Ta av deg byxorna..

Dette er ikke en sånn “jukseoverskrift” altså, det var disse orda jeg hørte da jeg som gravid 21åring for første gang skulle til en “sånn” undersøkelse. Jeg grua meg så utrolig at jeg bare satt å venta på at den mannlige fastlegen min skulle si at jeg kunne kle av meg, så da jeg hørte ham si…. NÅ KAN DU TA AV DEG BYXORNA…. var jeg ikke sen (ville jo få det overstått), men da jeg sto der i bare genseren, sa han..NEI, BYSTHOLDERN….jeg skulle gjerne ha forsvinni ned i gulvet så flau ble jeg…

Jeg syntes bare det er gøy nå, men da var det grusomt pinlig. Hadde jo vært merkelig om han som er norsk skulle si byxorna, men det var bare det med buksene jeg tenkte på ,så hørte vel feil av den grunn..

Men syntes det var litt gammeldags å si bystholdern også da…

(bildet er fra den tiden, og der sitter jeg jo i bare strømpe”byxorna”og ser litt forskremt ut, så syntes det passet bra )

#mjøndalen #gravid #fastlege #blogg #byxorna

 

 

20 kommentarer
    1. hahahaha OMGAWD,men måtte du ikkje ta avd eg byskorna uansett da? HAHAHA
      eg hadde en nyutdannet lege da eg hadd fædt datteren min. Stingene ville ikkje slippe og da sa han nå skal vi se, ja nei nå skal vi se. Nå ser jeg her,her skal du se. Holdt på å klikke for meg med all den *seingen*
      Tislutt måtte han jo ringe fødeavdelingen og snakke emd en jordmor for han ante ikkje hav han sku gjøre med noen som ikkje stingene hadde sluppet hahahaha eg døde……..vittig nå,men IKKJE da, følte meg som noe veldig merkelig han alri hadde sett før-tydeligvis 😛

    2. cuskima:..jo men jeg måtte først ta dem på igjen og så av…blei liksom dobbelt ille..:)…som med deg ikke morro da, men en god historie nå…<3

    3. igjen må eg komplementere deg for tastaturleif kodeleser hahaha flinkesen 😀
      ja nei de er rare de mennene 😛
      han som eg var hos da eg først ble gravid var og merkelig. Han sa du har tisset for mye ( pga ultralyden vet du)og babyen er for liten eg ser den ikkje,men du er hvertfall gravid,men eg ser ikkje hvor lenge
      HAHAHAHAHA
      skikkelig sympatisk 😛

    4. cuskima: ..hehe..klarer som regel å tyde det meste…:)..kanskje jeg som lege (i den reklamen) hadde egna meg bedre enn enkelte virkelige leger…haha…Klem <3

    5. Ha ha.jeg sitter å ler ,morsomt. Mari Maurstad fortalte om ei som tok feil av intimspray og glitterspray før hun skulle til en sånn kontroll og da hadde legen sagt : Jeg ser de har pyntet dem i dag :):) det hadde også vært pinlig …Sånne opplevelser er artige når man kan se tilbake på dem. Ha en flott dag

    6. Ja, jeg måtte jo innom her også da – og fikk meg en god latter! Jeg var hos kvinnelig lege første gangen jeg hadde “Sånn” undersøkelse….. og hun var veldig tørr og streng, syntes jeg……….. 😛

    7. Ånei,huff,haha,flaut 😀
      Jeg var 15 første gang jeg var på GU. Den kjekke islandske legen… jeg trodde jeg skulle dø på meg da han klarte å si akkurat idet jeg akte meg lenger ned i “den” stolen : ja du ser eldre ut enn 15 … *han ble riktignok like flau selv…mente han kunne vel ha klart å ment noe om det FØR jeg tok av meg buksa,,om hvordan jeg så ut :-p

    8. wenchepia: ..hehe..kan le av det nå..men da….uff ja :))…..haha..ja det var kanskje ikke rette tidspunkt for den kommentaren…:)) Sov godt :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg