Ukas gåtur..

Det har da blitt en halvtimes gåtur på meg denne uka..(her oppe hvor vi bor)..og en halvtime er bedre enn ikke noe..og så fikk jeg sett hvitveis og løvetann med egne øyne..ikke bare på bilder..

Nå er det sol og blå himmel ute, men det er meldt fare for snø her på østlandet i dagene som kommer ..håper virkelig ikke det blir noe av ..nå er det vår,sol og flere blomster som står på ønskelista…


Heldig som har slike turmuligheter rett utafor døra….

På bildene under her , er det et par blomster som har forvilla seg litt….

Lyser opp blant det fargeløse…. #krokus


Løvetann vokser jo hvor som helst….#løvetann
 

 

34 kommentarer
    1. Deilig å komme seg ut en tur, gå og å se på alt det flotte våren bringer! 😉 Håper virkelig dere slipper unna snøen nå altså!
      <3 Klem

    2. Nei, uff, snø vil vi ikke ha 🙂 Jeg har fremdeles ikke sett stort av blomster, men hvertfall hestehov 😀 Håper fint vær i helga, jeg vil på fotosafari 🙂 klemmer <3

    3. Unni: Alltid godt å få vært litt ute ja :)) Nei nå får det bli skikkelig vår..men snøen har jo kommet i mai før også den…Klem <3

    4. frodith: ..hehe..nei ikke mer vinter nå :)) Håper du får deg en slik tur til helga da..og ser blomster og andre vårtegn 🙂 Klem <3

    5. Anne Grethe/FotoSeljordslia: Helt enig det er deilig :)) Ja mulighetene er der..det er energien som stopper meg fra å gå mye oftere ..før gikk jeg nesten hver dag ..men litt er bedre enn ikke noe :))

    6. Som du selv sier, en halv time er bedre enn ingenting. Og alt avhenger jo av hvordan formen er uansett. Jeg har også hørt dette om snø, og håper virkelig ikke det skjer. Det får holde om det renger i stedet 😉
      Jeg ser etter hvitveis hver dag når jeg går nå, men har ennå ikke sett det 🙁

    7. Fruemmel: Ja man må ta det etter form og være glad for det en får til :)) Ja heller regn..men helst sol og varme..hehe…
      Så ikke så mange hvitveis ..men nå kommer det nok masse av den i dagene som kommer ..fine er de iallefall <3

    8. Hyggelige turbilder! Det er ikke lengden det kommer an på, altså på gåturen. Jeg tenkte plutselig høyt: “sa brura”, he-he :))) Bare det å være ute gir energi i form av alt det vakre øyet treffer. Så får en “godfølelse” etterpå.
      Kos deg utover kvelden !

    9. En GOD halvtime det der 🙂
      Fargene bare lyser mot meg i bildene dine 🙂 Herlig og vårlig!
      Håper snøen holder seg borte da – her kom det litt regn nå i ettermiddag. I dag tidlig når jeg kom på jobb, stod nattevakten og skrapte is av bilen……………. det har vært sånn 4-5 grader her siste dager 🙂 MEN, våren er her!!!

    10. toveview: Takker så mye :)..hehe… 😉 Litt bevegelse og frisk luft trenger man…så får man tilpasse det etter formen…og koselig å rusle å ta noen bilder..selv om det ikke hadde hovedfokus på denne turen :)) Takk det samme ))

    11. Etdiktomdagen: Det er sant..mye fint og vårlig å se..selv om jeg ikke tok så mange bilder denne gangen :)) Ja frost om natta har det vært her også..men det er jo slik våren er :))

    12. Det er helt sant, en halvtime er bedre enn ingenting. Og så får man jo så mye mer på kjøpet med herlig syn av vårblomster.
      Nei snø må vi avbestille nå…

    13. maiken: Ja all bevegelse og tur ut er bra ..og noen perioder blir det mer aktivitet enn andre..ta det etter formen :)) Nyter alt det fine i naturen :)) Ja den trenger vi ikke nå :))

    14. En liten tur er bedre enn ingen tur. Så fine bilder av våren! Løvetann har jeg ikke sett i blomst enda. Jeg håper det ikke kommer snø her heller, men jammen hadde det blitt mye kjøligere enn i går. Kos deg i kvelden 🙂 Klemsiklem 🙂

    15. Det viktigste er ikke alltid hvor langt man går, men at man kommer seg ut å får litt forandring :o)) Jeg trodde at løvetannen ikke kom før litt nærmere sommeren jeg! Ha en fortsatt fin kveld :o))

    16. Hei og god morgen. Herlig med blomster som forviller seg frem no på våren. Deilig emd gåturer sjølv om dei ikkje alltid blir så lange. Litt er bedre enn ingenting som du sei. Flotte bilder fikk du tatt på turen din da. Vi satser på at dere ikkje får snø og ikkje vi heller. Men glad eg ikkje skal over fjellet denne helgen. Ha ein flott dag vennen. klemmer kommer mellom regndråpene

    17. Jeg pleier å si at en halv times gåtur er bedre enn en halv time i godstolen. Mine turer varer som regel vel en halv time, og det er OK for meg. Det man ser, hører, opplever på turen er god batteriladding.
      Ellers sliter kanskje de mange blomstene nå som våren har fått et skudd for baugen. Vi har ikke snø, men herregud så kaldt og surt det har blitt.
      Ha en fin dag.

    18. Denne uken har vært elendig stille på gå fronten. Har ikke klart målet mitt på 13000 skritt mere enn en dag.. Mye som har ventet, og noen bøker som frister..
      Så det var deilig å komme seg skikkelig ut i går, og det blir kanskje litt mere også.:)
      Fint å finne blomster når en er ute og går slik.:)

    19. natheless: Sant 🙂 Takk…første gangen jeg har sett løvetann i år..og det var veldig tidlig syns jeg .
      Kalde vårdager nå ja…bortsett fra tirsdag da var det nydelig :))

    20. Vera Lynn: Enig..komme seg litt ut..:) Jeg tenker også på løvetann som en sommerblomst…men syns det meste dukker stadig tidligere opp nå jeg :)) Fin fredag videre til deg :))

    21. gretashobby: Nydelig med blomstene..og gøy å ta bilder :)) Komme seg litt ut er det viktigste …
      Ingen snø foreløpig..heldig vis :)) Klem til deg også <3

    22. Magnus Alvheim: Det var jammen godt sagt..og sant :)) Litt frisk luft og bevegelse er det viktigste…så får en gå på lott når en er i form til det 🙂
      Veldig kalt vårvær her også..men på tirsdag var det en dag med sol og blå himmel…:)) Kos deg med fredagen videre :))

    23. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Du pleier jo være veldig flink da…noen ganger må man prioritere..og bøker høres bra ut :)) Deilig å få vært ute..og gjerne i naturen..men hagen er bra det også…hehe..
      Mange fine blomster å se ute nå…vakkert <3

    24. Elsker vårtegn! Snø her i går og, i dag – naturen later som ingenting. Jeg sitter i solveggen m t.skjorte og vrenges omtrent av lykke! ENDELIIIIIG!!! Og god helg til deg;-)

    25. tujanka: Mye fint som dukker opp av blomster nå om dagen ..:))
      Hørtes deilig ut..har vært noen solgløtt her i dag også.. Takk og fortsatt fin helg til deg og dine :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg