Ut å plukke bær…

Som noen av dere så i forrige innlegg var vi en tur ute i skogen for å se etter bær i går, og vi fant masse tyttebær og fortsatt fine blåbær.. Og dette stedet var så lettvint og fint at vi tok en tur i dag også. Og til sammen har det blitt ca 10 liter bær på oss, så da har vi så det holder i vinter, har ikke så stor fryser heller ..

Anbefaler alle å ta en bærtur, man kan jo som vi gjorde bare finne en plass like ved der en parkerer bilen , får turopplevelsen bare en er i naturen synes jeg. Blåbæra haster det litt med å få plukket, men tyttebær kan en plukke en stund til !


Jeg liker meg på slike litt “luftige”plasser , med god sikt utover . Mannen bruker bærplukker til blåbæra, mot min vilje..hehe..men han rensker de selv før vi drar hjem, så da så. Bildene er fra i går og i dag, i dag hadde vi med litt kaffe også… #komdegutdagen #blåbær #tyttebær #utno #bærplukking
 

24 kommentarer
    1. frodith: Det er sant, både koselig tur og bær i fryseren :)) Har man behov for det er sofaen god å ha den :)) Klem og fin kveld <3

    2. Kooks. I år har jeg ikke plukka bær for jeg er så redd for orm og flått. Hadde jeg vært hjemme i nord hadde jeg plukka masse og rulla i lyngen 😀 Ha en fiiin kveld fineste du og god klæm <3

    3. ladyaugust: Uff, jeg tenker ikke så mye på det, men rasler litt i kvisten..og børster meg litt i håret når vi kommer hjem..går som regel bra da :)) Klem til fine deg også <3

    4. Herligheten så mye bær dere har plukket ! ☺☺ Ja, kjekt å fylle opp i fryseren altså ♥♥ Ønsker deg en riktig god søndagskveld, annebe ♥☺ Klem ♥♥

    5. Da skjønner jeg at du er ute å plukker bær.Her er det ikke så gøy liksom når man vet man får de på seg. jæææk jeg liker de liiite og orm enda værre… men jeg kjøper litt bær såklart 😀

    6. koslige bilder ) jeg skal prøve å få plukket tyttebær i veka som kjem ) men blåbær spøker det med i år )) da er det godt att jeg har et par kilo fra sist sesong ))

    7. Så utrolig koselig det så ut! 🙂 Elsker å være i naturen, det er ingenting som er bedre enn det! 🙂 I morgen skal jeg komme meg en tur i skogen, å det kjenner jeg at jeg gleder meg masse til <3 Håper du får en super start på uken i morgen! 🙂

    8. God morgen. Deilig med tur i skog og mark og på fjellet :). Finvers dager om høsten bør brukes godt. Det blir jo færre og ferre av dem utover høsten. Koselig å ha litt bær i frysen ja. Fryser må vi få kjøpt oss ja. Får se hvor stor fryseboksen er der vi kjem først kanskje. HA ein fin dag. klem

    9. gretashobby: Ja godt å komme ut, trenger jo ikke gå så mye :)) Greit med en fryser, før hadde vi en stor en, men nå holder det med noen skuffer..nå er den ene fylt med bær :)) Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg