En liten reprise !

Siden bloggen min som jeg skrev i forrige innlegg har “fylt”3 år nå..tenkte jeg å reposte et innlegg fra den første månden jeg blogget ! Så her kommer et som er litt personlig..

Er jeg spesiell?

Tanken slo meg da vi var innom en kafè,med aviser til utlån .

Om jeg har en avis ,forter jeg meg å legge den på plass så noen andre kan låne den,men har opplevd flere ganger at andre har den liggende på bordet til de går(så har man ikke lyst til å spørre heller ,de kan jo ha hatt den med seg.)

Helt fra jeg var barn/ungdom har jeg vært slik ,tenkt på hva andre føler…”er ikke så farlig med meg ,liksom”

Om vi skulle ha lagspill e.l på skolen og jeg var den som valgte tok jeg som regel de svakeste,selv om jeg da kom på taperlaget ,det var et mindre problem for meg enn å skuffe noen.

Var jeg på besøk hos bestemor og hun spurte om jeg ville ha eple eller pære ,sa jeg at det var det  samme ,selv om jeg helst ville ha et eple f.eks,for tenk om hun blei lei seg om jeg tok det hun hadde minst av

(men hun gjennomskuet meg nok,for hun sa ,nei det er ikke det samme,si hva du har lyst på)

Om jeg hadde samla flasker (som man gjorde da jeg var ung )likte jeg ikke å gå i butikken å pante dem,de som jobba der kunne jo bli skuffa siden jeg bare skulle ha penger for flaskene og ikke kjøpe noe.

Kom det noen nye på skolen syntes jeg at det var min oppgave å prate med dem .

Fortsatt er jeg sånn at om jeg er sammen med flere så syntes jeg det er min plikt å få med de som ikke er med på sammtalen,finne et tema alle kan si noe om osv.

Jeg har meget godt selvbilde og god selvtillit,så det er ikke for å bli likt eller for å få venner…

Kanskje det er mange som tenker som meg ,bare at det er sjelden jeg treffer på de som er sånn

Jeg er ikke spesiellt snill altså….

NOEN GANGER TENKER JEG,BURDE JEG FORANDRE MEG….NEI JEG TROR IKKE DET…DA ER JEG JO IKKE MEG LENGER !

 

 

18 kommentarer
    1. Det er som å høre hvordan jeg tenkte…og tenker….skal passe på alle..gjøre alle til lags..men glemmer seg selv…Det kalles “flink pikesyndrom” og kan slite en ut…for man må hele tiden tilfredstille andre, og har ikke tanke for seg selv..og plutselig treffer man veggen…MEN som du sier..vi er sånn..og det er jo umulig å gjøre om..man kan dempe det….men da ville jeg jo slitt med dårlig følelse, og tenke mye på det…så nei..vi er bare sånn..og jo..man er da snill..og alt for snill..hihih. Ha en god kveld!

    2. nei du skal ikke forandre deg,du er du og da er du spesiell fordi att du er akkurat du ))forandrer du deg fordi andre forventer att du skal,ja da er ikke du deg lenger

    3. Nei du må ikke forandre deg, for da er du ikke Deg lenger. Det høres ut som du er et flott og varmt menneske…men det visste jeg fra før etter å ha lest bloggen din en stund 🙂 Eneste grunnen til å skulle endre på noe må være om det er noe du selv har lyst å endre på, noe du ikke er fornøyd med. Men du er unik – akkurat som alle andre, og alle må vi være den beste utgaven av oss selv 🙂 Fint innlegg.

    4. Gratulerer med jubileum! Jeg tror du er spesielt OMTENKSOM – og ganske så følsom! Jeg kan kjenne meg igjen i noe, men jeg kan også være ganske ubetenksom – og i etterkant bli litt flau over at jeg ikke har tatt nok hensyn til andre! Koselig ungdomsbilde av deg! 🙂

    5. For en god person du er! Kjenner meg igjenn i mye. Jeg har også vært redd for å såre folk for de minste ting. Dessverre pga jeg har blitt såret litt mange ganger så er jeg ikke like forsiktig med alle. Jeg er ikke stygg men jeg prøver å sette meg først i flere valg. Godt du ikke forandrer deg <3

    6. Ja du tenker nok veldig mye på andre, du er en omtenksom person som setter andre først.og det er en god egenskap, men kan nok være slitsomt også å “gå litt på tå hev” kanskje, når man skal ta hensyn til alt og alle. I perioder er jeg veldig sånn, og så har jeg andre perioder hvor jeg er veldig ubetenksom, og får deretter veldig dårlig samvittighet…. Ikke lett nei…. :)) Du er ihvertfall en veldig god person og heldig er de som har deg i livet sitt :)))) god helg <3

    7. Min matgale verden: Man har den personligheten en har ja :)) Takk, er nok mange som meg…men finnes en del egoister der ute også… Klem <3

    8. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja man kan bli litt sliten av det, men det er bedre enn å være helt egoist, men kanskje sette seg selv først litt oftere.. Men det er mange snille rundt meg også da heldigvis :)) God natt og fin morgendag til deg <3

    9. margarites: Sånn er det ja :)) Så hyggelig sagt… Nå tror jeg du er minst like “snill” som meg.. og det er det mange som er…men enkelte er noen store egoister….. Ønsker deg en fin morgendag:))

    10. karidansen: Takker :)) Har lett for å tenke på hva andre føler, kan bli slitsom av og til.. men jeg kan “stå opp” for meg selv om det trengs også :)) Tror du er snill jeg, og om du er ubetenksom av og til så er du jo i alle fall klar over det selv..og det er jo bra :)) Takk for det <3

    11. Silje: Takker :)) Ja en del av oss er nok slik.. jeg kan også si i fra om andre er “ufine” mot meg . Noen ganger bare må man sette seg selv først <3<3

    12. spisogspar: Har vært slik bestandig, og det er nok mange som er slik . Kommer jo ann på situasjon for meg også, for jeg finner meg ikke i alt..men liker at andre har det bra :)) Syns du virker både snill og sympatisk her på bloggen i alle fall :)) God helg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg