På barndommens veier !

Nå kunne jeg jo skrevet  “barndommens stier “..litt mer poetisk..men ikke er det stier jeg gikk på….og ikke er jeg spesielt poetisk….hehe..

Men altså de som leste det forrige innlegget ..HER..så at jeg hadde gått tur forbi barndomshjemmet , og jeg sa jeg hadde tatt noen flere bilder jeg skulle legge ut.

Så her kommer noen av bildene jeg tok da jeg gikk forbi boligfeltet som ligger på veien opp til barndomshjemmet når vi går fra Mjøndalen sentrum…og videre forbi Bråta….hvor jeg bodde..

Her kommer noen bilder av gårder og litt annet jeg passerte på veien..vanlige eneboliger tok jeg ikke bilder av..selv om det er noen av dem også. Kunne fortalt litt mer om stedet..men som dere som leser bloggen fast vet..så kan jeg ikke skrive så mye av gangen…går utover nakke og skuldre….men litt tekst under bildene..


Har kommet litt snø her…..


En av mange bondegårder i nærområdet……


Fine detaljer er det jo over alt…..


Måtte ta et bilde av disse to som titta litt skeptisk på meg da jeg gikk forbi…..

Denne gården ligger like før der hvor jeg bodde…det lå tre små gårder langs den stikkveien der..ikke mange dyr..men noen sauer og et grisehus med et par store griser kan jeg huske…..


Mat å få….


Synes dette bilde ble litt idyllisk med snø i lufta….


Oppover jordene her gikk vi bl.a på ski..og den masta var ofte et møtested for lek….


Her fra en av de andre gårdene i nærheten……

Der nede kan dere skimte Veiabekken …da vi ble litt større var det stas å leke nede ved bekken…


Her er jeg på vei ned mot Mjøndalen igjen..man kan gå en runde rundt Bråta…så får man variasjon på veien opp og ned….om man ønsker…..

 

33 kommentarer

Siste innlegg