Dagens positive prioritering !

En av de beste tinga jeg kan gjøre for å få avspenning og være tilstede i “nuet” som jeg skrev om i mitt forrige innlegg ,er å være i basseng, ikke for å svømme så mye..men for å ligge å flyte på slike”pølser”som dere ser på bildene.

Bassenget jeg bruker heter Blekkspruten , et basseng jeg ofte var i med barn fra barnehagen (og da måtte jeg alltid prate med forskjellig stemme for å liksom være figurene på veggen..noe barna synes var veldig gøy ) Fordelen med dette bassenget er at det er oppvarmet, ikke så stort også klarer jeg å finne tider da det enten ikke er noen andre der (som i dag) eller bare en eller to til..og det er to basseng der..så da er det god plass til å ligge å flyte uten å passe seg for andre..helt perfekt.

Også liker jeg så godt å ligge i badstua etterpå, men ikke for lenge og ikke for varmt (66 grader i dag)..

Så nå puster jeg med magen, og har lave skuldre….så lenge det varer…


#bråta  #blekkspruten #mjøndalen #blogg #svømming #avspenning #norge

57 kommentarer
    1. Så herlig. Varmebasseng gjør kjempegodt. Og så er det noe med vann syns jeg, vann får fram roen. Det har nesten en meditativ effekt. Klem 🙂

    2. Sikkert en herlig følelse:) skal være med på en ny startet vanngymnastikk neste tirsdag på bassenget her. Det er sikkert bra for kroppen det også:)
      Kos deg resten av dagen og klem:)

    3. For ett fantastisk sted dette da , med fine minner også :)) Her hadde nok jeg å kost meg 🙂 Deilig når det ikke er for mye folk ja :)) Ja og du ønsker deg alt det beste for det nye året og det å være mer tilstede her og nå tror nok jeg også jeg skal bli flinkere på , eller dvs jeg MÅ bli flinkere ;-D
      God onsdag og god klem til deg nå <33

    4. cuskima: ..jeg å..sånne store kalde basseng er ikke mye avslappende :)..du får søke på nettet ,kanskje det finnes noen med varme som ikke er så langt unna deg 🙂 🙂

    5. foreignerat50: Det er det..i allefall noe som passer for meg :)…så spennende håper det blir en fin opplevelse for deg også…Klem og fin dag videre<3

    6. cathrinehenriksen: Ja rolig basseng og mange fine opplevelser herfra :)..basseng med fulle garderober og mye mas er ikke ok ..da er det bedre å være hjemme ..hehe..
      Ja man må jobbe litt med å være i nuet..for det gir mer overskudd og avslapping 🙂
      Klem<3

    7. Eg skulle vore mye flinkere å ruke varmtvanns basenget her. Men har det litt i vrangen. Brukte det for mye eit par år. Badstue går eg ikkje inn i. Vart innstengt i ei da eg var ung, så det tørr eg ikkje. Men brude brukt det varme bassenget meir. Kanskje eg kan ta meg sammen å bruke det att. Det gjør godt. Men å ha det for meg sjølv, er nok ikkje mulig. Blir vel med tanken denne gangen også

    8. Dette så godt ut og ikke minst så er det balsam for kropp og sjel og ligge rolig og flyte i vann…:-) Så dette var riktig prioritering og badstua er deilig. Den er jeg oppvokst med da vi hadde det hjemme i mitt barndomshjem så det var fast rutine hver helg:-) ps.har litt finneblod i årene jeg da. Ønsker deg en fortsatt behagelig og fin onsdag:-))

    9. Det høres veldig deilig ut 🙂 Jeg liker å svømme, men også å bare ligge å duve i vannet. Kan nesten sovne jeg på vannet, flyter veldig godt 🙂 Behagelig, nesten som meditasjon 🙂 Håper det var deilig og at du fikk litt energi av det 🙂 Klemmer fra meg <3

    10. gretashobby: Hadde en periode jeg også hvor jeg var i den store svømmehallen her..med mye folk og mas..så en bare måtte svømme på rett linje ..dette bassenget her gir meg en helt annen opplevelse :)…Jeg hadde heller ikke likt badstue om jeg hadde blitt innestengt der..høres forferdelig ut….
      Jeg skulle også vært flinkere og vært oftere i basseng..men må sette meg i bilen og kjøre 10-12min for å komme dit..så da blir det ofte til at man lar det være..men deilig er det 🙂 Klem<3

    11. Hobbystua: Det syns jeg også…før var det flest mulig svømme meter som var viktig…nå er det avspenninga som får prioritet ….
      Kunne godt tenkt meg å hatt badstue hjemme jeg…den hadde blitt brukt mye :)…finneblod ja..kaller det kanskje sauna du da :)….Fin kveld til deg også 🙂

    12. frodith: Takk ,det var det :)..jeg tar et par svømmelengder innimellom all avslappinga ..Når man er helt alene blir det meditasjon ja…klarer bedre å kobble ut slik..enn hjemme på sofaen 🙂
      Ble litt mer avslappa etterpå …så det var en lur prioritering 🙂 Kveldsklem til deg <3

    13. BforB: Ja jeg har blitt veldig glad i det…selv om slike vanlige store svømmehaller ikke er noe særlig…er slike små rolige basseng beroligende :)…enig deilig med vann..kan ligge i badekaret også jeg om jeg er annspent…slapper bedre av med det en å legge meg på sofaen…:) 🙂

    14. Åhh ja…det så deilig ut. Det at det ikke var andre der mener jeg. Jeg liker meg også i varmt vann. Men liker ikke å få vann i ansiktet…får litt panikk da. Så hadde jeg funnet et sånt paradis, så skulle jeg visst å benytte meg av muligheten 🙂
      Herlig ser det ut, og veldig kjekt at du delte dette. Ble nesten litt avslappet bare av å se på bildene. Nyter den følelsen <3
      Klemmer <3

    15. Ser så fristende ut med basseng, men reagerte så allergisk på klor før at jeg er redd for å prøve igjen. Har hørt det er mindre klor nå, så kanskje en dag. Kos deg og nyt det

    16. Så koselig det så ut der 🙂 Skjønner godt at du trives der 🙂 Og så deilig med oppvarmet vann… Håper du hadde en fin stund der og fikk senket skuldrene. Ha en fin kveld .-) Klem

    17. Eva: Ikke sant…det erhelt nydelig å være alene.. i motsettning til en full svømmehall 🙂 Er ikke av typen som dukker så mye under vann jeg heller..:)..du får undersøke litt, kanskje det finnes noe på en skole eller noe som kan benyttes 🙂
      Så bra du ble litt avslappet av bildene….Jeg får legge ut bilder hver gang jeg er der..hehe..
      Ble sent her..for guttene kom en tur og skal ligge over 🙂 Nattaklem<3

    18. Veronica S: Er de siste åra jeg har vært en del i basseng…før var det så mange andre aktiviteter..men nå er det dette og en gåtur innimellom som “funker”best …og basseng med varme er behagelig 🙂 🙂

    19. 4 barns mamma: Tror ikke det er så mye klor nå som før, det lukter i allefall ikke slik jeg husker fra svømmehaller før…:) Forhør deg et sted …så kanskje du kan forsøke igjen 🙂 🙂

    20. Mary Anita: Veldig fint der…ikke så voldsomt somm disse store svømmehallene :)..finner mer roen her :)…fikk slappa av litt der i dag…men det er ikke alltid jeg klarer det like godt…
      Gutta kom innom her ,så kvelden har vært fin 🙂 God natt og klem fra meg 🙂

    21. Det hørtes deilig ut med avspenning i bassenget 🙂 så kjekt å få ha det for seg selv da. Håper du våkner i dag med mer energi og får kosa deg i dag 🙂 klem

    22. Ligge å slappe av i et godt oppvarmet basseng er himmelsk… Jeg pleide å dra opp til Gardermoen tidligere, hvor det er badeland på et av hotellene. I den ene del var det veldig varmt og godt vann, hvor man kunne lene seg tilbake å bare å nyte. Kroppen var ikke like stiv den gangen som nå, men godt var det. Nå om dagen er det vanskelig å finne tid til en sånn nytelse etter jobben…
      Jeg har aldri forsøkt å ligge på sånne pølser, men det så veldig godt ut :o))

    23. Håper du puster med magen enda og at skuldrene er senket 🙂 Vi tar et Spa-opphold innimellom, så ofte at det holder til neste gang, nesten 😉 I badstue trives jeg godt, det var det jeg ville hatt i kjelleren der vi har kjølerom nå, men vi har jo mer bruk for det siste, he he. Antar du har vært på besøk i dag, jeg skal ta meg en tur til de eldste nå, passer godt, kommet fra jobb og 3 timer til middag 😀 Klem i en fei fra meg <3

    24. Basseng og svømminger herlig. Jeg går på pensjonistsvømming hver onsdag. Alle svømmer mer eller mindre rolig. Ingen som hopper, hujer og roper. Deilig 🙂

    25. Åse Helen: Det var nydelig..og det å ha hele bassenget for seg selv gir en fin ro :)…har bare vært hjemme i dag….og har lave skuldre..:) Klem tilbake<3

    26. Siv Svanem: Er ikke alle som er så glad i det nei…men jeg slapper best av når det er varmt..
      Bra du liker å være i basseng da 🙂 Ha en fin kveld …

    27. Vera Lynn: Ja det er avslappende og deilig…så synd du ikke får det til nå da…
      Sånne pølser er kjempe bra…deilig å stå på dem nede i bassenget også..å prøve å holde ballansen…da må man holde fokus..og det er også avspenning 🙂 Fin kveld til deg 🙂

    28. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Så fint :)..Ja jeg tar noen svømme”runder” innimellom avslappinga også..så jeg får beveget litt på nakke og skuldre..:)
      Prøver å få til en gang i uka :)…Håper du har det fint…Klem fra meg 🙂

    29. Lene S.: Puster bra nå..litt stiv i nakken..for litt uvant bevegelse i bassenget..for det var en stund siden jeg var der sist…men det venner jeg meg til igjen…
      Blir ikke det samme å ligge på kjølerommet..hehe…Neida…det brukes vel til andre ting..og sikkert kjekt å ha ..
      Er besøks dagen ja…men var der i går…for det passa bedre slik denne uka :)..håper du hygga deg hos de eldste..og at du har spist deilig middag etterpå..Klem <3

    30. strikkogtov: Så bra…ja greit å ha det litt rolig når en er i basseng :)…Fin måte å bevege seg på..før var jeg alltid slik at jeg måtte svæmme flest mulig ganger att og fram..men nå bare tar jeg det helt rolig… svømmer litt , går litt i bassenget..ligger på” pølsene”..og tenker mest på avspenning ….:) Fin kveld til deg 🙂 🙂

    31. Så vidunderlig deilig:) Jeg virkelig ELSKER å bade/svømme, samme om det er i basseng eller i sjø, bare være i vann er helt aldeles fantastisk og noe av det aller beste jeg vet, så jeg blir helt syk av lengsel bare av å se bildene her;D

    32. Fromfat2phat: Kjempe deilig…skal prøve å få vært der i morra også :)…gleder meg alt ..Så fint at bildene inspirerte…Ha en fortsatt fin dag og klem fra meg<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg