Frokost i snøføyka !

I dag har vi vært på den ukentlige handleturen til Drammen, men i stede for en kaffe og rundstk/kake tok vi i dag en frokost på Picasso ,som jeg også har hatt innlegg om før.

Veldig koselig, vi kommer når det åpner kl 11..for da er det nesten ingen der, jeg er ikke “folkesky”altså..men er veldig glad i rolig atmosfære nå for tiden.

Her har de god frokost med egg og bacon og vi får påfyll på kaffen flere ganger om vi ønsker…også ligger det flere av dagens aviser der, så da kan man bruke litt god tid og virkelig kose seg …få litt den …Her og nå følelsen….

Og det med snøføyk, det snødde godt da vi kom , men da vi dro klarna det opp..og begynnte faktisk å smelte litt alt i Drammen…


Koselig vinterstemning med snø…..

Koselig interiør og delikat mat…….også lua fra Frodith da…….#frokost #picasso #drammen #snø #norge

49 kommentarer
    1. Dere holder forsetter med lørdagsdaten, uansett vær, koselig det <3. Vi hadde tidlig avgang fra OSL i dag, men en stund etter at vi kom oss avgårde, da ble det kaos, rullebanene ble stengt pga snømåking. Nå er jeg kommet hjem og har prøvd SKIENE jeg fikk før jul for første gang 😀 Jeg tok meg en tur i hagen, he he he. Kladdeføre de lux, naboene må tro jeg er gal - og litt gal er jeg jo 😉 Ha en fortsatt kos lørdag, det skal vi 😉 Klem på vei<3

    2. Ordet ‘holder’ i første setning skal IKKE være med, he he. Må være skituren og kalorimangel, men det siste blir det snart orden på, min kjære lager vegetarpizza fra bunnen av må vite :-)))

    3. Den maten så kjempe god ut 🙂 jeg synes også det er koseligere med plasser hvor det ikke er overbefolket. Her i byen er det mange plasser å velge i. Da kan man velge om man vil gå på poppise plasser eller litt roligere.
      Her er det ikke et snøkorn. Har regnet litt og blåser litt innimellom.
      Håper du får en fantastisk fin lørdagskveld 🙂 klem

    4. Så deilig med sånn frokost og i stille og rolige omgivelser. Jeg liker også å ha det stille 😀 Deilig 🙂 Jeg har også vært på kafe i dag, men i et stort shoppingsenter, mye bråk. Men skulle treffe venninne. Helt greit 🙂 Jeg synes det er SÅ kos at du kan bruke lua, og LIKER den i tillegg <3 Håper du får en god ettermiddag. Jeg skal lage middag nå, og hekle litt etterpå .- )Kjøpt mer garn. Og mulig det blir laget noen vesker her...Til påske-nøtter 😀 hi-hi..Må jo i gang snart 😀 stor klem til deg <3

    5. Gunnipi: Ikke sant…må kose seg litt på en lørdag…gjerne ellers også da :)Slikt jeg slapper av og henter litt overskudd av 🙂 Takk det samme til deg 🙂

    6. Lene S.: ..hehe..ja det kan vi ikke slutte med…det er vær form for “ut på byen liv” 🙂 Jøss var det kaos pga. snø i Oslo i dag…Kom litt i Drammen også men ikke såå mye at jeg tenket på kaos ..
      Prøvd skiene i hagen ja..like greit det..og naboene får tro hva de vil..haha.. Vi skal kose oss 🙂

    7. Lene S.: Jeg forsto det…skriver ofte kommentarer hvor det kommer med feil ord eller bokstavene blir bytta om jeg 🙂
      Vegetarpizza høres bra ut..vi skal også ha pizza i dag..men skal ha litt karbonadedeig på også 🙂
      Kos dere <3

    8. Åse Helen: Godt og sunnt og ikke er det så dyrt heller..::) Elsker slike rolige steder…lørdag og kaotiske kafeèr er ikke hyggelig 🙂
      Her snødde det litt før i dag…nå er det opphold ..og så blåser det litt innimellom ..men ikke det jeg kaller uvær akkurat ..Fortsatt god helg til deg og dine også 🙂

    9. frodith: Det er på denne måten vi koser oss best, og det er jo ok å ikke bare være hjemme..litt forandring trenger man :)..ja, møte noen på et litt mer folkefylt sted går det også…men ikke noe jeg velger meg om jeg ikke “må”..
      Veldig glad i lua..kjekt når det snør, for da blir jeg ikke våt i håret som jeg blir med pannebånd..Da får jeg prøve å vinne ei veske til påske da ..hehe.. Klem til deg og kos deg videre i kveld <3

    10. natheless: Ja og den er jo litt sunn også 🙂 Slike små ting som gjør at en koser seg litt selv om en for tiden ikke er med på de helt “store”tinga 🙂
      Lua er bløt og god og kjekk å ha i snøvær…) Takk og det samme til deg 🙂

    11. Har besøkt Picasso mange ganger selv, koslig der men det blir for trangt der. Det er en fin bakgård der hvor det er kos om sommern. Syns det er en fransk-italiensk stil over stedet, noe som er veldig bra men personlig så syns jeg at den bakgrunnsmusikken kunne vært litt lavere. Ha en fin kveld.

    12. Helge: Veldig fin atmosfære der..og god mat 🙂 Har vært der på kvelder” før i tida” og da er det veldig trangt ..Men vi var der kl elve i dag og det begynnte å komme fler rundt kl tolv ..når vi dro ..så mellom elve og tolv er det i allefall rolig :)…var ikke så høy bakgrunnsmusikk i dag..men jeg har vært på steder det er det..og da har det hendt jeg har sagt fra så de har dempa den:)
      Ønsker deg også en fin kveld 🙂 🙂

    13. Veldig koselig med daten deres. Det er viktig å gjøre sånne ting sammen. Godt for samholdet.
      Her er det orkan eller noe sånt nå. Det rusker og river så hele huset rister. Så det er et typisk innevær. Var ute en tur tidligere, som resulterte i skade på bilen av flyvende gjenstander. Innekos står i sentrum mens vinden raser fra seg 🙂
      Ha en herlig vinterkveld 🙂
      Klem <3

    14. Egg og bacon, det er frokosten sin.
      Her er det storm med orkan i kastene så det er best å holde seg innendørs. Er redd for naust, men det sto for tre timer siden så vi krysser fingrer.
      God helg.

    15. Deilig med slke faste turer inn til Drammen for å handle. Dere handler stort sett ein gong i uka da?. Høres koslig ut med frokost på kafe. Men eg tror eg mått ha spist lunch eg da. Frokost må eg ha før klokka 11. Koselige bilder. Er litt spent no, for no har det begynt å småblåse litt. Kasnkje det kommer likevel. Men vi får sjå kva som skjer. HA ein fin inne kveld og kos deg med mesternes mester. klemmen <3 <3

    16. Det der så utrolig godt ut! Skjønner du liker deg på den restauranten for å si det sånn! 🙂 Likte navnet godt på den også jeg da! Håper du har hatt en bra dag ellers idag også 🙂 klem <3

    17. Eva: Ikke sant:) Selv om vi har vært gift i over 30 år er det koselig å hygge seg sammen 🙂
      Oj, best å holde seg inne da ja…kjedelig med skade på bilen , men godt ikke du fikk noe i hodet .
      Her er det ganske rolig men kom noe vindkast i stad …
      Så får du kose deg som best du kan videre i helga 🙂 Klem<3

    18. funderier: Real frokost det ja 🙂 Det høres ille ut..håper det snart roer seg..og at naustet holder 🙂
      Her har det blåst litt i dag..men ikke så mye at det er noe å snakke om …
      Kost deg som best du kan inne …Takk og god helg videre du også:)

    19. Ha ha, jeg trenger nye briller, synes nå helt klart at det stod frokost i Danmark!!!. Og jeg ble da såååå bekrymret for deg, for hvis du var i Danmark skulle du jo hjem igjen og ute er det storm 🙁 men gudskjelov så var du bare I Drammen 🙂 Så flotte bilder da. Så ut som et snasent sted og ikke minst maten så innbydende og delikat ut 🙂 Klem fra halvblinde meg 🙂 he he… og du ikke blås bort da…

    20. gretashobby: Samen handler vi en gang i uka…men jeg er innom å kjøper med noen småting et par ganger til i løpet av uka også 🙂
      Jeg er ikke avhengig av å spise med en gang jeg står opp….kan godt gå en time eller to…:)
      Vreldig koselig sted..med lun atmosfære 🙂
      Håper ikke det blir så veldig ille hos dere da..og at det verste snart er over …Klem og fin kveld videre…her blir det snart pizza <3

    21. Therese Bråthen: Takk…veldig hyggelig sted som har vært i mange år…over 40 tror jeg..og de har hatt den samme stilen hele tiden:)
      Ja Picasso er et fint navn på en cafè…Nå blir det snart pizza …mannen driver av på kjøkkenet nå..hehe..Klem <3

    22. MOONBEAMSCORNER: ..haha..noen år siden vi var i Danmark nå..men liker meg godt der…så kommer jeg i form igjen skal jeg dit :)..men glad jeg ikke er der nå ja…og jeg kan love deg jeg blir båtsjuk…uh..
      Ja koselig sted og god mat på dette stedet..og fin atmosfære :)…ikke så ille vær her..men har kommet noen vindkast i løpet av dagen 🙂 Klem tilbake <3

    23. Du må kose deg masse 🙂 Ja jeg har funnet meg en kaffe i byen som jeg trives veldig godt på, har hatt med Alexander dit på date et par ganger før 🙂 Hørtes veldig godt ut med pizza, her er det snart milkshake og kos som skal på bordet 🙂 Klem <3

    24. Ritamarita: Fin, fin start det ja 🙂 og nå har vi spist pizza og så blir det kaffe og is 🙂
      Kos deg videre i helga og klem fra meg <3

    25. spiras blogg: Synes det er best å ta en tur ut på formiddagen:)…koselig å sitte slik å bla litt i aviser mens en koser seg med mat og kaffe 🙂 Takk for hyggelig kommentar og sov godt 🙂

    26. Så flotte stemningsbilder. Synes jeg fikk noen skikkelige glimt av hvordan din hverdag var på både dette og forrje innlegget. Litt spennende å føle man blir invitert inn 🙂 Hørtest koselig ut med slik svømming og cafetur..

    27. Så koselig å spise frokost sammen ute 🙂 Det er jo koselig og handle sammen 1 gang i uka også 🙂 Synes også det er deilig med steder hvor det er rolig og ikke for mye folk 🙂 Ha en flott søndag!

    28. fjellgeitbundingen: Tusen takk 🙂 Så bra du likte det..og bare morro å vise litt fra steder man er på …jeg er jo veldig glad i å ta bilder 🙂 Ha en fin dag videre 🙂

    29. Hekleri og Ra: Takk, hyggelig å finne på noen småting innimellom :)Greit å ha med mannen på ukens “storhandel.”..men egentlig handler vi ikke såå mye lenger etter at guttane flyttet, men litt ekstra til helga blir det jo :)…ro og fredlig atmosfære er så behagelig 🙂 Takk det samme til deg 🙂

    30. Ååå , så koselig Anne.
      Og takk for nok et tips 😃
      Der har jeg selv aldri vært , men tar med mannen min ganske snart 😀
      Ha en fortsatt fin kveld 💚

    31. lisbeth lone: Ikke sant..takk 🙂 Litt rart du aldri har vært der…siden det har vært der så mange år..men da er det på tide 🙂 Da får jeg håpe dere liker dere der …Klem og fin kveld <3

    32. Så utrolig koselig!! Åh, det er bare noe helt spesielt med å sitte inne på en koselig kafé i godt selskap med noe varmende i koppen når det er dårlig vær ute – jeg elsker det:D

    33. Balsam for sjelen, rett og slett:D Jeg må se å få tatt meg et par slike kafébesøk med venninner nå de to neste ukene, for etter det kommer det nok til å bli en stund til neste gang med valp i hus:D

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg