Kanelsnurrer

Det var noen som lurte på oppskriften på kanelsnurrer, fra gårsdagens innlegg om bursdagsfeiring. Jeg bruker den vanlige bolle oppskrifta mi her..

Så kjevler jeg ut ,smører på et tynt lag melange, strør et jevnt lag med sukker og kanel over ruller samen og deler i passe biter, her fikk jeg 22stk.

Denne gangen satte jeg deigen med kald melk og lot den stå i fire timer til heving, og deigen ble veldig bra…her har jeg tatt på melis, men det er ikke nødvendig..

Obs! Vi bruker alltid bare halvparten av gjæren som står i oppskrifter.

#mjøndalen #kanelsnurrer #oppskrifter #boller  #mat  #bursdag

27 kommentarer
    1. Nam nam… Det er ikke måte på hvordan du klarer å friste en stakkars Sandnes jente med disse søte bakverkene. Jeg tror rett og slett jeg må bake i helgen jeg 😀 Og kanelsnurrer høres ikke dumt ut i det hele tatt 🙂 Jeg så forresten i butikken her om dagen, at det var kommet ferdig fyll til kanelboller også nå. Så slipper man å blande selv!??? Er det mulig? Jeg tror jeg foretrekker å smøre på og strø på fyllet selv jeg. Tror nesten det er lettere 🙂
      Kanskje har du noen rester? I såfall, kos dere masse med noe søtt i helgen 🙂
      Klem <3

    2. Eva: ..hehe, er lov å kose seg litt ,i allfall på bursdager og helger 🙂 Disse ble veldig gode, og jeg syns det er greit å blande fyllet selv,men det er ikke måte på hva en kan få kjøpt..
      Vi har flere igjenn i fryseren, de blir ypperlige å ha med på tur 🙂
      Kos deg i helga du også, enten du baker eller ikke..noe godt blir det vel…Klem<3

    3. Åå, slafs 😀 Jeg har BARE lyst på søtt om dagen 😉 Og disse så jo SÅ deilige ut <3 Håper du har en herlig dag, med litt godt å spise i dag også 🙂
      Godklemmer fra meg <3

    4. frodith: Disse var gode og passe søte tol kaffen :)…jeg fryser alltid ned kaker som er igjen(om de kan fryses )med en gang, så i stede for å “trøkke”i oss dagen etter , tar vi det opp når vi skal kose oss litt ekstra…men jeg har kost meg å spist hjemmelaget lapskaus akkurat nå..
      Klem og fin dag videre 😉

    5. passion4lifeandtravel: Takk for det, jeg bakte de ut i full fart, så de kunne sett finere ut, men litt robuste har jo sin sjarm det også…først det siste året jeg har blitt glad i å bake, og jo oftere en gjør det, jo enklere er det…Ha en koselig kveld <3

    6. cathrinehenriksen: Takk, de ble innmari gode, ikke alltid det blir like vellykket…
      Jeg synes baking er litt terapi,da kan jeg konsentrere meg om det jeg holder på med, og ikke gruble så mye på andre ting….du har jo treninga de ,som sikkert er din form for avkobling ..:)
      Klem og super kveld til deg <3

    7. strikkogtov: Takk de smakte godt, men jeg lagde dem i “hui og hast”så de ser litt slurvete ut..men det er ikke det viktigste da..Ha en fin kveld 🙂

    8. cathrinehenriksen: ..ikke sant en finner sine ting en trives med å gjøre, og da blir det en slags avkobling …jeg klarer ikke å legge meg ned for å slappe av, men skulle ønske jeg klarte…Klem<3

    9. Nam nam de ser veldig gode ut. I dag skal jeg lage eplekake, og det har jeg aldri gjort før….. kan jeg bruke oppskriften din til det? Tenkte jeg skulle goole litt for å finne ut hvordan man lager eplekake…….

    10. rawblisss: Tusen takk :)…kan sikkert ha epler i gjærdeig, men da ville jeg ikke kalle det eplekake, men gjærbakst med epler…:)..nå har du sikkert funnet ei oppskrift du har brukt, håper den ble god…:)

    11. Som ekte bergenser (med strileblod i årene, da:p) liker jeg kjempegodt skillingsboller, som er omtrent helt likt, og lukten av skillingsboller/kanelsnurrer er det få ting som kan konkurrere mot:D – men kan jeg spørre hvorfor du/dere velger å ha i kun halvparten av gjæren og bruker du tørr eller fersk gjær? Hva er fordelen med å halvere mengden? Tenker du og din mann som har langt over gjennomsnittet peiling på bakverk kan ha gode grunner for måten dere baker på:D

    12. Fromfat2phat: Det er nok det samme som skillingsboller vil jeg tro….vi bruker for det meste tørrgjær,gor det har vi alltid i skapet.
      Halverer først og fremst for at det holder med halv mengde..og så er man sikker på at bakverket ikke får “gjærsmak “..og så er det bare en fordel for deigen at den ikke eser for raskt..veldig mange “proffe”som anbefaler det også..

    13. Ah, tusen takk for utfyllende svar:D Jeg vil alltid gjøre det som best er for å få best mulig resultat, og da er det så supert å få råd fra folk som virkelig vet hva de snakker om:) Skal huske på det neste gang jeg baker, da skal jeg halvere mengden gjær.

    14. Anonym: Håper du får det til, og la deigen få god tid til heving, baking og dårlig tid blir sjelden bra Fortsatt fin dag 🙂 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg