En tur på biblioteket !

En fin” aktivitet “for å komme litt ut av huset er å ta en tur innom biblioteket, og da jeg var et ærend i Hokksund i dag tok jeg en tur innom biblioteket der og leste litt i blader , da fikk jeg prøvd meg litt på den Her og nå greia jeg “øver”meg på også…klarte det i 10 min, og virkelig konsentrere meg om innholdet i bladet, men de siste 10 min satt jeg bare å tenkte på at jeg måtte innom å kjøpe med noe mat…men 10 min er bedre enn ikke noe …

Har også lånt med en gitarbok (øver fortsatt litt hver dag )..og ei lydbok, var ikke så mye å velge i men denne romanen av Hanne Ørstavik hørtes ok ut, jeg må ha lydbok for jeg orker ikke å sitte med bøyd hode og fokkusere blikket på skrifta i vanlige bøker og da er det ikke sååå mye å velge i…og jeg er ikke veldig glad i krim , selv om jeg har hørt/lest en del av det også…er mest glad i bøker som handler om folks liv …og tanker…


I dag ble det disse bladene…ellers har de mye slike boligblader også…


#hokksund #øvreeikerbibliotek #gitar #norge #lydbøker

 

51 kommentarer
    1. Jeg elsker biblitotek for de er så stille og så er det sååå mye der å lese og lydbøker såklart 😀 Morro at du holder på med gitar. Jeg satt med ei gitarbok i lang tid og skulle lære meg Pål sine høner….til slutt kasta jeg boka i veggen…ikke så rart jeg ikke fikk det til å låte for jeg holdt gitaren feil vei hahahaha Goood dag til deg, nå er jeg ferdig med både badvask og kaffen <3 klæmme 🙂

    2. Så koselig med en tur på biblioteket ;)) Ja er bra du fikk kost deg noen minutter med lesing der i alle fall 🙂 Forresten det der med avisa , kjenner meg litt igjen , hehe ….Men er gjerne litt smånervøs for at de som sitter i nærheten vil lese . Så har dem i sidesynet de gangene jeg har vært på cafe ;-D Litt stressa blir jeg da 😮 Men er jo sant som mange sa at det burde gå ann å kose seg når man har betalt for kaffen eller mat . Så lenge man legger på plass etterpå . Ja beklager jeg tok opp det her . Men fikk ikke kommentert sist jeg var innom å leste det innlegget .
      En ting til du er en god og omsorgsfull sjel du <33
      Moro med gitarboka da , og litt enklere å høre på bøker enn å lese dem . Ikke dumt det 🙂 Kose deg masse videre i dag nå du <33 Klemmer <33

    3. Bibliotek er en fin ting, der kan man finne mye rart av ymse. Så kan man låne en med gratis nett også, men når jeg er der leser jeg endel. I det siste har det vært mye om ord og språk. Daa jeg var liten hadde vi bokbilen, vet ikke om det eksiterer enda. Ha en fin kveld.

    4. Det var bokbusen jeg mente – var hvertfall veldig populær hver gang den kom på besøk. Mener den gikk i fast rute til sent på 1970-tallet.

    5. Jeg elsker å besøke biblioteket, elsker lukten av gamle bøker å sånn, også liker jeg at man må være stille på et bibliotek 🙂 Så neste uke skal jeg besøke biblioteket i Skien, må få meg lånekort 🙂 hehe Klem <3

    6. Jeg tror jeg må prøve litt lydbøker jeg også 🙂 Pga synet mitt vil nok det fungere best. Men enda ikke kommet så langt… Så morsomt at du driver med gitarspilling da 🙂 Biblioteket er et herlig sted egentlig, for det er så rolig på sånne steder. Deilig 🙂 Klemmer og ha en fin kveld <3

    7. ladyaugust: Ja man kan liksom “tussle”litt rundt i sitt eget tempo der…
      ..haha..såpass kan jeg nå da..at jeg vet hvilken vei gitaren skal holdes ..det er vel noen år siden du øvde på Pål sine høner nå kanskje…:)
      Jeg jobber mest med å bytte raskt til C nå G har jeg fått litt dreisen på…
      Ja du er jo så flink om dagen atte 🙂 Klem <3

    8. cathrinehenriksen: Ja jeg liker det godt…selv om en kan se i blader hjemme også..er det ok å få en tur ut av huset innimellom 🙂 …og i dag trang jeg ikke ta hensyn til om noen ventet på bladene…for de andre som var der satt ved pc`n..:)
      Da er vi like med det med avisa..jeg vet jo at jeg kan sitte med den…men får ikke roa på meg om jeg tenker at andre gjerne vill ha den :)..bare fint at du skrev om det her..:)
      Takk ,tror du bryr deg om andre også 🙂 Ja jeg må jo være flink å øve og i gitarboka står det jo grep og litt andre tips også 🙂 Fin dag videre og klem til deg <3

    9. Helge: Litt for en hver smak på biblioteket ja ..enten det er bøker, blader eller nettet man ønsker å bruke ..:) Husker bokbuss jeg også..men tror ikke det er noe her i nærheten nå..men kan jo hende det eksisterer noen plasser i landet enda 🙂 Takk og fin kveld du også 🙂

    10. Therese Bråthen: Så bra, ja litt stillhet er ikke å forakte ..er nok mas rundt omkring 🙂
      Da håper jeg du får til en tur til biblioteket til uka og at du koser deg med det 🙂 Klem<3

    11. frodith: Jeg liker det veldig godt..hørte bl.a på Knausgård på lydbok..og det var så fin fortellerstemme også :)..Håper en av sønnene klarer å legge over denne på mp3 spilleren min ,for dag kan jeg høre litt rundt omkring i huseet..ellers får jeg høre på cd spillern ..går det også…
      Bibliotek er en fin plass å være 🙂 Takk , det samme til deg også <3 <3

    12. Bibliotek er egentlig en kjempefin plass å sitte å kose seg litt på. Det er stille der, og masse bøker og blader man kan lese i 🙂 Her er det også en kaffe og kiosk, så jeg pleier å kjøpe en kaffe med noe godt til 🙂
      Så bra at du klarte tilstedeværelsen i 10 minutter uten å tenke på noe annet 🙂 Det er egentlig ganske lenge.
      De fleste bøker finnes i lydbøker nå. Hvis de ikke har de inne på biblioteket, så kan du be dem bestille for deg. Ha en fortsatt fin dag 🙂

    13. Takk for det , ja måtte bare si det , hehe ;)) Så helt alene er du ikke nei 🙂 Så moro det at du kan spille gitar da , ja biblioteket skal jo gjerne være ett rolig og hyggelig sted 🙂 Kos med en tur dit i blant , vi må ikke slutte med vanlige bøker eller lydbøker bare fordi vi har nett nei ;)) God klem til godeste deg <33

    14. Vil bare sjekke opp hva du driver med 😀 Vi har jo snakket om både gitar, piano og å lese ‘andres’ aviser/blader før, så det får holde, hi hi, men gratulerer med 10 minutter i dag 😉 Jeg har vært på trening og hos fotterapeut i dag, det var egodagen sin det. Ønsker deg en koselig torsdag kveld :-)) Klemmer fra meg <3<3

    15. Hanne Ørstavik er overhode ikkjje min favoritt. Men ho har kanskje kome seg. HAr aldri orka å hørt ho ferdig eg. Eg og liker best lydbøker. Da kan man jo b¨åde strikke og høre bok samtidig. Viss det er enkelt strikk sjølvsagt. Er ikkje flink til å bruke biblioteket da. Liker å ha det heime på ubestemt tid. Men av og til er det veldig greit å låne da. Kos deg i kveld med gitarbok og lydbok. Klem <3

    16. Hvis du lurte på det, glemte å skrive det, så har jeg ikke hatt tid til å kose meg på biblioteket på mange år :- Vi har mye ‘dødtid’ innimellom på jobben, så jeg leser mye, vi har alltid lesestoff tilgjengelig i alle ‘havner’, he he.

    17. Jeg elsker å lese, men i perioder har jeg også vanskelig for å konsentrere meg om det jeg leser. Har hatt en sånn periode nå. Men begynner å komme over den.
      I dag satt jeg på et venterom, og der fikk jeg en fin dose ukebladlesing mens jeg ventet. Men det var ikke så lett…for jeg grudde meg til det jeg skulle når ventinga var ferdig og det var min tur 😉
      Kos deg med øvinga…:) Det er i alle fall konstruktivt 🙂
      Klem <3

    18. Jeg er veldig glad i å gå på biblioteket, men alt for lite flink til å gjøre det.
      Er alltid så full av inspirasjon til å sy, hekle, strikke, ta bilder osv når jeg har vært der.
      Ha en finfin kveld 🙂
      Klem

    19. Bibliotek er så undervurdert! Og kanskje de 10 min var litt enklere i stillheten som er der? Uansett, så synes jeg du var kjempeflink. 10 min er leeeenge når man øver på noe 😉

    20. Var en ivrig bibliotekbruker før. Nå er jeg jevnlig oppom og pløyer aviser og tidsskrifter. Ellers leser jeg endel litteratur og historie i bøker jeg ha lest tidligere, og som befinner seg i mitt eget bibliotek. Godt å få repetert de bøkene en liker og gjerne vil friske opp litt. Ellers er Hamsun en dikter det er vanskelig å legge helt bort.

    21. Åse Helen: Enig, man trenger noen slike rolige plasser også ..nok hektiske steder rundt omkring:)..kaffe og kiosk er det ikke på biblioteka jeg er på..men har sett det står kaffe fremme som man kan putte 5kr eller noe sånt i ei skål 🙂
      Ikke sant det var bra..ikke lett å holde fokus, en har jo så mye å tenke på som svirrer i hodet hele tiden :)…det har jeg ikke tenkt på..da skal jeg høre ,for det er et par bøker jeg har hatt lyst til å lese…:) God natt og fin morgendag<3

    22. cathrinehenriksen: <3 Ja så flink er jeg ikke ,men gikk et kurs i ungdommen..så nå skal jeg øve meg litt å bli litt flinkere igjen...håper jeg 🙂 Jeg kommer til å ta en tur på biblioteket med jevne mellomrom 🙂 Sov godt og klem fra meg<3

    23. Lene S.: Hehe…ja det har vi:)..koselig du er innom her 🙂 …ego dager er fint vet du, og du som jobber og tråkker mye..fortjener litt pleie og fotbehandling syntes jeg 🙂
      Var på besøk hos mormor i dag også har jeg sett litt på tv..derfor sent svar …Nattaklem<3

    24. gretashobby: Jeg har ikke lest noe av henne tror jeg, men jeg får la det få en sjanse..så får jeg se om jeg liker det..er det ikke bra ,stopper jeg midt i boka..hehe..:)
      Jeg og syns det er kjekt å kunne høre lydbok f.eks mens jeg lager mat eller bretter tøy eller noe slikt :)..ble litt sent svar, så du sover vel…så ønsker deg en fin fredag 🙂 Klem<3

    25. Lene S.: Bra dere har tid til litt lesepauser på jobben da :)..og du som er med på så mye trenger jo ikke dra på biblioteket for å ha noe å “holde på med”..hehe..Var ikke det da det var jobb, møter, kurs, riding,besøk,trening osv jeg heller 🙂 ..og kanskje det blir slik igjen..kan jo håpe <3<3

    26. Eva: Jeg er også sånn i perioder..og boka må virkelig fenge om jeg skal få med meg handlinga 🙂
      Ja har man andre ting i tankene sine og det ikke er så positivt så koser en seg ikke med noe..
      Jeg øver stadig litt..men bare noen minutter av gangen, men litt hver dag …Nattaklem<3

    27. Fru Stussli: Du får prøve å få til noen flere turer dit 🙂 Mye inspirasjon å hente der ja..selv om jeg ikke lager så mye selv for tiden er det morro å se på hobbybøker o.l og når du skrev ta bilder over her..så kom jeg på at det gjør jeg jo…så fotobøker kan jeg se etter neste gang jeg er der ….Klem fra meg <3

    28. Fruemmel: Det er sant..er aldri mange der, men folk er vel mest innom å låner med noe hjem:) Ikke sant..ikke værst det …det er faktisk ganske slitsomt å holde fokus og ikke begynne å tenke på det neste man skal gjøre…men være Her og nå 🙂 Natta 🙂

    29. funderier: Ja har en masse bøker selv, og liker dem er jo det like bra:)…men da får du jo en bibliotektur uansett for å lese aviser o.l da..hyggelig det også 🙂
      Kanskje jeg skulle sett om de har noen lydbøker av Hamsun…det er mange år siden sist jeg leste noe av ham 🙂 Natta 🙂

    30. Du har ein heilt anna døgn rytme enn meg ser eg på tidspunktet du skrev svar i går. Det er godt det er lov å vere forskjellig. Har inntrykk at dei fleste er som deg. Og ikkje som meg. Men det er kasnkje bare noe eg innbiller meg. HA ein fin dag hvertfall når du vokner ein gong. klem <3

    31. gretashobby: Det er det 🙂 Legger meg som regel halv tolv ,men så ligger jeg å ikke får sove og da tar jeg frem iPaden noen ganger 🙂 og står som oftest opp halv ni ,ni…tida..men da har jo du vært oppe ei stund..hehe..
      Takk og fin dag til deg også 🙂 Klem <3

    32. Har ikke vært på biblioteket på mange mange år. Har masse bøker, og jeg byttelåner med svigermor, og venninner. Blader har jeg masse av, og en blir aldri lei av de liksom. Så koser meg i sofakrken med bladene.
      Ungene bruker biblioteket, og det er et flott tiltak. Min miste bytter bøker hver annen uke nå, og det synes jeg er flott.:)

    33. Å være på biblioteket gir en god følelse av ro…brukte det ofte da jeg var yngre.😀😀men stikker innom innimellom. 😀av og til skulle man hatt en av knapp…for alle tanker som handler om hva man må gjøre..he he….gitar! Artig det er kjekt å spille…har lillebjørn Nilsen sin gitar her hjemme 😊gammel og god hi hi….Lykke til med spilling 😀øvelse øvelse 😊😊😊

    34. Så spontan gøy ting å gjøre – å stikke innom biblioteket. Jeg “glemmer” at vi har bibliotek.. men når jeg kommer på det, så koser jeg meg glugg et par besøk – før jeg glemmer det en stund igjen 😉
      Spiller du gitar? Det gjorde jeg også før 😀

    35. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Fint å kose seg hjemme også…men siden jeg er med på så lite for tiden er det ok med en tur ut av huset innimellom 🙂
      Jeg brukte også biblioteket mye mer da jeg var barn..men da bare til å låne med hjem 🙂
      Så hyggelig at barna dine liker bøker også…God helg <3

    36. lindusen: Jeg brukte det også mere før, men har “oppdaget”det litt igjen de siste årene 🙂
      En sånn slå av knapp for tanker , det kunne vært noe for meg også..hehe..:)
      Så artig at du også har gitar…så får du kose deg med gitarspill og dikting 🙂 Takk for koselig kommentar og God helg:)

    37. V for Vendetta: Ja , nå som jeg har mye fritid er det lettere å ta en tur innom..og da får jeg jo kommet ut litt også…uten at det er så “krevende”..bra du “kommer på “biblioteket innimellom da.
      Gikk gitar kurs i ungdommen ..men har bare klimpra litt på Aog D grep i flere år nå 🙂 Men fikk en oppfordring av eldstemann om å øve 10 min hver dag fremmover …så nå er jeg godt inn i G og Am også…og øver på C men den er litt vrien å plassere finga på :)…Du får øve litt du også …om du fortsatt har gitar 🙂 God helg <3

    38. strikkogtov: Så bra…hadde jeg ikke hatt så mye vondt i nakken hadde jeg nok valgt papirbøker 🙂
      Men fint å høre på lydbøker også 🙂 Fin helg til deg 🙂

    39. Så gøy!
      Jeg spilte opprinnelig bass (i ungdommen) – og tok gitartimer for rundt 10 år siden.. fikk til og med fingerspill og C, hehe. Jeg har faktisk en splitter ny ubrukt gitar stående.. men har nok glemt alt sammen 😮

    40. V for Vendetta: ..trodde også jeg hadde glemt alt..men når jeg satte igang kom det fort opp ting jeg huska alikevel :)…jeg kunne litt fingerspill…men tar en ting av gangen…så nå øver jeg mest på tempoet på skifte av grep :):)

    41. Kanskje jeg rett og slett skal prøve jeg og 🙂 Klarer sikkert ikke stemme den særlig bra på første forsøk men…
      Nei, frem med gamle noteark og grep! Jeg vil prøve. Takk for inspirasjonen og GOD helg ;D

    42. V for Vendetta: Det burde du..jeg får litt hjelp til stemminga ..men sønnen lasta ned en slik stemmeapp til meg også…så kanskje jeg greier det selv etter hvert :)…øv i vei..og kos deg med det 🙂 God helg 🙂

    43. cathrinehenriksen: ..tror ikke du blir så veeeldig imponert om du hører meg..hehe..jo da det kommer seg til husbruk i allefall 🙂 Takk. God helg og klem til deg også <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg