Kan man skrive ..hehe.. i innlegg ? Hva syns du..

Eller haha , hihi osv… Har lest noen steder at noen syns det er “teit” eller “feil” å avslutte setninger med dette.. Jeg bruker hehe ofte, og kommer til å fortsette med det..hehe..

Prøver å ikke ha for mange setninger som avsluttes med det…gjelds å ikke overdrive.. (nå hadde jeg egentlig lyst til å skrive hehe igjen…. )

Men jeg syns det er med på å avdramatisere det en skriver, eller viser at det er vennlig eller ironisk ment f. eks.. 

Skriver man alvorlige eller politiske innlegg passer det jo ikke så godt da… Jeg bruker mye smiletegn også jeg..men det er mest på kommentarer ikke i innlegg..men liker noen å bruke det er jo det helt greit også ! Nå tar ikke jeg meg selv så høytidelig så er vel kanskje derfor jeg ikke er så redd for at innlegga skal være litt “teite”og ukorrekte..

Tar med et bilde av meg som ble tatt til Norsk ukeblad for noen år siden , syns det passa nå som det stadig blir kaldere..og at det ser litt “uhøytidelig” ut !

Hører gjerne andres synspunkter..

  #lol #blogg

 

48 kommentarer
    1. Godt spørsmål 🙂
      Selv bruker jeg aldri “ha ha, he he, hi hi, osv” i innlegg, ei heller smiletegn og den slag. I kommentarfeltet der i mot, der bruker jeg alt 🙂 ha ha..
      Det kan hende jeg skriver *lattrkrampe*, etter en setning, hvis jeg virkelig skal poengtere at noe er gøy, men så er liksom litt der at hvis jeg har skrevet det riktig, så veit folk hvor de skal le likevel, så. Nei, dette var vanskelig- jeg trur jeg bare sier at jeg ikke bruker det i innlegg, men i kommentarer 🙂

    2. Jeg bruker det sjeldent. Synes det er helt ok om andre bruker det, men om det kommer etter hver setning så ser det skikkelig teit og fjortis ut. Mener jeg. Uten at jeg vil påstå at jeg sitter på fasiten.

    3. Marit: Ja jeg tenker at “folk” har ulike skrivestiler og må gjøre det som passer sin egen lyst eller personlighet.. 🙂 .. jeg har alltid likt det som er litt “uperfekt”..men mest av alt liker jeg at folk har forskjellige synspunkter på ting.. Takk for tilbakemeldingen <3

    4. Elevele: Jeg liker at “vi” er ulike og skriver på vår egen måte så om folk ikke liker å bruke det , er det det som er riktig for dem eller det innlegget …)) Jeg syns ofte jeg oppdager at om jeg har skrevet noe som er ment ironisk så blir det tatt “alvorlig “om jeg ikke skriver hehe.. skal jo alltid fatte meg i korthet.. så er vel kanskje det som er problemet..hehe.. Takk for fin tilbakemelding <3

    5. et meget godt bilde av deg,lekent og godt 🙂 ellers bruker jeg ofte hi hi og he he har ikke tenkt att det er noe dumt ved det,så om noen synes det er dumt så er det dei om det 🙂 jeg liker det jeg

    6. fruensvilje: Takker, litt gøyalt bilde ja 🙂 Ja jeg syns det skaper litt god “stemning” med hehe osv..men man gjør som det passer seg selv og bloggen sin… Vi fortsetter vi ja..hehe..

    7. For et herlig bilde ! 😀 Synes man kan skrive det man vil. Det er jo for å understreke hva man mener ettersom det er ord og man ikke ser ansiktet 🙂 Ha en fiin kveld <3 klæmme 🙂

    8. Hehe,,syntes ikke det er moe galt og skrive disse korte ordene,og hvorfor skal en være så gravalvorlig i alt en sier og uttaler seg om? Når det er et humoristisk innlegg så kan en vel godt bruke hehe eller hihi,,ser ikke noe galt i det. Er nok av triste nyheter og lese og høre om i hverdagene,så litt humor må en bruke. Men det har jeg selv aldri tenkt noe over at slike ord er noen som reagerer på. Men opp til hver enkelt hva som blir brukt og skrevet ned. Selv skriver jeg nok slik jeg snakker,,Særping vet du.-) Et artig bilde av deg Anne og slikt skaper god stemning ..hihi…-) Fortsatt fin kveld og en god klem fra meg.-)

    9. Hobbystua: Enig med deg , det er nok alvor og seriøsitet ..men man må gjøre slik en selv synes er greit og liker :)) Så i et innlegg for ike lenge siden at noen skrev at de synes det var “teit”å avslutte setninger slik.. men de fleste syns nok det er helt ok om andre bruker det , selv om en ikke gjør det selv.. :)) Jeg skriver også litt slik jeg snakker.. men har nok blitt litt mer obs på orda etter jeg begynte å blogge.. Takk..syns det bildet passa til innlegget.. Stor klem til fine deg <3

    10. Jeg bruker av og til he-he, i kommentarer. Men jeg har litt smileyer eller sånt i innleggene. Det er noe mer at jeg føler det gjør det hele litt mer smilende, men også noen ganger om jeg er usikker på om folk forstår ironien f eks…Det er lett for at ting kan bli tolket feil, når man ikke har ansikter. Og dette er tross alt ikke artikler i aviser heller…så er lov og nødvendig med en uformell tone. I debattinnlegg velger jeg en annen stil..men de har jeg lite av må jeg si 😀 Håper du har en fin kveld <3 Klemmer godt <3

    11. frodith: Ja vi har våre “vaner” og det er fint syns jeg.. litt ulik stil hos de forskjellige bloggene :)) Jeg liker at det er lett å forstå om folk mener det litt ironisk, så greit med tegn eller hehe…. så er det lettere å kommentere :)) Klem og takk for fin tilbakemelding <3

    12. Et skikkelig flott bilde av deg <3 jeg avslutter ofte med........ og det har JEG tenkt å fortsette med! Så bruk dine hihi og hehe, du - det er koselig!

    13. ..jeg bruker både smiletegn og hehe, hihi, hoho, haha og alt derimellom når jeg føler for det – både i innlegg og på kommentarer – og det blir jeg å fortsette med til de eventuelt pælmer meg ut herifra.. LOL 😉 =D Skikkelig kult bilde, forresten <3

    14. Jeg er så enig..man må jo gjøre det som passer for en selv…og jeg mener også at det avdramatiserer og viser en vennlig tone med hihih..og smilefjes..nei..er det noen som reagerer på det, så må de finne på noe annet tenker jeg…hihihi..Flott og uhøytidelig det bildet ja..er det av deg? Flott! ha en god kveld! 🙂 ( nå måtte jeg bare…hihih)

    15. Jeg er en av de gretne damene som irriterer meg på mange Hehe, hihi osv.
      ;en selvsagt kan folk få skrive slik de selv ønsker.
      Ha en god kveld videre.
      PS fint bilde

    16. kjerringtanker: Det er lov å ha den meninga også..men gretten var dine ord..hehe.. :)) Fin kveld til deg også :)) Takker så mye :))

    17. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja jeg også syns at det gjør det litt mer uhøytidelig med litt slikt.. men liker at folk gjør det som passer best for dem på sine innlegg :)) Takk for det, er meg.. skrev det på nå.. Klem <3..hehe..

    18. Helene: Liker det jeg, blir litt hyggelig av det, men ikke for en hver pris selvsagt.. :)) Hehe.. ja vi lar oss ikke stoppe så lett…Takker så mye <3

    19. Etdiktomdagen: Så hyggelig å høre.. takk :)) Har lest det..liker både innlegget..hehe og hoho..:)) Kos deg videre med kvelden du også <3

    20. Kan ikke skjønne at det skal være teit eller feil. Har inntrykk av at det meste er ok på blogg, jeg…..:)
      Tror nesten alle bruker det av og til.
      Grådig tøft bilde av deg da!

    21. maiken: De fleste er nok “rause”med hvordan andre skriver.. men har sett noen har kommentert at de syns det er “teit”..ikke hos meg altså….:)) Så artig du likte det <3<3

    22. På blogg kan man skrive akkurat hva man vil, og jeg bruker hi hi eller ha ha innimellom. Men jeg ville jo aldri brukt det i referatskriving eller mailer til firma eller andre seriøse mottakere. Ja ikke at jeg regner blogglesere for useriøse, for det gjør jeg ikke, men det er liksom litt enklere språk her og det er lov å gjøre akkurat det man føler for. Og så forteller man jo at man smiler eller ler litt av det som blir skrevet når det kommer et ha ha.
      Jeg digger bildet av deg, så smilende, lekent og høst 🙂

    23. margarites: Fint at du syns det..og jeg er enig, man kan gjøre slik man selv liker det best :)) Nei ikke over alt det passer seg..
      Hehe..blogging bør helst være litt “useriøst”og avslappa .. etter min smak :)) Tuuuusen takk, morsomt at du liker det <3<3

    24. Jeg tror ikke jeg noen gang har brukt “hehiha” i noen innlegg eller i kommentarene. Men jeg bruker en del smileys eller symboler på de. Men jeg syns det er greit at andre bruker det 🙂

    25. Skikkelig flott bilde av deg! <3 Jeg synes det er helt greit med "He-he" for å understreke at det er ironisk eller tullete ment, men det kommer jo an på sammenhengen (som du antyder). Blir det fryktelig mye "he-he" så kan det kanskje tolkes som at man er litt usikker eller veldig redd for å bli misforstått?

    26. Når man skal gjøre en tekst levende bruker man gjerne “he-he smilefjes, tommel opp” og det er bra. Men det er kanskje ikke alle som våger og gjøre det samme når man er sint. Hva med tårer og en finger når man skal understreke at man er sint. Og man kan også skrive at det var “gøy”, “sant”, “pent” og plutselig ble jeg “syk”. Du skjønner hva jeg mener – bruk og velg ord som passer seg til det du skriver om. Bruk tegn ha-ha(latter)både i positive ting og dårlige saker. Skriv slik du snakker og bruk tegn deretter. Ha en fin dag.

    27. Audhild Mamma til William: Ja det er noen som ikke syns man skal bruke det..men jeg gjør som jeg vil..hehe.. Takk for tilbakemelding :))

    28. Helge: Så bra du synes det ..jeg liker å forsterke hva jeg mener med slike ting :)) Får kanskje bruke litt “ekstra” når jeg er morsk/sint også.. Skjønner hva du mener ja.. Og jeg liker godt skriveformen som ligner hvordan man snakker… Fin dag videre til deg :))

    29. dedicat: Vi har våre vaner og det er jo fint å ha litt ulik skrivestil som passer til sin egen “personlighet”.. Takk for fin tilbakemelding :))

    30. Stilig bilde av deg du ;o)) Jeg bruker nok både hehe, haha og hihi i mine innlegg, men jeg prøver å ikke overdrive bruken. Jeg har lest at enkelte syntes det er teit å bruke det, men personlig syntes jeg det er helt greit.

    31. He he…jeg liker at du bruker det, jeg…..blir sÃ¥ deg og personlig <3.
      Selv så bruker jeg nok både, he he, ...... og smiletegn og hjerter stadig vekk, kanskje ikke så mye i blogginnlegg, men alle andre steder.....forresten......jeg ser jeg bruker en del.....
      Nydelig bilde av vakre deg, grip dagen og gjør den like vakker som deg <3.

    32. Hei Anne, her var det masse koselige bilder og god stemning i de siste innleggene dine 🙂 Artig å se noen bilder fra motejobbene dine. Skjønner godt de vil ha deg til slike oppdrag 🙂 Men stilen din er enda finere i “real” life, syns jeg 🙂 Bildene dine av deg på blogg er mer naturlige også. Hvordan tar du dem? Med selvutløser eller er det din mann som tar dem? Ha en fin dag. Klem

    33. fjellgeitbundingen: Takk for koselige ord :)) Så fint du liker min personlige stil best.. Bruker som regel selvutløser..men om det passer seg slik får jeg mannen til å ta..men koser meg mest når jeg kan drive med slikt i “fred”.. :)) Klem og fin kveld til deg også <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg