God 17 mai til alle !

Her er det ingen planer for morgendagen, men blir det oppholdsvær hadde det vært hyggelig med mat og kaffe i skogen…og kanskje kommer guttene en tur innom på ettermiddagen.

Trenger ikke være stress på slike dager (om man ikke har småbarn da….da må en jo være med litt på det som skjer )…vi har laget to former med karbonadedeig, makaroni og potetstappe til i dag..og det er nok til i morgen også..også har vi en eske med gullkrone med jordbær i fryseren…..det er jo mer enn godt nok .

Håper alle får en trivelig dag…i aktivitet eller i rolige former …Hipp-hipp hurra .

( Bildet fra fjorårets feiring hvor vi hang opp flagget hjemme før vi tok en tur ut i friluft med mat og kaffe….)


#17mai #flagg #norge #mjøndalen #kalvøya

 

38 kommentarer
    1. Gratulere så mye med dagen som kommer i morgen!!:D
      ja nei her er det ikke noe form for stress, overhode ikke..
      bunadskjortene er ferdig strøket og henger klare, og nå er det bare og hoppe i bunaden i morgen og reise på frukost, før en har INGEN planer etter det:) bare sløve rundt og gjøre det en selv vil gjøre 🙂

    2. Takk det samme du 🙂 Jeg var rimelig sentral i fjorårets 17 mai siden mannskoret hadde ansvaret for arrangementet, Så i år skal jeg bare kose meg og bare være sosial 🙂 Ha en fin kveld

    3. Fint å høre at folk feirer dagen litt forskjellig . Vi blir rundt 10 stk. her hjemme, jeg har ikke lyst å gå ut i morgen, så da lager jeg heller noe lettvint mat , karbonadesmørbrød, potetsalat og selvsagt rømmegrøt m/tilbehør. , og er glad for at noen kommer og holder meg med selskap. Ha en kjempefin 17-mai i allefall

    4. Godt å ta det lettvint! Bare feire med de nærmeste! Her blir det nok også ganske rolig etter at jeg er ferdig på jobb. Junior vil se russetoget, men jeg skal bare hente ham etterpå. Savner ikke 17, mai feiringa fra da unga var små. Det ble så mye å ordne i stand, men alt har jo sin sjarm! Unger i finstas er flott å se!

    5. Det er jo hyggelig å bare ta dagen som den kommer, og å gjøre det en vil ut fra det de “ladede batterier” har kapasitet til. Mannen min og jeg har heller ikke planer for morgendagen, annet enn kanskje å ta en fjelltur. I de siste to årene har vi gjort akkurat som vi vil selv, uten stress. Våre to gutter er jo “selvgående” og enda har det ikke kommet til barnebarn, så vi tar noen friår vekk fra bunad, isspising, aktiviteter her og der, altså 17-mai-stress. Men bevares det er jo hyggelige dager. Så regner med en tar noen år enda med barnetog og det som hører med etterhvert.

    6. Therese Bråthen: Takker så mye …du også :))…veldig deilig å ta det litt på sparket og ikke stresse..litt kos blir det nok uansett 🙂 Klem:))

    7. Moving On: Takk det samme til deg :)…det er fint å høre…
      Så fint at alt er klart..så kan du bare kose deg ..og frokost blir nok hyggelig :)) Nyt morgendagen :))

    8. dedicat: Ja noen ganger har man oppgaver og må stille opp…slik var det jo her også da guttene var små…men nå kan vi styre det mer selv …alt til sin tid :)) Da får du nyte “friheten “i morgen da.
      Sov godt :))

    9. maiken: Før du guttene var mindre var vi alltid samlet veldig mange hos mamma og pappa eller hos svigers..men nå blir det mer spredt da folk begynner å få barnebarn og noen skal hit og noen dit…så med min form synes jeg det er best å ikke ha noen avtaler…ta ting litt på sparket….og ikke stresse 🙂 Høres ut som dere skal kose dere masse og får sikkert en fin dag 🙂 Takk..og sov godt :))

    10. karidansen: Jeg liker det :)..men vi har hatt mange hektiske 17maier også..og det var også koselig…alt til sin tid ..før gjorde vi jo mer på en 17mai enn jeg gjør på to uker nå…
      Barn og 17mai og bunader og mennesker er kjempefint…men nå velger jeg å holde meg borte fra det verste menneskemylderet 🙂 Ha en trivelig dag i morgen både på jobb og etterpå :):)

    11. ssilje89: Takk for det :)) Det blir nok kos ..vi var også på tivoli da guttene var små…det var veldig moro den gangen..men nå frister ikke det ..hehe..Sov godt :))

    12. toveview: Det passer veldig godt her nå også..men har jo hatt mange hektiske og fine 17maier med fullt program fra morgen til kveld :)) Vi har også to voksne gutter og ikke barnebarn foreløpig..så veldig likt som hos dere :)) Kose seg og feire dagen kan man på mange ulike og fine måter :))

    13. Jeg gjorde nok ofte også mer på en dag “I Gamle Dager” enn jeg gjør i løpet av ei uke i da,. men så endte jeg opp med å flate helt ut i flere år også…. Og det var ikke så rart. Vi drev kanskje rovdrift på oss sjøl, og det går ei grense for alle! Det Gode Liv for meg er å ha mulighet til å legge inn pusterom med jevne mellomrom. God natt! 😀

    14. karidansen: Ja det gikk i ett fra morgen til kveld…kunne jo ikke gå glipp av noe…:))
      Ble nok litt i meste laget ja..også vips er man med på minst mulig..hehe..
      Kose seg i et rolig tempo passr ypperlig nå..ta dagen litt som den faller seg :)) God natt ;))

    15. Jeg må være med på det som skjer jeg, selv om jeg er alene. Datteren min driller, og jeg elsker å se korpset i all sin prakt. Så helt klart må jeg stå klar når barnetoget passerer 🙂 Og senere folketoget, hvor også min sønn forhåpentligvis vil gå, som russ. Så mange grunner til enda å henge seg på denne dagen for meg. Bunaden min får henge i skapet denne dagen. Den er alt for stor. Så en ny kjole er kjøpt inn for anledningen. Ettermiddagen skal jeg spise middag på restaurant, sammen med min mamma. Gleder meg til det 🙂 Og gleder meg til mandagen, som blir min hviledag. Da skal jeg koble ut hele verden, omtrent 🙂
      Ha en fin 17. mai, forhåpentlig med godt vær <3 Klem på vei til deg <3

    16. Eva: Sånn er det noen ganger…og det er klart man vil være der barna er å se dem …det blir nok en fin dag 🙂 ..og deilig å gå ut å spise med moren din..
      Ja alt for stor bunad er nok ikke så pent..ny kjole hørtes bra ut 🙂 ..blir nok ikke så mye pynting på meg i morgen…men skal dusje å vaske håret..hehe…:)) Takk..kos deg masse …og bruk mandagen til å hente deg inn igjen :)) 17mai klem til deg <3 ( er jo bare en halvtime igjen av denne dagen)

    17. Grattis med Dagen. Dagen har vært rolig, tok som vanlig en skogstur opp til Haukås med sekk og engangsgrill, pølser og kaffe. Gjort det til en vane at jeg er der oppe hver 17 mai og nyttårsaften i de siste årene. Ellers har jeg stekt opp noen kjøttkaker idag, vaska opp litt og sett på TV med god mat og is. Skal snart ut en tur. Ble jo bedre vær enn kanskje forventa.

    18. Helge: Takk 🙂 Fin måte du feira på …det viktigeste er å gjøre noe en selv trives med 🙂 Vi gikk bare en bitte liten tur ..og så kom eldstemann hit og spiste og vi så en film 🙂 Og den yngste kom seint på kvelden og lå over til i dag ..så det var koselig :)) Syns du hadde vært veldig flink da..laget kjøttkaker tilogmed …nam :)) Været var ikke så ille nei..det er jo bra på slike dager..blir litt mer lettvint for folk :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg