Er blogging “teit” ?

Her inne på bloggen regner jeg ikke med at folk synes det..og ikke synes jeg det heller , jeg synes det er gøy. Men med blogging ,som det meste annet her i livet er det vel noen “teite”folk som sier/skriver dumme ting…eller.. det noen synes er dumt …er kanskje ikke det for andre. ..

MEN …av og til får jeg inntrykk av at folk som ikke blogger selv (selv om ingen har sagt noe negativt til meg om min blogg) ser på det å blogge som noe tåpelige greier…at det er noe en gjør for å bli sett eller lignende…jeg har opplevd, ikke ofte ..men av og til at noen “fnyser”i nesa eller ler litt hånlig om jeg nevner blogging…og jeg har opplevd at noen sier …det programmet orka jeg ikke se på,  for  der var hun teite blogger`n med.

Jeg merker ofte at folk ikke nevner bloggen min ,med et par unntak…. selv om de godt vet jeg holder på med det..så er det liksom… en” ikke ting”…

Dette er ikke noe problem for meg , selv om det kanskje virker slik når jeg skriver om det ..hehe…jeg bare reflekterer over hva som gjør det så annerledes enn andre ting folk holder på med…mulig det bare er litt nytt og ukjent for folk på min alder..at dette hører ungdommen til…..men det virker jo ikke slik her inne da… vet egentlig ikke om noen andre på min alder fra Mjøndalen som blogger….men det finnes sikkert…

Lurer på hvordan andre som blogger har opplevd dette, mye positivt, negativt..eller ingen respons….??

En liten tanke fra meg : Om det er dumt å legge ut det en skriver , bilder en tar o.l på en blogg (..for man kunne jo bare hatt det i permer eller album hjemme om man liker å skrive og fotografere..)..Da tenker jeg  ..da kunne man jo heller danse / trene etter musikk i sin egen stue i sted for å møtes å danse i en sal på et treningssenter også….

Når jeg leste innlegget nå, synes jeg det virker som jeg er bitter eller noe..hehe.. og det er jeg ikke altså….men jeg liker å ha noen slike “temaer”innimellom for å høre om andre har tanker om det….sånn oss bloggere imellom….


Tidligere antrekksbilde…”må” liksom ha med ett bilde i innlegg..#blogg #blogging

 

 

90 kommentarer
    1. Skjønner akkurat hva du mener og jeg merker også at de rundt meg synes det er litt teit da. Men det bryr meg ikke så mye:) ha en fin kveld:)

    2. Kjenner meg igjen…. er nok endel rundt meg som syns det er teit, for det er rimelig få av mine “venner” som er inne og leser bloggen min. Og det er mange som vet om den….. men – dem om det… blogginga har blitt en viktig hobby. Moro å ta bilder, og jeg trives med å skrive! Jeg koser meg med det – akkurat som du gjør! Heia oss!

    3. Sånn oss bloggarar i mellom, så må eg innrømme at eg hadde akkurat den oppfatninga der før eg sjølv byrja å blogge 1. januar! Eg hadde ikkje lese bloggar, og såg for meg at det berre var fjortiser som blogga. Har hatt ganske bratt læringskurve dei siste fire månadane 😉 Det er jo flest unge som bloggar, og eg er kanskje så vidt ikkje ung lenger (hehe), men det er jo mange vaksne som òg bloggar har eg funne ut. Og temaa kan jo vere alt og ingenting, det gjeld berre å finne nokre bloggar å følgje som er interessante for DEG. For meg er blogging per dags dato ein hobby eg nyttar ganske mykje tid på, ikkje fordi eg MÅ, men fordi eg tykkjer det er kjempekjekt å skrive om det som fell meg inn der og då, eller ting eg har tenkt på ei stund. Ein positiv konsekvens med blogginga er at eg har blitt mykje flinkare til å ta bilete kvar dag, og eg tykkjer det er veldig koseleg å få respons av til dømes DEG 🙂 Når det gjeld det med “ikkje-tema” har eg opplevd både- og når det gjeld det. Nokre er fullstendig klar over at eg bloggar (og skaples sikkert litt, hehe), men nemner det aldri, andre kommenterer ofte ting eg har skrive om. Erfaring: mykje det same som du skriv om her.

    4. jada blogging er superteit……og psser best for oss litt teite 😛
      Eg syns ikkje du hørtes bitter ut og eg forstår hva du mener…eg føler kanskje at i dagens samfunn oversharer endel folk masse som eg bryr meg katten om….alt fra drittbleier hos mammabloggere til restylan hos rosabloggerene…….outfits og interiør og alt mellom himmel og jord…så hvordan er det teit? man finner felles arena for felles interesser. Tenk på alle dem som ellers kanskje ikkje hadde nådd ut til folk? Noen med sosial angst eller bor på en plass slik at de kanskje ikkje får kommet frem med sine ting?
      På den andre siden er det hobby for noe, terapi for andre, jobb for andre der igjen….
      Nei blogging er en mer personlig møteplass på nettet enn fex FB
      eg vil heller være litt teit i godt lag med alle dere vakre flotte mennesker eg har møtt her inne…..enn å være kul med en haug med andre teite folk som mener en haug om blogg uten å ha peiling
      klemmeting fra meg <3

    5. Godt spørsmål,vet sånn ca hva du mener og jeg tror ikke verdens samfunnet kjører alle bloggere under en og samme kam,40+bloggere- har nok de aller fleste spurte seg selv akkurat den innmaten du vil frem til i ditt innlegg…..
      Saken er at du har 2 typer av modne ryper(blogg + 40)også har du denne varianten som er overmodne og på kanten bloggere som nesten er litt sånn halv rottne og full av oppmerksomhets lyster….og de må vi liksom bare se drite seg ut og blogge seg ferdig….
      Vet at jeg også blir flau på en del bloggers måte å utlevere seg, vise seg, og ikke minst forlenge et tema osv som igjen spiller på sex..
      på gjensyn!

    6. Du høres ærlig ut med det du skriver.. Du har rett, mange mener vi er teite og forsøker å holde oss unge ved å blogge????De kritiserer som om jeg sitter og skriver side opp og side ned om en leppestift liksom? Jeg har blogget i mange år og mange av mine har lest og leser gamlebloggen min. Da jeg begynte her på blogg.no, valgte jeg litt mer anonymt, selv om jeg er meg selv her også, så er jeg ikke så lett å “finne”! Jeg liker ikke at bloggen min blir diskutert i familieselskap og det har jeg sagt i fra om. De får snakke om meg når jeg ikke er der, for jeg VIL blogge og ferdig med det! Liker bloggen din med dine funderinger, klær og vakre bilder av deg som modell og naturen omkring det. Fortsett!!!!!

    7. Flott refleksjon du kommer med her… jeg tror de som rakker ned på blogging kanskje ikke helt vet hva de snakker om.
      Men slik er det med alt her i livet, noe rakker ned på noe som de ikke vet så mye om og tier det bort, andre syns dette er helt topp.

    8. er ingen som vet om min da, i min omgangskrets. Så jeg kan ikke helt si hvordan folk reagere når noen sier de blogger. for er ingen sjeg kjenner som gjør dette.. ikke i virkeligheten vertfall! ( øøøh, virkeligheten var veeldig feil ordvalg der, men kommer ikke på annet ord og bruke).
      men jeg opprettet min blogg, for at jeg skulle være skjult, anonym og ikke bli kjent igjen, og det skulle være min form for øvelse og terapi på å få ut ting, føør jeg snakket med behandlere osv om ting=)
      Jeg ser ikke på blogg som noe teit, det er stadig flere og flere som velger og blogge, tror bare det at det fremdeles er et “Nytt” konsept for en del.. og alt nytt er skummelt!! akuratt som en nye ting skremmer live av meg også!!
      nye ting er skummelt, derav teit! hahaha

    9. Jeg synes du har en veldig koselig og variert blogg.(og jeg synes ikke du virker “bitter” i dette innlegget! 😉 ) Litt mote, litt mat, litt opplevelser, fotografering…og litt personlig uten å bli veldig privat. Jeg tror mange ser på blogging som en sånn “selfie -greie”…. Jeg synes ikke det er noe mer “Selfisk” enn andre hobbier. Så lenge man ikke går inn for å være ubehagelig eller opptrer ondsinnet eller “slarvete” på bloggen sin, så må det være greit! Jeg har nesten bare fått positiv respons vedrørende blogginga mi, og ingen direkte negativ eller ubehagelig kommentar. Jeg kjenner av og til på at jeg kanskje stiller meg lagelig til for hogg – ikke minst fordi jeg har skrevet om ganske personlige ting. Jeg har imidlertid funnet ut at jeg ikke vil la meg “Kneble” av hva andre synes og mener. I alle fall ikke støtt og stadig. Dessuten har jeg jo fått flere hyggelige bekjentskap her inne – og du er så absolutt en av dem! Klem fra Karidansen! 😀

    10. Jeg synes ALDRI du virker bitter 😀 Du fremstår absolutt ikke sånn, bare som at du reflekterer litt 🙂 Og det må vi jo 🙂 Jeg har vel opplevd mest at folk smiler litt i skjegget ja… Litt som om jeg skulle lese MYE Se- og Hør eller noe….Og tror det er litt sånn folk ser på det, mange hvertfall…Det er ikke noen HØY-intellektuell hobby liksom… Å så da?? 😀 Jeg gir en god-dag i hva folk synes egentlig. Jeg synes det er den morsomste og mest kreative hobbyen jeg har hatt. Den trigger mange sider i meg, og jeg er jo mer aktiv med alle mulige hobbyer enn jeg har vært på lenge…Foto, tegning, hekling…Og alt litt i sammenheng med bloggen. Møtt masse nye folk, skrivegleden og fantasien blomstrer som aldri før, og jeg mener jeg får tatt opp viktige temaer også, samtidig som jeg har det supermoro. Og DET er det viktigste 🙂 Herlig tema du tar opp <3klemmer og kos deg i kveld <3

    11. Jenny: Takk for tilbakemelding…bra du ikke bryr deg om de som synes det er teit..for det er jo en morsom hobby :)) Takk det samme til deg :))

    12. Margrethe: Ja, er ikke det litt merkelig..jeg ville jo helt klart fulgt med på bloggen til venner av meg, og kanskje sagt noe positivt av og til ..:)) Ikke sant det er gøy å fotografere..og moro å ha ett sted å legge det ut..og kanskje få litt tilbakemeldinger :)) Heia oss ja…vi gir oss ikke..hehe..

    13. Jeg kjenner meg litt igjen her, ja 🙂 Jeg vil helst ikke arbeidskollegaer eller svigermor skal vite om bloggen min..dette er mine greier som jeg skal ha for meg sjøl.. Hvorfor kan man ikke ha noe for seg sjøl, tenker jeg da..:-D Jeg elsker vakre bilder og vil gjerne dele det med mine herlige bloggvenner..<333 Det er kjempemoro med denne vennekretsen her;) fordi vi er voksene alle sammen.. og vi hjelper hverandre hvis det trengs med tips og råd <33
      Stooor venneklem <33

    14. Gardsfruen: ..hehe..:)) Jeg leste heller ikke blogger før jeg starta selv for et drøyt år siden..og tenkte nok det var en ungdomsgreie jeg også..også ser en jo at det er mange voksne som blogger også..og at det er allverdens temaer :)) Ja det er litt ekstra gøy å fotografere når en har et sted å legge det ut :))Veldig hyggelig at du også har positive opplevelser med det å blogge :)) Jeg synes det er hyggelig å gi tilbakemeldinger og jeg leser flere innlegg enn jeg gir tilbakemelding på altså..må spare nakken litt :)) Er nok ofte de som ikke nevner bloggen som følger mest med ja..hehe…:))

    15. cuskima: ..haha..oss teitinger imellom burde jeg kanskje skrevet …;)..bra du ikke synes det, jeg er ikke det heller..men litt rart at det liksom blir oppfatta litt negativt det der med blogging..for de finnes jo i alle varianter..og man velger hva en vil lese :)) Veldig enig, hyggelig med et sted der man finner andre med felles hobby/interesse og ja bloggen kan fungere både som terapi og andre ting..og mye triveligere enn fb ja :)) Virkelig mange hyggelige folk her ja :)) Klem til fine deg <3

    16. spira: Ja ,det er nok det at mange vet lite om det, og bare har hørt om de som utleverer alt og ikke har noen hemninger …
      Er nok litt variasjoner på 40+ bloggerne også ja…jeg velger helst de med litt hverdagslige “altmulig”blogger :))..og som ellers i livet finnes det folk som ikke er like flinke til å bruke litt sunn fornuft… Vi “snakkes” ja :)))

    17. natheless: Så bra:).. jeg tenker ofte over ting her i livet, og bryr meg nok litt om hva folk tenker…selv om jeg til syvend og sist gjør som jeg vill uansett..hehe…
      Ja du har jo vært en stund i “gamet”å har gjort deg noen erfaringer …hehe..nei man vil ikke ha for mye innblandinger på hva man velger å holde på med..men et par positive bemerkninger i ny og ne hadde jo vært ok ..som du som tar så flotte bilder og lager så mye fint f.eks :)) Glad du liker bloggen min..og det er gjennsidig :)) Vi fortsetter begge to !!!

    18. passionisthegenesisofgenius: Takker så mye….det tror jeg også, de har nok ikke kjennskap til at det faktisk er mange gode blogger og hyggelige bloggere..hører bare om det negative og går ut i fra at all blogging er slik :)) Vi som blogger koser oss i allefall med det :)) Takk for tilbakemelding :))

    19. Det finnes vel ikke noe enkelt å entydig svar på dette som det ikke gjør på så mye annet 🙂 Blogging er jo ikke noe entydig noe, det er jo et utall av type blogger og måte temaer vinkles på. Og jeg må si det er blogger jeg har titta innom som jeg neppe vender tilbake til. Og jeg var jo veldig spent når jeg heiv meg inn på dette her, og særlig når jeg begynte å dele inne på facebook. Men jeg har ennå ikke sett noen hvitkledde personer snike rundt huset, og svake blålys blinke bakom svingen på veien. 😀 Jeg liker bloggen din måten du tar opp ting på og ikke minst responsen du gir til andre bloggere. Så keep on the good work, og den dagen jeg merker noe teit eller bittert..tjaa.. da kan det hende jeg nevner det 🙂

    20. Moving On: Nei ,du er jo mer anonym..og da er det klart du ikke får noen tilbakemeldinger sånn utenfor bloggen:)) ..forsto hva du mente :))
      Bra at du utfordra deg selv og starta å blogge, og det virker som det har vært positivt for deg også :)) For meg er det også en slags terapi, siden jeg ikke orker så mye utenfor husets vegger for tiden :))
      Det har nok mye å gjøre med at det er litt ukjent for mange ja :))..og vi mennesker er jo ofte litt fordomsfulle :)) Ha en fin kveld:))

    21. Jeg er helt sikker på at noen syntes det er teit å blogge… Utlevere seg offentlig osv er noe som enkelte personer ikke syntes er greit, men så tror jeg også at noen av de som trekker på skuldrene å fnyser er litt sjalu. De skulle gjerne ha hatt en blogg selv, men så tør de rett og slett ikke. Både venner og kolleger vet om bloggen min, men det er bare de som har egen blogg som har kommentert. De andre er nok bare inne å leser den. Hadde egentlig vært hyggelig om de faktisk hadde kommet noen kommentarer, skal jeg være helt ærlig!!
      Du har en veldig flott blogg, som jeg nyter å stikke innom… Ikke alltid jeg legger igjen kommentarer, men leser den gjør jeg med glede :o))

    22. karidansen: Så koselig å høre :))…bra jeg ikke virka bitter..fikk liksom den følelsen når jeg leste over innlegget..hehe..
      Jeg liker å være litt personlig, men det meste forteller jeg ikke ..så det er riktig oppfattet :)) Ja ,det tenker jeg også ..det der med selfie greier..men det er vel det meste en driver med der en er blant andre folk :)) Ja , man blir jo litt mer sårbar når en byr på seg selv ..noe jeg skrev litt om i starten jeg blogga..men så lenge man ikke er ufin mot andre synes jeg også det er innafor :)) Jeg også er glad jeg har fått kontakt med dere flotte menneskene her på bloggen :))..og jeg prøver å ikke bry meg så mye om hva andre mener.og gjør som jeg vill…men litt tenker en jo over det :)) Klemmer tilbake <3

    23. frodith: Det er fint å høre, for når jeg leste innlegget tenkte jeg kanskje det..og det er jeg ikke :))
      Ja det er sant..de tenker nok litt sånn Se og hør aktig ja..hehe :))…å så da..det er sant det får de jo bare tenke..og jeg har faktisk blitt overrasket selv over at det virker som det mange svært inteligente folk her med sunne verdier og masse kreativitet :)) Ja det er ekstra gøy å ta bilder o.l når en skal bruke det til noe…motivasjon..:)) Bra vi som holder på koser oss med det..og vi er vel litt mer kreative enn gjennomsnittet tror jeg :)) Stooooor klem <3

    24. Jeg må “rette opp” noe jeg skrev i sted. Jeg er selvfølgelig helt enig med frodith! Jeg har ALDRI opplevd deg som “Bitter” i NOEN av innleggene jeg har lest. Det var bare ordlyden som ble litt uheldig…. jeg regner med at du oppfattet meg slik jeg mente det! 😀

    25. Ritamarita: Enig ,fint å ha noe som er sitt eget..litt utenom hus og familien :)) Ja du har så masse hyggelige bilder og ord på bloggen din..og det er koselig å dele slikt med andre :)) Virkelig masse koselige folk her inne ..glad jeg startet å blogge jeg :)) Klemmer tilbake :))

    26. dedicat: Det er sant..veldig mue ulikt her inne ..og mye en ikke tar en tur innom igjen ja..og det velger man jo helt selv :)) Jeg også deler på Fb ..og selv om ingen har sagt noe negativt…føler jeg vel det er en del skeptikere der…men ingen hvitkledde har sneket rundt her heller..hahaha..
      Veldig glad du liker bloggen..jeg hygger meg med å lese din også…og ser som regel alt du legger ut selv om jeg ikke kommenterer hver gang :))..fint om du sier i fra ja..for jeg vil nødig fremstå bitter og teit, hehe ….:))

    27. Vera Lynn: Det er sant, uvitenhett..og i noen tilfeller bittelitt misunnelse :)) ..jeg tror jeg hadde vært flink til å gi andre en positiv tilbakemelding…jeg gjør i allefall det med andre ting folk holder på med…masse skryt er ikke nødvendig..men noen oppmuntrende ord :))..er nok en del som “snikleser” litt ja…
      Så hyggelig å høre, jeg følger med hos deg også..også når jeg ikke kommenterer :)) Takk for fin tilbakemelding :))

    28. Så bra du tar det opp! Jeg har følt det sånn mange ganger, og det har gjort sitt til at jeg faktisk har mistet lysten til å blogge i perioder. Det er jo ikke hyggelig når folk fnyser og rynker på nesa. Etter mitt første innlegg husker jeg at noen himlet med øynene og mente at dette var sååååå teit. Familien min og noen av vennene mine synes imidlertid at det jeg gjør er helt strålende (jeg håper de mener det da), men jeg synes jo det er temmelig sløvt av noen synes at bloggere er useriøse mennesker med veldig lite mellom ørene. Sånn er det jo ikke! Tror hele greia bunner i misunnelse. Hva kan det ellers være? De kan jo bare la være å både lese og kommentere hvis det er så forferdelig teit det man skriver! Så heia voksenbloggerene! Vi har masse å by både av livserfaringer og betraktninger.

    29. De som ikke leser så mye blogg, men som likevel har hørt om blogg, tror at det er noe som hører 14-20 åringer til. Only! Og da fnyser man på nesen med det samme, fordi det liksom da er litt sånn fjortis på en måte. Men de som faktisk har satt seg litt inn i det, synes det er en fin ting. Sånn som oss som skriver om hverdagslivet, og legger ut litt bilder, det er jo bare kos. Noen blogger jo om politikk, noen om interiør, noen om mat, klær…etc. Det finnes jo utallige ting å blogge om. Og det ER en hobby, på lik linje med som du jo sier, dans 🙂 Det er nok bare det at det ikke er helt stuerent på en måte, enda. Litt ukjent for mange.
      Senest forrige helg var jeg på et arrangement, med mine nye venner, hvor en mann kom bort og fortalte at han leste bloggen min, og syntes den var bra. Og han lurte på om han selv også skulle begynne å blogge. Sånt synes jeg er veldig positivt. Og han tror jeg også har litt å skrive om. Jeg fortalte han litt hvordan man gjør. Og han var oppriktig interessert. Neste gang jeg møter han, skal jeg høre videre om han kom i gang med det.
      En annen jeg vet leser bloggen min, mann, jeg spurte han om et innlegg jeg trengte å skrive, og lurte på om jeg kanskje ikke burde legge det ut? Han mente da at det er min blogg, mine ord, mine følelser, og min eiendom. Klart jeg kunne legge det ut. Og spesielt også fordi jeg bruker bloggen min til å sortere litt i mitt eget hode.
      Så ja, jeg vet mange voksne etterhvert leser blogg, til og med menn. Og da ser jeg at bloggfenomenet begynner å bli allment akseptert. I alle fall har jeg opplevd det sånn. Mange snakker til meg om bloggen min, og finner den interessant, og leser den fast. Det er veldig kjekke tilbakemeldinger å få synes jeg 🙂
      Håper at dine venner og bekjente etterhvert også finner at blogg ikke er noe “farlig”, men heller tar seg tid til å lese, og til å snakke om det. Akkurat som man snakker om ting man har sett på TV 😉
      Klemmer godt, og fant ikke dette sutrete, men veldig interessant tema 🙂

    30. Flrst og fremst, kult antrekk 😉
      Nei, blogging er ikke teit men skjønner hva du mener. Jeg får noen ganger kommentarer som “åh, tar du bilde til bloggen?” på en litt spydig måte. Men jeg bryr meg ikke så mye jeg altså. Jeg velger jo selv hva jeg deler og sånn 😉

    31. Dette var gøy, både å lese ditt innlegg og alle komentarane. Eg har opplevd mange gonger at folk eg nesten ikkje kjenner, kjem til meg og skryt av bloggen min og seier til og med at det er dagens lyspunkt, då blir eg megasmigra. Sjøl om eg likar godt å blogge, tenkjer eg ofte sjøl, er det litt teit? Stundom tenkjer eg, skal eg slutte og nesten bestemmer meg, men så kjem det “over meg” ein ide og då må eg berre få det ut og inn på bloggen. Syns det var eit fint tema du tok opp i dag.

    32. vezzo: Fint du likte innlegget :)) Ja det gjør at en blir litt tilbakeholden ,selv om man gjør som en vill er det lett å tenke på hva andre mener :)) Mannen min og guttene her synes det er gøy at jeg blogger ..men får inntrykk av at en del ..som du sier himler litt med øya …
      Her på bloggen ser man jo at det er mange flotte folk med masse kreativitet og fine tanker ….En del er nok litt misunnelige ja, og skulle ønske de turte selv..men de flaste er nok bare uvitende og tror blogging bare er “fjås” :)) Jeg leser også bare blogger som har innhold jeg liker :)) Heia for oss og de andre seriøse voksenbloggerne ja :))

    33. Det er veldig bra at du tar dette opp. Jeg tenker det er mange som har gått noen runder med seg selv av og til og lurt på om de skal fortsette eller..? Jeg leste aldri blogger før jeg begynte selv, og det var litt tilfeldig, hadde bare lyst på en -for meg- utfordring.
      Jeg ser jo at det er de unge som har det største markedet her, men se hvor utrolig mange ulike blogger det finnes? Det er det jeg synes er gøy her inne, vi er virkelig ikke en ensartet gruppe, alle gjør det på sin måte. Og selv om jeg ikke identifiserer meg på bilder o.l, (har et lite veddemål:) ) , så synes jeg det er supert at andre, deriblant du legger ut bilder. Er blogging teit?, absolutt ikke, og er det noen som mener det, er det helt greit, la de bare mene det, jeg kunne ikke brydd meg mindre

    34. Eva: Er nok mange som ikke vet så mye om det ja, og hadde jeg ikke blogget selv hadde jeg ikke visst særlig mye jeg heller..men jeg har alltid vært flink til å heie på andre som driver med noe de interesserer seg for , jeg trenger ikke å dele interessen :)) Utrolig mange varierte blogger ja..og noe for en hver smak :)) Det var hyggelig da at noen viser interesse og selv kunne tenke seg å prøve å blogge..da synes man liksom en kan bidra litt med tips..og det er jo gøy :)) Og fint at folk rundt deg har litt forståelse for at blogging også kan være en fin hobby :)) For meg har det jo vært veldig positivt, siden jeg ikke har orket å melde meg på kurs o.l på mange år…nå har jeg muligheten til en liten hobby som ikke tapper meg for krefter og som jeg kan regulere etter hva jeg orker :)) Takker for hyggelig kommentar :)) Fint du ikke synes det var sutrete :)) Klem og sov godt i natt <3

    35. Veronica S: Takker så mye for det :)) Bra du ikke synes det ..for det er jo gøy og motiverende :)) …noen har en litt sånn holdning til blogging at det er noe fjås får jeg inntrykk av ja …
      Bra du ikke bryr deg om det..jeg tenker av og til over hva folk mener om det…men jeg fortsetter for det jeg også..hehe…og ingen sier noe negativt da…:))

    36. Du har en så herlig måte å skrive på, virker alltid så positiv og ærlig! Jeg har tenkt masse på disse tingene også. Har nå i helgen tenkt mye på vitsen med å blogge og faktisk litt hva andre tenker om det, så vittig du tok dette opp nå. Har ikke blitt helt enig med meg selv om vitsen med det, men så lenge man synes det er kjekt å det gir en noe så kan det nå ikke være annet enn positivt? 😀 Så får nå folk tenke det de vil, kritisert blir man jo alltid av enkelte uansett hva man gjør, så det bryr jeg meg ikke om:)

    37. Blogging er gøy, punktum ! I alle fall for meg, og forhåpentligvis for andre. Jeg liker å ta bilder, bake, male m.m. Hvordan får en vist hvor allsidig en er og gitt tips videre om en ikke hadde hatt en blogg? Blir som å føre en dagbok over aktiviteter, uten å bli for personlig, og det på nettet. Det hender jeg får tilbakemeldinger, men de er som regel hyggelige. Det er ikke noe en går og snakker om. Men om jeg nevner på jobben at nå har vi feiret bursdag, eller sier at i går malte jeg, så får jeg alltid tilbakemelding: “Det så jeg”, og så får en som regel trivelige muntlige kommentarer. Uten at vedkommende skriver liker når jeg deler på facebook. Blir nok lagt merke til. Jeg merker spesielt at vennene til min tenåringssønn kjenner til meg, og synes det er kult. Ligger ofte blant de 10 bloggerne med flest lesere for min kommune. Det tiden ikke strekker til, er å legge inn kommentarer hele tiden. Det er en heltidsjobb og få en blogg med supermange lesere. tror jeg blir en superblogger som pensjonist, he-he !
      Ikke teit nei ! Ha en fin uke !

    38. Oldemorbloggen: Så bra..ja her var det mange “fine”tanker om temaet :)) Det var jo veldig hyggelige tilbakemeldinger du får da..det er jo motiverende :))
      Jeg er litt opp og ned jeg ,noen dager tenker jeg at dette er jo tåpelig å legge ut..andre dager tenker jeg dette er gøy og jeg gjør det jeg har lyst til :)) Er moro å ha et sted å dele ting en har lyst til å formidle ,koselige bilder eller ting man har laget..osv…hyggelig å bli inspirert av andre bloggere :)) Kos deg med uka som kommer :))

    39. Her er vi mange som kjenner oss igjen, som skjønner god hva du mener. Blogging er liksom noe som noen få driver med – rosabloggerne eller mammabloggerne, men det er så uendelig mye annet også. Og vi finner blogger vi liker, som gir oss noe. Jeg leser ikke blogger som overhodet ikke interesserer meg, og ingen blir tvunget til å lese det jeg skriver. Men jeg merker på jobben at folk smiler litt i skjegget når de hører om bloggingen. Og første gang jeg skulle møte noen av dem, tror jeg de lurte. Men det er jo bare andre voksne mennesker, koselige mennesker man føler man kjenner litt og så er det kjekt å treffe nye folk – uansett hvordan man møtes. Fortsett med blogg, så er vi mange som er teit sammen 🙂

    40. maiken: Takk, ja noen ganger får en det over seg..hva er det jeg holder på med , er det noen vits…men det er jo veldig ok å ha et sted å dele ting og der det er folk med samme interesse..selv om innholdet i bloggene varierer :)) Det er en utfordring ja..og jeg har lært mye om data av det også :)) Nei, noen liker å ha en mer anonym blogg uten for mye bilder og det velger man jo heldigvis selv :)) Bra du har en slik holdning tildet og det er sant ,de som ikke liker det ..trenger jo ikke det :)) Takk for fin kommentar :))

    41. littavkobling.blogg.no: Så koselig å høre, fint at jeg virker positiv..selv når jeg tenker det virker litt bittert og sytete ..hehe..
      Det er nok en tanke som kommer over de som blogger av og til ja ..jeg tenker at vitsen må jo være at man har en hobby man trives med og kan få vært litt kreativ :)) ..ja noen har vel en negativ holdning til det meste andre gjør..men de fleste vet vel bare ikke hvor varrierte blogger kan være :)) God natt :))

    42. toveview: Det var bra sagt..jeg synes også det er gøy :)) Moro å kunne ha et sted å legge ut ting ja..og inspirerende å se hva andre lager, skriver o.l….
      Veldig ok å ha et sted man kan gå tilbake å se litt fra forrige sommer osv…Hyggelig når folk kommer med slike små tilbakemeldinger..har ikke noe behov for å prate en masse om blogging, men sånn på lik linje med at andre forteller om ting de holder på med :)) Så artig du er høyt opp på lista i kommunen..jeg er også ofte blant 10-15b mest leste i Drammen :)) Nei skulle jeg satsa på mest mulig lesere hadde det blitt stress for meg i steden for å være en fin hobby :)) Bra ! Takk og det samme til deg :))

    43. margarites: Bra innlegget var forståelig og ikke ble oppfatta som noe negativt..for jeg liker bare av og til å tenke litt over slikt og høre andres erfaring :)) Ja bølogger kan virkelig inneholde alt..og man velger de man liker best :)) Ja noe har en litt slik holdning til det at jeg tenker de synes det er litt teit..men mulig de bare er uvitende :)) Jeg har heldigvis ikke venner som er slik at de snakker negativt …mer bare at de ikke nevner blogginga :)) Her på bloggen har jeg virkelig sett at det er masse flotte folk som er veldig hyggelige med hverandre , det er koselig :)) ….ja det er greit å være en gjeng med “teite”folk..haha…Sov godt :))

    44. Tror folk tror at det handler om et stort eksponeringsbehov, har fått spørsmålet om hvorfor jeg blogger. Først ble jeg satt ut, var det grunnen tenkte jeg. Nå veit jeg at det handlet om helt andre ting, gleden ved å skrive, ta bilder, treffe andre…tips en kan få…så mye annet enn behovet for eksponering. Jeg startet å blogge for fem år siden, den ble lagt ned grunnet negativ kommentar. Så startet jeg en anonym – og den må jeg si det gikk riktig gale med. Nå er det ingen lengre som sier noe, og jeg veit ikke om folk jeg kjenner leser den….annet enn døtrene mine. Nå kan jeg snakke om bloggen og bloggere med ryggen rak, og det er mulig folk på min alder syns det er merkelig….men jeg bryr meg ikke lengre.
      Tenk bare hvilken øvelse det er å må formulere seg, på dette viset. Tror vi skal være så glad for at vi har funnet fram til denne hobbyen og til hverandre. Dette er da helt topp :)))))))))). KLEM<3

    45. Hei på deg i kvelden. Jeg synes absolutt det er flott å lufte sånne tanker, Og når man ser på f eks Facebook hvor folk legger ut alt hva de gjør og hva de spiser i løpet av en dag, og litt til, så er det nesten rart at det å blogge skal være negativt.
      Det er jo mange store gründere forskjellige steder som blogger og kaster ut meninger om alvorlige ting som da andre igjen følger.
      Internett er jo et sted vi kan eksponere oss selv omtrent i akkurat hvilken som helst grad vi selv vil.
      Og det at vi sitter å “prater” her er jo supert, uten bloggen ville jeg sikkert ikke savnet deg eller andre jeg har begynt å følge her, men det er jo likevel en berikelse synes jeg, moro og underholdende og engasjerende å lese hva du og andre mener om forskjellig. Nettopp nå i helgen hadde jeg faktisk besøk her hos meg av to personer som jeg har blitt kjent med via internett, riktignok ikke blogg, men et sy-nettsted, så jeg har faktisk venner jeg kan besøke nesten over hele landet, flere har jeg møtt ved enkelte samlinger og turer, og da noen har jeg utviklet et vennskap med, og det er jo jammen koselig. 🙂
      Jeg har stor tro på at internett og bruken av det blir hva man selv gjør det til, Ønsker man å ha det hyggelig og berike både seg selv og andre så er det det man får, eller gjør 🙂
      Det er viktig å sende videre lærdom om at det bak hver eneste kommentar befinner seg et levende menneske med meninger og følelser, enten man blogger eller legger ut status på Facebook, eller andre ting.
      Nå er det langt over leggetid her, så ønsker deg bare en god dag også i morgen. 🙂

    46. Jeg synes bloggen er kjekk som en liten oversikt over hva jeg gjorde når.
      Blir det en diskusjon om når vi var på tur der og der, er det bare å sjekke bloggen. *ler*

    47. Jeg er veldig enig i hva du skriver og har tenkt mye over dette selv. Ingen har sagt eller oppført seg negativt på noen måte rundt meg og det at jeg blogger. Men jeg merker at jeg av og til får negative kommentarer fordi jeg deler barna mine med verden, legger ut bilder osv. Men da tenker jeg også at okey, kanskje noen kan misbruke bildene mine (selv om de er aldri så uksylidge), men det er like lett for de samme folkene å ta bilder selv og bruke de på samme måte. Vi lever i en verden der veldig mye er veldig lett og vi kan ikke skjerme oss for alt, da blir vi bare paranoide og ulykkelige.

    48. Folk forbinder kanskje blod fjortiser/rosabloggere som kun er opptatt av mote og sminke. Nok av de men blogging er ikke teit. Man lærer endel av det, skrivekunsten, redigering og mange andre ting. Så utvider man sitt nettverk. Når man blogger er man sosial på en usosial måte og blir kjent med mange som sliter med sitt. Blogging betyr mye for mange, andre igjen er blogg et alternativ til utelivet. Ha en fin dag.

    49. Jeg tror folk blogger av mange forskjellige grunner. Noen for å få kontakt med andre og noen for å samle det man driver med et sted, noen kun for oppmerksomheten og noen som ei dagbok og såklart noen som alle tingene eller noen av dem. Jeg synes blogging er gøy og så blir man kjent med folk og så elsker jeg å sitte og kose meg med andres blogger på morningsen mens jeg våkner 🙂 Ha en fiiin dag <3 godklæm 🙂

    50. Skjønner hva du mener.
      Jeg hører ikke noe negativt om bloggingen min…heldigvis, men har hørt flere snakke om hvor teit det er med de blonde bloggjentene. At de får betaling for å sitte å blogge å ikke gjøre noe.
      jeg må helt ærlig si at jeg pleier ikke lese noe særlig av de topp bloggene men om man får penger for å gjøre noe man liker så må det jo være en perfekt jobb. Det samme med fotball. Jeg har 0 interesse for det å de får jo også penger for å spille fotball. Er ikke det like teit da? Blogging er nok endel arbeid om man skal holde seg på toppen 😉
      Ha en fin dag 🙂

    51. En blogg med mening er ikke teit 🙂
      Din blogg er IKKE teit.
      Jeg er ikke noen stofan av sminkebloggere og den der, det finnes en milion av dem, hvorfor adde enda en.
      Jeg liker personlige blogger best, og de som selvsagt fanger min interesse- Kreative bloggere. 🙂
      Jeg syns det er supert at det finnes bloggere i alle aldre, fasonger og variasjoner. Det trengs det mer av.

    52. Blogging teit?
      Blogging på det planet jeg oppfatter at vi driver er både kreativt, kontaktskapende, og ikke minst meningsutvekslende.
      Kreativt fordi en kan få eksponere sine kreative evner enten det gjelder skriving, håndarbeide, fotografering etc
      Kontaktskapende fordi man kommer i digital kontakt med andre interressante mennsker en ellers ikke hadde møtt. Viktig for en gammel. gubbe som meg hvor netteverket av naturlige grunner forvitrer etter hvert.
      Meningsutvekslende fordi vi kan bl a diskutere den saken du tar opp i dag.
      Nei blogging er ikke teit og for meg og sikkert en del flere vil det være inspirasjon i hverdagen.
      Noen vil kanskje være negativ til den såkalte rosa bloggingen, andre til den håndtverksmessige eksponeringen, og atter andre til skrivingen (som er min hobby), men slik er det vel med mange forhold i livet. Vi finner en aktivitet vi takler og føler at vi trives med, og da skal vi fortsette med det. Så får andre sysle med sine hobbyer.
      Ha en inspirerende bloggkveld.

    53. BforB: Først..leste det fine innlegget ditt om møter med mennesker og nettdaiting..osv..herlig , håper du møter “den rette” på rehabiliteringa :))
      Ja det er sant gleden ved å skrive eller formidle med bilder gjør at det er moro å blogge :)) Og så er det gøy å bli inspirert og få hyggelige tilbakemeldinger av andre :)) Ja det er mye å lære av blogging også..mye på data jeg har lært meg etter jeg startet bloggen :)) Bra du ikke bryr deg om hva andre måtte mene om det..for det er jammen en kreativ og fin hobby :)) Håper du har det bra der du er og slapper av :)) Klem:))

    54. monomarit: Litt treig med svar..men nå er jeg her..hehe.. Det er sant , mange pøser jo ut med bilder på Fb og det synes jeg er helt ok..men noen av de samme er skeptiske til blogg og da blir det jo litt rart…
      Det har jo blitt mer vanlig med blogging nå..også slike som tar opp “viktige saker”og har masse lesere..
      Så hyggelig med besøket du hadde da..ja man kan møte folk en virkelig blir godt kjent med…eller har hyggelig kontakt med her på bloggen :)) Jeg også synes blogging er berikende og man blir inspirert av andre og får motivasjon til å prøve nye ting :)) Kos deg i kveld :))

    55. Siv Svanem: Helt enig..jeg tenker også at det er greit andre har andre interesser enn meg..og kan synes det er hyggelig at de koser seg med det :))

    56. Karoline Johannesen: Fint å høre :)) Enig i at ,man ikke kan skjerme seg for alt..bruke normal sunn fornuft :)) Tror vel ikke det er så stor fare for at alminnelige bilder av barn blir brukt på slike måter..og som du sier de som ønsker slikt klarer nok å få det til uansett….Ha en koselig kveld :))

    57. Helge: Er nok mye det som henger igjen ja..har jo vært de vi har hørt mest om i media :)) Helt enig, mye å lære ved å blogge, kommentere blogger..man lærer å formulere seg ..og jeg har lært mye om pc bruk ja..bare synd det sliter på nakken ..
      Sant, en fin måte å “snakke”litt med folk på uten at det blir for sosialt..og det kan være fint for mange ja :)) Kos deg i kveld :))

    58. ladyaugust: Helt enig, mange ulike grunner…noen ønsker jo å tjene penger på det , men jeg liker det som en hobby og en måte å ha en ting jeg kan holde på med som samtidig gir litt kontakt med hyggelige folk :)) Veldig hyggelig å lese andre blogger også..mye inspirasjon :)) Kos deg i kveld 🙂 Klem<3

    59. silje: Fint :)) Ja blogger man skjønner bare pøser ut en masse for å få mest mulig lesere er ikke jeg ofte innom heller ..men de har helt sikkert mye å gjøre for å holde seg populære :))
      Ja vi har alle våre interesser og jeg synes det er greit å akseptere at andre kanskje liker andre ting enn vi gjør selv :)) Ha en trivelig kveld :))

    60. Lithanna: Takk for fin kommentar :)) Bra man kan velg de bloggene en finner hyggelige eller interesange..for det er mye som ikke fenger meg også :)) Litt personlig liker jeg også…men ikke utlevering av absolutt alt..:)) Variasjon og mangfold er supert..så velger alle det de liker best :))

    61. Magnus Alvheim: Det er jeg enig i ..mye variert og bra rundt på bloggene..og det blir man inspirert og motivert av :)) Veldig hyggelig med denne formen for kontakt med folk , som for meg også har vært positiv siden det ikke er så mye sosialt jeg orker for tiden…
      En fin måte å få respons på det en skriver ..særlig for deg som er så god på det..og jeg synes det er gøy å legge ut bilder jeg har tatt eller ta opp noe små tanker jeg har…
      Vi holder på videre for det er gøy både å ha blogg selv og følge med på andres :)) Ha en fin kveld :))

    62. Jeg har blogget mer eller mindre siden 2001, og få av mine venner leser bloggen. Min voksne sønn og svigerdatter syns det er litt teit at gamla blogger.
      Hvorfor skal ungdommen ha alt som er gøy for seg selv tenker jeg, Blogging er gøy for alle aldre. Det er også terapi. Men mest blogger jeg for meg selv og at det er gøy. Når jeg går lei tar jeg pause. Og så tilbake igjen i samme blogg siden 2006.
      Tittet litt raskt rundt i bloggen din og syns du skriver bra, og tar fine bilder. Skal titte mer i morgen, nå må jeg strikke litt.:)

    63. Trulte H: Holdt på en stund du da…og bra du fortsetter selv om noen synes det er litt “teit”..hehe..:))
      Det er sant vi godt voksne må jo få holde på med ting vi liker vi også..og det er kan være ok med noen pauser innimellom …skal jo ikke være stress..
      Sett innom din blogg også…fine bilder og hyggelig med bl.a blomster og håndarbeide..jeg strikker eller hekler ikke for tiden pga. vond nakke og skuldre..men synes det er veldig gøy og inspirerende å se hva andre lager :)) God natt :))

    64. Her var det mange reaksjoner på innlegget ditt. Om blogging er teit eller ikke, er en subjektiv sak og hver enkelt må ha sin mening og respekt for hva hver enkelt liker å drive på med. Er du den som synes blogging er teit, er det bare å la være å lese. Ingen tvinger noen til å lese blogger. Av mine lesere er det noen jeg vet som ikke vil innrømme at de følger med på hva jeg legger ut, andre sier at de liker å komme på besøk til meg hver dag og andre vet jeg blogger, men nevner aldri noe om det til meg. Jeg har 2-300 besøkende hver dag så noe må de finne interessant av mine trivielle innlegg. Keep kvalm and blog on! Teit eller ikke.

    65. Fru Tunheim: Mange fine ,utfyllende svar her ja :))..gøy å høre hva andre tenker ..som deg synes jeg også man bør respektere andres “hobbyer”selv om man ikke har samme interesse selv ..værra litt “raus”..:))..tror det er endel her også som ikke forteller at de har vært innom bloggen min :)) Ikke så mange innom meg , men 60-80 på normale dager og det er jo et tegn på at det er en viss interesse i allefall :)) Jeg er innom deg i allefall annenhver dag og da ser jeg hva du har lagt ut siden sist…alltid hyggelige innlegg :)) ..hehe..jeg blogger videre :))

    66. Syns du gjør den bra jeg, er lit fra og til. Er mer utetid nå fremover. Trening osv…Lite tid til pc osv..Selv om jeg ikke skriver kometarer altid, leser jeg ofte, rekker ikke og skrive hver gang desverre, er kansje ikke alene om det? men om bloggen er dårlig, teit , dum osv…Nope, den er bra syns jeg, stå på videre du 🙂

    67. rundtomkringtrorjeg: Så fint…takk :)) Jeg har tid nok jeg, men begrenser meg med pc skriving pga kroniske nakkesmerter…passer bare på å hvile nok innimellom så går det greit :))
      Jeg også leser ofte innlegg, hos deg bl.a uten å kommentere ..så de fantastisk flotte snøbildene og den stilige bilen :)) Takker for hyggelig tilbakemelding :))

    68. Hehe, skjønner hva du mener! Jeg opplever ofte at folk IKKE leser bloggen min, men de får på underligvis med seg alt som skjer likevel. 😉 Jeg tror nen synes det er flaut å lese blogger. Menn spesielt, de innrømmer det helst i fylla 😉

    69. ingerslilleverden.blogg.no: Ikke sant..hender de forsnakker seg så man skjønner de har tatt en titt..hehe…Blogg har nok et stempel blant mange ja..men blogging kan være så mye forskjellig :))
      Jeg synes i allefall det er trivelig :))

    70. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Sånn er det ja, litt rart egentlig for folk spør jo om det meste av andre ting :)) Har vært stille fra meg noen dager pga vond nakke og lite energi…men nå blir det nok “vanlig”igjen :)) Så” dillemmaet “ditt ,ang din mors grav…vanskelige ting…men de følelsene man har..de har man..sånn er det bare :)) Klem fra meg :))

    71. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Forstår deg godt …og skjønner du synes det var leit med at ting var fjernet fra graven..siden det ble så reaksjon…kanskje noen hadde dårlig samvittighet for at de gjorde det…og Fb kan være “skummle”greier..ting kan fort bli oppfattet annerledes enn de var ment…prøv å legge det bak deg..Håper alt ordner seg på best mulig måte :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg