet…så absolutt :)) De var supergode…kan annbefales :))

    18. WOW!!!! så flotte da 🙂 De så utrolig gode ut, og jeg prøver så gjerne oppskriften på disse…nammmmm 🙂 Ingen ting er som å lage mat fra bunnen av, smaker jo titusen ganger bedre 🙂 Ha en fin uke da 🙂 klem 🙂 <3

    19. MOONBEAMSCORNER: Takk..ja ble fornøyd med dem :))..smakte sååå mye bedre enn kjøpte og de var enkle å lage også :))
      Så bildene fra den koselige butikken i Sandefjord..slike butikker liker jeg :)) Klem <3

    20. passion4lifeandtravel: Takker så mye :)) ..veldig sjelden jeg spiser hamburger..og kjøpte brød er jo ikke noe godt…men dette smakte kjempegodt :))

    21. Lekre hamburgerbrød, det har heller ikke jeg tenkt på før, men trikset med å elte inn smøret på slutten til gjærdeig lærte jeg for en stund siden, da i bolledeig og gjærkringler, de blir jo og myke og luftige og gode. 🙂
      Tror jeg skal prøve å bake både hamburgerbrød og pølsebrød på denne måten ja.. 🙂 Takk for oppskrifts-link 🙂
      Ha en fin fin kveld. 🙂

    22. monomarit: Takker så mye 🙂 …har ikke prøvd det med boller ,da har jeg smelta smøret…men skal forsøke det der også :)))
      Hamburgerbrøda var veldig gode..og selv om vi ikke spiser hamburgere og pølser….blir det en helt annen “opplevelse”med hjemmebakte brød :)) Takk og god natt til deg :)) ( Håper det kommer noen innlegg fra deg snart )

    23. Hei vennen. Du får jo så mange kommentarer at du savner vel ikkje noe fra meg. Men no skal eg gå igjennom å sjå kva du ahr gjort siden sist. Det blir bare ein felles kommentar.
      Spennende å følge plantene dine. Tenker på squasen og stemoren blir flotte eg. Når veret snur her, skal eg kjøpe meg noen blomster til å ha ute eg og. Men venter til det blir litt varmere i veret og det slutter å regne.
      Det var ein spennende salat. Kanskje den skal prøves ein gong.
      Syns det er stilig med Mjøndalen eg også da. så lenge dei ikkje slår Aafk kan dei slå alle andre. Og for å vere heilt ærlig så digga eg at dei slo Rbk
      Dei rundstykkene såg lekkre ut dei. Du skjemmer godt ut gutta når dei kjem på besøk og kvifor ikkje.
      Kjekt med blomster. Og broser er jo alltid fint da. Hadde ikkje valgt rosa selv, men ellers liker eg roser.
      Så koselig dere hadde det med all den gode grillmaten. Kjekt når veret er slik at ein kan nyte maten ute. Håper virkelig at det blir ein del slike dager fremover også her.
      Da tror eg at eg ahr fått med det meste. Håper formen er fin og at du ahr det bra. Klem fra sogn

    24. gretashobby: Alltid hyggelig å høre fra deg :)…hyggelig med mange tilbakemeldinger fra folk….
      Ja du fikk litt å oppdatere deg på her..hehe…stemoren er det ikke mye fart i, men har fortsatt håp om blomster på dem :))
      Gutta mangler ikke noe når de er på besøk…koselig synes jeg at de kommer :))
      Har ikke vært mye grillvær her heller…men blir vel mer i løpet av sommeren både her og hos dere :)) Formen er som den pleier..opp og ned…Håpe du er i ok form :)) Stor klem tilbake 🙂 Skal gå en runde nå…så ser på bloggen etterpå ….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg