Mjøndær`n altså !!!!

Selv om jeg, som jeg har sagt før ikke har fotballdilla…er jeg jo patriot til fotballaget til hjemstedet mitt Mjøndalen….eller Mjøndær`n som de fleste her sier.

Og i går slo de overraskende Rosenborg som ikke har tapt en kamp tidligere i år…etter det jeg med mine manglende fotballkunnskaper har forstått….

Om du er fotballinteressert kan du lese om da laget rykket opp i tippeligaen her...

Hadde vært innom mamma og sett andre omgang av kampen på tv der…og da jeg kjørte gjennom sentrum var det masse fornøyde Mjøndær`s folk å se i gatene.

Hurra for Mjøndær`n.


#mjøndalen #fotball #eliteserien #blogg #dtavis

 

48 kommentarer
    1. Fotball er gøy det, selv om jeg har dårlige minner om Mjøndalen… Hehe. Nå er det dilemma her, med både brann og Åsane i OBOS liga. Men at Mjøndalen slo rosenborg var bare herlig 🙂

    2. Grattis med en god kamp og seier over Rosenborg. Det er slike ting som skjer, på lik linje da Hødd ble Norgesmesteren i fotball for noen år siden og da Alta slo ut Tromsø i Cupen engang. Men det kommer kamper etter denne som er tøffe. Men laget fra Nedre Eiker har sikkert imponert flere enn meg. Ha en fin kveld.

    3. Jeg har 0 interesse for fotball jeg, kanskje det endrer seg når småen blir større, om han begynner i fotball så kommer det nok til å bety litt mer. Men gøy for dere at det gikk så bra 😀

    4. Jeg visste ikke at “Mjøndærn” var i første divisjon en gang! At Rosenborg er ett av Norges aller beste fotballag, DET har jeg i alle fall fått med meg. Så sjøl om du (I likhet med meg) ikke er så veldig fotballgæern,: Gratulerer med seier’n!

    5. Kjersti Sandnes: Ja du følger vel med litt du..håper det går bra med favorittlagene dine også da..og at Brann kommer tilbake i tippeligaen etterhvert :)) Takk for at du synes det…det var moro ja :))

    6. Helge: Takker for det :)) Ja ekstra gøy når det blir slike overraskelser..og nå har jo Mjøndalen klart seg såpass bra..at det kan jo ikke bare være flaks heller :)) Tror mange synes det er bra gjort selv om de ikke er Mjøndølinger ja :))

    7. ssilje89: Når man har med noen man kjenner blir det alltid mer moro :)) …jeg er heller ingen stor fotballfan..men alltid gøy at det går bra med hjemmelaget :))

    8. karidansen: ..hehe..det hadde ikke jeg visst om jeg ikke bodde her heller..nå står det jo i avisa flere ganger i uka…så litt vanskelig å overse det..hehe…
      Litt ekstra stas å slå et sånt favorittlag ja …takker så mye :))

    9. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Haha..ja noen elsker fotball..noe jeg ikke helt forstår…men moro når lokallaget gjør det bra..det er det :)) Fin kveld til deg :))

    10. Hehe…flirer litt her jeg sitter. For kjenner en som ikke var fullt så fornøyd med akkurat den seieren der 😉 For der i gården er det Rosenborg som teller. Jeg føler meg en smule nøytral jeg. Men skjønner patriotismen. For akkurat det kan jeg også gjøre, følge litt med når eget lag gjør det bra 🙂
      Ha en fin kveld i kveld, og kos deg med seieren 🙂 Klem <3

    11. SÅ kult , ja når det er laget der du er fra , kan jeg forstå at du støtter dem …Ellers er nok ikke jeg heller så fotballinteressert må jeg innrømme , haha ;-D Men ja jeg skjønner det er litt moro fordet , siden du holder til i Mjøndalen 😀 Så gratulerer med seier der , SÅ flinke de har vært da . Og tippeligaen virker som det er bra ja , selv om jeg ikke skjønner så mye av det “fotballspråket” som jeg kaller det , hihi 😉 Men men dette var gode nyheter uansett virker det som 😀 Og da er du litt stolt Mjøndæler om jeg har forstått det riktig ( eller skrevet det riktig , blir det vel ) 🙂 ? Så bra 😀
      Kose dere med seieren , og mannen din liker kanskje dette ennå mer ? Uansett en fantastisk uke videre til deg nå med helligdager og slikt i vente 😀 Håper du får kost deg masse slik som du liker :))
      Gode klemmer fra meg 😀 <33

    12. Eva: ..hehe..var nok mange som ikke var fornøyde ja..og det var jo nesten litt sjokkerende..men moro for oss Mjøndælinger da :)))..ikke overivrig jeg heller..men litt patriot må man jo være..noe er jo helt fotballfrelst :)) Her er det tv og kveldsmat..og i morra håper vi på en tur ut med niste og kaffe eller noe slikt :)) Kos deg masse om dagen og klem fra meg<3

    13. cathrinehenriksen: Takker, det mest moro er jo at Mjønær`n er et lite lag med lite penger og slår “storklubbane”….sånt er gøy…men fotball kan jeg styre meg for ja…mannen er mindre interessert enn meg…mer intressert i vekttrening og slikt han vettu..men han syns det var bra gjort av Mj han også da 🙂 Tenkte vi skulle få til en tur med litt niste og kaffe i morgen sette oss ved et vann eller noe slikt..om det ikke blir plaskeregn da :)) Stoooor klem til deg <3

    14. “Hele” Norge syns vel det er morsomt med Mjøndalen Det er jo et gammelt storlag. Alltid moro når sånne lag klarer å karre seg opp både i norsk og englsk fotball.

    15. Gratulerer,, jeg så faktisk noen få klipp i går fra den kampen 🙂 Jeg mista jo interessen for fotball når BodøGlimt begynte å oppføre seg som konger på byen, og ikke skjønte at de hadde en jobb på 90 MINUTTER/ UKE i sesongen. Og da burde de i alle fall være svette når de var ferdig med den. SÅ fikk jeg sagt det.. 😛

    16. Gøy at de vant da😀😀😀og det over mitt lag…heier på Rosenborg jeg. . Midt i alle Brannpatriotene her i bergen😀og det har jeg gjort siden jeg var ung..😀godt spilt av ditt hjemsted lag jaffal😀😀😀

    17. Hva?? Har de virkelig slått Rosenborg? Det liker jeg dårlig jeg som er trønder 😉
      Skjønner godt at du synes det er morsomt når lokallaget gjør det godt 🙂 Ha en riktig fin dag Anne 🙂 klem

    18. Flott at Mjøndalen vant den kampen, igjen vant David over Goliat. Jeg var mindre begeistret da de banket Brann i høst og sendte laget ned en divisjon. But, that.s life…

    19. dedicat: Takker så mye :)) ..alltid greit å være litt ydmyke i idretten…kan ikke ta seieren på forskudd ….og bra resultater krev er en god jobb og mye trening :))

    20. lindusen: Takk, oj da var ikke du så glad kanskje, men blir jo mer spenning om ikke et lag vinner alle kamper da :)) Fint å ha et lag man heier litt ekstra på :))

    21. Åse Helen: ..hehe..det er klart..moro for oss her…men mange var nok skuffet også..men blir litt spenning når ikke et lag alltid vinner da….:))
      Fin dag og helg videre du også..nå er det fint vær her …deilig :)) Klem<3

    22. Magnus Alvheim: Tusen takk..det var litt gøy ja :)) ..ja det er klart mest moro når det går bra med favorittlaget…men de kommer nok tilbake igjen :))..men ok at “nye”lag slipper til også..Fin helg videre :))

    23. Veronica S: Mange gjør jo det :)) ..det er jo kjedelig for dere som heier på dem..men de kommer nok sterkere tilbake igjen :))..ja man har sine lag man aldri “svikter” :))

    24. Gratulerer med seieren 🙂 Ikke så gøy for meg som er RBK-supporter, men synes jo likevel det er moro for Mjøndalen da, og vil gjerne ha de med videre i Tippeligaen også 😀

    25. Kristin: Takker..nei var nok flere enn deg som ble skuffet..men spennende at ikke samme lag bare vinner hele tiden :)) ..er moro med Mjøndalen ja..og det er jo mange år siden de var i tippeligaen nå :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg