Om å komme seg ut på tur…

En ting jeg selv syns jeg har vært veldig “flink” til ,  er det å komme meg ut i naturen (også etter at jeg ble syk) selv om jeg ikke kan gå så langt som før. Helt fra jeg var på det dårligste har jeg prøvd å gjøre små ting i stedet for å ikke gjøre noe..

I ettermiddag henta vi eldste sønn som ville være med oss, og kjørte til plassen vi plukka bær i høst, ikke så langt fra der han bor. Parkerte nede ved veien og fant en plass i “skråningen” der, med fint utsyn og satt der å koste oss med kaffe i sola en times tid.

Så nå kan jeg være fornøyd med å ha vært på tur, i stedet for å være lei meg for at jeg ikke kan være så aktiv som da jeg var frisk…


Deilig på slike plasser der en ser utover skogen og bygda….


Veldig mye mose på dette stedet, og litt tyttebær var det enda, men vi plukka ikke nå, bare smakte på noen..


Sønnen fant et lite bord til kaffekoppen sin…. #utno #turistforeningen  #skogtur #natur #øvreeiker
 

 

 

38 kommentarer
    1. Det var deilig i dag. Gikk en tur på nesten 9 km i skogen i dag selv. Var masse folk ute med unger og hunder. Fantastisk bra utover nå så det blir mere turer på meg fremover. På turen i dag lot jeg vannflaska ligge igjen hjemme, deilig med turer uten sekk også.

    2. Det viktigste er ikke å gå lange turer, men bare være ute i naturen og nyte det fine været… Deilig å kunne tilbringe dagen sammen med familien :o))

    3. Helge: Helt nydelig om dagen :)) Det var nok en fin tur, og du fikk trimma også :)) Noen ganger er det nok greit å gå uten sekk, men hyggelig med litt kaffe og kos også :)) Håper det blir mange turer i finvær for både deg og oss utover høsten :))

    4. Vera Lynn: Enig, er man i form er det jo ok å “trimme”litt..men bare det å være ute i skogen er fint :)) Koselig når gutta er med også :))

    5. Så utrolig flotte bilder av en fantastisk flott høstdag.. 😀 Herlig å se at dere nyyyyter livet ute i skog og mark ♥♥ Ha en finfin kveld, søte deg ♥♥

    6. oj, den flotte mosen. Kanskje man kan ta den med hjem og tørke til dekorasjoner….?
      Herlige bilder og den innstillingen din synes jeg er virkelig bra, at man kan i fall gjøre NOE i stedet for ingenting.
      Det er vel litt forskjell på dagsform også vil jeg tro…

    7. Den Rutete Skjorta: Har vært deilig vær i dag ja :)) Sant, det viktigste er å komme seg litt ut :)) God natt og fin morgendag til deg <3

    8. maiken: Ja, det var fullt av flott mose der…vet ikke om det er lov til å ta den med lenger ..hm ? Ja man må finne sin måte å få vært ute i naturen på..av og til kan jeg orke å gå litt..men da går det som regel ut over noe annet..men jeg prøver så godt jeg kan å “balansere” aktivitetene :)) Sov godt :))

    9. Ja, det er viktig å glede seg over det man faktisk mestrer, sjøl om det ikke er like mye som før! Det er ikke det å gå så langt som er viktigst, men å komme seg ut og nyte naturen. Jeg har gått en tur langs Mjøsa med yngste sønnen min i dag. Etterpå dro vi på “Kongens nei”! Har sett den en gang før med moren min, men jeg tålte godt å se den en gang til! 🙂

    10. Fine, koselige turbilder. Man kan ha det koselig på tur om man ikke går så langt, bare man klarer å innfinne seg med det. Jeg klarte også å glede meg over korte turer når jeg var dårligere. Jeg ble for dårlig av de lange turene og nøt hver tur som om det kunne være den siste. Selvom jeg nå er så heldig at formen er bedre, så er jeg redd det ikke skal vare og at jeg skal falle tilbake. I vår var jeg tungpusten når jeg gikk trappa, gjorde ting eller bar varer, og nå går jeg på fjellet. Trodde det var lekkasjen som gjorde det slik, så synes det er rart jeg kunne bli bedre. Men uansett hva årsaken til både det ene og andre er så er jeg takknemlig for hver tur jeg får. Mer så takknemlig..

    11. Du har så rett. Tur er så viktig. Bildene var en skikkelig god reklame på å komme seg ut. Og så er det bra om en får til å nyte og glede seg over det en kan. Klem <3

    12. karidansen: Sant deilig bare å komme seg ut og nyte finværet, eller rusle ei lita runde :)) Så koselig, jeg har ikke sett den..men har ikke vært på kino siden jeg ble syk heller…får se den når den kommer på netflix eller noe slikt :)))

    13. fjellgeitbundingen: Tusen takk 🙂 Tok litt tid å venne seg til et aktivitetsnivå som er ca 10 % av det jeg hadde før. Men nå klarer jeg å være glad for at jeg i det heletatt kan være på tur, og noen ganger kan jeg gå en halvtime og vell så det også :)) Fint å høre at du klarer fjellturer igjen, og det ser jeg jo av innlegga dine at du setter pris på <3<3

    14. Så utrolig koselig det så ut! Det er alltid så koselig å gå en lang tur i skogen, eller en kort en! Uansett hvor langt man går så er det godt å bare være i litt bevegelse i løpet av dagen! 🙂 Håper du har hatt en fin start på dagen idag <3

    15. Therese Bråthen: Takk, ja uansett deilig å være i naturen i finværet :)) Litt bevegelse er bedre enn ikke noe..helt klart :)) Klem til deg <3

    16. Ein må alle gjøre ting utifra den form man er i i og dei mulighetene ein har. Så dette at dere kommer dere på små utflukter er jo bare kjempebra. Eg gleder emg til vi tar oss tid til utflukter og ser oss om i nere litt mer fjerne områder. Vakkre bilder har du igjen tatt. Og stilig at man finner det naturen har å by på . Håper formen er bra og at du får utnytta dei fine dagene vi har no. klem herfra <3

    17. gretashobby: Sant :)) Hyggelig bare å være på tur, og noen ganger blir det litt gåing også…en halvtime eller noe slikt :)) Tusen takk, kamera må med ..hehe…
      Deilig med finværet, håper det varer lenge :)) Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg