Og her var vi !

Jeg nevnte jo i innlegget på fredag at vi skulle på en liten utflukt…hemmeligheten…..Nå regner jeg ikke med at dere lurer så veeeeeldig , er såpass “smart” at jeg vet folk har andre ting å tenke på..hehe…

Men har jeg sagt jeg skal fortelle det …så gjør jeg det…

Nå har det dessverre skjedd  forferdelige ting i Paris siden mitt forrige innlegg , det satte jo et trist preg på helga…men verden går videre og det er viktig å gjøre hyggelige ting uansett, ellers blir det jo uholdbart å være menneske….

Altså….da mannen kom hjem fra jobb på fredag dro vi til Hønefoss ( litt under en time fra der vi bor ) ..og lå på Klækken hotell til lørdag , de som har fulgt meg lenge har nok fått med seg at vi har vært der før også..har tatt det som et slags “julebord” etter at jeg ble syk..

Vi koste oss med basseng , god mat på kvelden og frokost på lørdag morgen.

 Som regel har vi dratt innom Hadeland glassverk på veien hjem, men denne gange dro vi innom hytta til søsteren min og mannen..de har hatt hytta i snart 2 1/2 år…. så på tide jeg fikk sett hvor fint de har fått det der…koste oss et par timer der før turen gikk hjem igjen .. Koselig tur ..men i går kveld var det hvile og Toro tomatsuppe på menyen.. men fine opplevelser og litt forandring trenger man av og til..

Legger ut litt flere bilder fra turen etterhvert…

(litt tekst under bildene )


På turen til hotellet stopper vi alltid og tar en kaffe på Baker Narum i Hønefoss…ikke så eksklusivt , men gode bakevarer og kaffe …


Og når man kommer til hotellet føler man seg alltid velkommen…koselig hotell med god mat….

Hytta til søster`n og mannen ligger fint til på Tempelseter i Eggedal…og jammen var det kommet et lite snølag også..

#klækken #hønefoss #eggedal #tempelseter #bakernarum

 

33 kommentarer
    1. Så koselig! Ha en fin dag 🙂
      Les gjerne innlegget mitt om hva jeg mener vi alle kan bidra med, for å gjøre det norske samfunnet og verden til et bedre sted, etter den grusomme terroraksjonen i Paris, fredag – på bloggen min! <3

    2. Åååå så koselig det høres ut:) Og så nydelig det ser ut:) Da har du nok hatt en flott helg du da tenker jeg:) Spennende:) Ønsker deg en fortsatt flott søndag fine annebe:)

    3. Så deilig at dere gjør sånn, man må ha litt påfyll 🙂 Og man trenger absolutt ikke dra langt for litt variasjon 🙂 Synes det er hyggelig å høre at du har kost deg <3 Jeg har også kost meg i helga 🙂 Klemmer <3

    4. birdbay: Takker..koselig med noen slike små forandringer i hverdagen :)) Liker oss godt på dette hotellet og hyggelig å få sett hytta til søster`n :)) Fin dag videre du også :))

    5. Høres ut som en veldig koselig helg med hotell og hyttebesøk:) Så kjekt med litt snø også på hytten 🙂 Håper det kommer litt snø snart her i Bergen….. da blir det så lyst og fint :)) God søndag! Klem <3

    6. frodith: Ja det er kos å få litt nye impulser 🙂 Og her liker vi oss godt ..og vet maten er bra :)) Fint at du har kost deg også 🙂 Stor klem tilbake <3<3

    7. spisogspar: Takk..vi hygga oss :)) Ja var litt koselig å se snø..men kan vente et par uker før den kommer her..men det blir pent og lyst med snø ja :)) Klem til deg også <3

    8. Så herlig med et lite avbrekk i hverdagen. Man trenger slett ikke dra langt, så lenge man bare drar ut av huset (eller til “hytten” en annenplass i huset). Bare det å komme litt unna oppvasken, klesvasken, uryddige sko i gangen, klær som skal brettet eller hva det er som må gjøres, er godt. For da må man slappe av for de hverdagslige tingene er ikke rundt deg. Herlig tur!

    9. deilig med sånne helger….er nesten to år siden sist eg var på hotel og koste meg……frister litt,men har ingen planer nett enda.
      ha en vakker søndag <3

    10. Å så koselig helg du har hatt. Ja livet går videre og en kan ikke ta alt som skjer innover seg. Det er mye grusomt i verden. krig, sult, terror, barn som blir utsatt for overgrep. Ting som skjer bak lukkede dører. Det viktigste er at vi tar og koser oss slik at vi får energi til å være medmenneske i hverdagen. jeg liker den så godt, det flyvertinnene sier. Ta først på din egen maske og så hjelp andre. Det så ut til å være et koselig bakeri. Ha en fortsatt fin søndag.

    11. natheless: Det var hyggelig 🙂 ..og fint å se snø..men trenger ikke komme riktig enda her :)) Ha en fin søndagskveld og klem fra meg :))

    12. margarites: Takk det er sant…her kan man bare bli vartet opp og kose seg :)) Liker oss godt på dette hotellet og at det er kort vei å kjøre er ypperlig :)) Ha en koselig kveld :))

    13. ~Lin: Kos med litt forandring 🙂 Vi er jo svært lite på farta for tiden ..så hyggelig å få det til innimellom :)) Men det trenger jo ikke være hotelltur da….håper du hygger deg med mye annet kos …hjemme eller borte …:)) Klem <3

    14. tepausen.blogg.no: Takk det har vært fint ja…selv om en er litt tappet for energi i etterkant 🙂 Ja det skjer mye trist som går innpå en …og det skjer jo hele tiden…så viktig å leve litt allikevel :))
      Det er sant en mååå være oppegående selv for å kunne hjelpe andre :)) Veldig trivelig bakeri og deilige skolebrød…nam :)) Takk det samme til deg <3

    15. Så herlig og fint. Det er sånne ting som spisser tilværelsen og bidrar mange ganger mer enn Møllers Tran på form og tilfredshet 🙂

    16. Flott at dere finner på sånne ting sammen! Og ….jammen ble det skolebrød på begge to denne gangen. Vet at “Mannen” – som du kaller ham – er veldig glad i det! Jeg har ei venninne i Eggedal, så jeg har vært der flere ganger. Har hørt om Tempelseter også! 🙂

    17. karidansen: Ja det blir ikke ofte med overnatting for tiden…men var jo en tur i sommer med ei natt på hotell også 🙂 Men kafè besøk på lørdager blir det derimot mange av..og koselig det …..liker skolebrød jeg også…men holder meg ofte til det halve rundstykket..mannen skeier bare ut på lørdager og da vil han gjøre det skikkelig..hehe.. :)).Jeg har ikke vært mye i Eggedal..litt usikker på om jeg har vært der før faktisk…kanskje som barn 🙂 Ha en fin kveld<3

    18. Det er deilig med sånne pusterom fra hverdagen, og det hørtes ut som om dere har hatt en fin helg både på hotell og hos søsteren din.
      Grusomt det som har skjedd/skjer i Paris, og jeg blir skremt av det…!! Det er ikke lett, men jeg prøver å ikke la følelsene ta overhånd!

    19. Vera Lynn: Kos med litt variasjon fra det vante…selv om hjemme er best :)) Det er fryktelig..og det skjer jo så mye trist i verden…. Må prøve å ha det fint for det ja :))

    20. Det er godt med litt forandring. Og gir oftest ny energi….
      Og jeg er så enig med deg at vi må gjøre hyggelige ting….. Vi kan ikke bare sette oss ned og være triste og bli deprimerte. Jeg vil være optimist, og tro på at det gode vinner….

    21. maiken: Det er fint med litt nye impulser ….men blir dessverre veldig sliten av bilkjøring ( sitte på)..men noen ganger er det viktig å oppleve noe nytt :)) Vi tror på det gode ja…håp må en ha <3

    22. Så kjekt da. Slike tradisjonerer virkelig viktig å holde på. Sjølv om du nok vart veldig sliten, så lever du nok på denne turen lenge. Og kanskje blir du litt friskere på sikt fordi du klarte å ta denne turen i år også. Kjekt å lese og sjå fra turen deres. Stor klem fra Sogn

    23. gretashobby: Det er sant..må oppleve litt…noe som på sikt kan gjøre at en blir bedre :)) Liker dette hotellet godt ..og det var hyggelig å få sett hytta til søster`n og mannen :)) Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg