Ny bil og gåtur.

Ja i forrige uke fikk vi den nye bilen (vi har to, så denne er liksom min ), noe så enkelt som en Golf (den tredje  vi har,og jeg vil ikke ha noe annet), men denne gangen med automat, å fy søren det var mye bedre enn all denne giringa.

Nå er ikke jeg så veeeeldig opptatt av biler altså,men liker å ha en bil jeg stoler på starter..og da er det ok å bytte litt ofte..og den forrige nærma seg fem år nå.

Ellers har vi nettopp gått en liten tur nå (som jeg nevnte i mitt forrige innlegg), mannen ville bli med også..vi gikk den “vanlige”runda her i nærområdet..en drøy halvtimes tur.

Og det var jo bare så mildt og deilig ute.

Bildet av bilen er litt avkuttet, vil jo nødig legge ut regnr….og naturbildene er fra gårunda, men er tatt i sommer..ikke fullt så grønt nå nei…


#golf #bil #mjøndalen #blogg #norge

 

35 kommentarer
    1. Så deilig med ny bil da 🙂 Og for ikke å snakke om gå-tur 🙂 Den runden ser fin ut, og med litt selskap er det bare deilig på tur. Det var skikkelig varm vind i dag altså, og veldig mørkt…merkelig vær.. Stor klem til deg <3

    2. Gratulerer med ny stilig bil :o)) Jeg syntes det virker litt skummelt å gå over til automat, og byttet bil for et par år siden ble det nok en gang med gir. Knis, første gang jeg kjørte automat var i en stor amerikansk van… Jeg skulle stoppe for rødt lys, og det kom litt brått på å jeg tro det jeg mente var clutchen i bånn…. Var ikke det vettu, men bremsen!!! Utrolig hvor mye rart som finnes i en bil, og hvor fort det havner i frontruten :o)) Flotte bilder forresten!!

    3. Gratulerer med bil 🙂
      Selv har eg ikkje engang lappen -aldri trengt bodd sentralt med kollektiv transport til alt eg trenger, eller leid hjelp eller fått hjelp av andre med bil om eg trenger det 😀
      Deilig med gåturer,nå er eg faktisk litt lei av gårtur…….hvertfall med noen i armene som skal ut av leilighete og inn i en bil kjøres og ut i annen…….OMGAWD så lei flyttepiss hahahaha sorry
      ha en fantastisk aften fine du <3

    4. Gratulerer med ny bil , fin konebil ☺
      Og deilig med turer ute nå , ikke lenge før det blir kaldere.
      Men det ordner seg med gode varme vinterplagg 😃

    5. frodith: Ja og det var så enkelt med automat, tok ikke lang tid å bli vant til det :)..Ja veldig fin lita runde, med utsikt, vann, skog , hester og det meste en trenger for en koselig gå tur…Ja det var jo så mildt ,men jeg syns det var deilig da…Klem <3

    6. Vera Lynn: Tusen takk :)..automat er som en drøm, og jeg vendte meg til det på første kjøreturen,hadde heldigvis ikke en sånn opplevelse som deg..hehe…godt det ikke gikk utover folk da…God natt 🙂

    7. cuskima: Takk for det :)…er man ikke vant til å ha lappen klarer man seg nok veldig bra uten,nå har jeg hatt siden jeg var 19…så jeg syns det er utenkelig uten..:)
      Ja sånne gåturer skjønner jeg godt du er lei av..men når alt det er på plass, og du ikke har så mye å gjøre blir det nok fint med en gåtur…Sov godt<3

    8. Lisbeth lone: Takk, liker den godt :)..Ja i dag var det nydelig..kan være veldig fint når det er kaldt også…men det må gjerne drøye litt til…<3

    9. Fru Stussli: Tusen takk, ja jeg liker Golf så godt, at vi ikke har sett på noe annet de siste gangene vi har kjøpt ny bil :)…sov godt <3

    10. funderier: Takker for det, ja jeg har aldri kjørt automat før, og trodde det tok tid å venne seg til…men det er så behagelig…:) 🙂

    11. kan tenke meg det nok er deilig å slippe å tenke på giringen når man plutselig går over til automat:) Og åh, så deilig med tur! Jeg savner så ekstra å gå på tur nå som det er så drittvær her etter vi har vært så heldige å ha lengre periode med fint vær. Jeg er blitt syk igjen og tar dermed ikke sjansen på å bli verre ved å gå tur i øsende, pøsende regnvær uten gode nok klær til slikt. Men hadde det vært fint vær nå, hadde jeg tatt meg turen ut uansett hvor dårlig jeg er!

    12. Fromfat2phat: Det var utrolig bra, heretter blir det nok bare biler med automat :)..Her var det nydelig vør i dag, men i går var det ikke så fint ,så det varierer mye om dagen.
      Ikke lurt å gå før man har kommet seg litt :)..eller været er tørt 🙂

    13. Eg forstår det veldig godt at har man hatt den hele sitt voksne liv så er det merkelig uten. Selvom min søster som tok den som 18 åring kjører ikkje lengre -hun bor i London og trafikken er crazy der borte 😀
      Eg har uansett ikkje råd til bil med min inntekt, så sånn sett er det egentlig helt ok å være uten. Men eg ELSKER bilturer -det er noe av det kjekkeste eg vet faktisk. Bare sette seg i bilen og kjøre og snakke og oppleve og stoppe og sånne ting
      Du har rett nå er det snart bare pynting og komme i orden igjen
      nattinatt<3

    14. cuskima: I London hadde jeg nok valgt å ikke kjøre jeg også..litt enklere i Mjøndalen…:)
      Pynting er jo bare morro…Natta 🙂

    15. Gratulerer med ny bil, to biler og garasje til begge? Når man er fornøyd med Golf så er man tro mot den. Gjør seg med en liten gåtur, tenkte på det samme i går kveld men det ble med tanken. Men i dag skal jeg gå en tur, må ut til tross for at jeg er ute store deler av dagen på jobben. Som mange ganger før går jeg hjem via kiwi. Ha en fin dag…

    16. Helge: Takk,bare en garasjeplass,så bilen som mannen bruker må stå ute…:)
      Ja mange ganger gåturen blir med tanken her også..
      Håper du har en fin dag på jobben:)

    17. foreignerat50: Tusen takk:)…det var hyggelig å “se”deg. Jeg hadde et innlegg for litt siden som het…Jeg savner en del bloggere….Og du var blandt de jeg savna,så håper det kommer noen innlegg fra deg igjen…ellers håper jeg du har det bra…Fin dag du også 🙂

    18. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Takk,jeg skal nok bruke den godt:)
      Ja en bil med plunder er noe herk,men det var mer før da vi var yngre å kjøpte bruktbiler at vi opplevde det.
      Fin runde å gå det ja og koselig å ha med mannen.
      Ha en fin dag 🙂

    19. Grattis med ny bil 😀 Automatgir har jeg kjørt i mange år, husker nesten ikke hvordan det er å gire, ha ha. Jeg sverger jeg til BMW, bytter hvert 3. år, så neste år blir det ny 😀 Min kjære er i ‘Mercedesfamilien’, så hver sin smak og vane. Jeg har hatt to timer styrketrening i dag og litt klesvask, men nå må jeg fly avgårde 😉 Ha en fin dag og finn på noe koselig 😀 Klem <3

    20. Gratulerer med ny bil. Det må vere herlig å ha det. Vår er gammel. Veldig gammel. 12 år for å vere korrekt. No får det holde ei stund til. Vi driver å betaler ned på gjeld og da passer det dårlig med ny bil. Men om eit par år så blir det nok ny bil her også. Nyt bilen din du. Eg og ror eg vil ha automatgir neste gang. Håper dagen i dag er fin også klem <3

    21. Gratulerer med ny bil , så deilig da og ennå bedre med automatgir ….det er jo så enkelt og greit spør du meg 🙂 Har ikke bil selv nå men har jo kjørt både med og uten automat før så ….Ja og så herlig grønt i sommer da , savner det veldig nå når jeg ser disse bildene ja 😮 Deilig at dere tar dere tid til en gåtur sammen , så koselig da =) Ha en finfin dag videre nå og god klem til deg <33

    22. Lene S.: Takk for det, blir nok bare automatgir her fremmover også…det er jo sååå mye bedere:)
      BMW er jo flotte biler da, og sikkert bra å kjøre..Og ja har blitt veldig glad i å ha biler som er forholdsvis nye.føles litt sikkrere 🙂
      To timers styrketrening…sprekt :)..Her kommer eldste sønn innom å spiser middag etterpå..koselig :)….Klem<3

    23. gretashobby: Tusen takk, veldig kjekt med nye bil, men om en har en godt brukt som fungerer bra er jo det ok også, men plunder med bil…det er slitsomt …
      Koser meg veldig med automatgirret..hehe..det er myyyye enklere og behageligere…anbefales 🙂
      Fin dag videre og klem fra meg<3

    24. cathrinehenriksen: Takker så mye, jeg hadde ikke kjørt det før og trodde jeg skulle plundre i begynnelsen, men det er jo bare mye enklere…:)
      Ja lengter litt til sommer jeg også, selv om det er vakkert nå, og høsten er mild og fin …:)
      Stor klem tilbake <3

    25. Kjekk liten bil det der altså 🙂 Selv har jeg en toyota, som er 13 år gammel, med sprukken frontrute og det hele 😉 Den må skiftes neste år, før EU kontrollen 😉 Men ellers er jeg veldig fornøyd med den bilen 🙂
      Nydelig område dere går tur i. Det er så flott med sånne lunger, hvor man kan nyte en tur, en prat, eller rett og slett bare nyte naturen 🙂
      Fine kvelden til deg 🙂
      Klem <3

    26. Eva: Takk . Veldig fornøyd :)…Ja er du fornøyd med den du har, er det verdt å koste på den litt for å få den godkjent 🙂 🙂
      Har fine turmuligheter rett ut for døra her ja, og det er deilig..Koselig å gå der det er litt natur 🙂
      Takk, det samme til deg… Klem<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg