EGO 7

Da var det et innlegg om meg og mitt igjen da,for de som ikke har vært så mye innom bloggen min har jeg altså en kategori i arkivet som jeg kaller EGO, det er forskjellige småting fra livet mitt, eller om meg ….

Nå tenkte jeg å fortelle at jeg har jobbet på et diskotek i Drammen tidlig på 90tallet, det var i tillegg til jobben i barnehage, jobba først i garderobe og rydding og etterhvert i baren, dette var en artig jobb for da fikk man vært ute å sett litt ,uten å drikke og bruke penger.

Stedet jeg jobba het Grev wedel og var ett veldig populært sted på den tida, så det var gøyal men hektisk jobbing.

Jeg har jo stort sett jobba i barnehage siden jeg gikk ut av skolen, men så var det så mange andre ting jeg hadde lyst til også, så jeg jobba gjerne med andre ting samtidig,  på kvelder eller helger, som feks..diskotek (bar), blomsterbutikk, støttekontakt, ungdommsklubb,modell..ikke for pengenes skyld men det var så spennende å prøve nye ting…men samtidig er jeg en stabil person som måtte ha den faste jobben jeg trivdes så godt med også

Bildet under er fra baren der jeg jobbet,men her var jeg innom som gjest…

Her har jeg et lite utsnitt av drinkene jeg “pugga”på hjemme..andre priser den gangen..

#discotek #bar #grevwedwel #drink #øl #blogg #drammen

26 kommentarer
    1. Morro å prøve litt forskjellig 🙂 Kroner blir det jo også av det.
      Jeg synes det er mye glede i å mimre litt fra tidligere tider. Man trenger jo ikke være pensjonist for å mimre. Høres ut som du hadde en innholdsrik tid i jobben på baren. Gøy med slik “pugging”. Det husker jeg at jeg gjorde da jeg jobbet på kafe for maaange år siden 😉
      Ha en fin kveld ! 🙂 – og takk for enda en liten titt i ditt liv 🙂

    2. Moro å høre om hva du har gjort synes jeg 🙂 Jeg har gjort mye forskjellige jobber jeg også. Men ikke diskotek faktisk. Jeg jobbet et par år for Manpower og jobbet i kantiner, rengjøring, klesbuktikker, skobutikker, matbutikker for dem. Og det er greit å ha prøvd litt av hvert. Jobbet på feriekolonier i somrene mens jeg tok lærerutdannelsen. Har også jobbet på ungdomsklubb :.-) Jeg tror jeg må ha en egen kategori for EGO jeg også 😀 Så jeg slipper å ta alt på DIN blogg 😀 Ha-ha Du så ganske livlig ut på det bildet da 😀 en god kveld tenker jeg 🙂 Stor klem <3

    3. Moro å lese 🙂 Å så billig det var, nå må du nesten over 100 kr for å få en drink ute på byen 🙂 hehe Da har du fått gjort en hel del du da, fått mye erfaring 🙂 Det har jeg også fått, har prøvd meg i masse forskjellige yrker, men finner liksom ikke noe jeg vil 🙂 Så håper jeg finner ut av det etterhvert 😀

    4. Brit Synnøve: Ja var så mye jeg hadde lyst til, i tillegg til den faste jobben min 🙂 🙂
      Greit å mimmre litt under veis, når jeg blir gammel kan det jo hende jeg har blitt glemsk også, håper ikke det da :)…tror jeg lærte meg det meste utenatt, da kunne man jo jobbe litt raskere ..
      God natt og klem<3

    5. frodith: Takk, så bra du liker det :)…da har jo du forsøkt deg på litt av hvert også da,gøy..:)
      Ja lag deg en EGO kattegori du også, ellers er det bare hyggelig at du skriver det her:)
      Jeg var ikke noe “hengehode”nei, den gangen sto det ikke på energien akkurat…Klem tilbake<3

    6. Therese Bråthen: Så bra …takk :)..nå er det flere år siden jeg har kjøpt en drink ute, men kan nok tenke meg prisen minst har dobblet seg ja….Har fått en del ulik erfaring ja…men det å jobbe med barn har alltid vært min favoritt jobb :)…du finner nok noe du også, viktig å trives med det en skal jobbe med…Klem og god natt 🙂

    7. Oj, skal si prisene har gått opp siden den gangen gitt 😮 Men drinkene smaker nok like godt uansett. Må nytes ekstra godt med dagens priser 😉
      Tøft at du har jobbet på et utested. Det har ikke jeg gjort, og kunne sikkert ikke gjort det heller. Ser ikke meg selv bak en sånn disk, ikke på noe stadie i livet mitt 😉 Jeg har jobbet i barnehage jeg…Hadde et lite avbrekk på 3,5 år, hvor jeg jobbet i fotobutikk. Men så var det tilbake til barna igjen 😉 Nå er jeg ferdig med barnehagejobb for resten av mitt liv. Så får vi se hva som byr seg nest etter det. I min pure ungdom gikk jeg med morgenavisen. Da sto jeg opp klokken 03.30 hver morgen. Kanskje det var det jeg burde gjort nå også 😉 Stille og rolig jobb den gangen i alle fall. Så kan jeg sove når jeg kommer hjem igjen 😉
      Ha en fortsatt god søndagskveld <3

    8. Artig med den type arbeid. Jeg jobbet også i ryddingen på gamle Smuget i Oslo. Jeg avanserte kun til garderoben. Fin tid! 🙂

    9. Eva: Ikke sant, men man syntes jo det var dyrt å gå ut den gangen også 🙂 Nå er det flere år siden jeg har kjøpt en drink ute, men vet jo at prisen minst har dobblet seg :)..jeg har bestandig elska barnehage jobben, så håper å tror jeg kan fortsette med det igjen, ikke fullt kanskje…vi får se…får ta en dag av gangen :)…ja kanskje avisbud hadde vært noe,det har jeg aldri prøvd:)….Klem<3

    10. Knotmerr: Ja jeg stortrivdes, spennende å være i baren, men trivdes med rydding og garderobe også jeg :)…tror jeg var på smuget en gang i ungdommen, er i allefall et sted jeg har hørt om..:) 🙂

    11. En spennende tid å være ung på. Jo jeg deler din allsidige jobbutvelgelse. En bør prøve og feile. Jeg har stått i kiosk, vært på matbutikk, sittet i skranken på NSB, søkt hotelljobb på Gol høyfjellshotell, som jeg fikk, men som aldri ble noe av, da jeg traff en gutt på den tiden, he-he! Jobbet på sykehjem, vært assistent for fysioterapeut og fulgt de eldre i varmebasseng m.m. Du var vakker da som nå ! Artig å se og høre 🙂 God natt !

    12. toveview: Ja da har jo du prøvd litt av hvert også, gøy å ha med seg litt varierte erfaringer, som man kan ha bruk for i ulike situasjoner :)….tusen takk for hyggelig kommentar <3

    13. haha eg er omtrent født og oppvokst i bar -mine foreldre traff hverandre i min fars resturaunt hun begynte å jobbe for ham og de giftet seg da hun var 20 og hadde fått min bror 🙂
      da de gikk fra hverandre fortsatte mamma å jobbe på resturaunt på et hotell og eg var med henne på jobb og sove under en benk mens hun jobbet 🙂
      Eg har selv jobbet i bar, flere brødre og min søster også 🙂
      Eg likte dette innlegget og den flotte listen med oppskrift 😀
      nattinatt <3

    14. Du har en allsidig yrkeserfaring. Må være er fordel. Et utested kan mye rart skje, var endel på byen på 1980- og litt på 1990-tallet. Men det ble fort dyrt i lengden med vodka, jenter og fine vaner. Alle drinker koster mye mer i dag og sikkert en hundrings når man skal henge fra seg jakka. Ha en fin dag.

    15. cuskima: Ja du er jo kjent med det miljøet du….gøy :)..og du var med å sov under benken, ja da kan man si du har vokst opp i restaurant…
      Så gøy du likte innlegget og at du også har jobbet i bar …..Klem<3

    16. Helge: Jada, selv om jeg hele tiden jobbet i barnehage også, var det gøy å i tilleg prøve ut ulike ting :)..og man tar med seg lærdom fra alle erfaringene videre …
      Ja det koster å være “kar”..hehe..Jeg er heller aldri ute å kjøper drinker lenger, men kjøpte ikke så mange før i tida heller et par stykker på en kveld fikk holde 🙂
      Fin dag videre til deg 🙂

    17. Du har iallfall vært innom litt av hvert 🙂 Jeg utdannet meg som jurist (5 år med mastergrad), hadde selvfølgelig tenkt å studere videre å bli advokat, men måtte ha et friår, jeg var SÅ lei 🙁 Tok derfor kurs i SAS og siden har jeg flydd i lufta og stiftet familie, liker begge deler :-D.Jeg har iallfall en utdannelse i bunn, som jeg kan studere videre på, time will show, vi flytter jo utenlands om ca 2 år, så…og det gleder vi oss til 😉 Ha en fin mandag, jeg skal i første omgang på trening, det er ikke noe nytt 😀

    18. ja tenk da om hun ikkje hadde begynt å jobbe der? Da hadde eg og mine yngre søsken aldri eksistert.rart å tenke på 😀
      ha en super dag <3

    19. Lene S.: Ja da har du jo en grundig utdannelse å “falle tilbake på”..godt du liker den nåværende jobben godt også da :)…blir spennende å se hva du gjør når du flytter da…men jobben du har nå fungerer vel sikkert bra uansett hvor du bor…eller?…da har du vel vært på trening, så får du kose deg i kveld…:) 🙂

    20. Det ble 3 timer styrketrening i dag med pause, går og løper gjør jeg nok av i jobb, trenger styrke :-). Heldigvis er vi begge sikret jobb, vi flytter til Le Marais/Paris, det blir bare å skifte avreisested på jobb, he he. Vi skal bo i samme leiligheten vi bodde i 6 år, den eies av svigers, men de bor fast i Nice 🙂 Dvs vi må nok kjøpe den, men da er huset her nedbetalt 😀 Nå skal jeg i gang med middag til gutta boys 😉 Ha en fortsatt fin høstdag og kveld, kos deg du også 😉

    21. Lene S.: ..det var litt av ei styrkeøkt, kan tenke meg det er mye tråkking på jobben din ja 🙂
      Bra dre er sikkret jobb, greit slik :)..blir sikker en koselig tilværelse der borte..jeg har aldri vært i paris..men det ser flott ut der :)..kos dere med middagen..:) 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg