Ingefærte

Møtte ei dame her om dagen som anbefalte ingefær mot betennelser o.l..så nå tenkte jeg at jeg daglig skal drikke minst en kopp om dagen en periode,har jo kronisk betennelse i nakke og skuldre…og skulle det ikke ha noen virkning, er den i allefall veldig god.

Tilsett gjerne litt sitron og honning, gir god smak og skal ha en helseeffekt det også ….damen i helsekosten ,hvor jeg kjøpte teen, sa at honningen skulle tas i når teen var drikkeklar, tok du kokende vann over den ødela det noen stoffer i honningen…det var nytt for meg.

Jeg tilsetter gjerne litt ekstra ingefærrot oppi…du kan også kun bruke det, legg noen biter i et krus og la det stå noen minutter å trekke i kokende vann.

(ikke sponset)


 #ingefær #helsekost  #helse #vitaminer #mjøndalen #norge #norway

52 kommentarer
    1. Liker ikkje honning desverre…..det er betennelseshemmende, antibakterielt og fuktgivende….burde hivd det innpå for tiden,men er så lite begeistret hahaha
      Sitron er supert
      Kanskje eg skal prøve ingefær…..? Høres spennende ut, takk for tips 🙂
      <3

    2. Deilig te! Bruker den stadig vekk 🙂 Har du prøvd gurkemeie med pepper? Er også supert mot betennelser og kreft og alt som er vondt 🙂

    3. Det høres veldig lurt ut å prøve noe sånt 🙂 Skader jo ikke, og om det smaker godt i tillegg er det jo supert 🙂 Klemmer til deg <3

    4. Gurkemeie kreft ?!
      Ja var det bare så enkelt ….
      Men er vel ikke sikker på hva det helt betyr 😯
      Men prøver gjerne Ingefær Te , vet hvor bra Ingefær er for mye ..
      Og takk for tipset ang Honning i Teen .
      Kjøpte Honning nå i høst kjempegod , snart tom 🙁 Finner nok ikke den igjen , kjøpt på messe ..
      Har det i Te koppen , men tydeligvis i for varmt vann ..

    5. På seinhøstes og vinter får eg ofte lyst på te. Drakk ein kopp no på tirsdag og syns det var så godt. Tror eg må kjøpe meg litt meir te. Fikk nesten lyst på no, men no er det for seint. på kvelden. Snart sengetid for ei trøtt gammel dame. Sov godt du og. <3

    6. Så godt. Jeg lager bare av fersk ingefær og honning. Chili har jeg og hatt i. Tror jeg må lage meg en i morgen, sikkert bra for sår hals og 🙂 Ha en fin kveld..eller, god natt egentlig 🙂

    7. Tenker jeg også må prøve ingefærte. Det med at honningen skal has i teen når den er drikkeklar var nytt for meg også. Jeg har vel alltid visst at honning er bra, men egentlig ikke hva det er bra for. Tror jeg må lese meg opp litt på det:))
      Ha ei riktig god helg:)

    8. Jeg fikk råd om å drikke ingefærte for noen år siden da jeg for en gangs skyld hadde blitt syk. Det funket faktisk overraskende bra! Kos deg med din tekopp!

    9. Åhhh….ante ikke at det var feil å ta honningen i med det samme. Da lærte jeg jammen noe nytt i dag også 🙂 Og te er godt, jeg har mange sorter selv her hjemme 🙂
      Ha en riktig god natt 🙂
      Klem <3

    10. Jeg er SÅ skeptisk til det meste i helsekostbutikkene, men så har jeg jo ikke noen vondter i kroppen heller, da hadde jeg vel testet ut det meste 😉 Holder meg til trening, sunn og litt usunn mat, så får tiden vise 😀 Det blir spennende å høre om teen letter plagene dine etter hvert 🙂 Ha en fin fredag Anne med klem fra meg <3

    11. Therese Bråthen: Hadde ikke smakt den før jeg heller, men den var veldig god ,så nå skal jeg prøve flere smaker etterhvert…vi også drikker mye te…Klem<3

    12. cuskima: Ja det skal jo være bra, men du kan jo drikke teen med et annet søtningsmiddel, eller uten…men da syns jeg det blir litt smakløst :)..Jeg liker ingefærsmaken veldig godt…Klem<3

    13. Lisbeth lone: Ja jeg har hør noe om det, nei det er nok ikke så enkelt…desverre…
      Ingefærte er veldig godt og passer godt når det er litt kaldt..litt sånn kryddret …Ja honning kan være så mangt..ikke alle er like gode….Ja jeg har også helt kokende vann over honninga før..Klem<3

    14. gretashobby: Vi drikker jo te hver kveld…så nå bytter jeg ut den vanlige lipton teen en period for denne med ingefær…Klem fra meg <3

    15. Ann: Enig..ja oppdaget den pukka teen først nå jeg, det blir ikke siste gang jeg kjøper det..Takk,blir en kopp i kveld også 🙂

    16. Min matgale verden: Ja ejeg har også hatt det uten den te posen ,veldig godt det også..chili har jeg ikke prøvd..takk for tipset :)..Ha en fin dag videre<3

    17. aina: Det er en veldig god litt krydret smak :)..det er første gangen jeg har hørt også :)..har også alltid tenkt at honning er sunt…men er heller ikke helt klar over hvorfor..må nok lese litt om det jeg også…fint for huden bl.a tror jeg…God helg<3

    18. Nemi Rebella: Ja jeg fikk også veldig sansen for det nå..ja det er en grei måte det også…men de teposene var det også en veldig god smak på…God helg<3

    19. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Sant…så erglig da…kanskje du kan drikke den med bare ingefærrot og ikke teposer ?…kjedelig med ting man liker og ikke tåler…Fin kveld til deg <3

    20. 4 barns mamma: Jeg er vel ikke den som har trua på at slikt hjelper så mye, men siden det er godt og en naturlig ingrediens,er det jo verdt forsøket 🙂 🙂

    21. Brit Synnøve: Vi drikker jo uansett te hver kveld..så da kan en jo like godt prøve å se om det har noe for seg …og god er den i alllefall…Fin dag videre<3

    22. Eva: Det visste ikke jeg heller, det gjør nokk ikke noe for smaken…men for virkningen av næringsstoffene..vistnok :)…vi bruker veldig mye te og det er mange gode slag ja…Klem<3

    23. karenmarenmette: Ja det er godt, så det er verdt et forsøk uansett, og jeg kjenner at den er varmende :)…Takk og fin helg til deg også <3

    24. Lene S.: Enig ,skeptisk til det meste og tror nesten ikke på noe jeg får anbefalt..men te drikker vi uansett og ingefær er jo en naturlig ingrediens med god smak, men jeg bruker like gjerne ingefær rot og vann…men denne teposen hadde veldig god smak 🙂
      Lever også etter regelen om alt med måte og bruker stort sett “sunn fornuft”
      Fortsatt fin fredag til deg også …Klem<3

    25. Fru Stussli: Takk, ja jeg likte smaken veldig godt..litt sånn krydret og varmende..passer jo godt til årstiden…Fin fredag videre du også<3

    26. Lithanna: Enig ,er skeptisk til det meste..men den er god og jeg får vel ikke MER betennelse av den i allefall..får jeg håpe..hehe…Ha en fin kveld <3

    27. Det er virkelig god. Jeg koker ingefær rot med sitron gress i 10 minutter. Det er min drikke flere ganger per dag. Og smaker himnelsk med honning:) bra at det er flere som drikker ingefær te:)

    28. foreignerat50: Så bra, sitron gress har jeg aldri prøvd, bare vanlig sitron..skal se om jeg finner sitrn gress i butikken en dag…Ingefær te er jo bare sååå godt..<3 <3

    29. Jeg har fått dilla på denne TE`n: skjærer av en fersk ingefærrot og tar en sitronskive og 1 ts honning. Yammie! 🙂 bruker sjeldent posete.

    30. Slett ikke dumt med ingefær. Jeg bruker det ved gryende forkjølelse. Bittelitt på tunga hverannen time, og la det virke en god stund. Det jager basilusker! 🙂 Jeg har en indisk nabo, de drikker te med ingefær hver dag og har aldri vært forkjølet. Lykke til! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg