Ååååh….SÅNT blir jeg irritert av….

Men først noe hyggelig som jeg aldri blir irritert av , det er når jeg får koselige pakker i posten..som i dag da det var til meg fra Frodith ..igjen..nå fordi jeg hadde gjetta riktig navn på noen supre tegninger hun har laget av ulike bloggere..se HER …

Så tusen takk Frodith for verdens søteste bokmerke.

#bokmerke #lbøker

Men så var det det som jeg ikke synes er like hyggelig….selv om jeg stort sett ikke irriterer meg så mye ….kjenner jeg veldig på irritasjonen når jeg parkerer et sted og bevisst stiller bilen langt unna inngangen på butikken for å unngå bulker så langt det lar seg gjøre.

Derfor setter jeg bilen et sted det er mange ledige plasser ,men når jeg kommer tilbake står en bil så tett opptil min at det må ha vært ett slankt menneske som klarte å komme ut av den bilen..og det når det er plenty av andre plasser der.

Og noen ganger er det noen som klistrer seg inntil på den måten på min førerside..og tenk om jeg hadde veid 150 kg..det vet jo ikke de når de parkerer….

Sånn…da fikk jeg det ut…..(tok et par bilder nå sist )..og den søte lille Golfen er min…og jeg sto der først ellers hadde jeg selvfølgelig stilt meg mer til venstre…og plassene til høyre for den andre bilen var ledige hele tida…skjønner meg ikke på sånne folk jeg..ikke redd for bilen sin iallefall.

#golf #bil #kiwi #åssiden #parkering

 

45 kommentarer
    1. Koselig med pakke, søtt bokmerke :).
      Det skal ikke være nødvendig å klistre seg tett inntil når hele resten av parkeringsplassen er ledig.
      Og så er det viktig å få ut irritasjonen :). Ha en riktig fin lørdag :)). Klem

    2. Hehe, ja bilkjøring og særlig parkering viser folks dårligste sider…veldig ofte 🙂

    3. kjenner til det der… og hver gang det skjer krabber jeg inn bakdøren, over alle setene og knekker alltid noe viktig på veien til forsetet. lurer på om sånt går på forsikringen?? ;P
      ha en fin 17.mai i morgen 🙂 uten parkeringsproblemer av noe slag :Z

    4. BforB: Likte det godt..veldig hyggelig :))..jeg fatter ikke at noen ikke tenker at det er dumt..men folk er ulike …tydeligvis..:)) Pleier ikke klage så mye, men greit å gjøre det sånn av og til 🙂 Takk det samme til deg 🙂 Klem herfra også<3

    5. anneemargrethe.blogg.no: Ja for meg er det merkelig at folk ikke er litt redd for sin egen bil i allefall..:)..men men, nå fikk jeg ut litt frustrasjon..hehe..

    6. Mitt liv som restehaug: …hehe..syns jeg ser deg..men hva skal man gjøre..ikke alltid man har tid å vente til de i den andre bilen kommer heller….spørs om det hadde blitt dekket..tror ikke det..hehe..:)) Fin 17 mai du også..vi skal ikke i sentrum i morgen så da går det nok bra :)))

    7. Så irriterende parkering. Når hele plassen er ledig :-/ Så fint at du fikk premien så fort da, når jeg første var så treg i utgangspunktet 😀 Her sitter jeg i kosebuksa og venter på mat som skal bli ferdig. Har klippet gress og vært på landet 🙂 Og nå skal jeg ikke røre meg før mandag tror jeg 😀 klemmer <3

    8. Fint bokmerke du vant. Vant et bokmerke hos Frodith engang selv – en liten ting man kan ha god nytte av. Det er mange som tenker som deg når det gjelder parkering – mend et er litt unødvendig og parkere så tett hvis det var god plass på den plassen.

    9. frodith: Nettopp..hadde det vært nesten fult er det noe annet..men de fleste tenker jo litt da :))
      Ja i dag lå den der jammen alt gitt ..så fint det var..takker igjen :))..høres bra ut, her er det ikke noe stress men jeg har på olabukse foreløpig …får skifte til kosebukse nå…:)) Klem<3

    10. Helge: Fin gave det..koselig du har også :)) …ja er det fullt så er det fullt og da tar en jo den plassen som er…men å måtte snike seg ut av bilen når det er helt unødvendig skjønner jeg ikke at noen vil…Ha en fin kveld og kos deg i morgen :))

    11. Det er jo ikke nødvendig å parkere så tett når det er så god plass. Men,, jeg syntes ikke det ser ut som at det er så veldig nær parkert at man har vanskelig for å komme inn i bilen. Kanskje det er noen som liker symetri og parkerer på rekke og ikke i hytt og vær… Ang. den ampelposen på bloggen min så er tingen at det er en “selvvanningspose”. Den fylles med 1,5 liter vann. Genialt for oss som har to hjem på sommeren. Ønsker deg og dine en flott nasjonaldag. Jeg skal jobbe fra 09.15 til 20.55…Grrrr! Skjønner ikke at det er nødvendig å ut og reise den dagen….;o)

    12. Forstår at du blir irritert, det er mange som kjører bil som ikke tenker annet enn på seg selv og at de må ha en plass. Men her var det jo veldig mange ledige plasser så ingen hadde behøvd å klistre seg innpå en annen

    13. Fru Tunheim: Nei, veldig unødvendig :)…her hadde ikke jeg problemer.for bilen var parkert på min passasjerside…men det var så smalt at den som har gått ut av den bilen måtte åla seg ut…eller veid 40kg..hehe..og vi har fått riper pga slikt før .så jeg skjønner ikke at de vil gå ut av sin bil på en slik trang plass :))
      Det høres smart ut …får kanskje se etter en slik slv..men vi er stort sett hjemme da ..men artig å prøve 🙂 Nei folk kunne holdt seg hjemme da…men ha en trivelig dag uansett du også …:))

    14. Trulte H: ..hehe..ja har fått noen riper pga slikt før…og det er irriterende :)..og som du også sier ..det var så mange ledige plasser og da er det helt unødvendig ….:))

    15. utenfor hos meg er det parkering……og utenfor der er sykkelfelt…….men mange parkerer så elendig at de står halvt i sykkefeltet…og det er ca 1 meter fra kanten til bilen…hallo? hva er poenget……sykkefeletet er for syklster ikkje for ekstra stor parkering…..problemet er at mange da sykler på fortauet…som er nett utenfor min dør…..eg må alltid åpne døren og se ut før eg tør gå ut pga syklene flyt forbi
      grattis med super bokmerke <3<3

    16. Ja, da har vi fått premie i dag, begge to!:D Det virker litt merkelig å KLISTRE seg så inn på en annen bil når det er så mange ledige plasser ved siden av. Neste gang får du sikte deg så mye inn mot midten som mulig, i tilfelle han eller hun kommer igjen 😉

    17. Koselig med pakke. Er vel tryggest å parkere attmed den fineste og dyreste bilen på parkeringsplassen 😉 Jeg tenker at det er fantastisk bekymringsløst å ha gammel bil..En ripe fra eller til.. Men kommer meg inn i bilen uansett jeg, uten å bulke egen eller andres bil. Orker heller ikke bruke energi på slikt. Folk gjør så mye rart, men kanskje mange blogginnlegg får folk til å parkere bedre etterhvert? Lykke til..

    18. Veronica S: Likte det godt…veldig hyggelig 🙂 …ja jeg irriterer meg ikke så ofte…men synes det er unødvendig med sååååå mye ledige plasser :))

    19. cuskima: ..hehe..jeg også lurer hva enkelte tenker med…er så unødvendig…:) Det hørtes nesten litt skummelt ut da…bra du er obs og åpner forsiktig …da viser i allefall du hensyn…bra :))
      Takk, det var fint synes jeg 🙂 Nattaklem<3

    20. ja eg må jo det eg har jo hundejentene, kan jo ikkje skremme dem som går forbi….event bli påkjørt av en dust osv
      folk tenker mindre og mindre utenfor selfiene desverre

    21. karidansen: Så at du hadde fått også..og at sønnen skulle holde tale i morgen…spennende 🙂
      Ja , haddedet vært få plasser var det noe annet …men å gidde å smyge seg ut av døra når det var såååå mye ledig..sånt skjønner jeg ikke 🙂 Pleier åmidtstille meg..mensiden det var så mange plasser stillte jeg meg lengst mulig vekk fra bilen på den andre siden…hehe..:) God natt<3

    22. fjellgeitbundingen: Takk..veldig hyggelig 🙂 Ja i allefall ikke tett ved en rusten en med mange bulker ..hehe..
      Man er litt ekstra forsiktig når bilen er ny..men uansett såklistrer jeg meg aldri innat en annen bil når jeg har mange andre muligheter :))…de fleste tenker jo heldigvis slik ..
      Ønsker deg en fin 17mai og sov godt :))

    23. Så koselig med bokmerke 🙂 Jeg har også et magnetisk bokmerke, og det er genialt spesielt når man er på reise. For da henger det tross alt fast, og faller ikke ut idet man leter etter boka 😉
      Ja, det finnes så mange slags rare bilister, og ikke alle er like smarte. Jeg pleier å irritere meg i rundkjøringer jeg. Kan ikke skjønne hvorfor noen er så fryktelig overforsiktige der? Det er jo glidelåsregelen som gjelder når det er mye trafikk. Men men…..Så skjønner godt din irritasjon der. Det burde virkelig ikke være nødvendig det som skjedde der.
      Håper du unngår liknende tilfeller i fremtiden 🙂
      Klemmer <3

    24. cuskima: …nei best å ta det litt rolig og unngå “ulykker :))…ja enkelte tenker lite ..men de fleste er heldigvis ikke så ille da :))

    25. Eva: Veldig fint…og jeg har ikke sånt fra før..så veldig fornøyd 🙂 ..ja jeg åtenker at det er greit å vise litt hensyn og tenke litt…om det er få plasser ledig på en parkering må en liksom regne med litt slikt..men ikke når det er såååå god plass..da kjenner jeg at jeg blir irritert og det er jo ikke bra…hehe…:) Mye rart i rundkjøringer også ja…veldig greit med glidelåskjøring ..da flyter trafikken om folk overholder det :)) Klem<3

    26. Eg opplever hver eneste dag at de fleste kun tenker på segselv…..nesten trakker meg ned med hundejentene fordi de er så små.
      Opplevd også at de oppfører seg truende for hundejentene-dvs de tenker seg ikkje om og derfor kan også dumme situasjoner oppstå- Mange ganger bare går de rett på dem og forventer at de skal flytte seg…..forrige dag hadde eg flyttet meg ut i aten fordi en liten jente kom stormende . Eg sa du må ikkje bare løpe sånn…ut av huset i den gaten vi bor pga tingene eg nevnte isted…..og Tussi og Fendi ble kjemperedd da hun kom løpende. Og bjeffet og ble aggressive……og moren svarer joda……dette bør de tåle….nei svarte eg det bør de ikkje. Som folk er redd for hunder er mange hunder redd barn!
      Hun rullet med øynene og bare marsjerte videre……og da tenker eg jo at for en innstilling?

    27. cuskima: Så dumt…mange merkelige folk..normalt hensyn kan da ikke være så vanskelig 🙂
      Som regel er de voksne de mest tåpelige..den jenta hadde kanskje forstått hva du mente om ikke moren var så arrogant….

    28. ikkje sant!
      Eg ville jo forklart henne at hundene var redd barn og at hun ikkje måtte løpe sånn. At det er det er skummelt for dem og at det er litt lurere å gå litt saktere rett ut i gaten. Tror som du hun ville forstått…moren var idiot………MÅ tåle at abrn løper?
      Eg flytter meg jo helt ut i gaten eg tok hensyn…men….jaja
      dustedame 😛

    29. Jeg parkerer bestandig langt unna. Jeg hater at folk skal opp etter meg i tide og utide. Helst nesten opp på bilen. Jeg mener at det er ikke nødvendig, og så lenge det er plasser er det greit med avstand..
      Jeg trenger ikke å være nær dermed går jeg stort sett klar nå.. Jeg har både små og store bler på tunet, og uansett så blir de jaktet på…

    30. Kjenner meg bare SÅ godt igjen der.
      Jeg parkerer som regel så langt unna inngangen jeg kan og da er det ikke en bil i sikte.
      Når jeg kommer ut, kan du banne på at en eller annen tulling har parkert nesten oppå min bil.
      Og det til troff for at det er 50 andre, ledige plasser i nærheten.

    31. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Vi også..men virker som enkelte kjører etter en for å klistre seg innpå…hehe…:))….utrolig at ikke tenker litt mer slik som oss….er det nesten fullt er det noe annet..da må en regne med det om en må innom butikken den dagen :)))

    32. Sonja: …hehe..ja egentlig ikke noe å le av..men er så utrolig merkelig at ikke folk tenker litt på hvordan de parkerer i steden for å stå nærmest mulig noen andre…når det er såååå mange plasser ledig 🙂 Ha en fin kveld :))

    33. Audhild Mamma til lille Willi: Ikke sant det var fint :))
      Ja man vil jo helst ikke ha riper og bulker..og når det er god plass er det merkelig å trykke seg innat andre synes jeg :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg