Nye briller !

Har bare brukt slike “billigbriller” og det har vært greit nok…men syns jeg har blitt fort sliten i øya i det siste, så tenkte det var på tide å ta en synstest igjen og sjekke litt.

Det var ikke noe annet med synet enn det vanlige med at man ser dårligere med åra…men jeg kunne gå opp litt på styrken, også investerte jeg i noen litt dyrere ..men siden jeg bare har det som lesebriller ville jeg ikke legge så mye penger i det.

Jeg valgte rett og slett det første paret jeg prøvde og da kom det på 3600 kr med synstesten…det er jo ikke så ille.

Virker som dette hjelper på slitenheten i øya …selv om jeg på grunn av ME også sliter litt med å fokusere i perioder…..tror jeg blir fornøyd ..


Bruker #synsam på #buskerudstorsenter …de er flinke og det virker ikke som de prøver å presse på deg dyrest mulige briller….

Synes disse var helt greie, litt større enn de jeg har hatt før..men det blir nok bare en vanesak….

40 kommentarer
    1. Kommer det bilde med brillene på nesa også, eller har du ikke lyst? 😉 Mine briller kostet nesten det dobbelte, men jeg har ulikt syn på øynene og skjeve hornhinner i tillegg. Dessuten er mine både lesebrille og avstandsbrille, og det fordyrer. Ellers merker også jeg det på synet i forhold til hvor sliten jeg er. Hadde mye tåkesyn i den tida da jeg var veldig dårlig, men det har heldigvis bedret seg veldig! 🙂

    2. karidansen: Kommer nok bilder der jeg har dem på også…orka ikke i dag bare :)))
      Venninna mine har også dobbelt så dyre…men hun går med dem daglig..:) Slitenhet går helt klart utover synet…bra du syns det er bedre nå 🙂 Godt lys er også viktig :)))

    3. frodith: Likte de jeg også…turkise er fint vettu :)) Kjekt å ha noen flere…jeg har “haugevis ” av billigbriller…
      Klem <3

    4. Hei!
      Flotte briller du har anskaffet deg 🙂 Jeg har litt smalere briller. Jeg er ikke flink med å bruke de, men blir ganske sliten i øynene om det går for lang tid mellom. Har skjev hornhinne og har progressive glass. Så mine var ganske dyre. Har litt lyst på nye briller og kanskje ala slike du har skaffet deg nå 😀
      Ønsker deg goode dager kjekke Annebe :-!!!

    5. Ser ut til å være fine briller! Og det er viktig å ha riktige briller når synet forandrer seg, men man trenger helt klart ikke velge de dyreste når de ikke skal sitte midt i fjeset hele tiden. Mine gjør det, og de koster ganske mye mer, men jeg må liksom ha det synes jeg. Bruker dem tross alt hele tiden. Ulempen med så dyre briller er at det ikke er like lett å bare bytte, alt etter som hva jeg har på meg. Men men jeg er fornøyd med dem jeg har, selv om jeg kunne tenkt meg et par til 🙂

    6. etdiktomdagen: Takker så mye..tror jeg blir fornøyd 🙂 å anstrenge synet er skikkelig slitsomt…så greit å ha ok briller 🙂 Smale kan være fint det også…har som regel hatt det i de billige jeg har kjøpt 🙂 Greit med litt forandring :)) Takk og det samme til deg :)))

    7. margarites: Takk så bra du synes det 🙂 Må ha briller som funker..disse billigbriller jeg har pleid å kjøpe..blir så fort stygge i glasset ..
      Skulle jeg brukt de daglig hadde jeg nok brukt litt mer tid på å velge infatning..men liker disse også :)))

    8. Kjempefine og så herlig farge. Se må man, så her har det også blitt briller de siste årene. Ikke godt å være sliten i øynene. Ha en flotters kveld 🙂

    9. Det er litt vanskelig det der med hva som skyldes ME-slitenheten som gjerne påvirker synet når en er sliten, og å finne den reelle styrken.
      Håper det viser seg at du vurderte riktig!

    10. nathelles : Takk så hyggelig du likte de..fin farge ja..svarte i fronten og turkise ellers :)) Fryktelig slitsomt om man ikke har gode briller..og nå med mørket blir det ikke noe bedre …:) Takk ,du også :))

    11. ordentlige briller er alfa omgea…..billigbriller er jo kun til å lese med og gjerne dårligere glass….så de som er laget til deg er mye bedre og avhjelper synet og øynene <3
      grattis

    12. Anne: Det er sant…for man blir mer sliten i blikket på dårlige dager 🙂 Men håper disse blir bra…virker slik 🙂 Titta innom bloggen din ..og skal se mer senere :)))

    13. Måtte Ha nye briller her jeg også, Nu vel,! jeg kom litt dårligere ut en deg, det ble Svin dyrt, kan man si, men, men må man , så må man. Følger deg, virker som en blogg etter min smak, Ta gjerne en titt innom min, Komenter gjerne, jeg elsker å få komentarer, Del så mye du lyster, de gjør jeg. Ha en fortreffelig dag 🙂

    14. Åhh de var fine.
      Eg har valgt nesten like . Bare litt lysere I fargen. Og så valgte eg noen som er mørklilla I tillegg. Betalte litt over 5000 for de. Men da har eg fått 2 par. Og da er der heldigvis en stund til næste gang.

    15. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja , å se på pc uten briller er jo helt håpløst :)) Dyre greier..men lurt å investere litt i synet :))

    16. frufrydefull: Viktig å bruke penger på dette da…jeg slapp heldigvis ganske billig unna :)) Så hyggelig du likte bloggen….ser ut som din er etter min smak også :)) Kommer nok en kommentar innimellom fra meg også :)) Fin dag videre til deg :))

    17. hjertetid.Blogg.no: Takk så hyggelig :)) Jeg valgte de første jeg prøvde ..og syns de er ganske fine også :)) Kjekt med to par også…jeg har en haug med billigbriller…men blir nok ikke til at jeg bruker dem mer :))

    18. Oi de brillene var fine! Selv går jeg og sjekker øynene mine en gang i året og da blir det ofte et par nye briller også.

    19. Liv: Takk …det var hyggelig å høre :)) Det var over 5 år siden jeg sjekka sist..nå skal jeg få innkalling igjen om 2år :)) Ha en trivelig kveld :))

    20. Viktig å ha rette brillene. Det har eg merka mang ein gong. Det går ut over så mye om ein har feil briller. Er ikkje så verst pris det. Sjølv om det er mye penger. Briller koster. Sånn er det bare.

    21. gretashobby: Glad jeg fikk meg disse 🙂 Vel anvendte penger :)) Å slite med å se går jo utover hodet også :)) Koste hva det koste vil..hehe…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg