Hva gjør du ?

I gårsdagens innlegg nevnte jeg at vi leste avisene på kafeèn vi var på , her har de mange aviser og flere eksemplarer av de forskjellige også, så da kan jeg kose meg med det, men er jeg på kafè eller bibliotek og de bare har et eksemplar av avisen, og det er flere folk der ….så blar jeg bare fort igjennom for å få lagt den på plass så noen andre kan få den…og da er det ikke lett å få den Her og nå følelsen en gjerne ønsker når en sitter slik .

Men jeg har inntrykk av at andre ikke bryr seg om det i det heletatt (selvfølgelig er det noen som gjør det )…..

Dette skrev jeg om i dette innlegget, som bør leses om du skal forstå hva jeg mener …..Så om du er på et slikt sted og sitter med avisa ..hva gjør du ?


#picasso #dagbladet #finansavisen #dagensnæringsliv #drammen #blogg #mjøndalen #norge

28 kommentarer
    1. Det er ikke så ofte jeg leser aviser på kafeer, for jeg som regel sammen med noen andre… Da er jeg opptatt med å skravle :o)) Skulle jeg mot formodning ta en avis å lese i den, så tror jeg at jeg ville ha skummet igjennom overskriftene å lest den eller de innleggene som fanger interessen. Etterpå ville nok avisen ha blitt liggende på bordet til jeg gikk igjen…

    2. Jeg leser sjelden aviser når jeg er ute, for da er jeg som regel sammen med noen. Da blir det skravlings i stedet for lesing. Men hvis jeg venter på noen, så kan jeg lese avisa. Da går jeg for overskriftene og eventuelt leser grundig det som er interessant. Ha en fin fin dag i Mjøndalen 🙂

    3. Vera Lynn: Nei er man med en venninne eller noe er det jo greit å være litt sosial..hehe..:)
      Hadde jeg hatt avisa liggende på bordet etter jeg hadde lest den…hadde jeg bare sitti å tenkt på det …så da er det bedre å få lagt den tilbake på plass…Men øver meg på å kunne “kose “meg med den isteden for bare å tenke på at noen andre vil ha den 🙂
      Ha en fin søndag videre <3

    4. foreignerat50: Nei da må en jo være opptatt av de en er med …når det er meg og mannen kan vi begge sitte å se litt i avisene og prate litt om det vi leser 🙂 🙂

    5. Åse Helen: Da må en jo prate med de en er med 🙂 Men jeg synes det er rart enkelte klarer å lese ei avis på et slikt sted å ha den liggende på sitt bord til de går…når det er mange andre på stedet…Men sikkert litt deilig å være slik…ikke bruke så mye energi på å tenke hva som passer for andre hele tida 🙂 Takk og fin dag til deg også<3

    6. Hvis jeg finner en avis på en kafe som jeg vil lese så leser jeg den ut, tenker ikke på andre. Tenker som så at når man kan låne ei avis så er det inkludert i prisen til maten du kjøper. Men leser oftere aviser på bibliotek enn på kafe, er tross alt litt mere stille på bibliotek. Ha en fin kveld.

    7. Hmm…..jeg er nok litt som deg, det er ikke så farlig med meg, og tenk om noen andre trenger det mer… Jeg er og redd for å skuffe, jeg kunne f.eks aldri finne på å kaste en skive eller noe fra matpakken, min mor hadde jo laget den til meg, tenk så lei seg hun hadde blitt om hun fikk vite. Dette er vel et ganske kvinnelig “problem” som at det er en husmors lodd i livet å spise det egget som ble ødelagt. Jo, jeg vil nok lese avisen litt fort, ikke kose meg med den, for kanskje den gamle mannen borte i hjørnet bare sitter og venter på akkurat DEN avisen. For et slitsomt liv det egentlig er å tenke på andre hele tiden. Jeg har noen venninner som overhode ikke tenker på andre, kun på seg selv. Men når jeg tenker ekstra nøye på det, så vil jeg jo ikke være sånn…så da så 🙂 Oj, for en avhandling, håper du skjønte hva jeg mente, og at jeg nok er ganske som deg 🙂 Ha en fin søndag 🙂

    8. Jeg leser avisen til jeg er ferdig med den jeg! Jeg skal få lov til å kose meg jeg også, eller så leser jeg den på mobilen 🙂 Orker faktisk ikke å stresse når jeg først er ute 🙂 hehe Håper du får en fin dag idag, klem <3

    9. Jeg vil tro at de fleste tar seg tiden de trenger, det er jo mening at man skal lese og kose seg med avisen. Mange (meg selv inkludert) leser kanskje avisene på nett så jeg tror du helt trygt kan ta deg en avis og lese til du er ferdig 🙂 Din opplevelse av avislesingen er jo ikke noe mindre viktig enn andres, og når du tok avisen først er det fritt frem til å kose seg. Mener jeg i hvert fall 🙂

    10. Viss vi er på kafe så har vi alltid kjøpt med oss avis og så leser eg magasinet og han avisa. Tror aldri eg har lest avis på kafe som har ligget der.

    11. Leste innlegget du linket til 🙂 Du har nok alltid vært en hensynsfull, omsorgsfull og beskjeden person, og redd for å såre. Det var vel naturlig at det er damer som deg som velger å ha omsorg for andres barn i tillegg til egen familie 🙂 Aviser på spisesteder er til for å leses, abonnementet er inkl i det du spiser, he he. Jeg leser alltid hele avisen, hvis jeg har tid, men jeg legger den aldri igjen på bordet, jeg setter/legger den tilbake der jeg tok den, det er det som er meningen 😀 I utlandet står det ofte plakat ved avishyllen: “Kos deg med avisen, men vennligst legg den HER igjen når du går” Vanker ikke så mye på norske kafeer, så jeg vet ikke om gjestene ‘roter i haugen’, he he. Ha en kos søndag kveld – neste lørdag: Les hele avisen 😀 Klem<3

    12. Jeg leser sjelden avis ute på kafe, men om jeg skulle gjøre det, og fant noe av interesse, ville jeg ta meg tid til å lese avisen. Ellers går det mest på Dagbladkryssordet (bare delvis vellykket), men det blir mest gjort hjemme..
      I kveld blir det avslapping hjemme, lettet over at orkanen ikke gjorde noen skade på våre eiendommer.
      Ha en fin kveld…

    13. Måtte le da jeg leste det andre innlegget. Jeg er litt sånn som de, og det ene barnebarnet mitt er sånn.”Hva vil du ha til middag? spør jeg. Hva vil du ha? er svaret. Hva skal vi gjøre? Hva vil du gjøre da bestemor? Ganske morsomt egentlig når man ser det “utenfra”, men egentlig er det jo litt dumt om man velger etter andre og ikke etter seg selv. Jeg leser blader og aviser til jeg er klar, når jeg er ute på steder de ligger framme, men kan irritere meg grønn over at andre ikke legger ting vekk når de ikke leser mer.
      Vi får jobbe med saken, tror jeg!!! 🙂 Glad søndag til deg 🙂

    14. Helge: Ja man burde med god samvittighet kunne lese den og så legge den på plass når man er ferdig…men jeg slapper ikke av før den er lagt på plass igjen jeg 🙂
      Er jo ikke mange kafeèr som har avis til utlån da :)..på biblioteket er det jo mye å velge i 🙂
      Fin kveld videre:)

    15. Min matgale verden: Ja da er nok vi litt like der..og det er jo bra å tenke på andre…men noen ganger skulle en tenkt litt mer på seg selv også 🙂
      Å være en slik som overhodet ikke tenker på andre vil ikke jeg være heller …selv om det sikkert er litt behagelig :)Ha en fortsatt fin kveld 🙂

    16. Therese Bråthen: Det er bra..men legg den tilbake når du er ferdig med den da…hehe…:) En fin egenskap å ikke stresse…for det kommer det jo ikke noe bra ut av..ikke for en selv i allefall…Klem tilbake til deg <3

    17. Tattavkvinnene: Er helt enig…men om jeg har avisen og ser noen andre går bort for å se om det er en avis der …forter jeg meg å legge den på plass…ellers sitter jeg uansett bare å tenker på det.Men får prøve å øve meg litt på det :)…ja de aller fleste leser vel avisa på nettet nå for tiden :)…Takk for fin tilbakemelding 🙂

    18. Jeg leste mye avisen på kafe FØR, men ikke nå. Og hvis det er sånn låneavis, og jeg har lånt den, så klarer jeg nok å bla gjennom den skikkelig. Men sitter ikke med den i timevis nei 😀 Tenker på andre. Men jeg har sett mange komme å spørre folk der hvor avisen blir værende…om de kan få låne den 🙂 Og det ordner seg som regel 🙂 Jeg sitter som oftest med mobilen om jeg er alene på kafe nå… Eller bare sitter og ser på folk 🙂 Klemmer og kos deg med kvelden <3

    19. gretashobby: Ja om det er en kaffe uten utlån av avis kjøper jeg med….og da sitter jeg så lenge jeg vil med den:)…så egentlig burde jeg alltid kjøpe med..hehe..:)
      Jeg synes det er hyggelig å sitte å bla litt i ei avis på slike steder jeg 🙂 Klem og fin kveld videre<3

    20. Lene S.: Det stemmer nok det ja :)…selv om jeg ikke er sjenert..tenker jeg nok litt for mye på andre, og tar litt for mye hensyn…
      Er helt enig, jeg øver meg på å bli flinkere..ikke at en ikke skal tenke på andre…men tenke at det er LIKE viktig for meg å lese den som det er for andre …SMart med en slik plakat..kunne også stått ..Legg den på plass når du er ferdig med den….:) Jeg skal huske hva du sa neste gang det er akktuelt…:) Klem <3

    21. funderier: Det høres fornuftig ut :)…løser bare kryssord om sommern ..om vi er på badetur jeg, og det er gøy…tror ikke jeg har forsøkt meg på Dagbladet`s 🙂
      Ja det var bra det gikk så bra som det gjorde i blåseværet…så da fortjener dere å slappe av litt . Takk og fin kveld du også.

    22. natheless: ..hehe…tror det er fint for andre også om vi sier hva vi ønsker …lettere å forholde seg til..men ikke lett å forandre inngrodde mønstre 🙂
      Bra du klarer det der med avisene…øver meg jeg også 🙂 Ja litt hensyn til andre bør alle ta …men enkelte ser BARE seg selv…og sånn vil jeg ikke være heller 🙂
      Det gjør vi ,så blir vi sånn akkurat passe hensynsfulle 🙂 Takk og fortsatt fin kveld og klem til deg<3

    23. frodith: Det er bra…skal bli flinkere jeg også..:)…og jeg syns man skal kunne sitt å lese det en ønsker og så legge den på plass …Ja man kan spørre ,men liker ikke det heller da..:)
      Bare sitte å se på folk er behagelig…men ligger dagens avis der…får man lyst til å ta en titt i den også 🙂 Takk og klem tilbake <3

    24. Avislesing er den optimale kos for meg, og jeg kjøper med meg avis hvis jeg skal på cafe alene. Lar den ofte ligge igjen til glede for andre gjester .Liker ikke å lese cafeens avis, fordi jeg er redd noen andre vil ha den samtidig.

    25. Brit: Lurt å kjøpe med, gjør det noen ganger…men ikke alltid jeg tenker på det..og ikke over alt de selger avis på kafeèn..men da kan en i allefall kose seg med den :)..og hyggelig å lagge den igjen også ..om en ikke vet det er noen hjemme som gjerne vil lese den 🙂
      Den følelsen jeg har..og sitte å tenke på det blir ikke kos… Fortsatt fin kveld 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg