5 fine “ting”fra min påske ..

Siden det er siste dag av påsken i dag, blir det en liten oppsummering av påsken min/vår…..og selv om ikke formen har vært tipptopp hver dag, synes jeg det har vært en koselig påske med fine opplevelser og mye finvær..og da kan man ikke klage….

1. Guttene var  på besøk og spiste Waldorfsalat her…..oppskrift her


2. Tulipaner i vasen….

3. Vi var på besøk og fikk servert påskeboller….


4. Vi var på skogtur på spiralen i Drammen med eldste sønn…se her..

5. Og vi koste oss med godt drikke…


#solo #påske #blogg #drammen #spiralen #tulipaner #boller #waldorfsalat

57 kommentarer
    1. Dette har vært en skikkelig GOD-påske spør du meg 🙂 Jeg har hatt det veldig koselig 🙂 akkurat nok alenetid, og nok sosialt 🙂 Og været har gjort det flott uansett hva vi har gjort 🙂 Ser du har hatt mange fine dager også, og det er fint, selv om noen ikke er tipp-topp.. KLemmer <3

    2. Herlige påskeminner altså <3 Og tulipaner, det er så utrolig nydelig. Jeg er spent på om tulipanløkene jeg satte i høst vil komme opp og glede oss med vakre farger 🙂
      Jeg har noen minner jeg også. Blant annet hyttetur, som vi gjør hver påske med familien. Der er det alltid proppfullt av kjekke ting. I tillegg har jeg fått meg noen helt spesielle minner denne påsken, som jeg tenker på med spenning i hjertet 😉 Og som jeg er spent på utviklingen av 😉 Sier ikke mer 😉
      Kos deg masse denne siste påskedagen 🙂 Klemmer godt <3

    3. Ser ut som en fin påske 🙂 Når jeg blogger og deler det gode, og jeg siden ser på innlegget, ja da tenker jeg; dette var sannelig en god påske! (selv om den var så som så) Har du det sånn?

    4. eeeeeeeeek eg har GLEMT solo……what?????? eg drikker alltid solo i påsken….tror eg må løpe bort til han som alltid har åpent og kjøpe meg en solo…….jøss…..kan da ikkje bryte en tradisjon som har holdt hele livet..D:D:D:D
      Takk for påminnelsen 😀
      klememting….og du….elsker det treet!!!! <3

    5. Påsken har gått veldig fort i år syntes jeg… Ikke lenge siden jeg gikk hjem fra jobb for litt over en uke siden, og gledet meg til mange dager fri….!! Spiralen ja, en venninne av meg nevnte at det ville være en fint turmål en søndag. Dersom vi skal dit kommer vi kjørende med bil fra Oslo, og spørsmålet er finnes det en parkeringsplass på nedsiden? Eller må man et stykke unna? Utsikten ser jo flott ut :o))

    6. Det høres ut som en kjempe fin påske ja selv om du ikke har vært helt i form. Sola har jo skinnet hele påsken og det har vært så deilig 🙂
      Jeg har også hatt en kjempefin påske med turer og grilling, god mat og drikke og hyggelig samvær 🙂
      Kos deg siste kvelden av påsken 🙂 klem

    7. frodith: Blir litt ekstra kos når været er bra :))..fint du har kost deg også..ja litt variasjon med avslapping og litt sosialt er veldig greit 🙂 Jeg er fornøyd med påsken og sitte igjen med en fin følelse :)) Godklem tilbake <3

    8. Eva: Det er det ..takk :)) Glad i tulipaner..men har ingen løker, hadde det de første åra vi bodde her..og det er alltid gøy når slikt spirer i bedda :))
      Bra du har fine opplevelser i påsken :)) ..og så flott å ha spennings følelsen i hjertet…har kanskje en anelse av hva det kan være…hehe..du får fortelle etterhvert om det passer seg slik :))) Skal kose oss i kveld..og så blir det greit med vanlige dager igjen også :)) Takk snille du og klem tilbake <3

    9. lulltove: Takk det var det :)) Ja litt av meninga med bloggen er å få frem at jeg faktisk har mye fint i livet..selv om det er mye smerte og dårlige dager..når jeg ser det slik på bloggen der jeg stort sett presentere det positive ..blir jeg litt fornøyd selv…hehe..:)))

    10. cuskima: Solo i påske det hører med ja :))..som appelsiner og kvikk lunsj…:))…hehe..håper du fikk kjøpt deg en solo da…og koser deg med denn :))
      Ja det treet er litt kult..og fint fotomotiv :)) Klem<3

    11. Vera Lynn: Utrolig hvor fort slike dager går :)) ..håper du føler du har kost deg selv om formen din har vært så som så :))
      Man kan parkere langs veien bak sykehuset tror jeg ..og gå opp der :)) Eller kjøre opp bak Bragernes kirke og følge skilter til Åspaviljongen og gå den veien opp ,der er det en del parkeringsplasser…..ellers må man kjøre spiralen opp om man ikke vil gå så mye :))
      Veldig flott der..og fint ved Åspaviljongen også :))

    12. Margrethe: Takk, ja tur og gode boller er ikke det verste..også den gode Waldorfsalaten og besøk av guttene da…jeg er fornøyd :))

    13. natheless: Ja selv om det ikke var så mye aktivitet..fikk vi med oss både tur og kaffeslabras ..og finvær..så det ble en bra påske det :)) Kos deg masse du også<3

    14. Åse Helen: Takk, .. ..man legger lista litt der man er i livet til enhver tid..og sånn sett er jeg fornøyd :))..været har vært kjempefint og det gjør det ekstra deilig å være ute :))
      Fint å høre du har kost deg ….grilling høres hyggelig ut også 🙂 Klem og fin kveld videre du også <3

    15. Fine påskeminner det der. Påske betyr mye utetid og jeg har vært mye ute, var ca 7 timer i skogen langfredag, en kjapp fin tur til Oslo i går og gikk en fin tur sammen med venner i dag. Deilig at sola tar mere og mere taket utover nå. Ha en fin kveld.

    16. Enig, dette har vært en fin påske 😀 Waldorfsalat har vi aldri laget og Solo har jeg ikke smakt siden ungdommen, he he. Nå avslutter vi påsken med grilling, mamma og pappa kommer innom på vei fra hytta 😉 I morgen er det jobb igjen og BARE ca to måneder før vi flytter, alle gleder seg. Det skal IKKE bli stress, vi har mange ‘gode hjelpere’ selv om de koster, he he. Det kan bli stille fra meg fremover, men jeg skal tenke på deg å sende deg masse krefter og gode klemmer<3<3 Takk for nå Anne 😉

    17. littavkobling.blogg.no: Den er kjempegod..blir som regel Waldorf til jul og påske her ..ikke ellers i året…:)) Takk så hyggelig å høre det :)) Det samme til deg <3

    18. Helge: Takk, ja det er det :)) Når været har vist seg fra godsida her har det vært ekstra deilig å være ute :)) ..da har du fått noen fine opplevelser også skjønner jeg…. :))
      Hadde lyst på en Oslotur vi også…men ble ikke ork til det..håper å få det til i løpet av våren :))
      Kos deg i kveld du også :)))

    19. Lene S.: Fint du er fornøyd også :))..her i huset er Waldorf en favoritt..og denne oppskrifta er helt nydelig :))..solo til påske hører liksom med …
      Koselig at foreldrene stikker innom da…Bra dere har hjelp, for med en flytteprosess til utlandet er det nok litt av hvert som skal gjøres :)) Bra du ikke stresser, for det kommer det jo sjeldent noe godt ut av :)) Kommer til å savne de hyggelige kommentarene dine da..men fint at du sender meg masse krefter ..hehe..:)) Håper å se deg igjen å høre hvordan det går med dere etterhvert…:) Lykke til med flytting, og stor klem med på flyttelasset fra meg <3

    20. Det er kjekt at du har hatt ei fin påske, sjølv om du ikkje ahr hatt topp form. Formen min har ikkje vore heilt god heller, men har fått bevega oss litt kvar dag. Har lest bloggen din så eg ahr fått med meg det du har opplevd. Vi får brette opp armene og gå våren friskt i møte. Ta den som den kjem og utnytte dei gode stundene. ein klem fra regnfulle Høyanger hjelper vel ikkje på formen men kan vel vere hyggelig alikevel

    21. gretashobby: Når man tilpasser aktivitetene etter formen går det som regel greit …så jeg er fornøyd med påsken ;))
      Og ut en tur å bevege seg er deilig…trenger jo ikke gå hverken langt eller fort :))
      Håper været bedrer seg hos dere , har vært litt mer skyet her i går og dag…men absolutt greit vær fortsatt :)) Og en klem er alltid godt å få…så jeg sender en tilbake også<3

    22. Monica: Takk for det du :)) ..er veldig fornøyd ,ikke akkurat hyttetur og skigåing, men kos alikevel ..og deilig å få en skogtur i finvær :))
      Blir fint med vanlige dager også…kos deg i kveld :))

    23. Koselige påskeminner og ta med seg videre utover våren. Og selv om formen din ikke har vært helt på topp så er du flink til og komme deg ut og få oppleve litt annet en og bare sitte inne ,for en blir ikke noe bedre av det heller:-) Og med slik fint sted som spiralen er så trenger man jo ikke og dra så langt heller. Ser koselig ut på bildene dine,,og disse bollene får jeg vann i munn av og se på nå. Så en fortsatt fin kveld til deg:-))

    24. Hobbystua: Det er det..og ja bare det å komme ut i naturen er deilig…må ikke reise timesvis for å hygge seg..heldigvis :))
      Og noen opplevelser “må”man ha..og jeg er fornøyd med påsken :))
      Bollene er fine å se på…og de var enda bedre enn de ser ut også…så da kan du tenke deg..hehe…Kos deg med kvelden du også:))

    25. Påsken oppsummert viser jo at du har “husmortakter”, fine boller og waldorfsalaten ser jo helt nydelig ut. Så synes jeg tulipanbuketten var smakfullt sammensatt. Ser ut til at påska har vært trivseldager både ute og inne 🙂

    26. Ja det var jo en kjekk og kortfattet grei oppsummering 🙂 Men jeg aner nok at det ligger mange gode minner og følelser bakom de ordene og bildene 🙂

    27. Tove Mette Lind: Takk for det :)) Ja ,litt husmor er jeg jo..og tulipaner er kjempefint :)) Påsken har vært fin ..og litt sol er alltid deilig :)) Takker for hyggelig kommentar :))

    28. dedicat: Takk, jeg liker best å fatte meg i korthet…hehe…ikke orker jeg skrive så mye, også er jeg nok sånn som kommer fort til “poenget”når jeg snakker også :))) Mange hyggelige minner fra påsken er det ja …:))

    29. Det er viktig å kose seg med de små tingene.
      Trær har en snodig oppfatning av hvordan de skal gro. Jeg så mange eksempler på det på turene jeg hadde i påska. :O)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg