Snø ute ..jul inne !

I dag gikk jeg en tur over til senteret som ligger rett over elva fra der vi bor. Kledde meg godt siden det var fullt vintervær..men jammen var det deilig luft og ikke noe kaldt..

Men litt snø hadde lagt seg, og måkinga var i gang..men i morgen er det vel borte igjen..

Jeg har ikke pynta til jul enda, gjør det nok neste helg.. for Desember er julemåneden så pynten forsvinner fort etter nyttår.. Men som dere vel har sett i butikkene dere også.. der er jula i gang for fult…

Hvilke julefarger liker du best å pynte med ? Hos oss går det mest i rødt…

#snø #buskerudstorsenter

 

44 kommentarer
    1. Her regna snøen vekk i løpet av dagen. Jeg har mest rødt jeg også, men har så lyst til å bare ha sølv og hvitt. Blir nok aldri noe av, for da er det sykt mye som må skiftes ut … får kanskje vente til vi evt. selger huset og flytter i leilighet. Da kan en starte helt på nytt lissom. Selv om jeg altså ikke har noen drøm om å bli kvitt huset i nærmeste fremtid. Ha en fin dag.

    2. Snøen ligger fremdeles tør på Nesodden
      Det blir rødt til Jul her også. Det har det alltid vært og trassen holder meg borte fra de nye trendene i grått – eller kanskje… NEI! Haha, snakk om å bli påvirket av massene;) Selv har jeg alltid pyntet til Jul natt til første desember, tvunget barna tidlig i seng for at de skal våkne til første kalenderdag med stjerne, glitter og nissehus. At jeg klarte det før er et mysterium for meg nå:)
      Tusen takk for et fint innlegg, du fikk meg til å tenke positivt på julemaset – som egentlig ikke trenger å bli mas <3

    3. så koslige bilder,det er vakkert når det legger seg et kvitt lag,og du ser no veldig blid ut :)) ja julepynten har nok kommet i butikkane,nå er ikke jeg i butikker hver uke så jeg ser ikke så mye til det,blir nok litt pynt her til advent,men nisser må vente til jul :)) Jeg liker den gode gamle julepynten jeg har hatt i alle år,og det går mye i rødt da det er en farge jeg liker svært godt

    4. fruensvilje: Tusen takk, ja det var deilig å være en tur ute i snøen :)) De siste åra har jeg tatt frem det meste i begynnelsen av Desember..men har ikke såååå mye pynt som vi hadde før… Jeg liker rød jul.. selv om det er mye annet fint også <3

    5. Dette blir en lang vinter. I fjor og året før der fikk vi snø først etter jul om jeg ikke husker feil. Skal handle gaver til uke, pynter litt først like før jul. Vil tro at det blir liv i bakker nå utover, alpinsentra venter mye folk til Kongsberg, Gol, Geilo og mange andre steder. Ha en fin kveld.

    6. JULIE WINGE: Ja den er fortsatt her også :)) Mye fint av det nye også..men jeg har mye fra før og er glad i det røde 🙂 Koselig å ha tradisjoner..og bra du holdt på dem selv i “vanskelige” tider.. Takk så hyggelig å høre <3

    7. Marit: Kjedelig det da.. Jeg liker det røde….men mye annet som er lekkert også :)) Vi har jo flytta og jeg har kvitta meg med en del..men har fortsatt nok til at jula blir rød her også :)) Klem <3

    8. Helge: Håper ikke den blir veldig lang da..men litt snø er jo fint 🙂 Ja mange drøyer nok pynten til litt nærmere jul.. :)) Ser det er snøkanoner i Drammen også.. så mange som kommer til å kose seg i bakkene..men ikke jeg..hehe.. Trivelig kveld til deg også :))

    9. Her har det vært 1 cm med snø i noen dager. I dag har det snødd som en gal. Og brått kom regnet nå på ettermiddagen så alt er nok borte i løpet av natten, for det skal visst regne en stund nå :O
      Jeg pynter ikke til hjul, men liker hvitt og sølv bedre enn rødt 🙂 Litt rødt må man ha, men for mye syns jeg blir alt for mye 😛 he he

    10. Elevele: Her snør det jevnt nå.. kjedelig med regn på denne tida av året.. :)) Man har jo forskjellig stil og smak…..heldigvis ellers hadde det blitt kjedelig <3

    11. Fine bilder Anne . Her kom det vel litt snø men nå regner det bort igjen så er ikke lei meg for det. Litt rødt og sølv må frem når det er jul,men er egentlig ikke så glad i rødt til vanlig. Men tradisjonen er rød:-)) En riktig så fin kveld videre fine deg:-) Klem fra Marianne.

    12. Takk for flotte bilder 😀 Ja det er ikke her i huset at det blir pyntet så tidlig. Her pynter vi helga før ,, eller noe sånt. Vi har heller Jula et stykke ut i Januar. 🙂 Det er jo en så svart og trist måned der det ikke skjer så veldig mye annet 🙂 Det går i samme pynten hvert år.. med en og annen ny nisse til den nissegale 😀

    13. Flotte bilder, og en vakker snørose ser jeg også…
      Blir jo mye rødt, men liker gull og sølv også…ja liker det meste jeg….
      Og jeg liker blålys på jule treet, hehe….vet ikke hvorfor…

    14. Pynter mest med rødt her hjemme også, til og med til advent..da verken jeg eller mams er glad i den lilla fargen som er til advent.
      Vi har også fått snø..
      -Veronica

    15. Flotte bilder. Her startet dagen med snø som regnet og blåste bort i løpet av dagen.
      Jeg har lyst å pynte tidlig i desember, men kommer nok ikke så langt i år heller. Sistemann av ungene flytter ut snart, og da blir det nok mye å hjelpe henne med når hun flytter. Alt av møbler må skaffes, og skap (fra IKEA ) må monteres. Det er nå gøy å hjelpe til, men med en nyoperert mor så må jeg hjelpe til flere steder og døgnet har bare 24 timer fortsatt. Men til jul skal jeg nå finne roen likevel 🙂

    16. margarites: Takker 🙂 Ja værforandringene skjer fort..
      Da er det greit å ha fokus på flyttinga først og fremst ja.. men det er mye jobb med sånt.. og i tillegg moren din.. Blir nok fint i jula uansett <3

    17. solliv: Takk det var koselig sagt :)) Jeg liker også flere “stiler”..men har nisser og rød som jeg bruker år etter år.. :)) Jeg har gule/hvite lys..men moro at ikke alle har det samme..

    18. HeidiElise: Ja før venta mi med hovedpyntinga.. nå tar jeg det i begynnelsen av Desember..men har ikke så mye pynt som før heller.. Rødt er lunt og fint synes jeg :))

    19. dedicat: Takk bare hyggelig :)) Før var vi senere ute..men jeg har bursdag tidlig i Desember og da er det trivelig å ha litt jul i huset :)) Nisser er skikkelig jul for meg også :))

    20. Hobbystua: Takker :)) Håper bare ikke det blir skikkelig glatt.. Ja for meg er jula rød..men lekkert med slike lyse farger ..sølv og gull også.. )) God natt og fin morgendag til deg 🙂 Klem <3

    21. Toini: Takk :).. får ut å ta litt skikkelige bilder en annen dag.. dette var bare kompaktkameraet som var med i lomma..men fikk jo vist at vinteren var kommet her :)) Mange fine farger en kan pynte med..men jeg har rødt og bruker det jeg har år etter år..:)) God natt og fin morgendag til deg <3

    22. Så fine gråtonebilder med en strålende Annebe i midten! <3 Jeg pynter helst med litt dyprødt, men også med sølv, gull og gråtoner. Rødt er jo julefarga framfor noen, men da må det som sagt være dyprød, med litt blåtone i. Er ikke så glad i den oransjerøde fargen. 🙂

    23. Så fine vinterbilder, men som du bemerker, den forsvant fort igjen den snøen. Nå gleder jeg meg til desember. Først blir det furukvister, edelgran, litt hvitt og lilla her hos meg, før det røde inntar huset. Kos deg masse framover! Klem 🙂

    24. karidansen: Takk så fint sagt :)) Ja ikke alle rødtoner er like fine… og det er mye som er fint, men liker å bruke det jeg har fra før :)))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg