“Gjenbruk “av roser..

Før tørka jeg alltid rosene når de begynte å fallere litt, men nå har jeg ikke så mye av slikt i huset…har en “bunke”oppå et hjørneskap bare .

Nå på fredag hadde jeg fremdeles rosene som jeg kjøpte for 10 dager siden, og nå hadde flere av dem begynt å visne, men økonomisk som jeg er..hehe..

plukka jeg ut de jeg syntes var ok og satte dem i ei lita mugge…og de har funka fint som pynt i helga…men i morgen får jeg kjøpe noe nytt…

(bilde nr 1 er fra da rosene fremdeles var ganske fine )

#roser #blomster #mjøndalen #dagbladet #blogg #norge #hopprenn #serpånå #fastelaven

46 kommentarer
    1. Tørka roser er utrolig pent! Har noen stående hjemme jeg også til pynt! Liker det, er et særpreg på det som jeg liker!:)
      Ha en fiin søndagskveld videre! 🙂
      Klemmings!:)

    2. Jeg elsker roser, og skulle mer enn gjerne ha kjøpt det for å ha på bordet… MEN! Så er det sånn da ser du at jeg har to nydelig og rampete katter, som går til angrep på friske blomster å river vasen over ende så vannet flommer. Jeg har forsøkt, men til ingen nytte!!
      Oppe på glasskapet har jeg to tørkede roser med glitter på, som min mamma og pappa fikk av en venninne av meg på sin 50 års bryllupsdag i 1998. De er dessverre ikke like fine lenger, men jeg har ikke hjerte til å kaste dem…. riktig enda!

    3. Mange roser som holder veldig lenge. Mamma sine holdt leeeenge, helt til de plutselig var tørket og står like fine, som tørre 😀 Fine dine da 🙂 Men sikkert koselig med noen nye friske 🙂 klemmer <3

    4. Tørka roser var slikt eg dreiv med for mange år sidan. Dei ble som regel lagt oppå eit skåp, og der låg dei, falma og dryssande, nei det er det slutt på no. Roser er mykje meir tilgjengelege no, eller er det at folk har betre råd til å kjøpe nye? Dei rosene som står på bordet her no er 14 dagar gamle, og har framleis eit snev av sjarm.

    5. Moving On: Ja det er veldig fint…bare synd de blir støvete etterhvert…men da kan man jo tørke noen nye 🙂 Ønsker deg ei fin kommende uke 🙂

    6. Dette var jo vakre roser også og jeg har selv klippet stilkene nesten helt ned til selve rosen og så har dem flytende i et stettfat nå. Men nye rosa roser har jeg på bordet og disse gamle står på kjøkkenbordet,,klarer ikke og kaste dem riktig enda. Men godt det er nye fine blomster og få kjøpt igjen:-))

    7. Mariann Sæther Tokle: Da er det ikke så lurt å ha det inne…Jeg har jo heller ikke noe særlig nå…for det samler jo en del støv…men det kan være litt fint også 🙂 🙂 Fin kommende uke til deg 🙂

    8. Vera Lynn: Uff og hehe..ser dem for meg der de herpeserer blomstene…da er det bedre å la være å ha noe der 🙂
      Så hyggelig å ha de rosene da…men synd de ikke varer evig..du får ta noen bilder av dem før du kaster dem..så har du dem på en måte enda 🙂 God natt <3

    9. frodith: Ja jeg var veldig fornøyd med disse..enkelte må man jo kaste etter 3-4 dager :)..hehe..ferdig tørka i vasen..kjekt 🙂 Tusen takk..kjøper noen nye i morra ja , men ikke sikkert det blir roser ..får se hva fint de har 🙂 Nattaklem og fin morgendag<3

    10. Oldemorbloggen: Jeg hadde også mye mer av det før, og som du sier det ble en del “bøss” av det..og nå erdet jo en litt annen stil i hus og hjem også 🙂 14 dager var jo veldig lenge for roser…men gøy når de holder seg fine ei god stund 🙂 God natt:)

    11. Elin Slåen: Sant, dumt å kaste de som fortsatt er fine :)..jeg har heller ikke blomster i vase hele tida…men koselig innimellom ..og tulipaner liker jeg også veldig godt 🙂 God natt 🙂

    12. Hobbystua: Tusen takk 🙂 Veldig lurt å klippe av og bruke dem litt ekstra lenge ..flytende i stettfat høres helt nydelig ut 🙂 Og koselig med noe pent på kjøkkenet også da 🙂
      Jeg kjøper nok litt nytt i morgen …får se hva de har 🙂 God natt 🙂

    13. cuskima: Det gjør de, så må kastes etter en stund :)…Det var en god ide da…med slike bukketter en gjerne vill bevare…elllers må man ta bilde av dem og bevare dem på den måten 🙂
      Nattaklem<3

    14. Gjenbruk er bra. Er ikkje så ofte eg ahr roser på bordet. Men det er vakkert. Er ikkje så flink med slikt eg da. Ønsker deg ein super dag. Håper litt meir energi bobler i deg no når våren nermer seg. Bitte litt hvertfall. Klem <3

    15. Vakre roser, og noen ganger må jeg bare la dem tørke inn. Jeg synes de er vakre da også, men jeg har mye mindre av det nå enn før kan man si. Kos deg med “blomsterrestene” og ha en fin ny uke! 🙂

    16. Det er så synd at de ikke varer evig, rosene. Men de er jo en glede så lenge de varer 🙂 Den forrige runden med roser jeg fikk, varte faktisk i hele to uker. Så det er jeg veldig imponert over. Valentinsrosene har ikke nådd å bli så gamle enda, så hvor lenge de står seg vet jeg ikke. Men flotte er de jo.
      Nydelig farge på rosene dine ♥ Man blir jo bare helt betatt 🙂
      Jeg ligger visst litt bakpå med blogglesing, og kommenterte nettopp et annet av dine innlegg. Men sier det igjen, ønsker deg en flott dag, og en kjempefin uke 🙂 God klem fra meg ♥

    17. Jeg tørka mye roser tidligere, men de endte opp med å samle støv på toppen av ett skap. Ikke så veldig lekkert.
      De er penere når de er friske.

    18. gretashobby: Sant ! Ikke ofte jeg har roser heller..og jeg er ikke veldig “flink”med blomster heller..Tulipaner er vel det jeg oftest kjøper til vase..så det blir det nok litt av utover våren 🙂
      Vil ikke si at energien “bobler “akkurat…hehe…men deilig med vår og lysere tider 🙂 Stor klem fra meg<3

    19. natheless: Takk for det 🙂 Ja tørka roser er flott..men blir desverre fort støv på dem..men da kan man jo tørke noen nye :)…jeg hadde også mye før..og bare litt nå..Nå har jeg flyttet blomsterrestene på kjøkkenet og kjøpt en ildtopp til stua 🙂 Takk …og det samme til deg <3

    20. Eva: Ja , men er ganske fornøyd når de varer over en uke…har kjøpt noen ganger hvor de henger med hodet etter tre dager …Ja du har jo vært så “bortskjemt” med roser i det siste du…koselig 🙂 Takk..ja jeg måtte jo prøve meg med litt rosa..og det er jo en farge det er lett å få tak i blomster i 🙂 Blogglesing kan ikke ha førsteprioritet..men hyggelig du er innom :)Nå skal jeg begynne å ordne litt til middagen 🙂 Klem tilbake til fine deg<3

    21. Sonja: Sånn har det vært her også..fint ei stund og så blir det bare seende “snuskete”ut..og da er det greit å kaste dem :)..Friske er absolutt finest <3

    22. I perioder har jeg endt opp med å få blomster fra alle hold. Jobb og sånn. Da har jeg måtte gi en bukett, eller to til huseieren og da blir hu så glad- alle liker jo blomster liksom 😀

    23. Elin Slåen: Så heldig du har vært da ..å få så mye blomster er jo hyggelig 🙂 Også så koselig å gi til huseieren …det er en koselig gest 🙂 Ha en fin kveld 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg