Ung og urban

Forrige uke flyttet yngste sønn til Grùnerløkka i Oslo, og snakk om å bo sentralt . Det har jo både sine fordeler og ulemper, man kan jo ikke være var for lyder og bråk,

men så utrolig mye man kan være med på bare ved å gå ned trappa . Skjønner godt at han har lyst til å prøve å bo slik, selv om jeg trives bedre i stillheten her på “landet”.

Men av og til syntes til og med “gamlemor meg” at en tur inn til storbyen er på sin plass….nå hørtes jeg gammel og satt ut..hehe..


Utsyn fra …og rett ved leiligheten…

Godt soverommet er på motsatt side…

Og i dag kom snille gutten med gaver til oss fordi pappan hjalp inn med møbler..og så bodde han her noen dager før leiligheten var klar og fikk litt mat av mamman..

I pakka var det et knivsett til kjøkkenet, som han visste vi trengte….:)


#oslo #grunerløkka #vinmonopolet #blomster #blogg

25 kommentarer
    1. Ungdommen liker seg der det skjer noe 🙂 Spennende tid dette. Håper han vil trives godt der 🙂
      Og så omtenksomt av han å ha med takk for hjelpen gave 🙂 Det er en sønn med hjertet på rette plassen 🙂

    2. Vi bodde i Markveien i mange år, midt i gryta, flyttet for 7 år siden. Det var greit en stund, men fikk nok og følte meg for voksen for alt bråket.. Vi bor fortsatt litt for bråkete…flytter vel etterhvert 🙂 Snill sønn dere har, og det er nok fordi DERE er så snille 🙂 Klemmer <3

    3. Eva:…sant :)..han trives nå i allefall, men får nok lyst til å ha det litt mer rolig etterhvert tenker jeg…alt til sin tid !..Han er veldig snill ja <3 Klem fra meg 🙂

    4. frodith: Er nok slike steder man bor noen år ,men sikkert en fin erfaring også 🙂
      Han hadde jo ikke trengt å gi oss noe, men veldig hyggelig at han er oppmerksom 🙂
      Litt snille er jo vi også ja..hehe <3

    5. Overgangen blir stor for han, men de unge vil gjerne bo i sentrum. Mange kultur i Oslo og masse som foregår så dette lærer han mye av. For min del er Oslo greit av og til men det blir fort mye betong og asfalt. Håper han trives.

    6. HAr ein bror som bor på Grunerløkka og har bodd der i 15 år. Fleire år lånte vi leiligheta deira ei til to uker midt på sommeren. Da var dei på hytta på sunnmøre. Det var veldig grei plass å bo på ja. Veldig sentralt og ein kjem seg lett over alt. Men stilt er der jo ikkje da. Kjem sjølvsagt litt an på kvar på løkka ein bor da.
      Snill sønn dere ahr da. Kjekt når dei viser at dei setter pris på hjelpen dei får. Ha ein flott dag

    7. gretashobby: Veldig ok område, men mye liv og bråk ja, men han sier det er det han liker, men det kan jo hender han blir lei det etter hvert..:) Hyggelig å bli satt pris på ja.
      Fin dag du også 🙂

    8. Jeg bodde også på “Løkka”, men i min barndom! Den gangen var det nesten ikke trafikk. Bare gode minner! 🙂

    9. lulltove: LItt artig om man har lyst til å være litt med på ting som skjer..jeg vil også heller ha det l stille og rolig…Ha en fin dag og klem fra meg<3

    10. Ååå,så koselig av han da !! 🙂
      Har bodd mye i byen selv, merker at jeg trekkes mer og mer mot landligere plasser nå ^^ Vil gjerne ha en skog å gå til og en katt som kan være ute uten at jeg trenger å engste meg sånn. Men ja, mange fordeler med å bo i by og. Spesielt hvis det er første gang man flytter ut ! :))

    11. Enilorac Nesenra: :)….Han har bodd for seg selv ei stund, men da på mer landelige, stille steder..men nå hadde han lyst til å forsøke å bo midt i byen..:) Så får vi se om det faller i smak,han trives i allefall foreløpig 🙂

    12. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Greit å prøve, litt annerledes enn å bo på et “lite”sted..men han er vant til å reise mye, så han vil nok trives bra :)…Takk…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg