Sitrondessert !

Fant en oppskrift på Sitronmousse i VG som jeg hadde lyst til å prøve ut, og siden jeg skal feire bursdagen min i morgen(ei uke på forskudd)tenkte jeg at jeg kunne lage det i den forbindelse.

Jeg ble ganske fornøyd ,smaken ble kjempegod, men røra “sprakk”litt, så om jeg skulle hatt den som mousse hadde den blitt for tynn, men jeg valgte å lage det som en fromasj ,med gelatin, så da ble det ganske bra alikevell.

Og jeg skal lage det igjen senere ,så jeg blir 100% fornøyd.

Oppskrifta er litt uskarp, men tror det er lesbart .


Her er ingrediensene jeg brukte, prøvde å lage syltet sitronskall også, men det ble så klissent at jeg kasta det….

Håper dere ser hva som står her….

Ble jo litt fine da, siden jeg har laget bløtekake også,er det flest med lite krem på,da blir de litt friskere i smaken…#oppsrifter #mat #dessert #norge

24 kommentarer
    1. Så utrolig godt det så ut 🙂 Jeg skulle gjerne hatt en sånn ja 🙂 NÅ, Men det er ikke tale om her med magen, men fikk lyst å lage senere 🙂 Jeg fikk nesten VANNET i halsen her nettopp, når jeg så du skulle feire bursdagen din. HJEEEELP, det er da ikke NÅ, har jeg tatt så feil 😀 Haha…men det var jo en uke for tidlig ja 😀 Hi-hi Ha en inn dag og kos deg med bursdagfeirng i morgen 🙂 Klemmer godklemmer <3

    2. frodith: Lurt å vente til magen er i orden igjen, men du skal vel kanskje ikke spise ting med fløte ?
      Desserten var veeeldig frisk og god 🙂
      Hehe, ja det er en hel uke til..men eldste søstern skal til syden neste uke, og jeg pleier ha mamma,mor og de to søstrene mine på likt…så da ble det sånn for å få det til 🙂
      Takk og stor klem tilbake <3

    3. tujanka: Det er jeg 4 des er min dag…:)..denne var veldig frisk:).. mektige ting blir ofte kvalmende 🙂
      Ikke sant, men feirer i all enkelhet :)…Kos deg i kveld <3

    4. Åse Helen: Tusen takk,den ble frisk og veldig god 🙂
      Det skal jeg ,det er bare mamma ,mor og de to søstrene mine som kommer, så det blir rolig og sikkert veldig hyggelig 🙂 🙂

    5. Dette såg got ut. T er veldig glad i siron fromasj. Men eg ahr ikkje alga det på leeenge. AKsnkeje g skulle prøve denne. Gjør du det som det står i oppskrifta bare at du tilsetter gelatin i tillegg?. Kos deg med feiring i morra da. Unge dame klem klem klem

    6. gretashobby: Veldig god, jeg hadde aldri laget det fra bunnen av før jeg. Jeg fulgte oppskrifta..men jeg piska nok litt for lenge..for det tykkna først fint..men så ble det tynnere…så vær obs der om du prøver :)…Klem ..og du sover vel godt på denne tida ..<3

    7. Som du frister i dag da! Men har man snart bursdag, så har man. Jeg har bare en eneste sitron i huset, så jeg får komme meg til butikken. Jeg vil også ha sitrondessert! Dine ble jo lekre!

    8. Nam, dette så virkelig friskt og godt ut 🙂 Tror nok at jeg må prøve denne 🙂
      Kos deg masse med feiring i dag…og på forhånd, gratulerer med dagen, sånn i tilfelle jeg ikke får sagt det den dagen du faktisk fyller året 😉
      Klem <3

    9. natheless: IKke sant, synes de så litt godeut, noe de er også…så måtte jo legge ut bilde :)..ja du får prøve , husk å stoppe piskinga når det tykkner, før det går over til tynt igjen….
      ellers bruker vi ofte sitron i te, godt med litt frisk smak på ting…<3 <3

    10. Eva: Deilig med noe som ikke bare er søtt..så denne frisker opp litt…skla jo servere bløtekake og andre søte saker også 🙂 Takk for det,..hehe..sånn er jeg også..greit med sånn i tilfelle..hehe..Klem<3

    11. Karoline Johannesen: De var god:), på ipad var det nok litt enklere å se oppskrifta, men skal se om jeg legger den ut litt tydeligere siden 🙂
      Litt søtt smaker som regel alltid 🙂 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg