Koselige bilder !

Da jeg var innom leiligheten til mamma for å ta med ei jakke opp til henne på sykehjemmet i dag, kikka jeg litt i albumet fra da jeg var barn. ( og tok bilde av noen av bildene) Skjønner at jeg er født i “gamledager” når jeg ser barnevogna og radioen på bildene..hehe..men en fin tid var det…


Mamma og meg på besøk hos naboen….


Her hører jeg vel på barnetimen tenker jeg….


Storesøster og jeg ser ut til å være stolte av å ha fått en lillesøster…


 Her er vi igjen, huset i bakgrunnen var tante og onkel sitt..vi bodde rett overfor hverandre …


Vi var jo en familie som “vokste opp med ski på beina”…fine de strikkegenserene syns jeg, og med luer til å greier..klødde nok veldig når vi ble svette i håret..hehe..

#mjøndalen #barndom #ski #familie #gamledager
 

40 kommentarer
    1. Så koselige minner. Du så ut til å være ei blid lita jente…..Du virker som du er ei blid og glad dame i dag også, sjøl om helsa ikke er helt på topp! Kjenner igjen dette. Barnetimen og skiturer! Det var ei fin tid å vokse opp i. Det føltes som om folk hadde mer tid til hverandre – kanskje både på godt og vondt. Nå sitter vi bak hver vår skjerm. Det har sin sjarm det også, men det kan ikke erstatte det å gjøre hyggelige ting sammen med andre.

    2. karidansen: Det er det :)) Ja jeg hadde det fint i barndommen så det var mye å smile for :)) Ja jeg er fornøyd med tid jeg vokste opp i..ute i gata å leika fra morra til kveld :))

    3. Det er alltid så koselig å se tilbake i gamle fotoalbum… Så artig at du har en søster med samme navn som meg, for det er ikke så mange som heter det :o)) Når jeg ser på bildet av deg i kurvstolen, så har jeg et nesten identisk av meg selv. Tror faktisk at kjolen ligner litt også :o))

    4. fruensvilje: Takk, ja det var fine tider og så deilig å være barn…ikke noe ansvar.. (men alle barn hadde det jo ikke bra den gangen heller …dessverre.. ) Gøy at man har noen bilder <3

    5. Vera Lynn: Enig 🙂 Det var noen som het det da jeg var barn..men ikke det mest vanlige navnet..Anne er vel derimot et veldig mye brukt navn :)) Tidstypiske både stolen og kjolen..hehe… <3<3

    6. Omtrent sånn så vi ut også 😀 Men jeg husker noen fargebilder også i våre album, MITT album hvertfall. Ikke søster og bror sine, for de er LITT eldre 😀 Sånn barnevogn og sånn strikke-gensere osv 🙂 Moro at det er så likt vi hadde det 🙂 Klemmer <3

    7. frodith: I det neste albumet er det fargebilder :)) Ja du er jo noen år yngre enn meg også..så skjedde litt i fotoverdenen på den tida :)) Tinga ser liksom ut som de er fra en “annen verden”, men var jo helt vanlige da :)) Klem <3

    8. lulltove: Syns jeg også :)) Ja moro å se hvordan det var da en var barn, og litt rart å tenke på at den lille jenta er seg selv :))

    9. Heipå deg. Hærlige bilder du har da. Veldig hyggelig med slike minner. Flotte gensere ja. Sikkert i eit garn som klødde. Men mønsteret var fint. Tenker din mamma også likte å se dei bilda du tok. No blåser det godt her på sem, men nedbør har vi ikkje hatt i dag. Nyt kvelden klem fra oss på Sem

    10. Veldig koselige bilder. Jeg også liker å se og ta vare på gamle bilder. Verdifullt!
      Vi har også navnene Eli og Anne i min søsterflokk….:)

    11. gretashobby: Takk for det :)) Likte det mønsteret ja, og vi brukte mye strikkeklær…luene måtte ofte fores minnes jeg, ellers var de “pyton” å ha på..hehe.. Fin kveld og klem til deg også <3

    12. Så fine og nostalgiske bilder, og jeg er ganske sikker på at du har rett når det gjelder de strikkeluene. Ull klødde jo enda mer før vi fikk superwash og sånne ting 😉 På det øverste bildet ser jeg en viss likhet du har med mammen din <3

    13. Mona: Tusen takk :)) ..hehe..husker det var noen luer med for også..måtte vel til for å kunne brukes :)) Vi er ganske like ja <3<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg