Wow….den sjokoladekaka var god !

Har tenkt en stund nå at jeg skulle bake litt til helga, men overskuddet har ikke helt vært der…så det har blitt med tanken, frem til i går, da fikk jeg endelig bakt ,og i dag har jeg pynta kaka..og smakt bittelitt..vi skal nemlig ha den etter maten i kveld..og litt på morsdagen i morgen tenker jeg .

Oppskriften på denne fant jeg hos min blogg venninne Evaswindow , en blogg jeg leser fast og liker veldig godt. Så nå jukser jeg litt så jeg slipper så mye skriving og linker til hennes innlegg med oppskrift til kaka HER..

Jeg ville bake i lita form (18cm)så jeg halverte oppskrifta på kakebunnen. Men laget full porsjon på fyllet for jeg ville ha litt å pynte rundt kantene med (men som dere ser egna ikke fyllet/kremen seg helt til å lage slike kanter med )…derfor ble ikke kaka “perfekt”pen…men den ble utrolig god !

Pynta med raspet mørk sjokolade, bringebær, blåbær og sitronmelisse…


Som dere ser ble ikke kanten på kaka så pen…men med litt bær rundt ble det jo ikke så aller verst…

Noen detaljbilder …..#sjokoladekake #kakekrigen #blogg #oppskrifter #morsdag

 

70 kommentarer
    1. ha en god helg 🙂
      Gå gjerne inn på bloggen, besøk gjerne Facebook siden vår, trykk liker og del. Vis du er i mot mobbing 🙂
      Du finner link til Facebook siden på bloggen under; Facebook
      – Takk

    2. Jeg synes den kanten ble VEEELDIG fin jeg, og ser helt utrolig god ut hele kaka <3 Med bær er det ekstra godt, blir litt friskt i tillegg 🙂 Kos deg med den og ha en herlig lørdagskveld. Jeg har vært på kafe, og funnet en lur måte å gi kjedelige gaver på 😀 Kommer med tips senere 😀 Klemmer lørdagsklemmen <3

    3. Nam, dette så ut til å være en fantastisk god kake. Og så med friske bær! Jeg laget langpannesjokoladekake i går, enkelt og greit, men litt kjedelig. I dag har det vært brødbaking for ute er det møkkavær! Men fint å være inne da 🙂 Ha en flott lørdag, og kos deg med kake i kveld 🙂

    4. Den var veldig fin keken din. Når eg lager kake ser dei ikkje ut. Kan ikkje å pynte kaker. Men smaken er viktigst. Kos dere med vakker og god i kveld og i morra. Blir bløtkake her. Klem 💗

    5. frodith: Takk for det..men kremen var bittelitt tynn til å bli “perfekt”med slik sprøytepose..men for all del, den kunne blitt værre..hehe..:) Ja den smakte virkelig godt og bær er alltid ekstra godt til kaker 🙂 Får prøve å ikke spise for mye i kveld ..bedre å ta en bit i morra også …
      Vi har også tatt en kaffe i byen i dag da vi handlet :)…så spennende med tips ang,gaver 🙂 Stor klem til deg også<3

    6. margarites: Så hyggelig å høre, tusen takk 🙂 Langpannekake er jo som regel veldig godt..men nå hadde jeg lyst til å lage en pynta kake 🙂 🙂 Her har det vært mildt og sol i dag..men litt vind :)..inne er det deilig ja..hehe…Ha en koselig kveld du også<3

    7. Margrethe: ..hehe..det er det, første gang jeg har laget den…men tok en liten “smaksprøve” i stad..og den var kjempegod 🙂

    8. gretashobby: Tusen hjertelig takk 🙂 Jeg er veldig glad i å pynte kaker…men hjelper ikke med all verdens pynt om ikke smakene er gode…det er det viktigste….men denne var heldigvis veldig god også 🙂
      Bløtekake er jeg veldig glad i , men det var lenger siden jeg hadde bakt sjokoladekake nå…så da blei det det denne gangen 🙂 Kos dere i kveld og med kake i morgen 🙂 Klem<3

    9. Mmmm….nå fikk jeg lyst på kake igjen <3 Og den så virkelig nydelig ut med bær og det hele. Friskt og søtt på en gang. Og synes kanten ble utrolig fin. Myk og fristende på samme tid 🙂 Så det ble absolutt vellykket 🙂 Kjekt at den falt i smak, og tusen takk for linken 🙂 Og da jeg bakte den selv, ble den bare bedre og bedre etterhvert som dagene gikk 😉 Så passer nok helt perfekt i morgen 🙂
      Ha en herlig lørdagskveld, og en koselig dag i morgen 🙂
      Klemmer til deg <3

    10. Eva:..hehe..ja du får lage igjen snart :)..Takk, ja jeg liker godt å pynte kaker med bær..men litt ettersom hvilken annledning den bakes til :)..kanten kunne blitt værre..men litt for myk krem til at den var lett å sprøyte pent på …Men kaka er kjempegod..og bare hyggelig å linke til deg..også sparte det jo meg for litt skrive arbeide..hehe..:) Takk og kos deg masse i kveld 🙂 Lørdagsklem<3

    11. Åååååååååååå fyttiskiten den kaka ser himmelgod ut ! Jeg hadde nok spist opp hele føre gjester og alt tipper jeg. Du lager jo finere kaker enn bakere jo 😀 Er du konditor? Goooodklæmme flinke kakebaker’n <3

    12. Du er flink du – hobbybakern fra Mjøndalen. Den ser kjempegod ut. Regner med at det blir flere slike utover februar.
      Ha en fin aften.

    13. Blir jo bare sittende å se på denne kaken <3 Noe så delikat og lekkert er det lenge siden jeg har sett 🙂 Du er jo superflink !!!! Bestiller en til min datters bryllup til høsten..hehe 🙂 Klem 🙂

    14. ladyaugust: …hehe..takker så mye..ja og den smaker godt også :)..vi kunne spist opp hele for det er bare meg og mann her..men det kan nok hende det kommer en sønn innom i morgen 🙂
      Tusen takk, jeg liker å pynte mat og kaker..og jobba i ungdommen litt ved siden av skolen et sted de pynta koldtbord og snitter…men er langt i fra noen konditor..hehe:)..Klem og fin lørdagskveld til deg<3

    15. Helge: Takk for det..hehe..koselig å høre ,baker jo mest brød og rundstykker her i huset ,kaker er mest til bursdager …men nå hadde jeg veldig lyst til å lage ei kake sånn helt uten “grunn” 🙂
      Om det ikke blir flere i Februar..så har mannen bursdag i april ..så da blir det vel i allefall noe 🙂 Takk og fin kveld til deg også 🙂

    16. MOONBEAMSCORNER: Så gøy da..jeg syntes kremen jeg sprøyta på rundt ble litt rotete..for den var litt bløt..men redda vel inntrykket med mye bær..hehe..:)
      Takker så mye 🙂 ..hehe..du klarer nok du..kan jo bare se på min ..hehe..:) Klem og kos deg med lørdagskvelden <3

    17. Ritamarita: Hehe..så hyggelig..tusen takk 🙂 Blir jo litt pent med bær i fine farger 🙂 Håper du har noe å kose deg med i kveld da 🙂
      Hygg deg og klem fra meg<3

    18. Kaken din ser både delikat og kjempegod ut den ,og pent pyntet så en spiser jo litt med øynene også ikke sant:-) Har selv bakt kake i dag og er vel delvis et sukkerbrød men med kakao så er den fylt med krem og hermetiserte pærer. Så nå godgjør den seg frem til i morgen:-)) En fortsatt søt og fin kveld.-))

    19. vakker kake, spesielt inni var den helt perfekt…at kremen var tynn å sprøyte med who cares .two beers……så skikkelig snadder ut!!!!
      <3

    20. Oldemorbloggen: ..hehe..takker så mye 🙂 ..mann og jeg skal spise litt nå ..og resten i morgen 🙂
      Ha en fin lørdagskveld og fin morsdag i morgen 🙂

    21. Hobbystua: Takk det var pent sagt 🙂 ..helt klart så spiser man litt med øynene også 🙂 Kaka de hørtes også god ut, deilig med frukt og krem i kaker 🙂
      Kos dere med den i morgen og fortsatt fin lørdagskveld <3

    22. Veronica S: Hjertelig takk 🙂 har smakt bittelitt og den er veeeeldig god..og nå skal vi straks ha kaffe og kake …gleder meg <3

    23. cuskima: Takk ,så hyggelig..ja den er saftig og fin :)..og ja trenger jo ikke være” helt perfekt” for å være god…og jeg ble fornøyd med den også 🙂 Klem<3

    24. Naturglede: Tusen takk..nå har vi akkurat spist opp en god del her, veldig god 🙂 ..men er igjen litt til i morgen også 🙂 Muffins er jo godt det også ..kos deg <3

    25. Å himmel og hav den så bra god ut 🙂 Synes kaka var nydelig pynta. Men jeg skjønner at det kan renne litt når fyllet er for bløtt. Men det gjorde ingenting synes jeg 🙂
      Håper du får en kjempefin morsdag og koser deg masse 🙂 klem fra meg 🙂

    26. Åse Helen: ..hehe..tusen takk 🙂 Joda den ble ikke så verst..men hadde en annen plan med de “kremsprutene “på siden…men måtte bare forte meg for i heletatt å få det på 🙂
      Og kaka var veldig god…halvparten er igjen til i dag 🙂 Takk jeg skal kose meg ..du også:) Klem<3

    27. Hekleri og Ra: ..hehe..den var veeeeldig god, og nå er det bare en bitteliten bit igjen 🙂 Takker så mye for hyggelig kommentar 🙂 …det samme til deg …Klem<3

    28. Ojojoj, den så utrolig god ut!! 😀 Fikk vann i munnen nå, he-he, og akutt lyst på sjokoladekake!
      Jeg skal faktisk se på den oppskrifta, fikk kjøkkenmaskin til jul, så kanskje jeg får det til? Jeg er ikke noe talent på kjøkkenet, men det er jo verdt å prøve 😉

    29. Kristin: Takker så mye, den var minst like god som den så ut :)..og den var ganske enkel å lage også…så den burde du prøve :)…og for å bli bedre må man jo øve seg..tror du er flink jeg :):)

    30. Det er sant, øvelse gjør mester 😉
      Må avtale en bakedag med samboeren tenker jeg, så kanskje vi får det til sammen 🙂 Jeg er virkelig ikke flink på kjøkkenet, men jeg føler jeg er flink til å vaske da, så får prøve å samle husmorpoeng der 😉

    31. Kan ikke se noe galt med kake kanten, så veldig fin og jevn ut, blir jo veldig fristet til å lage den kaken,skal faktisk sette igang med litt kakebaking nå siden jeg er alene hjemme, gubben og barna er på hytta og jeg er hjemme for å fikse litt ut i hagen og skal rydde et i et kott..og ikke greit å ta med Mona inn i skogen hvis hun nå er tidlig inn i graviditet, derfor blir det til baking på meg snart..Så litt rydding senene og i morgen!
      Kakepynten din ble utrolig fin, ble så utrolig delikat…
      Ha en flott dag Annebe!

    32. Usminka virkelighetsblogger,me: Bra det da..litt ujen avsluttning på toppen der…:))…den var god og noen ganger smaker det med ei skikkelig sjokoladekake :)) Kan være hyggelig å”stulle”litt hjemme alene også..og kose deg med baking og Mona :)) Hyggelig å høre…synes det er moro å pynte kaker :)) Kos deg i kveld :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg