Ekte menn eller ektemenn må ha noen arr !!!

Jeg mener ikke det altså…for det beste er jo at folk ikke skader seg eller utsettes for ulykker . Men da mann min her om dagen skar seg på maskinen på jobben og måtte sy seks sting , tenkte jeg over hvor mange ganger han egentlig har skada seg så han har måttet sy eller knust fingre og den slags….og jeg kom frem til at det var mange…

(…og han er litt barsk også da..hehe …for det var rett fra sykestua og på jobb igjen , og han “kunne” jo ikke holde seg hjemme fra vekttreninga på kvelden…..)

 

Og jeg har bare sydd en gang og det var da jeg som seksåring velta på sykkel og måtte sy fire sting i haka…..og det var like før 17 mai og jeg skulle begynne på skolen over ferien, så jeg var litt redd for å måtte gå med bandasje på første skoledag husker jeg…men jeg mener å huske at bandasjen var av innen det.

Mye rart man kommer på å skrive om når man blogger gitt….hahaha….

 

#mjøndalen #norge #blogg #sting #februar

46 kommentarer
    1. Ouch, så vondt ut. Jeg har aldri sydd, men ble limt i panna da jeg var baby. Jeg satt i sofaen og fant ut at jeg skulle bøye meg fremover og havnet rett i bordkanten. Var visst så mye blod at mamma måtte skifte ut teppet under salongbordet.

    2. Veronica S: ..også som baby da..uff…stakkars deg og stakkars mammaen din..hun ble nok redd..
      Men man tåler som regel en “trøkk” …heldigvis :):)

    3. Uff, ja det var ikke morsomme sting å ha… Tenk sånn syr man innimellom, og andre ganger så bare “limer” de omtrent…eller stifter sammen 😀 Etter jeg opererte i fjor, det ytterste hudlaget var bare en fin strek, som limt…synes IKKE nå nesten i hele tatt 😀 Stakkar lita jente da! Med den bandasjen 😮 Godt du fikk den av før skolestart 😉 Jeg fikk svært hull i panna som liten. Synes ikke lenger nå.. 😉 Ja, på blogg kommer det mye rart 😀 He-he Ha en herlig kveld fineste 🙂 Klemmer <3

    4. frodith: Han måtte nok sy fordi en finger beveger man jo på hele tida..andre steder på kroppen funker nok liming greit også :)…bra at man kan opperere uten å få stygge arr..før i tida hørte en jo om folk som bare ble “snurpa”styggt sammen…
      Ikke sant..gleda meg jo til å være fin første skoledag..og det ordna seg jo 🙂
      ..hehe..ja man kan jo liksom skrive om “allt”..hvor intreserte folk er er jo en annen sak..hehe..
      Takk ,fin kveld du også ..håper formen din er stigende 🙂 Klem<3

    5. Ai, ai, ja sånn kan det gå! Her har mannen i huset også ødelagt seg og sydd en drøssevis av ganger. Arr blir det ja. Noen får flere enn andre. Eldste barnebarnet har allerede fått noen broderier, mens minsten har klart seg,enda. Haken på deg ja, men du var søt med bandasje!!!

    6. ouch…..ja eg ser ut som et kart,men bærer arrene mine med stolthet-betyr at eg var i krigen og vant 🙂
      søt med bandasje på haken…….husker da eg falt med nye sko…..de hang igjen da eg sku skli ned en seilebane så eg reiste meg. Dumt….sånn 45 graders vinkel ble overbalanse og bang rett i marmorgulv med munnen først….tennene skranglet og leppe sprakk…fremdeles har eg litt nebb innimellom hahaha overleppen er større en underleppen pga dette 😛

    7. Ai ai, tenker du husker den 17.maien der. Tøffe menn de tåler en støyt, de bare børster “skitt av buksen” og fortsetter der de slapp. Så på Tid for hjem i går, og der var det jo en skade som måtte legebehandles, men tøffe maleren fortsatte med en handicappet finger. Jammen var det bra at bandasjen din var borte før skolestart, for det er rart hva barn kan bekymre seg for. Her i huset har ingen sydd pga skade, men noen operasjonsarr finnes. Og godt er det for jeg er ikke veldig glad i blod og sårskader. Ha en fin og skadefri kveld 🙂

    8. Når slikt skjer på jobben blir HMS satt mere i fokus. Så vidt jeg er verneombudet/avd.leder pliktig til og skrive ned hver liten ulykke/skade. Mener det er en regel fra Arbeidstilsynet uansett hvilken bedrift det er. Sjøl har jeg blitt sydd noen få ganger, litt i en finger og over øye. Husker ikke helt om dette var forårsaket på jobben. Ha en fin kveld.

    9. Jeg har et par arr fra barndommen etter sying. Det ene ble snurpet mer enn sydd tror jeg, for det arret kan liksom ikke unngås å legge merke til på en måte. Men det er på høyrehånda. Og resultat etter en knust vase da jeg var 2 år gammel. Var nok en liten ramp sikkert…Hehehe 😉
      Utenom det har jeg flere operasjonsarr. Så kan ikke skryte av å være plettfri jeg i alle fall 😉
      De er så flinke nå til dags når det gjelder sånne ting, at han blir nok god som ny han mannen din, om ikke lenge 🙂
      Arr i ansiktet er ikke så kjekt da. Så forhåpentlig fikses det litt ekstra nøye når man skader seg der. Kan i alle fall ikke se noe på deg på alle de flotte bildene du har her i bloggen din. Du ser strålende ut på alt sammen <3
      Gode kvelden til deg 🙂 Klem <3

    10. Syns det er barskt med menn som tørr å ta i et tak 😉 Noen ganger skader man seg andre ganger ikke, men noen arr her og der, det er barskt og mandig, spør du meg 😛 Er bedre med litt arr, knall og fall, enn en slett fin babyhud på en voksen mann 😛 hehe… at en kan se at en har vært aktiv og levd livet litt og ikke gått og vær redd for alt mulig, og ikke tørr leve litt 😉 Men dette er bare min mening =D
      Ha en fin kveld 😉

    11. natheless: Ja noen er vel litt mer “uvørne”enn andre..og har kanskje litt uflaks noen ganger også….yngste her fikk en del kutt og kuler da han var liten…han elska å klatre og da ble det noen fall også :)…hehe…ja var jo litt “stolt”over bandasjen også.:) 🙂 God natt 🙂

    12. cuskima: ..hehe..ja arr viser jo ofte at en er litt tøff…og litt uheldig da…og noen må jo ta noen “inngrep”i løpet av livet også..og da får det ikke være så nøye om en får noen arr..bare man blir bra..:)
      Takk , litt søt ja..hehe..:)…Oj !!! det fallet hørtes ikke bra ut…ikke bare bare med nye sko 🙂 Klem<3

    13. Ritamarita: ..:):) ..hehe..hadde vel kommet meg av sjokket..og var vel litt stolt også…fikk jo litt oppmerksomhet med den bandasjen der..hehe…Nattaklem<3

    14. Grete: Den husker jeg…og husker godt sykkelturen ..og veien hjem da jeg silblødde…:)..men etterpå var det litt stas å fortelle at jeg hadde fått høl i haka…og måttet sy 🙂
      Ja tøffinger lar seg ikke stoppe av noen sting..hehe..Så ikke det programmet jeg…god han kunne fortsette da..:) Kvia meg litt for det ja..man skulle jo være “fin “første skoledag 🙂
      Nei sårskader er ikke jeg så tøff med heller…i allefall ikke når det var barna som slo seg skikkelig :)..jeg har jo opperert en skulder…men det var sånn “kikkehulls” opperasjon…så tror ikke jeg har noe synlig arr etter det …:) Sov godt<3

    15. Helge: Viktig at slikt blir registrert, for det er jo ille om folk får alvorligere skader enn dette..Tror han skrev skademelding ja…Det er vel påbud om det…men vet ikke om alle bedrifter er like flinke til å følge opp …
      Da har du jo litt arr du også..hehe..men godt du har sluppet “lett”unna…Takk…fin morgendag til deg 🙂

    16. Eva: Ja man hadde jo noen uhell som liten..i allfall de fleste som var normalt aktive…Vet at mange leger ikke var så nøye på å sy pent før og det kan jo være dumt ,dersom arret er veldig synlig..Søt liten ramp da tenker jeg ..hehe..:)
      Må man opperere, får man jo bare ta de arra som kommer på kjøpet..ikke mye å gjøre med det..:) 🙂 Om jeg “strammer”huden litt på haka og ser etter ser jeg arret , men det er så lite at jeg tror ikke andre ser det… 🙂 …Tusen hjertelig takk..så pent sagt 🙂 Nattaklem<3

    17. Ina N: Enig..menn må være litt tøffe…men ikke være “dumdristige”..men noen småkutt og klemte fingre får de tåle..:):) Babyhud passer på babyer..hehe..
      Ønsker deg en fin morgendag:)

    18. Ja tøff vet eg ikkje om eg føler meg…..men eg er nå her enda ;D;D
      Nye sko med gummisåler og marmorbakker er ikkje veldig kompatibelt hahaha. Ja nei fallet var veldig vondt….men eg husker ikkje så mye av at eg slo meg faktisk som etterpå da hele meg var full i blod…blir sånn med ting med munnen vet du….
      Ellers husker eg faktisk best at eg falt ned fra en disse vi hadde i et tre inne….( stuen vår er 5 meter under taket i Hardanger) og en gang da et vektlodd på en fiskevekt knuste halve fingen hahahaha de ondtene kjenner eg enda om eg tenker etter:P
      nattinatt <3

    19. Har sydd ganske mange sting, men alle er på kneea hehe. Dei har alltid fått gjennomgå. Det er vel derfor eg sliter med dem no også. Vel eg sliter ikkje med metalkneet da. Det er supert.
      Det såg vondt men finbnt ut. Skikkelig arbeide fra både din mann og den som sydde han sammen. Litt merker skal man jo ha på kroppen som eit bevis på at ein har levd eit aktivt liv. Men ein skal ikkje overdrive heller da. Styrketrening med nysydd hånd…. Han veit vel kva han gjer får vi håpe. Spørs om det kanskje er litt vondere i dag. Håper ikkje det, men erfarinbgsmessig så vil eg tro det. Håper dere får ein fin dag begge to klem herfra.<3

    20. Samboeren min har vært noen ganger på legevakten.. Det er det ingen tvil om. Arr ja det begynner å bli noen etter hvert. Heldigvis var det mange før min tid.
      Hører folk sier at vi setter grå hår i hodet på de. Så lenge vi ikke gir de arr er vell alt ok.:)

    21. Au-au-au jammen er det litt av en tøffing den mannen din. Jeg hadde vel blitt hjemme og fra trening i alle fall hvis hånden min så sånn ut 🙂
      Ha en finfin torsdag

    22. Det så ikke godt ut… Både min samboer og jeg har noen arr rundt omkring på kroppen. Det verste med å sy er å ta stingene, spesielt dersom personen som skal ta dem, ikke er så god til det. Har opplevd det et par ganger… Men jeg er av dem som synes det er litt fint med arr; det viser at man har opplevd litt 🙂

    23. Mannen din er en macho skjønner jeg 😀 Min mann er også macho, men uten arr, he he. Stakkars lille du da som måtte sy under haka og gå med bandasje på selveste 17.mai, men du var like blid ser jeg 🙂 Tvillingene ble tatt med keisersnitt, men det arret er helt usynelig, det ble liksom bare en stripe etter at stingene ble fjernet. Franske kirurger ‘broderer’ og legger snittet under bikinilinjen, nå er det ingen stripe der heller, den forsvant året etter tvillingene ble født 😀 Ha en fin torsdag, god helg med date, og en fin neste uke 🙂 Her er det ikke noe ‘dødtid’, he he. Klemmer på vei til deg fra meg <3<3

    24. Ja, vi “tryner” nok noen ganger i løpet av et liv, og noen sting her og der blir det vel også, men ting gror til og ordner seg. Det er kanskje verre med de sårene man ikke ser, som det ikke blir synlige arr etter…

    25. cuskima: ..at du er her enda er jeg glad for<3
      ..hehe..kjenner følelsen av sko som "suger"seg fast i bakken..hehe..selv om det ikke er noe å le av ...du har hatt noen fall skjønner jeg...det var høyt under taket ja 🙂 knust finger har aldri jeg fått, men klemt meg i dører noen ganger i barndommen da 🙂 Fin dag videre til deg<3

    26. gretashobby: Ja de knea dine har fått gjennomgå skjønner jeg …sikkert like greit med ett i metall da…:):)
      Joda snittet var ganske fint, men dypt..så derfor måtte han sy ..og fastlegen hans gjorde n fin jobb :)..ja er man aktiv og litt uvørn blir det noen skader i åras løp..og man bør være litt forsiktig også..:) Var litt vondere etter bedøvelsen ble borte…men det går greit :)Klem og kos deg videre med dagen <3

    27. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Sånn går det når de er aktive..og kanskje litt uforsiktige noen ganger også :)…ja det er ikke gøy når noen skader seg..også ser det ofte så ille ut med en gang, med blod og greier…:)
      …hehe..ja han har vel fått noen grå hår av meg..men ingen arr…;)

    28. Fru Stussli: ..hehe..skikkelig tøff type…;)…søstra mi som er sykepleier var innom her den dagen og hu sa at man skal jo være i ro etter slike ting, for at det skal leges best mulig..men det hørte han ikke på vet du…så trening ble det..og jeg tror det går bra for det 🙂 Takk fin dag videre du også<3

    29. Den Blå Steinbukk: …godt var det visst ikke…men det går greit :)..han skal ta stinga i morgen så da får vi håpe det ikke blir for vondt…men han tåler nok det vil jeg tro 🙂
      Jada noen arr kan være “sjarmerende”..men det kommer jo ann på arret 🙂
      Tror ikke jeg følger deg..men nå skal jeg se om jeg får lagt deg til på vennelista 🙂 Fin dag vider<3

    30. Lene S.: Ganske macho..hehe…ellers hadde jeg vel ikke falt for ham heller :)..klart man kan være macho uten arr også 😉
      Ja da like blid vet du..fikk jo litt oppmerksomhet på den dagen 🙂
      Så bra du fikk et pent arr…har hørt om folk som har slitt med slurvete stygge arr..og det er sikker ikke morro …Du har vel en god “grohud”du da ..og det er jo fint at det ikke er synlig 🙂
      Du har det nok hektisk ja..men husk å slappe av litt innimellom så du ikke blir helt utslitt 🙂 Stor klem fra meg<3

    31. funderier: Sånn er det, noen arr kan være baggateller i forhold til andre problemer og plager 🙂
      Og mange går nok rundt med store “usynlige”arr også 🙂
      Ønsker deg en fortsatt fin dag 🙂

    32. Nei, godt var det nok ikke… Helt sant det; det kommer an på arret, noen kan jo være skjemmende. Jeg har ett som synes ganske så godt, et på leggen etter en operasjon, men jeg tenker ikke noe særlig over det. Hvis andre synes det er stygt, så er det deres problem 🙂 Skal legge til deg, jeg også 🙂 Takk det samme 🙂

    33. Du var da veldig så søt med den bandasjen! Stakkar liten! Noen menn er skikkelig tøffe, noen er det fordi det forventes av dem og andre er skikkelig pingler når det kommer spesielt til blod! 🙂

    34. Knotmerr: Takk for det :)..var vondt husker jeg ..men litt stolt over å ha måttet sy også 🙂
      Menn prøver vel å “holde maska” litt og fremstå tøffere enn de virkelig er noen ganger 🙂
      Leste forresten om …alene fingern din..hehe.. venninnene ga helt sikkert bort tlf nr ditt…kanskje de synes han var kjekk og passa til deg 😉

    35. Uff så kjedelig da. Håper det gikk greit på styrke treninga. Det kunne ikke ha vært godt. En skikkelig tøffing du har 🙂
      Jeg har en del arr, både etteroperasjoner og knall og fall. Det mest synlige er over øyelokket. Ramla på fest en gang på glatta og måtte sy noen sting. Fortsatt fin dag til deg og klem på vei 🙂

    36. Åse Helen: Det gikk greit vet du ..men han lar seg ikke stoppe så lett..haha..
      Oj, hørtes ut som litt det da…godt det ble over øyet og du ikke skada øyet..men som regel lukker man øya når slikt skjer 🙂 Til deg også 🙂 Klem<3

    37. hehe… Jepp, babyhud passer på babyer 😉
      Takk for det. Har vært en grei dag på jobb =) Nå er det å sluke i seg litt mat og så ut å møte en venninne =)
      Ha en super dag =)

    38. Fromfat2phat: Var nok vondt..men har gått greit..og han er vant til noen “trøkker”…
      Ja jeg var jo litt stolt også…selv om jeg måtte ha bandasje, var jo mange som spurte hva som hadde skjedd…:)

    39. Haha, kan tenke meg det veide litt opp at mange lurte på hva som hadde skjedd, ja;D Husker det der godt fra da jeg selv var liten; jeg hadde kjørt armen gjennom vinduet og selvom jeg strengt tatt ikke trengte det, gikk jeg med armen i fatle på butikken og jeg nøt oppmerksomheten, haha;D Stas for en seksåring, det!

    40. Fromfat2phat: Ikke sant..hehe,.. litt oppmerksomhet likte man jo på den alderen ….
      Ja jeg var ofte litt “misunnelig” på de som hadde gips eller krykker…men nå er jeg glad jeg slipper 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg