Muligheter…ikke begrensninger..

En ting jeg selv syntes jeg har vært flink til etter at jeg ble syk, er å se muligheter i stedet for begrensninger. De to første årene etter at jeg ble syk i 2010 (var nok syk noen år før det også ),

var det omtrent ingen ting jeg orket, men hadde jeg en dag jeg var litt bedre , kunne vi ta med mat og kaffe og sitte ved et vann bare noen minutters kjøring fra der vi bor, bare for å få “turfølelsen”.

Nesten samme hvor dårlig jeg har vært har vi tatt en handletur ,med kafè besøk på Lørdager, bare for å komme litt ut av huset..

Og forrige sommer dro vi på to overnattinger…. og nå i sommer har vi vært på fire turer, med en overnatting på hver, riktignok ikke langt av gårde ,men vi har vært på ferie !

Må nesten le litt av denne siste turen fra i går til i dag, egentlig orka jeg ikke å finne på noe, var litt ekstra sliten etter turene i sommer, men det er siste ferieuka til mann min, og vi hadde lyst til å prøve å få til en liten ting denne uka også, så vi endte med å dra til Holmen fjordhotell (se bilder) i Asker ca 25 min fra der vi bor, og det ble en riktig hyggelig tur .

Nå lurer nok noen på hvordan jeg orker å skrive ett innlegg ,om jeg er så sliten, men ett av de største problemene mine er at jeg kunn klarer å ligge å hvile  noen minutter av gangen, må bare ta veldig ofte pauser…Men i allefall , jeg tror det er det at jeg har vært flink til å gjøre litt i “mitt tempo” som gjør at det tross alt går i riktig rettning !

( Og så må jeg skryte av mann min også, ikke alle som hadde klart å leve slik i flere år…men han er fornøyd når jeg har det bra …og akkurat nå er det sånn vi har det ! )


Hotellet ligger fint til, og har fine rom….

Veldig maritimt sted (første gang vi er der ..)

Denne gangen ble det dessert også..nam ..

Stille og rolig i bassenget..

Kveldstur på brygga……#asker #holmenfjordhotell  #hegnar #kapital  #blogg

 

26 kommentarer
    1. Bra at du så mulighetene og ikke noe annet, diagnosen ME er en tøff sak og kan gi ekteskapet mang en prøvelse. Bra du har en trofast og tålmodig mann. Bra med slike småturer og med litt ny luft i kroppen. Fint hotel det der, mange slike steder. Man trenger ikke og dra så veldig langt før man finner de. Ha en fin kveld.

    2. Det er helt klart ikke å dra så langt som er poenget. Jeg har vært på mange småturer i sommer selv jeg, bare i nærheten. Tur i skogen, med en overnatting, dagstur for å treffe bloggvenner, besøke familie, en helg her, og en helg der. Og det er jo så deilig! Og jeg er ikke syk og kunne dratt langt jeg, men det er ikke noe poeng alltid. Det viktigste er å ha det bra, og kose seg der man ER, uansett om det er hjemme eller på hotell borte i svingen. Det blir jo variasjon liksom og godt for dere 🙂 Det så kjempekos ut <3 Glad det går i riktig retning for deg <3 Klemmer <3

    3. Det er slik ein skal gjere det. Leve litt mens ein kan. Eg har ikkje me, men b2chtrewen har slått meg ut mang ein gong. Vil litt for mye av og til. Men ein lører å leve med d2t å få det beste ut av livet. No er eg så heldig at veret spiller wtir rolle fir meg. Denne sommeren har vire vidunderlig og trening er også suoert for min tilstand. Så eit godt pr har det stirt sett vire.
      Høres kjekt ut å era på ferie ein halvtime unba. Lev l6vet vennen

    4. Helge: ..:)..fornøyd med han ja :)…Hadde aldri vært på det hotellet før ,og ble positivt overrasket…
      ja man kan finne noen fine perler innen kort reisevei…heldigvis..Fin kveld til deg også !

    5. frodith: Nei…det viktigste er litt forandring fra hverdagen 🙂 Ser at du også har hatt mange koselige småturer ja :)…..Takk og klem <3

    6. gretashobby: Ja da vet du litt hva jeg snakker om :)…kan være lurt å begrense seg litt ja, men ikke så lett :)…så fint du har hatt en bra sommer ….
      Vi koste oss vi , bading både ute og inne , deilig mat og fine omgivelser <3

    7. Så bra at det går i riktig retning og at du har sett muligheter for gode opplevelser om du har vært sliten. Regner med du har kjent på egne begrensninger underveis likevel, men jeg tenker du har gjort et bra valg ved å se mulighetene i din hverdag 🙂
      Kortreiste gleder er kanskje minst like viktig i hverdagen som “langreiste”. Herlig med slike turer sammen med den man har kjær 🙂

    8. Brit Synnøve: Ja det føles i allefall som jeg klarer litt mer nå…har testa ut litt underveis , og funnet en balansegang som jeg tror er bra..:) Ja oppdager jo ting i nærheten man ikke har tenkt på før…<3

    9. Når man blir syk sånn må man lære å se mulighetene ellers blir det enda vanskeligere. Jeg har som deg funnet min vei å leve med skaden og ikke fokusere på hva jeg ikke lengre kan. Du er en tøff dame og jeg lærer masse av deg her inne på bloggen din!
      Holmen fjordhotell har lenge vært på ønskelisten min, men etter disse bildene tror jeg den rykket opp noen plasser 😀
      Ha en fortryllende kveld!

    10. Enilorac Nesenra: Liker meg på hotel, men ikke alltid like gode puter :)…Jeg har diagnosen ME som jo innebærer veldig mange ulike symtomer…Klem <3

    11. Fru Stussli: Så bra !….og tusen takk 🙂 Ja ble positivt overrasket, særlig beliggenheten 🙂
      Fortsatt fin kveld til deg også 🙂

    12. Det er viktig å leve selv om man er syk. Alt for mange lar sykdommen dominere og bruker den som unnskyldning for at livet er trist og miserabelt. Flott at du lever og fokuserer på mulighetene og ikke bare ser begrensningene.
      Holmen Fjordhotell ligger nydelig til. Har vært der på noen dagsseminar, og har alltid tenkt at hit vil jeg tilbake, men da som gjest – og med fritid til å nyte stedet.

    13. Brit: Ja fokus på alt som ER bra er viktig,( men lov til å være litt sliten og lei innimellom også da..:)…Ja jeg likte meg godt der, drar nok dit igjen senere også 🙂

    14. Kjenne begrensingene med alikevel være positiv er alpha omega. Har man en partner som forstår så hjelper det på.
      Som hun over her skrev så har været mye å si for meg.migrene, nakkehodepine, værhodepine og auer i kjærene og leggene anklene er mine problemer og midt i mellom ja der ligger magen med alle de teite matallergiene hahaha
      men vet du -so what? alternativet hadde vært å ikkje være her og THATS NOT an OPTION 😀
      Vi lever med hele oss når vi kan og så må vi lade litt batterier og så vips slips har vi fine dager og feire igjen :))
      klemmeting <3

    15. cuskima: Sant <3...ja litt å slite med du også ser jeg, ..ja man må prøve å fokusere på de bra dagene og positive opplevelsene...Klem tilbake <3

    16. eg har ikkje ondt i kjærene,men i knærene hahahaha
      eg er flink å feire de gode dagene, de andre dagene driter eg litt i 🙂
      <3 klemmeting

    17. Elsker å reise og elsker å sove borte på hotel! 🙂
      Leste på infoen din at du har ME, kanksje jobbtilbude jeg kan komme med passer for deg?
      Ønsker du å kunne jobbe hjemmefra, slik at du kan kombinere jobbing og blogging ? Jeg jobber med å utvikle ledere innen helse-og skjønnthetssektoren. Jobber hjemmeifra, og tjener gode penger på det. Hvis du vil kan jeg sende deg en forretningspresentasjon på mail, så kan du ta en nærmere titt på hva det innebærer?

    18. maded: :)..Takker for tilbud, men når formen tilsier det, skal jeg tilbake til barnehagejobben ,som jeg elsker..:) Takk for kommentar og riktig god helg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg