Starta ferien på Hankø !

Hjemme igjen nå da ! Men mannen starta ferien i går, og da han slutter tidlig på fredager fant vi ut at vi ville ta ei overnatting på Hankø ..som er ca 12 mil fra oss..

Vi ferierte ofte der da guttene var små..og har vært noen turer dit etter di ble voksne også, men nå var det noen år siden sist..

Det ligger ikke så langt fra Fredrikstad . Man parkerer et lite sted som heter VIkane..og tar ferje 2-3 min over sundet.

Kong Olav ferierte mye på Hankø..og feriestedet er i familien enda så vidt jeg vet.

Men vi lå ikke hos dem..hehe..vi lå på hotellet.

Jeg tar jo som vanlig masse bilder, men må ha litt tid til å se over dem før jeg legger dem ut. Så her kommer bare en kort oppsummering av turen..(tekst under bildene..)

Her har vi ankommet brygga på Hankø..

Etter vi har sjekket inn går vi ned å bader i bukta rett nedenfor hotellet..

Etter å ha slappa av litt på rommet går vi ned for å spise på Seilkroa(til venstre i bakgrunnen på bildet), som ligger i skyggen på kvelden..men var deilig temperatur ..

Satt å kikka ut på vannet mens vi venta på maten..

Litt hyggelig med musikk til maten også..

Så gikk vi en liten kveldstur i havgapet, og jeg tok på den lange sommerkjolen min ..kommer flere bilder av den i eget innlegg..

Mannen tok en kveldsdukkert også før vi rusla tilbake til hotellet..

Dagen i dag starta med frokost på hotellet..

Så ned for å ta en dukkert før vi skal dra hjem… Denne gangen gikk vi bort til ei bukt som heter Trouville..

Mannen får øye på noen damer der oppe , så da glemmer han meg for en stund.. Bare tuller , selvfølgelig har han ikke øyne for andre enn meg..hehe..