Begynner å bli gammal skjønner jeg !

Må bare ha med et lite innlegg til fra loftet,(til nye lesere,i de to foregående innleggene har jeg også hentet ting fra loftet) skjønner jeg begynner å “dra på åra”når jeg finner ønskelister med ting som brevpost ,plater og kasettspiller..også syns jeg det var litt søtt at jeg som elveåring ønska meg konfekteske.

Også ser jeg at man var mer sparsomlig den gangen, satte strek over 1971 for å kunne bruke lommekallenderen et år til. Der har dagens ungdom noe å lære !


#gamledager #julegaveønsker #jul #blogg  #norge #mjøndalen

32 kommentarer
    1. Du er bare begynt å bli moden ikke gammel 😉 Og jeg er enig med deg når det gjelder møysommelighet, skal jeg være ærlig tror jeg det er flere en dagens unge som kunne tenke seg litt om der 🙂

    2. Kjente meg litt igjen her ja 🙂 De gode gamle dager. Tror vi hadde det minst like bra den gangen, som i dag. Kanskje til og med bedre 🙂 Det er liksom litt merkelig å si at vi ikke hadde farge TV når jeg var liten, eller å vise frem gamle LP plater. Barna ser jo bare dumt på meg, med ansikt som lyser av vantro 😀 Hehehe….
      Artig å mimre litt…fortsett med det. Kommer mange gode minner frem hos meg også på den måten 🙂
      Klem <3

    3. frodith: Ja ..helgardering..haha..<3...morro å finne slikt, da husker man så mye rundt det også..kommer på ting man hadde glemt...Klem<3

    4. Navn: ..takk..ja vi sier det.haha :)..det er sant det gjelder veldig mange ,folk skal ha alt, og det er utrolig hva som blir kastet rundt om kring…Sov godt 🙂

    5. Moving On: Ja for meg er det veldig morro, men skal ikke vise frem alt jeg finner..haha..det kan bli litt i meste laget..men litt er vel lov..Takk for hyggelig tilbakemelding 🙂

    6. Eva: Ja noen ganger lengter jeg litt etter å være barn igjen, da var det bare å glede seg til alt mulig da (jeg hadde det i allefall slik)..nå er det så mye å ordne også..men fint nå også da:) 🙂
      Ja også samla man på servietter og glansbilder og den slags ting 🙂
      Litt mer kan det hende det blir etter hvert,men får begrense meg litt..ellers blir dere lei ..haha..
      Stor klem tilbake<3

    7. Fromfat2phat: Takk for det veldig morro for meg i allefall..og koselig at andre også liker det..men skal ikke vise alt jeg finner altså :)…syns det var litt voksent ja, men jeg var vel glad i sjokolade da..hahaha

    8. Det er bare til å komme med det, synes det er stas og det tror jeg mange andre også gjør:D Og haha, jeg ønsket meg også konfekteske (jeg var litt eldre enn 11, da) og det var fordi det virket så voksent og eksklusivt;)

    9. Hei og god morgen. Eg har ikkje noe loft og gjemme slikt i. Men eg ahr ei stor kasse mmed masse rart fra heile livet mitt. Kjekt å sjå at andre samler på slikt fortsatt også. Husker at da eg var 11 år gjømte eg meg vekk opp på loftet for å leike med dokker. Ser du ønska deg dokkevogn, kor gammel var du da?
      Kjekt med slike gamle minner. Ha ein flott dag. klemmer i fleng fra Høyanger <3

    10. Nei da, gammel er du ikke. men det beviser at du har lest en stund. Jeg måtte le da jeg så ønsket om konfekteske. Det husker jeg at jeg hadde også, pluss sigareske!!!! Men innholdet forventet jeg ikke å få. Jeg ville bare ha esker til å ha glansbilder og småsaker i! Morsomt. Lurer på hva barnebarna hadde tenkt i dag om de fikk en tom konfekteske til jul? Den ene esken min har jeg enda og den er for meg vakker, dufter fortsatt barndom og får meg til å smile!

    11. Det er koselig å mimre litt 🙂 Og det kan ta tid å se gjennom gamle ting, for man må jo huske og føle litt fra den tiden med det samme man holder på 🙂 Tror jeg har kastet å gitt bort alt fra barndommen min jeg. Eventuelt at det kan ligge noe hos mamma….
      Ha en fin dag <3

    12. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: 10 år etter meg da :)..ja det er helt utrolig hvordan åra forsvinner 🙂
      Ja kassetter og opptakskasetter ,det syns jeg var gøy…bortsett fra når det “krølla “seg fast i spillern..hehe..

    13. Min matgale verden: Ja jeg var liksom glad for “alt”den gangen…både fornuftige og ufornuftige ting..nå ønsker jeg meg ikke noe av gaver, bare sånn typisk “gammal”ønske…at alle rundt meg har det bra..hehe..

    14. gretashobby: Like greit uten loft,blir bare masse rot…men det er faktisk litt gøy når en kommer over slike minner..Denne ønskelista skrev jeg da jeg var elve år :)..tror ikke jeg fikk dukkevongn,men jeg kan huske jeg fikk blå turnsokker :)..som også sto på ønskelista .
      Klem fra meg til deg<3

    15. natheless: Takk, neida må vel være over 80 for å kalle seg gammel..håper jeg :)..Jeg også sparte på glansbilder, og det var stas å ha de i fine esker :)..servietter var også gøy å samle på.
      Den esken din høres ut som et koselig minne :)…Klem<3

    16. Alltid gøy å se igjennom alt man har spart på 🙂 Det er da man ser hvor mye ting har forandret seg… Har tenkt mange ganger at jeg har spart på alt for mye men sparer man ikke på det så glemmer man. Kos deg med funnene dine <3

    17. Så jeg skrev svar til feil kommentar..hehe :)..Jeg har også spart på alt for mye, men nå rydder jeg litt i det..men litt skal jeg helt klart beholde, ser jo hvor gøy det er å ta frem 🙂
      Ha en fin dag videre og klem fra meg<3

    18. Åse Helen: Ja det er veldig hyggelig, og morro å komme på ting fra barndommen :)..sjekk hos moren din, hun har sikkert noe :)..jeg skal gå igjennom mitt å kaste noe, men beholde en del:)
      Så du hadde fått til å legge ut bilde :)..man lærer etterhvert, prøver man ikke får man det i allefall ikke til :)…Fin dag videre du også<3

    19. Hekleri og Ra: Morro å finne frem slikt,da kommer man også på andre ting som man nesten hadde glemt 🙂
      Ha en fin lørdagskveld 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg