JA til flere matbilder på FB !

Det skal være min “kampanje “i det nye året… Hører stadig folk som blir intervjuet om bl.a sosiale medier at de sier de er lei av bilder av middagen til folk på FB..

Her på bloggen hender det jo at noen legger ut oppskrifter og noen har jo “matblogger”…men på FB.. de jeg følger legger nesten aldri ut matbilder..kanskje jeg ser ett bilde i uka eller noe slik… så JEG vil gjerne se mer av hva folk “har til middag..” (obs ! Ikke hver dag da..hehe.. )

Ikke VELDIG seriøst ment altså…, men jeg ser faktisk nesten aldri noen som legger ut bilder av maten sin…

Her kan du nyte bildene av en kjøttkakemiddag fra i sommer…I kveld blir det pizza her… uten bilde..

#mat #kjøttkaker

34 kommentarer
    1. Ha-ha.. Ja, den kampanjen skriver ikke jeg under på. Veldig få bilder av mat jeg blir noe særlig “gira” av 😀 Ellers må folk gjøre som de vil, men jeg vil bare ikke skrive under 😀 klemmer <3

    2. Enig med deg:))))
      Er medlem av ei gruppe på fb, “hva skarru ha til middag i dag”
      Jeg tilhører den delen av befolkningen som liker sånt;))))

    3. Wenchepia: Så fint..hehe.. 🙂 Der blir man nok inspirert..:)) Ja ting bør ikke være så “seriøse”liksom..nyheter kan man se på tv eller lese om i aviser :))

    4. frodith: Bra du skjønte det var litt tøysete..selv om det stemmer at jeg ser lite matbilder på FB :)) Kjenner jo til deg og “matgreier”..hehe…mye annen fin inspirasjon fra deg da.. :)) Klem <3

    5. Om folk vil legge ut bilder av middagen sin på FB, må de da få lov til det. Jeg vurderer å begynne og skrive matblogg og der kommer det helt klart matbilder. 😉 😀 😉

    6. Kult!
      Jeg skriver under!
      Som tips til en rett du har glemt å lage på en stund, eller når du er mest lei av å finne middager til 6-7 stykker som alle skal like! Eller til noe du har prøvd på før og ikke fått til! Det kan være en liten vri jeg ikke har vist om!
      Eller de gangene jeg innimellom alt annet har vært flink å slengt sammen en gjærkringle, laget et pent frukt/ostefat… Når jeg har stekt opp 6 kg medisterkaker til jul og kan “vise” her er jula i gang og mye jobb – ja kjære vene… trenger jeg ikke få lov til mer enn det får å være litt stolt av meg selv og gla : ja så la meg få lov!
      Skriver under jeg!
      Nå er det gratinerte poteter (hjemmelaget), biff (ikke hjemmelaget he he) Brokkoli, og sopp ( ikke hjemmedyrket) og seff: Bernå saus! Vellbekomme og signe maten sier bare jeg <3

    7. Det er jo ingen som tørr..for det blir jo snakket så mye om at alle gjør det…så nå er det jo ingen som gjør det mer…hihih…Ser gode ut de kjøttkakene da…nammm….ha en god kveld!

    8. Jeg syns det er kjekt å se litt matbilder på Facebook, jeg..og det skjer at jeg poster en del selv også (..ikke bare det “daglige” frokostbildet som svært ofte kommer, hehe )

    9. Toini: Ikke sant..plutselig blir ting liksom “teit”..er ikke så nøye på det jeg..men jeg legger jo sjelden ut noe på FB.. deler heller blogginnlegga..og der hender det at der et matbilde eller tre..haha.. Klem og fin kveld videre <3

    10. fruensvilje.blogg .no: Ikke sant, fin inspirasjon..men det bør jo se litt fristende ut…slik det du lager gjør :)) Ja folk liker ulike ting å får stoppe opp ved det som “faller i smak”.. <3

    11. Marianne Kaspersen Dignes: Hehe..så bra :)) Ja man blir jo litt inspirert også er det koselig at folk er litt personlige..syns det er litt av vitsen med sosiale medier jeg..men man må vite hvor sin egen grense går..hva man er komfortabel med :)) Har du stekt 6 kg medister må du så klart legge ut et “skrytebilde”eller to.. stekte bare en kg jeg..hehe..:)) Hørtes ut som god lørdagsmat.. God helg videre <3

    12. Ei_heks: Ikke sant..bare det ikke blir alt man spiser i løpet av dagen.. :))Hyggelig med tips og inspirasjon.. skal bli gøy å se hva du legger ut av mat-ideer om du går for matblogging :)) God helg videre <3

    13. Ja kjør på 🙂 Og nå fikk jeg jo tips om at man kan ha kål til kjøttkakene, og ikke bare kålstuing eller ertestuing som jeg alltid har. Gøy å se hva andre spiser 🙂 God søndag klem<3

    14. Det er mye folk skal henge seg opp i.
      Jeg poster “aldri” matbilder tenkte jeg, og skrollet nedover fb siden min. Men jammen vardet bare en drøy uke siden jeg postet et bilde av Svigermors fantastiske kalkunmiddag.
      Så gikk jeg inn på feeden min, og tenkte at det er da ikke ofte folk poster bilder av maten sin. Men jammen var det postet en pinnekjøttalerken i går kveld av en fb venn… Jeg tenker nok bare ikke over det…
      Jeg fyller fb med bilder jeg tar når jeg går tur med hunden. Eisa at hu nar dritlei av å se bilder av hunden min. Så jeg forsøkte å skjerpe meg. Da fikk jeg tre tilbakemeldinger på en dag av folk som etterlyste bildene fra rusleturene mine.
      Folk henger seg opp i så mye

    15. Jeg er enig…er ikke så mye matbilder egentlig. Har en venninne som legger ut MYE matbilder. Og det ser så smakfullt og fristende ut 🙂 Jeg har ikke noe i mot at folk viser litt hva de spiser 😉 Så støtter kampanjen din jeg 😀
      Så godt ut det du viste frem her 😀
      Klem <3

    16. Eva: Ja man hører at folk er så lei av matbilder..også ser man nesten ikke noen..hehe..:)) Inspirasjon er jo alltid bra..bare folk ikke “pøser ut “med alt de spiser da :)) Bra ..hehe.. :)) Klem og god natt <3

    17. Brit: Enig..liker at folk er litt ulike jeg :)) Ja noen bilder av middag ..eller hunder kan da ikke være til plage for noen..kjedelig der folk ikke legger ut noe syns jeg da..men man får gjør slik en selv synes er ok :)) Fin ny uke til deg <3

    18. Iselin Renée: Det er bra :)) Ja det er jo bare inspirerende synes jeg også..om man ikke legger ut alt man spiser hele dagen ..hver dag..hehe..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg