Heldig mann jeg har…

Ikke nok med at han etter mye mas fikk lov til å vaske stuetaket for et par uker siden…se her.., nå har han fått lov til å male vinduskarmer og terrassedører også..han er vel heldig..

Nei det er vel heller jeg som er heldig som har en mann som gjør over 90% av alt som blir gjort både inne og ute her etter at jeg ble syk, men det med maling har det alltid vært han som har gjort da…en gang skulle jeg forsøke å hjelpe til, men tror han syns det var like greit å gjøre det sjøl…hehe…

Så nå blir det hvite karmer og dører her i stedet for de lakka…greit med litt forandring etter over 30 år i huset ….


Handla maling…fargen” bomull” på Eikersenteret i Hokksund på fredag….

Blir litt rot i stua ei stund, men som dere ser trengs det et malingstrøk…#mjøndalen  #hokksund #blogg #eikersenter #fargerike #oppussing #maling

Men jeg var jo litt snill jeg også da, for mens han holdt på å male for harde livet, smurte jeg på kveldsmat til ham..med proteinrikt pålegg, han må jo holde seg sprek så mye som han har å gjøre…og brødet har han bakt..hehe…

#bama #mat #gilde #prior #brød #egg #vaktelegg

 

63 kommentarer
    1. Jammen er du heldig og jammen er han heldig også, nommi de skivene så digge ut 😀 Tipper det blir fiint med bomullsfarga vinduslister 🙂 Her males det også men møbler 😀 Ha en fiin kveld <3 klæmmings 🙂

    2. Det kommer til å utgjøre en stor forskjell! Blir kjempe fint og verd litt rot og malings lukt en stund! Jeg malte alle lister og vindusposter, pluss dører her i huset for mange år siden. Her var de også lakket, ble så utrolig mye finere:)
      Så ut som herlig mat din mann fikk av deg!
      Fin kveld videre til deg:)

    3. Det er vel egentlig ikke snakk om hvem som holder i malerkosten, eller i brødkniven. Men om man kan nyte resultatet og si at dette er vårt 🙂

    4. Superduper snill mann har du altså. Ikke bare tar han seg av maling og oppussing, men han baker brødet også 😀 Herlig altså. Jeg misunner deg, og er veldig glad for deg <3 <3 <3
      Her har jeg også maleplaner nå i vår. Så får vi se når jeg får ork til å faktisk ta i et tak. I dag kjøpte jeg i alle fall terrassebeis. For det har datteren min sagt hun kan male 🙂 Så den saken der er nok i boks. Men resten....Det får vi se på. Vinduskarmer og greier her også, og veggene på terrassen. Så det er bare å sette i gang tenker jeg. Men først må det vaskes.
      Ha en fortsatt herlig kveld, med nymalt lukt i stua kanskje 🙂 Klemmer godt <3

    5. Det er alltid kjekt med en hendig Mann….og det kommer til å bli kjempefint. Det er jeg helt sikker på. Nå er ikke jeg glad i ubehandlet gran og furu, så for meg er alt bedre enn det. Håper vi får de det ferdige resultatet.

    6. Kjekt med litt forandring. Her malte vi også vinduskarmer og lister hvite for et par år siden, men alle soverommene har lakkete lister som jeg gjerne skulle hatt litt lysere. Ingen av oss er spesielt glad i sånn pirkemaling, men det må snart gjøres. Og så blir det så fint etterpå. Fin arbeidsfordeling dere har, for god og delikat mat er kjekt å ha som “premie” etter malingen 🙂

    7. Du vet jo å verdsette det han gjør også! Det er viktig! Og det aller viktigste er at dere har funnet ut hva som fungerer best for dere. Når han tar mye ansvar, får du mer overskudd til å gjøre hyggelige ting sammen med ham! Du er i hvert fall ikke som “Kjerringa som sku’ få skikk på Gubben sin”. #Eller………. kanskje du nettopp HAR fått skikk på’n?# Hva er hemmeligheten – kan du hviske meg noen ord i øret………? 😉 😀

    8. Flink mann du har. Gjør seg m,ed litt maling etter så mange år. Litt rot i stua må man regne med under litt maling. Resultatet ble fint det og kveldsmaten smakte godt etter en slik sjau. Når jeg maler bruker jeg alltid vannbasert maling inne og oljebassert ute. Uansett er det viktig med lufting når man maler.

    9. Ja, han er heldig 🙂 jeg er sikker på han liker det selv også 🙂 Og når han får påsmurt mat og sånt også, bare fornøyd han da 🙂 Det blir nok fint hos dere nå. Håper du får en fin torsdag Anne 🙂 Jeg sovnet kl 21 omtrent… skikkelig trøtt og sliten om dagen..KLemmer <3

    10. Dere er nok heldige begge to, som utfyller hverandre så godt <3 Jeg skjønner hva du mener med lakkerte lister.... Jeg hadde også det, men mine var lakkert i mørkebrunt... Nå er de hvite, og alt er så mye mer lyst og trivelig 😀

    11. Hørtes ut som en god plan, han maler og du lager maten! Det blir nok en stor forandring. Jeg husker da vi gjorde det sammen. Jeg ble kjempefornøyd. Ha en herlig dag og pass opp for malingsflekker på pentøyet ditt da! 🙂

    12. Dette blir flott. Og vi er heldige som har menn som kan gjøre slike jobber. Spesielt når man har en kropp som ikke kan.
      Nå blir det lyst og fint i hjemmet. Lykke til og ha en flott dag. 🙂

    13. ladyaugust: Takk, ja litt heldige begge to kanskje..hehe :)..takk, ja ha liker sånn litt sunn mat :))
      Håper det blir fint jeg også…tror nok det 🙂 Ja har fått med meg at du har en del prosjekter…spennende :)) Fin dag videre 🙂 Klem <3

    14. littavkobling.blogg.no: Ja , regner med jeg blir fornøyd :)..og man må jo vedlikeholde når man har hus…og noen ganger fornye litt 🙂
      Takk, jeg måtte jo bidra litt jeg også :)) Kos deg videre i dag :))

    15. Eva: ..hehe..takk for det…er fornøyd jeg :)..hender jo jeg baker litt også da :))..Takk så snillt sagt .
      Ja det er som regel noe som skal gjøres , og har du kjøpt inn beisen er du jo i allefall i gang :)..og så fint att datteren din hjelper deg…hyggelig 🙂 Klem og fin dag videre :))

    16. Fru Tunheim: Takk, enig 🙂 ..tror det blir bra ja..likte godt furu da vi bygde..men tidene forandrer seg jo..og veggene malte vi for flere år siden..så nå er det karmenes tur til litt oppfriskning :))
      Kommer nok et bilde eller to etterhvert :)))

    17. margarites: Av og til må det en liten oppfriskning til 🙂 Regner med det blir bra…:)..noen ting bare “må”man ja..
      Greit at hver bidrar med det en kan..så da kunne jo jeg i det minste smøre maten..hehe…:))

    18. ingerslilleverden.blogg.no: Ha er flink ja…og jeg er ikke flink med sånt ..og ikke har jeg så mye overskudd til det nå heller..så passer bra at han gjør det :))
      Litt oppfriskning er fint 🙂 Takk ,sunn og god brødmat smaker alltid :))

    19. karidansen: Ja, jeg setter pris på det,..og da er det jo hyggelig å “skryte”litt også :))…han er veldig opptatt av at vi skal kose oss sammen og gjør nok litt ekstra for at jeg skal orke det ja :))
      …tror han er sånn i utgangspunktet..men kan jo si det er litt min forjeneste også da… 😉
      Tror rett og slett bare vi passer sammen, også er det viktig å legge merke til alt det bra han gjør, ikke bare feila..for det er jo noe som kan irritere meg av og til også da..hehe.. :)))

    20. Helge: Takk for det, er fornøyd jeg :)…må pusse opp litt når man har hus..og karmene har blitt lakkert flere ganger..men nå blir det hvite karmer ,så da blir det jo litt nytt :)..jada rot blir det når noe skal ordnes :)..ikke sikker på hva slags maling…men han fikk noe anbefalt i butikken så regner med det blir ok :))..lufting må til..og brødskiver til kvelds er alltid godt ..også en kopp med te :)))

    21. frodith: Han liker å holde på med ting i huset ja, og har alltid vært flink til å holde det vedlike 🙂
      Må jo bidra litt jeg også..og da kunne han holde på lenger :))
      I dag har jeg vært en tur hos mormor på dagen, måtte måke meg litt ut av snøen i gata her..men komm meg avgårde og det gikk greit når jeg bare komm meg ut på hovedveien :))
      Ha en fin kveld og klem fra meg <3

    22. Fruemmel: Takk, så fint sagt :))..ja vi bidrar med det vi kan ..så blir det bra :)) Var jo fornøyd med karmer og lisster før, men tidene forandrer seg jo..så blir fint med hvitt nå tenker jeg :))
      Ha en fin dag videre<3

    23. natheless: Ikke sant..sammarbeide på et høyt plan…hehe…
      Tror det blir fint, men jeg likte godt de lakkerte karmene før..men litt fornying er jo ok innimellom .
      Går bare i “joggedress “om dagen..hehe..<3<3

    24. Monica: Takker så mye, ja setter pris på sånne menn :))…jeg får bidra med litt innimellom ..som å smøre på maten og sånt :))
      Tror det blir bra ..Ønsker deg en fin torsdag videre :))

    25. strikkogtov: Det må det, selv om vi har velikeholdt karmene med lakk…er det ok med litt nytt og oppfriskende av og til 🙂
      Han var fornøyd med maten ..og med en kopp te ved siden av ble det deilig kveldsmat :)))

    26. Kjekt å fordele arbeidsoppgavene litt da. Her hjemme er det jeg som gjør mesteparten av malejobben fordi det er jeg som er mest nøye. Kjæresten tar seg av stort sett alt annet som er praktisk da 🙂 Blir vel litt sånn at man gjør det man er flinkest i. Og maten så god og frisk ut da.
      God helg!

    27. Hihi ja han er heldig ;)) Men du er jo også LITT heldig ser det ut som …men er klart det er sånn det burde være 🙂 Mannen må trå til litt han å , og når det er så lett for han så er det jo ikke noe problem . Blir nok fint med litt ny og freshere farge ( hvit “bomull” ) :))
      Alltid deilig å friske opp og særlig nå som det egentlig går mot vår , hihi ;))
      Maten ser fortreffelig ut også 🙂 Tar en skive jeg ;))
      God helg og god fredag videre , klemmer herfra <3

    28. Maren Kvalvaag: Sant , bidra med det en kan..jeg søler masse de gangene jag har forøkt å male..så best han gjør det her :)) Takker så mye <3

    29. cathrinehenriksen: :):)..litt heldige begge to sikkert ..hehe..
      Greit at de som er flinke og har litt mer overskudd gjør den største jobben…:))
      Blir nok fint, men nå føler jeg at jeg går i rot her..men må jo være slik mens man holder på med ting :)…bare å ta ei skive..ganske proteinrikt også ..hehe..Takker så mye 🙂 Klem<3

    30. Din kjære maler og du er moralsk støtte, da går det unna 😀 Det blir nok STOR forskjell å få vekk ‘hyttefølelsen’, den hadde jeg fått, he he, men for 30 år siden var det vel på moten med lakkert treverk hjemme 🙂 Vi har påskeferie fra 1. april og får svoger og svigerinne på besøk fra utlandet ;-))) Rett over påske har vi ‘lukket visning’, som det heter nå for tida når det er sånne objekter som dette huset til salgs, mange på meglerens liste, de kommer ikke samtidig, spennende. Ønsker deg og maleren en riktig koselig påske. Påskeklemmer på vei<3<3

    31. Lene S.: Sant,hver gjør det en kan :)..ja var veldig fornøyd med stilen for en del år tilbake og da var et par av veggene furu også..men det malte vi for flere år siden ..men nå er det på tide å ta resten også :))
      Så hyggelig med besøk fra utlandet..håper på finvær :))
      Det blir nok spennende med hussalg ja..bra det er mange på lista..sikkert rart å selge også..men det blir nok bra det dere skal til også :)…Ligger ikke huset deres ute på Finn .no?..siden det er slik type visning…eller hadde det jo vært gøy å sett det…
      Kos dere masse i påsken dere også 🙂 Klem<3

    32. Kjekt med ein handymann ja. Litt rot blir det så elnge ein holder på, men så godt å få det gjort i ettertid da. Ein må alle gjøre det ein klarer og hjelpes åt. Regner med at han gjør det meste med glede. <3

    33. Greta: Veldig kjekt 🙂 Ja han koser seg med oppussing han..ikke like mye med vasking kanskje…men han klager ikke på det heller :)) …og ja jeg bidrar jo med det jeg klarer..og han vil jo gjerne jeg skal ha overskudd til at vi kan gjøre noe koselig sammen i stedet :))))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg