Veldig lettlaget, med litt ” juks “….

De som har fulgt med på bloggen, vet at jeg og mannen min det siste året bare har hatt brød/rundstykker vi har bakt selv, og halve morroa er å blande og finne ut hvilken type brød vi skal lage. Men av og til når jeg er ekstra sliten (som nå etter Oslo turen på Mandag ) er det veldig deilig å slippe å tenke så mye.

Og da fungerer disse ferdige melblandingene helt greit…tilsetter bare litt ekstra solsikkekjerner, gresskarkjerner e.l . Vi bruker alltid bare halvparten av gjæren som står i oppskrifter eller på pakka.

Dette brødet skal egentlig stekes i former, men vi liker litt robuste brød med  sprø stekeskorpe.Når man steker uten former  trenger det ikke stå så lenge i stekeovnen heller …så skal du bake i full fart er disse pakkene lettvinte å ty til…


Det finnes jo ulike varianter, vi velger de som er over trekvart grovt som regel..#møllerens  #havre

Det blir store og fine skiver, man kan også velge å lage rundstykker av samme pakke, det fungerer helt fint…#bakst #brød #blogg

12 kommentarer
    1. Ser helt herlig ut 🙂 Jeg er jo dronningen av SÅNN juks, så kanskje jeg kunne bake et brød jeg også 😀 Hi-hi. Hjemmebakt er jo supergodt <3 klemmer <3

    2. Mm ser og høres godt ut.
      Fikk veldig lyst på nå med ei skive med fløte mysost og kakao.
      Takk for tipset ..
      Må i samme slengen her fortelle deg noe.
      Du la ut et bilde av et flott smørbrød fyllt med reker fra Skuterbrygga.
      Jeg fikk aldri det smørbrød ut av hodet og var der for litt siden for å kooose meg med det flotte smørbrød.
      Og flott var det med skrelte reker men dessverre ikke helt ferske.
      De var så salte at det etset i tunga og turte ikke spise så mye av de.
      Sååå mislykket , jeg gledet meg sånn..
      De spurte om det smakte men vi sa som det var og hun skulle bringe besked videre , og det var det liksom..
      Bare tragikomisk 😉
      Må jo bare i ettertid smile , er så utgjort.
      Men da er det prøvd 😀

    3. cathrinehenriksen: Tusen takk, ikke sant…:) Har faktisk blitt veldig glad i å bake brød, slapper av når jeg gjør det, kobbler ut tankene litt..:)..Sov godt og klem fra meg <3

    4. Lisbeth lone: Akkurat spist nå, smakte godt 🙂 Så uheldig du var da, de vi fikk var gode og ikke salte…Du får jo ikke lyst til å prøve igjen heller når du ble misfornøyd denne gangen. Som du sier ,en kan smile av det etterpå, men ergelig der og da. Håper du får noen bedre Kafè/restaurant
      opplevelser snart :)..Stor klem til deg <3

    5. Veldig greie dei pakkene der. Brukte ein del slike med vri, den gangen eg lagde vanlig brødbakst. Ferskt brød uansett kva type det er, er jo bare kjem godt da. HA ein fin dag min venn

    6. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ikke sant, man kan ha et “utgangspunkt” og så lage sin egen vri 🙂
      Det var enda bedre enn det så ut som…hehe..Klem<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg