Et lite glimt av sola !

Her jeg bor er sola borte en periode midt på vinteren, men til gjengjeld har vi sola kjempelenge på sommerkveldene. Det er sol i Mjøndalen om vinteren altså..men vi bor litt oppi åsen..så i dag er det første dagen jeg har lagt merke til at sola har titta frem her i nabolaget .Det gir en deilig følelse av lysere tider.

Som dere ser har vi fin utsikt over elva og bygda…selv med noen tak i veien.

Ellers har vi vært å handla og tatt lørdagskaffen, litt senere ute i dag enn vanlig ,for mannen var med yngste sønn å kjøpte skiutstyr først..og så ble sønn med oss på kafe også…ekstra hyggelig…og i kveld spiser begge gutta her..perfekt lørdag for meg !


#blogg #sol #blåveisbakken #mjøndalen #bolig

42 kommentarer
    1. Jeg bor på solsiden, heldigvis. Men så er vinteren ikke så lys med mye snø, men heller grå, sur og kald. Så ikke så ofte vi får se sola likevel i grunnen 😉 Fin utsikt har du i alle fall, og lyst og pent med snø 🙂 Må være godt å bo sånn :<3
      Ha en fin lørdagskveld sammen med familien 🙂
      Klem <3

    2. God kveld til deg i Vakkre Mjøndalen. Deilig med sola som titter frem. Dere har fått litt snø ser eg. Det ahr dei no på Nøtterøy også. Skypa med minsten i går. Og han skal ut i “nøen å ake”. Veldig kjekt at snøen kom dit for sånne små karer.
      Du koser deg med guttene dine i kveld skjønner eg. Koste oss på kafe og elelrs. Godt å komme seg ut litt. Men no er eg sliten no. Dønn sliten. Tror det blir veldig tidlig kveld. Men det er greit det. Det er det verdt. Skal bikke meg bort i sofaen og sitte der til eg legg meg. Stor klem fra meg og kos deg med gutta <3

    3. Så koselig med begge sønner på besøk i kveld, i tillegg til en deilig formiddag 🙂 Jeg har også hatt en deilig dag. Og nå koser jeg meg hjemme med sjokolade og samboeren <3 Klemmer <3

    4. Så fint med sol da. Vi fikk jammen noen stråler her også rett før den gikk ned. Jeg har faktiskt måka snø i dag og det var tungt, men deilig. Vinteren stakk innom en tur. Men det er varmegrader igjen nå, så det spørs vel ikke om det blir fryktelig glatt i løpet av natta. Ha en fin kveld 🙂

    5. Det var riktig fint i dag en stund. Gikk en tur i sentrum idag og hadde glemt solbriller. Ellers har støvsugern min streika så nå blir det handling til uka, var sikkert 8-9 år gml og hadde gjort sin tjeneste. Ble trøtt i ettermiddag så jeg sov en times tid og det var deilig. Hadde faktisk 5 rette i Lotto idag og vant 235 kroner – beløpet er nesten en kvart støvsuger. Ha en fin kveld.

    6. Så fine bilder, for et herlig sted dere har. Høres ut som det virkelig er en perfekt lørdagskveld for deg i dag, kos dere <3

    7. Hørtes ut som en super koselig lørdag det, bra du koser deg 🙂 Bor sønnene dine langt unna? 🙂 Håper du har hatt en super koselig kveld 🙂 klem <3

    8. For en herlig utsikt! Jeg bor inne i en bygd, og vi mister solen ca 2 mnd om vinteren, men i slutten av januar kommer den, og da setter vi desto større pris på den 🙂 Går ofte tur med mål om å “nå” solen som jeg ser oppe i bakkene 🙂 Den lørdagen hørtes koselig ut, godt når alle er hjemme. Ha en fin søndag

    9. Perfekt å ha voksne barn rundt seg fra tid til annen. Jeg elsker det, men dessverre veldig sjelden nå om dagen. Eldstedatter har selv enebolig, mann og barn og yngstedatteren studerer i Oslo. Men, sånn er livet.

    10. Eva: Så deilig…om sommeren har vi sol fra tidlig morgen til kveld 🙂 Savner sola når den er borte midt på vinteren :)…veldig fornøyd med utsikten og stedet vi bor 🙂 Håper du har en fin søndag og koser deg masse<3<3

    11. Vi har heldigvis sol året rundt, når det er sol da 😀 Akkurat nå skinner sola her på toppen, men over byen ligger det et lokk av tåke/frostrøyk. Håper gutta dine fikk gjøre som de ville i går kveld, he he, her var det spill og tv :-)) Fortsatt god søndag i Mjøndalen. Klemmer på vei<3<3

    12. gretashobby: Takker for det…Mjøndalen er stedet vet du..hehe..:) Har blitt litt snø nå ja…trenger ikke mer nå..men pent er det 🙂
      Så fint dere koste dere på kafe..så får en helller hvile seg litt ekstra etterpå 🙂
      Gutta er fortsatt her ..de slapper av ser litt på tv og koser seg 🙂 Ha en fortsatt fin dag 🙂 Klem<3

    13. frodith: Det er det og de er her enda..glad for at de trives her :)…så er det jo litt hyggelig for dem å møtes også :)..Hørtes ut som du koste deg veldig også 🙂 Klem <3

    14. natheless: Alltid hyggelig når sola titter frem 🙂 Her er det heldigvis mannen som står for måkinga…men det er jo deilig å være ute da :)..her er det 7-8 kuldegrader nå…men i går var det på 0….Fortsatt fin søndag <3

    15. Helge: Ja flott med sola nå :)..kanskje jeg får finne frem solbrillene jeg også :)..så kjedelig når slike ting streiker..men godt den hadde gjort nytta si da:)..hehe..ikke store summen , men gøy å se at det i det heletatt går ann å vinne…:)..og ja da hadde du jo litt til ny støvsuger 🙂 🙂 Fin søndag videre 🙂

    16. Therese: Veldig koselig 🙂 Den eldste bor bare ei mil fra oss yngste mann bor i oslo ca fem mil unna…så de er her ganske ofte..yngste har kortere vei til jobb fra oss …derfor ligger han over av og til …Ha en fin søndag<3 Klem<3

    17. Min matgale verden: Takk 🙂 …er vel noe slikt den er borte her også..så det er deilig nå som den kommer mer og mer for hver dag :)..ja man får gå etter sola..litt triveligere det en å gå i skyggen Ha en fin dag videre:):)

    18. Fru Tunheim: Det trives jeg godt med..her er de innom ganske ofte…eldste fordi han ikke bor så langt unna..og yngste ligger her mnoen ganger for det er kortere vei til jobben herfra…når han ikke er på reisejobb :)..vet man barna har det fint går det jo bra om en ikke ser dem så ofte også..også snakkes dere vel på tlf og nett 🙂 Ha en flott kommende uke 🙂

    19. Hekleri og Ra: Utrolig hva sola og lysere tider gjør med humøret :)..alltid deilig når den er tilbake her:) Takk vi har kost oss 🙂 Klem og fin søndag videre <3

    20. Lene S.: Det er deilig..vi har jo heldigvis sol i mjøndalen hele tida…men her i nabolaget er den borte en periode:)..men vi har kveldssola så lenge om sommeren til gjenngjeld..så er fornøyd 🙂
      Gutta og vi koste oss..ble en film ..selv om jeg er mest glad i underholdningsprogram…men den var heldigvis ganske bra 🙂 Fin søndag videre til deg også <3 Klem<3

    21. Så flott utsikt du har fra huset ditt, og jeg tenker at det må være deilig å sitte der på lune sommerkvelder å se utover :o)) Ikke mye sol i Oslo i dag, søndag, nei her ligger tåken helt nede på bakken i dag. Et par minusgrader gjør også at det er litt surt ute. Ha en fortsatt fin søndag, klem <3

    22. Vera Lynn: Takk ..ja utsikte er flott..selv med noen tak som er litt i veien ;)..flott her om sommeren ..og nå som sola er tilbake :)..her har det vært litt sol i dag og:)..så du hadde venninnebesøk i går..koselig 🙂
      Jeg har bare vært inne i dag..får prøve å få til en gåtur eller to til uka 🙂 Fin dag videre og klem fra meg<3

    23. Når solen titter frem smiler jeg automatisk.. Sto oppe på toppen av skiheisen i går, og det klarnet opp. Jaggu tittet solen opp også, og det var herlig. Kjekte at jeg smilte hele veien ned, og bort til hytta. Å kose seg ute i fint vær er bare påfyll av energi.

    24. Ja, de skal sove i telt også skal vi fiske, så det gleder jeg meg masse til 🙂 Vi har ikke stor nok plass til at folk kan overnatte hos oss, hvertfall ikke mer enn 1 🙂

    25. Åh, dette var rett og slett et innlegg med veldig god stemning:D Jeg elsker lørdager og det høres ut som du hadde en perfekt en! Og for en flott utsikt dere har – gjett om jeg hadde sittet mye på terrassen med en slik flott utsikt:D Jeg er veldig fornøyd med utsikten fra min lille balkong også, men den er så liten at jeg ikke får brukt den like mye som jeg skulle ønske. I år skal jeg se om jeg kan klare å true ut en godstol på den, men jeg har mine tvil om jeg klarer det – må bli litt kreativ, tenker jeg;D

    26. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Blir litt glad av det ja :)..det hørtes hyggelig ut ..jeg har ikke fått vært så mye ute i helga..men håper på finvær og litt mer aktivitet til uka 🙂 God natt<3

    27. Therese: Det høres jo tipptopp ut..litt friluftsliv 🙂 Mer spennende med telt og smart måte å ha besøk på om en ikke har så mye plass 🙂 Sov godt<3

    28. Fromfat2phat: Så fint å høre…sol ga meg god stemning også..ja vi har flott utsikt..og to store verandaer (terasser)så vi har flere plasser å sitte på :)..Håper du finner en god løsning med sitteplass på din også 🙂 Ønsker deg ei fin kommende uke<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg