En krakk eller tre..

Jeg sier som regel krakk til slike jeg sitter på og benk til det jeg ligger på hos fysioterapeuten for eksempel.. men det er ikke det viktige her.. Ei_heks har utfordra oss til å legge ut bilder av en favorittbenk… HER ser du hennes innlegg..

Nå hadde jeg et bilde liggende fra i sommer av noen fargerike krakker som er på torget her i Mjøndalen.. Det er ikke favorittkrakkene mine, tror aldri jeg har sitti på dem..men de er jo litt fine der de står/henger ..

Men under her kan du se bilde av en favorittkrakk.. selv om det var et rotete og dårlig bilde(var det jeg fant i farta).. Det er fra København, før jeg ble syk kjørte mannen og jeg dit når ferien starta i flere år på rad (etter gutta var blitt voksne).. og vi måtte alltid sitte på denne krakken å se på livet..

Bildet her er fra 2008..tror siste tur var 2009 og da var det en slitsom tur med dårlig form, som jeg ikke skjønte noe av da… Håper jo å komme tilbake å sitte på denne krakken igjen en dag..

#københavn #mjøndalen

 

26 kommentarer
    1. Ja, det er rart med det, hva vi forbinder ord med 🙂 En krakk er for meg noe helt annet. Det er en skammel, uten støtte for ryggen, og kun med plass til en person 🙂
      Det var fine benker/krakker du hadde fått med på bildene. Stilig med alle fargene. Og den i København håper jeg du får sitte på flere ganger <3
      Gode kvelden videre <3 Klem <3

    2. Eva: Stemmer nok din beskrivelse..men har man først begynt å si noe er det ikke så lett å slutte med det..hehe..
      Ja litt farger kan være fint..selv om brune ,hvite og grønne krakker/benker føles mest riktig :)) Satser på tur til København igjen en gang ja..men det blir nok en stund til.. Klem <3

    3. De fargerike krakkene var flotte da 🙂 Men skjønner du kunne MER tenke deg den andre benken der. For det er liksom mer rundt det hele enn bare krakken liksom.. 🙂 Håper du får reise dit igjen 🙂 klemmer <3

    4. frodith: Ja noen krakker er fine å se på….andre har man fine minner fra :)) Jeg håper det for København er koselig syns jeg ..men ikke verst i Drammen og Oslo heller 🙂 Klem <3

    5. Egentlig litt forskjell mellom en benk og en krakk. En benk er større enn en krakk og gjerne med ryggestø. En krakk er gjerne en taburett eller en skammel ofte litt mindre solid enn hva en benk er. Det var vel i 1912(eller 1924) at det var BØRSKRAKK men det var trolig noe annet…… Ha en fin aften…

    6. Helge: Fint med en liten opplæring..ja det er nok forskjell, men jeg har lagt meg til å kalle det for krakk..så ikke så enkelt å slutte med det nå..hehe..
      Ja børskrakk har nok en annen historie..og ikke så lett å ta bilder av… Takk det samme til deg :))

    7. Fargene på de 3 benkene lyste opp i gråhet både i form og farge. Og jeg skjønner godt at den andre er en favoritt. Minner er med på å farge oppfatningen vår av ting!
      Sove godt, Anne. Klemmmmm <3

    8. Så morsomt da ^^ Er litt moro med språk sånn sett 🙂 Der noe kan bety noe for deg, men noe helt annet for noen andre 🙂
      Flotte benkbilder, og kule farger 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg