Middag på en mandag !

Ja ..nå kan denne maten spises hvilken dag som helst,men siden det er mandag i dag ble det …Middag på en mandag…..

Jeg viste noe lignende denne retten for en tid tilbake også, men da spiste vi den som vegetar, nå hadde jeg også i bruna karbonadedeig, dette kan man jo variere etter eget ønske .

Det som er bra med slik mat som dette , er at det er enkelt å lage, bare surrer ingrediensene i jerngryte eller stekepanne , ha i hakka tomater og la det stå å puttre en halvtimes tid…smak til med salt og pepper. Også er det mye proteiner i denne maten, og det er det jo fint å få i seg litt ekstra av ,siden det ofte er det folk har for lite av i kosten.

Skriver ikke oppskrift, men hva jeg brukte i ,ser dere jo av bildet ( i tillegg hadde jeg i karbonadedeig )…Retten ser ikke så veldig spennende ut, men det smaker godt….


#grønnsaker #oppskrifter #middag #eldorado #blogg

#vegetar #mjøndalen #gryterett #mat #sunnkost

 

47 kommentarer
    1. Mmmm, der fikk jeg en god ide til middag i dag 🙂 Supert! Det er bare noen ganger som man ikke vet hva man skal finne på og da er det godt med litt hjelp! Kos deg med middag – det skal jeg. KLemmmm <3

    2. Jeg lager noe lignende, men bruker strimlet biffkjøtt 🙂 I dag blir det rester av mammas lammegryte fra lørdag, det er ikke småtteri hun lager, he he. De to gutta mine som hadde gått Birken var mer slitne enn sultne. To dager gammel kokt ris og salat er ikke godt, så jeg mekker nytt, he he. God middag og klem herfra 😉

    3. Det så fristenede ut da. Her ble det kokt laks med grønnsaksgratengrester og poteter i dag. Mette ble vi begge to. Her er det kaffe nå og det smaker også godt! Kos deg videre på mandagen! 🙂

    4. Det ble pølser på meg idag, det var tomt for poteter i dag så jeg kjøpte det idag, som alltid i løs vekt. Har igrunn blitt flinkere til og lage middag ifra bunn av jeg. Men bør nok bli enda flinkere, passe mere på koketid osv. Har både tomater og salat som jeg kan bruke fremover. Min mor har bursdag i morgen – da blir det middag sammen med dem. Ha en fin kveld.

    5. miastorp: Så bra da…veldig enkelt, og man kan jo variere hva man har oppi også 🙂 Veldig ofte jeg ikke vet hva vi skal ha, går mest i fisk og kylling…:) Maten smakte 🙂 Klem tilbake <3

    6. Lene S.: Ja det er nok ekstra godt, men er jeg bare innom den vanlige matbutikken er det ikke alltid kjøttutvalget er så mye å skryte av 🙂
      Deilig å ha ferdig god mat , og ris og salat går greit dagen etter ..men to dager da er det kanskje ok med nylaget i steden :)) Vil tro de var slitne etter Birken ja, håper de var fornøyde med turen 🙂 Fin kveld til dere:) Klem<3

    7. cathrinehenriksen: Takk, ja og smaken er det ikke noe å si på :)….Skal være en del proteiner i bønner, så ok å bruke det i maten litt oftere :)..hehe..ja det er igjen litt…så får sende over til deg..hehe..:)) Fortsatt fin kveld og klem tilbake <3

    8. natheless: Så bra du synes det :)… godt i allefall…:)) Fisk har vi ganske ofte, det og kylling..
      Greit å bli mett av middagen ja…men ikke stappmett..hehe..
      Takk, fin mandagskveld til deg også :))

    9. margarites: Takk, så fint du synes..lettvint og godt..også kan man lage så mye at det er til to dager 🙂 …takk ,det smakte :))

    10. Helge: Ok med pølser av og til..men vi har det svært sjelden …selv om det er godt 🙂 Greit å ha noen poteter og grønnsaker i hus og lage litt god middag 🙂 ..jo mer man lager jo flinkere blir man jo..
      Så koselig med bursdag og middagsspising 🙂 Da får du kose deg masse med det ..og gratulerer til moren din 🙂 Ha en fin kveld i dag også :))

    11. Det så skikkelig deilig ut det da 🙂 Og kikerter er supergodt 🙂 Her ble det bare en pizza i dag, for jeg har sovet så dårlig og er helt gåen… Klemmer til deg <3

    12. frodith: Takk for det, sånn grytemat gjør seg ikke spesielt godt på bilder, men godt var det 🙂 ..lettvint er greit og særlig om man har sovet dårlig..håper det der ordner seg snart :))
      Slapp av som best du kan og stor klem fra meg <3

    13. ja, lurt dette. Go green er gode produkter . Er nok like godt uten kjøttdeig også. Jeg skal hive i meg middagen min før jeg går på natt, stekte raspeballer , kålrot og vegetarpølser etter gårdsdagen

    14. Min matgale verden: Takk for det, ja bønner for seg selv er vel ikke sååå godt, men i gryte funker det bra..også skal det jo være sunt :)..veldig grei mandagsmat :))))

    15. maiken: Grei mat , og lager man mye har man i to dager også:) ..fornøyd med produktene derfra ja 🙂 ..vi brukte karbonadedeig nå..men ok med litt vegetar av og til 🙂
      Middagen din hørtes god ut 🙂 Så får du ha god jobb ..og natt :)))

    16. Det ser både sunt og godt ut!! 😀 Jeg prøver også å bruke en del bønner og kikerter, nettopp på grunn av at det er proteinrikt. Godt er det også!

    17. Nam, dette så enkelt og godt ut 🙂 Og det er jo ofte at det enkle er det beste. Jeg er glad i bønner, så denne retten her skal jeg prøve meg på 🙂 Tusen takk for tips 🙂
      Håper mandagen ellers har vært fin, og at du begynner å komme litt i form igjen 🙂
      God kveldsklem til deg fra meg <3

    18. Det så godt ut. Er som regel vanskelig å finne på middag på en mandag.. vi tok grønnsaker og svinekotteletter i går. Hadde noe i frysen så fant ut at vi måtte spise opp.

    19. Eva: Ja det må være lettvint om man skal lage middag til hverdags :)..den er absolutt verdt å prøve ,lurt å lage så en har til to dager 🙂 Har desverre mye smerter om dagen, men prøver å gjøre det beste utav det….så kommer det nok bedre perioder snart :)) Klem<3

    20. rundtomkringtrorjeg: ..ja det er lov å være kresen…tomatene kunne jo vært friske…men da måtte jeg jo smakt meg mye mer frem ..og det skulle jo være enkelt …hehe…

    21. Det der er slik mat eg liker, me som mi kjære gjerne står over. Så da blir det sjelden laga. Spes siden det er eg som oftest er vekke for tida og ikkje han. <3

    22. gretashobby: Greit med noe begge liker …:)) men av og til kan du jo lage å ha til deg, og han ha noe som du ikke er så glad i :)) Har det ikke så ofte vi heller, men det er godt og ganske sunt :)))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg