Hva er din favoritt i naturen?

Selvfølgelig er det helheten i naturen som gjør det så fantastisk vakkert, man kunne ikke valgt bort noe…fjell, hav, blomster, trær, tjern,dyr..osv.. Men det jeg liker aller,aller best er bekker..det minner meg om barndommen, og så elsker jeg å følge med på ting ,som blader og kvister ,som flyter nedover med vannet og blir dratt inn på siden og setter seg fast litt ,men kommer seg løs og seiler videre…det syntes jeg gir meg en indre ro…

Har du noen favoritt ?

#veiabekken #mjøndalen #natur #blogg #norge #portåsen

41 kommentarer
    1. Ja, jeg har nok en litt stor fasinasjon av fjell jeg…Jeg synes det er så mektig, og voldsomt, og noe jeg kunne tenke meg å KLATRE i en gang liksom. Jeg går jo toppturer og sånn. Men jeg tenker at jeg en gang i livet kunne “vinne”over et fjell om du skjønner hva jeg mener..? De står der så uovervinnelige, og derfor er de så imponerende, og skulle så gjerne vunnet en gang 😀 På ekte klatre-vis 🙂 Ellers er jeg ganske fornøyd med å GÅ i dem også altså 🙂 Og vann er pent. Enig i det 🙂 Klemmer på vei <3

    2. Fosser!! Store flotte sprakende og brølende fosser!! Det har alltid fasinert meg! På andreplass kommer bekker:) Alle bekker små blir en stor foss! 😉

    3. strikkogtov: Ja de på fjellet er ekstra flotte, husker vi hoppa fra stein til stein i barndommen…og “plumpa”litt innimellom 🙂

    4. frodith: Ja du hadde jo så flott fjellopplevelse i sommer, selv om du fikk litt vondt i beina :)..
      Naturen hadde helt klart ikke vært den samme uten fjell..
      Du får nok til en sånn klatretur en gang,man bare å være i fjellet er jo en opplevelse..
      Klem<3

    5. Gunnipi: ..ikke sant, skal noen bekker til en skikkelig foss..ja det er fasinerende :)..bekker er litt mer behagelige, fosser er imponerende og mektige..flott begge deler 🙂

    6. Så nydelige bilder =) Liker vel elver og fosser best tror jeg =) Hehe litt vanskelig spørsmål faktisk. For jeg er så glad i naturen å er spesielt da glad i å ta bilder av den =) hehe

    7. Therese Bråthen: Takker så mye :)..ja ikke lett å velge,og det trenger man jo egentlig ikke heller,man kan nyte alt..men bekker gir en slags ro syntes jeg :)..alltid morro å ta naturbilder <3

    8. Guri så flotte bilder altså. Og så fint det er der du har vært <3
      Jeg blir selv mer og mer glad i naturen for hvert år som går. Og favoritten min er å gå tur rundt et vann vi har her i byen. Det tar ca 45 minutter å gå rundt. Og jeg elsker det hele året, fordi det er så fascinerende å se forandringene i vannet til enhver årstid. Ellers liker jeg godt toppturer også. For det å stå på en topp, og se utover landskapet som ligger utstrakt nedenfor, det er bare magisk 🙂
      Stille vann er absolutt min favoritt. Som det jeg viste bilder av siste turbloggen min. Utrolig at vann kan være så stille og fredelig <3
      Ønsker deg en fortsatt fin kveld, og en god natt når den kommer 🙂
      Klemmer godt <3

    9. FOR noen deilige bilder:D Naturen gir meg bare så vanvittig mye og jeg vet ikke om jeg engang kan klare å velge favoritt, for størst og først av alt er helheten med naturen og hva den gir meg. Det er favorittstedet mitt å være og jeg trives så vanvittig godt ute i naturen:D Jeg tror nok kanskje at trær er min favoritt hvis jeg må velge å nevne én ting:)

    10. Eva: Hjertelig takk for det, dette er ikke så langt fra sentrum i Mjøndalen, noen minutters gange fra bilen, så trenger ikke gå langt for en fin naturopplevelse :)…å stå på en topp/høyde å se utover er fantastisk ja..og det vannet i turinnlegget ditt,husker jeg..flott 🙂
      Godnatta klem<3

    11. Fromfat2phat: Tusen takk 🙂 Ja heldigvis er det ikke slik at en må velge vekk noe..men en har gjerne noe som gir en ekstra god følelse..trår er utrolig flott da, og det finnes jo SÅ mange slag 🙂

    12. Det er balsam for ørene og nyte skogens stillhet. For 2 uker siden dro jeg rett fra jobb nesten til skogen og gikk på veier jeg ikke hadde vandret på før. Det var i Skoger. Man har det tross alt bedre der enn i og stange i en kø foran en rundkjøring eller et lyskryss. Vann, trær, fugler og kanskje et dyr er deilig for psyken, bort med stress og jag. Er glad for at jeg har kort vei til skogen.

    13. Naturen er balsam for sjela,et stille vann,er rene nytelsen,det er jo naturlig medisin.
      Å overnatte ut i naturen, helt mutters alene, ekte nærhet og en fantastisk ekspedisjons opplevelse som er utrolig behagelig for menneskelig uro!
      burde gitt naturen på resept istedenfor kjemisk lobotomerings resepter med pille på boks!
      Selv bruker jeg kun sunn fornuft og naturens kilder!

    14. Min favoritt er salt sjø og svaberg, vakkert på sin måte alle årstider 😉 Ha en fin dag da med klem fra meg <3

    15. Helge: Enig..ikke noe som å være i naturen :)..koselig å se noen dyr…bare de ikke er for store,har ikke så lyst til å møte på elg,ikke på nært hold i allefall..deilig å ha kort vei til naturen.
      Ha en fin dag videre 🙂

    16. fjellgeitbundingen: Helt enig ,det er helheten som er så flott :)..og fargene spiller helt klart en rolle, nyanser og ulike årstider gjør det så vakkert …:)

    17. spiras.blogg.no: Sant :)..overnatte alene ute tror jeg ikke jeg hadde tort,men det høres behagelig ut…Er nok mange som kunne brukt naturen mer, for å bedre livskvaliteten..og helsa 🙂
      Ha en fin dag videre 🙂

    18. Lene S.: Sommer,sjø og svaberg…tommel opp :)..og varme og sol i tillegg …da slapper man av…men fint selv på høsten, bare man har kledd seg godt…Klem<3

    19. Ja, jeg er nok også svak for bekkefar i skogen. Herlig å sitte der å lytte til vannets sang. Naturen omkring et bekkeleie er så vakker. Men jeg elsker også tunge granskoger, myrområder og fjelltopper. Utrolig vanskelig å velge et spesielt parti, for jeg har stor glede over variasjonen i naturen. I dag har det regnet her, og blåst. Rart å se på alle løv som virvler gjennom luften. Hadde løvet vært hvitt, hadde det minnet om snø! Nå lager jeg middag til mannen i huset kommer hjem. I dag blir det stekt fiskepudding med hvit saus, poteter og masse grønnsaker. Ha en fin dag videre! 🙂

    20. natheless: Ja det er så vakkert og bahagelig, men jeg ville heller ikke vært foruten alle de andre flotte tingene i naturen..:)…her har det også regnet litt i dag, men det blåser ikke da 🙂
      Hørtes godt ut med fiskepudding ..her blir det torsk i dag, så får kanskje sette i gang med litt “kokkelering”nå…..Fin dag videre til deg også 🙂 🙂

    21. cathrinehenriksen: ..hehe..flott med fjell også da, men bekker har en spesiel plass i hjertet mitt 🙂
      Så hyggelig du likte bildene….Klem<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg