Portåsen…igjen !

Har jo hatt flere innlegg fra Portåsen , men det er jo fordi det er så fint der … Etter vi flytte ned til sentrum er det bare 7-8 minutter å kjøre dit så derfor blir det ofte dit jeg drar om jeg har lyst til å ta en tur ut..

Som jeg har fortalt før var vi ofte på tur i dette området da jeg var barn,da visste jeg bare at dikteren Herman Wildenvey hadde bodd der og skrevet dikt bl.a om Veiabekken som ligger rett ved..

Nå derimot foregår det stadig kulturelle ting der oppe det kan du se mer om HER.. 

Jeg har vært inne der på kafeèn en gang og vært i et selskap da jeg hadde jobba 30 år i Nedre Eiker kommune.. men ellers tar jeg bare turen på egenhånd..

Nå var det kommet en ny skulptur der så det var jo moro å se den..ellers er jo naturen rundt verdt en tur den også..

(Skriver litt under bildene..)

Her er et dikt om bekken dere ser på bildet…

Idyllisk plass..

Den nye skulpturen “Det kollektive mennesket”..

Noen detaljer fra området…

Her ser vi ned mot Portåsen..

Pynta med høstfarger i vasen var det også da jeg var der nå…

Blomstene begynner å merke at det er høst…

Litt flere detaljer, bl.a “byste” av dikteren…

 

Var nok andre ting som skjedde på gården da Herman Wildenvey levde der enn det er nå.. men han hadde nok likt å vite at det foregår mye kulturelt der kan jeg tenke meg..

Nydelig med åkrene og utsynet mot bygda… #portåsen #mjøndalen

40 kommentarer

Siste innlegg