En liten gåtur…og jo takk middagen smakte ..

De som leste bloggen min i går vet at vi fikk besøk av guttene til middag i dag, og yngstemann skal ligge her til i morgen, da det er kortere vei til jobben hans fra oss.

Jeg stekte jo opp kjøttkaker i går, så da var det bare å koke poteter og grønnsaker i dag…og ja det smakte godt…og etterpå ble det vaffel med is til kaffen..før eldstemann måtte hjem for å se fotballkamp på tv.

Så ser dere jeg har kjøpt meg ildtopp til stuebordet..og rosene var enda ikke helt fallerte ,så de fikk plass ved siden av ei vinflaske på kjøkkenet..


Også var det gåturen da , nå vet jo de som “kjenner”meg at jeg har vært litt ekstra sliten etter jul, så det har blitt alt for lite gåturer…men da jeg skulle hente yngstemann nede i Mjøndalen i dag..var jeg litt tidlig ute og gikk ca 20min langs elva..og det var godt for det var litt skarp luft og det kjentes deilig .

For de som leste Frodiths innlegg om “kaninen”i moteklær ved akerselva i går…ser dere at jeg har latt meg inspirere og snek meg innpå ei som gikk på gangveien(bildet nederst i høyre hjørne.)..men jeg holdt litt mer avstand…og i Mjøndalen er det mer å se av folk med allværsjakker enn i fansy antrekk

Leser litt blogger senere i kveld …for nå får jeg ta meg av gjesten…..


#mjøndalen  #akerselva #blogg #kjøttkaker #vafler #middag #ildtopp

 

46 kommentarer
    1. Det så helt herlig ut! Godt å komme litt ut, selv om det også var surt her i dag. Jeg gikk om kapp med naboen i formiddag og er sliten enda 🙂 Kos deg masse med besøket ditt.

    2. Herlige bilder da. 🙂 Og jammen fikk du deg en tur med SPY-cam du også 😀 Fine rosa jakken. Du må bare zoome masse også vet du 😀 Koselig å komme seg ut på turer, uansett lengde 🙂 Godt med litt luft liksom 🙂 Tenker alle var fornøyd med kjøttkakene ja 🙂 Her var det kjøttboller fra Sverige i dag. Deilig det også 🙂 Og druer etterpå. Prøver kutte sjokoladen 🙂 Ha en fin kveld Annebe <3 klemmer <3

    3. Så koselig med middagsbesøk og jeg tipper de syntes kjøttissene var nydelige 😀 Det er ikke så lett å komme seg ut når man ikke er helt pigg, kan alt om det. Nå er det i alle fall vinterferie og jammen er det herlig, jeg skal sove hver dag til tolv tror jeg og snu døgnet oppned 😀 Godklæmme <3

    4. Nå har jeg akkurat stekt kjøttkaker selv, inspirert av deg 🙂 Skal fryse dem porsjonsvis. Så har vi 3 middager klart til ungene kommer til meg igjen 🙂 En middag hver av ukene de er hos meg 🙂
      Alltid kos å lage litt ekstra når man har ungene i hus 🙂
      Ildtopp er nydelig. Og finnes jo i så mange fine farger, noen enkle, andre fylte 🙂
      Så kjekt at du fikk tatt deg en liten tur. Ser veldig fint ut der du er ute og går 🙂 Og snø har dere også enda. Her er det ikke mye snø å skue. Men jeg innrømmer gladelig at jeg ikke savner snøen. Vi får som regel bare et lite melisdryss, og da blir det jo bare glatt 🙂
      Ha en kjempefin kveld du søte 🙂 Klemmer ♥

    5. Ååå..jeg sy EØS det er så kjekt når mine voksne barn kommer hjem på besøk. Like stas hver gang. Og jeg tror 70% av Norges befolkning går i allværsjakker uansett vær…ok, kanskje jeg overdriver litt, men bare litt!

    6. Oi, hva er det stavekontrollen min har skrevet her. Jeg sy EØS…hva er det? Jeg hadde planer om å skrive “jeg synes”, men det ville altså ikke stavekontrollen ha noe av.

    7. Koselig med blomster inne, det får litt fortgang i vårfølelsene. Kjøttkaker er alltid en hit her i huset, og hvem kan vel si nei takk til vaffel. Ingen jeg kjenner i hvert fall. Det er litt gøy å ta snikbilder av folk, det drev jeg litt med i Houston, for der var det mye rart å ta bilde av 🙂

    8. Kjøttkaker i brun saus er nok noe alle liker uansett alder og kjønn så tenker det ble spist opp hos deg i dag. Og med slik god dessert på en mandag så er det nok godt og komme hjem til ens mamma og spise. Ellers flotte bilder og koselig med ny blomst på bordet. Ildtopp er en blomst som står lenge og vel:-) Må du ha en god natt og en fortsatt flott uke:-))

    9. Kjenner igjen den følelsen ja, at når en kommer til Oslo treffer en gjerne på litt flere bygdeoriginaler eller fargerike folk om du vil. Det er det morsomme med storbyer, men flotte motiver finnes hos dere også ser jeg:)

    10. Det er koselig med litt blomster inne som minner en om at våren er på vei.
      Og det er slettes ikke feil å komme seg ut. Jeg gleder meg til det nå.

    11. Hei. Kjøttkaker i brun saus er jo godt da. Kanskje eg skal lage det til noen av oss i helgen. Koser dere når gutta kommer på middag. Fine bilder langs elva, men eg hadde ikkje ville tatt bilder av folk som gjekk tur slik. godt ho ikkje er indentifiserbar. Kasnkej fordi eg bor på ei liten plass og da er det lettere å igjen kjenne folk.
      Så flott at du kalrte å gå ein tur på 20 min. Imponerende. Kanskje det går mot bedre tider da. Blir meir vårlig hos dere no tror eg.
      Håper dagen i dag blir super også. Nyt den. Klem fra ruskeveret <3

    12. natheless: Det var deilig..og jammen har jeg fått gått ei lita runde i dag også..og mens jeg gikk ble det sol…deilig følelse :)…Koste meg med besøket…det er alltid hyggelig når guttene er her 🙂

    13. passion4lifeandtravel: Det er det beste jeg vet…:) ..og de likte maten ..hehe.. 🙂 Takk for det..de ute var jo litt mørke , men slik er det fortsatt på ettermiddagen..men snart er det lyst på kvelden tilogmed …gleder meg:) Fortsatt fin dag til deg <3

    14. funderier: ..hehe..er fire igjen, men de skal mannen få i dag 🙂 Håper du får kjøttkakemiddag snart også…eller lager den selv 🙂 🙂

    15. frodith: Takk..hehe..var nok ikke sååå ivrig som deg, og komm på det først da hun var ett stykke foran meg…og jeg kunne jo ikke løpe etter heller..haha..
      Litt frisk luft er sååå deilig:) Gutta koste seg med middagen ..er jo ikke slikt de lager selv 🙂
      Svenske kjøttboller er godt..nam ! …druer er godt og flink du er som ikke skla spise så mye sjokolade…men litt må man unne seg 🙂 Stor klem fra meg<3

    16. rundtomkringtrorjeg: Takk…har ikke smakt den vinen før…men håper den er god..må jo prøve noe nytt av og til 🙂 Blir ikke så mye trening på meg for tiden…men litt bevegelse og frisk luft MÅ man bare ha 🙂 🙂

    17. ladyaugust: Det var hyggelig og de sa maten var god :)..og det synes jeg også :)..ikke sant, men deilig de dagene en får vært litt ute…tenger jo ikke gå langt eller fort..
      Da håper jeg du koser deg og får hvilt mye..og kanskje får vært litt ute også 🙂 Klem<3

    18. Ritamarita: Så gøy at jeg inspirerte..det som er så kjekt med blogging, mange tips å få rundtomkring 🙂 Takk for det..greit å ha med kameraet og ta noen bilder…liker jo å fotografere 🙂
      Mange klemmer tilbake <3

    19. Eva: Så bra..mange som fikk lyst på kjøttkaker skjønner jeg..hehe..også så kjekt å steke til flere ganger..her er det akkurat igjen fire så det er til mannen til middag i dag :)..blir kos å ha ungene der igjen tenker jeg 🙂
      Masse flotte ildtopp…denne var det litt lite blomster på enda..men da regner jeg med den blir finere og finere 🙂
      Her er det litt snø ja..og jeg har fått gått ei lita runde i dag også…i sol…så nå er jeg veldig fornøyd 🙂 Fin dag videre og tirsdagsklem fra meg<3

    20. Fru Tunheim: Ikke sant det er hyggelig 🙂 Vi koste oss..og de likte maten 🙂 ..hehe..allværsjakker er det mye av rundt omkring…men så er det jo mye “vær” i Norge også 🙂 🙂

    21. margarites: Sant..blomster og vår hører sammen..og snart kommer de ute også:) Kjøttkaker og vafler er stort sett noe alle liker :)…hehe..ja må bare passe på at de ikke er for gjennkjennelige….men i Housten var vel ikke det noe problem : ) Fortsatt fin dag til deg 🙂

    22. Hobbystua: Det er nok manges favoritt :)..er akkurat igjen en posjon til mannen i dag :)..hehe..vi pleier jo aldri å ha kaker eller dessert til hverdags..men med besøk må man jo ha litt ekstra 🙂
      Takk for hyggelig tilbakemelding 🙂 Fin uke videre du også:)

    23. venkesstrikk: Ikke sant…er litt forskjell på oslolivet og bygda..men begge har sin sjarm..hehe..
      Takk..ja det er fint ved elva og i skogen i Mjøndalen 🙂 Fin dag videre til deg 🙂

    24. Sonja: Det er det..og det er jo ikke sååå lenge til det begynner å blomstre ute også 🙂
      Jeg har fått vært litt ute i dag også så nå er jeg veldig fornøyd :)..sol er det ute i dag også 🙂

    25. gretashobby: Det var veldig godt..også er det igjen til mannen i dag :)..det er deilig helgemat så det burde du lage..også er det jo greit å lage litt ekstra også så en har litt flere middager ..selv om det ikke ble slik her nå :)..passa på å ta bildet litt på avstand..så det kunne vært “hvem som helst”..men man skal helt klart være litt forsiktig med slikt..
      Veldig fornøyd med å ha fått gått litt og aller mest fornøyd med å ha fått vært litt ute :)..har gått ei lita runde i dag også…så håper det er et tegn på at forme bedrer seg litt :)..i dag er det mildt og sol her..så det gir litt vårfølelse ja 🙂 Klem og kos deg videre i dag <3

    26. Kinga: Får ikke forklart så nøye her..men for å legge inn flere små bilder sammen går jeg inn på ei side som heter PicMonkey..og legger bilder inn i “rammer”der og så laster dem inn på pc..men jeg måtte også inn der å prøve og feile litt i starten…lykke til :)..med bilder og blogging:)

    27. Her var det mye godt, både vått og tørt. Jeg stekte også kjøttkaker i går. De tok jeg med til min datters familie, – og det ble veeldig godt mottatt 🙂

    28. Hjemmelagde kjøttkaker er noe av det beste! Jeg fikk lyst på det selv nå. Synd at svigermormor bor langt oppi gokk… Ha en fin-fin kveld!

    29. strikkogtov: Takk for det :).så heldige de var som fikk ferdigstekte kjøttkaker da:) Nå er det helt tomt her for mannen fikk de fire som var igjen til middag i dag 🙂 🙂

    30. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: ..hehe.ja det er bra ting..maten smakte og turen var ikke så lang men frisk og god 🙂 Fint nede ved elva der :)…hehe..ja veldig :;)

    31. Fromfat2phat: Takk..smakte den maten der :)..Ildtopp er veldig greit å få til…og det er jo veldig greit noen ganger…orker ikke så mye jobb for at blomstene skal trives :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg