Squars og stemorsblomster

For ca ei uke siden fikk jeg tre flotte squarsplanter av min svigerinne..og har planta de i potter som fortsatt står inne..veldig spent på om det kommer noe på dem etterhvert, det hadde jo vært gøy å ta inn egendyrka squars da .

Jeg har satt en blomsterpinne i jorda også..som de kan støtte seg litt på om de vokser seg større….

Stemorsblomstene som jeg sådde tidlig i våres har jeg planta i krukker i dag..14 stk lever fremdeles, men syntes de begynnte å få litt gulskjær og røttene var ikke så veldig store..så har ikke den helt store troa..men nå er dei i ny jord og jeg har satt de ut, men tar dem foreløpig inn om natta .


Kjøpte ei ny lita hagesaks også, men da jeg kom hjem så jeg at vi hadde et par stk fra før ..men beholder denne også. for vi har ikke rosa…hehe..


#blogg #hageland #fiskars #squars #mjøndalen #hage #stemorsblomster #planter #gress #norge #hagejord

39 kommentarer
    1. Det er mye fint innen blommster man kan skape og pleie. Hvis man har grønne fingrer er det moro. Blomster er et fint skue med mange farger og dufter men kanskje ikke helt min greie.

    2. Hi-hi, klart du må ha en rosa en også 🙂 Blir spennende når plantene sniker seg opp og blir større og større <3 Og du blir Hage-Anne og alt <3 Stor fredagsklem til deg <3

    3. Helge: Det er jo et hav å velge i , jeg har ikke så mange ..men noen krukker på terassen :)) Ikke er jeg spessielt flink med hage..men koselig med litt som spirer og gror :)) Blomster kan man jo se nesten over alt..så en “må”ikke ha selv heller :)) God helg :))

    4. frodith: ..ikke sant, viktig med pent hageutstryr om en skal få lyst til å gjøre noe :)) ..er litt skeptisk..men lever i håpet om at de kommer seg fint mot sommeren 🙂 ..tror det er langt igjen til å få et slikt “stempel”….Stor klem tilbake <3

    5. Trulte H: Jeg hadde i allefall ikke rosa..så den snakka liksom til meg i butikken..selv om jeg ikke er noe typisk “rosajente”:)..håper virkelig det kommer noe ja..men vi får se :))
      Jeg kommenterte forresten på det innlegget ditt med den MIF figuren(men har ikke fått svar ) ..siden jeg bor i Mjøndalen lurte jeg på om du /dere har noe forhold til Mjøndalen? God helg :))

    6. natheless: Tusen takk..jeg prøver ..men litt usikker på om det blir noe blomster 🙂 ..den saksa var litt fresh og fin ja ..hehe..Blir nok ikke så mye hagearbeide i helga..men får huske å ta inn krukkene før natta :)) Så de flotte hvitveisene dine med grønne prikker..det skal jeg huske på å se etter, for tror ikke jeg har lagt merke til det før :)) Kos deg med kvelden :))

    7. Oj så spennende da. Har jeg aldri prøvd før, og vet ikke om det er lett eller vanskelig å få til. Spennende å se fremover da, og jeg krysser fingrene for at du få en stooooor avling 🙂 Ha en fin fredagskveld 🙂 Klem <3

    8. Det blir spennende å se om du får til den grønnsaken. Den blir vel i så fall økologisk dyrket, vil jeg tro? Jeg pleier å ha urter på verandaen om sommeren. Liker så godt å klippe av noen dusker og pynte maten med dem. Det blir både fargerikt og velsmakende! 😀

    9. Spennende med planter, og spennende å se hvordan det går med dine. Kjenner til dette med små røtter. I år har jeg ikke plantet noe, men får se når jeg kommer hjem.
      Den rosa hagesaksen var bare så søt :)).
      Du må ha en riktig god helg <3.

    10. Ojj. så bra,, Utrolig smart med to sånne hekksakser og vifte fremfor de ørsmå stemorene dine,, makan.. 😛 Men det ordner seg nok.. ler og erter.. Om de gode makter står meg bi så skal jeg potte om stemorene mine i mårra, så faktisk antydning.. sier ikke mer…

    11. MOONBEAMSCORNER: Artig å prøve litt…men er ingen ekspert ..så dette kan gå begge veier …
      Hehe , en stooor avling blir det nok ikke , men litt hadde vært gøy da :)) God helg videre og sov godt :)) Klem<3

    12. karidansen: Det er jeg spent på også…uanset moro å forsøke :))..ja jeg skal ikke spraye med gift eller noe i allefall..
      Jeg kjøper som regel noen urter og planter i krukker jeg også..gressløk, krusperille og basilikum i allefall…veldig deilig å bare kunne ta inn når en trenger :))

    13. BforB: Spent jeg også..må nok litt varme til for å få litt fart på “avlinga”..ja synes røttene på stemoren var litt tuslete..menhåper de kommer seg :))
      Ikke sant den var litt fin..takk :)) Du også <3

    14. Aha ,, Squash,, så bra, håper de fortalte deg at de blir digre,, og krever masse vann og gjødsel… 🙂 Men de blir kjempegode når det blir frukter på de 🙂

    15. dedicat: ..haha..ja de må nok trues til å vokse skal det bli noe blomster på dem..men jeg er fornøyd med at noen fremdeles er i live jeg :)) Skjønner det er litt mer fart i veksten hos deg..blir spennende å se :)))

    16. dedicat: Da skal jeg prøve på det..må kanskje flytte over i større potter etterhvert..men vi får se.. Squars er veldig godt ja, men har aldri dyrke selv før…God natt :))

    17. Se der har stemoren blitt pottet om og klar for å være litt ute 🙂 Squars har jeg aldri prøvd. Liker du det?
      Selvfølgelig måtte du ha den rosa saksen 😉 Ha en riktig fin helg 🙂

    18. Så koselig lesing, og så herlig å se det spirer og gror :). Flink du er <3 Skulle jeg få ånden over meg og plutselig like hagearbeid, ønsker jeg meg helt klart en rosa hagesaks, det er da et must <3
      Ha en koselig lørdagskveld <3

    19. Åse Helen: De virker litt tuslete foreløpig så trenger nok litt sol og varme …Squars har jeg ikke dyrket før, men liker smaken godt :)) ..hehe..ja den var jo litt søt :)9 Takk det samme til deg :))

    20. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Det er hyggelig ja..men stemorene kunne godt få litt fart på seg :))..kjøpte litt blomster i dag også..men venter med det meste…Du har jo så mye fint i hagen din ..kos deg videre i dag :))

    21. passion4lifeandtravel: Tusen takk, jeg har jo ikke så store prosjekt, men litt er ok å tusle med…men de trenger nok litt varme nå :))..hehe..ja det mååå du nesten ha ..ellers er det jo ikke noe gøy :)) Takk det samme til deg <3

    22. Ritamarita: Takk, jeg prøver..men de er litt spinkle enda..så vi får se :)) Nå har det blitt sol og blå himmel her …deilig :)) Klem <3

    23. Jeg hadde stemor i en krukke i fjor. Nå har det kommet opp 20 små stemorer som står og blomstrer på bakken rundt der jeg hadde krukka. Så jeg dyrker visst stemor uten å vite det. *ler*
      Lykke til med plantene. De ser veldig bra ut så langt.

    24. Sonja: Oj, det var jo bra da..bare dukka opp ..koselig med litt overraskende blomstring :)) Takk, de trenger litt sol og varme nå …men jeg håper det kommer blomster på noen i allefall :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg