Selfie på en solskinnsdag !

I dag har det vært en fin dag, sol ,blå himmel og deilig temperatur. Også har jeg ikke hatt så mye smerter i dag og da føles alt litt bedre.

Så jeg lagde meg niste og te og kjørte opp til barnehagen der jeg har jobbet og tok først en tur inn å snakket litt med folka der…hyggelig å holde kontakten.

Så rusla jeg bort mot skolen og fant en stubbe i sola .der jeg koste meg med mat og te og som dere ser er det så mye sol at det ble en “myseselfie” og sola varma slik at jeg kunne dra opp buksebeina og sole de vinterhvite leggene litt også..hehe…


Fin utsikt over Åsendammen og stallen med masse hester som ligger rett der nede….

Syntes dette bildet fortjente litt plass alene..og oppi skråningen der satt jeg og koste meg…#mjøndalen #åsenbarnehage #åsenskole #blogg #sol

54 kommentarer
    1. Fantastisk herlig å kunne gå ut i fin sol og kose seg på denne måten. Og jeg er like begeistret hver gang du legger ut turbilder, for det er stadig noe nytt og fint å se. Nye områder, spennende og tiltrekkende synes jeg. Der med hestene så det veldig fint ut 🙂
      Myseselfie må til når solen stråler 🙂 Du stråler jo om kapp med solen på det bildet.
      Jeg har vært på fin tur selv i dag, og tok også en selfie, som sikkert kommer inn på bloggen min om ikke lenge. Det er så deilig fristende med solen. Må bare komme seg ut litt da 🙂 Godt å høre at du har litt mindre smerter i dag. Jeg er selv litt mer energisk i dag og i går, enn jeg har vært på en ukes tid. Så det var godt å endelig komme seg ut litt 🙂
      Ha en fortsatt strålende fin dag 🙂 Klemmer på vei <3

    2. Koselig vårstemning! Godt at du har noen dager med mindre ubehag innimellom. Det hjelper på humøret også det! Som Ludvig i Flåklypa sier : “Det er vondt å itte ha det godt!” Jeg har ikke store smerter lenger, men jeg husker godt hvordan det var da det verket i hele kroppen støtt og stadig. Jeg tror det er bra å bli litt “slemmere” (som du nevnte i et tidligere innlegg.) Det betyr ikke at man skal bli ufyselig – bare litt mer grensesettende!

    3. Eva: Det er deilig å kunne være ute å kose seg 🙂 Så bra du liker bildene mine fra tur….den stallen er det masse hester på…men jeg er litt” redd”for å legge ut for mye bilder fra andres eiendom..ellers kunne jeg tatt masse bilder av hestene der…
      Ja må jo ha ansiktet mot sola …om en skal nyte sola skikkelig :))
      Blir koselig å se bilder og selfie fra din tur også da 🙂 Alltid deilig med dager med mindre smerte…for smerter tapper mye for energi… Så vi får kose oss med bedre dager begge to :))
      Fortsatt fin dag og klem til deg også<3

    4. karidansen: Takk for det…fint ute nå ja..og sol er jo så deilig :)) Dager med og uten smerte er som to forskjellige verdener…Så bra du ikke har slike plager lenger…ja hjelper nok litt på å sette litt mer grenser…men fortsatt være ganske grei…hehe…<3<3

    5. Det var en fin tur for deg i flott vær. Takker for grattis via frodith idag. Det blir mange slike fine dager utover nå håper jeg, snart helg igjen og da blir det nok mye liv i skogen. Men nå venter kino og siste bolk med feiring. Ha en fin kveld.

    6. Hei på deg. Du har kost deg i dag skjønner eg. Så bra da. Og så kjekt at du har mye mindre smerter i dag. Det har så masse å sei. Smerter tar kreftene fra oss. Sliten her i kveld, men slik blir det når man pakker om kofferten 3 ganger. Men no er det klar. Så skal eg finpakke baggen i som eg skal ha i bilen.
      Håper at finveret der nede holder til eg har kome meg ned også. Kjører eg forbi huset ditt på vei nedover?. Nyt kvelden og virkningen sola har gitt deg i dag. Klemmen <3

    7. Helge: Det var det ,deilig når en kjenner sola varmer 🙂 Bare hyggelig og gratulerer igjen …så du hadde feira med god mat og så kino det blir bra 🙂
      Er vel meldt finvær i flere dager så da blir det nok mange som skal på tur i skog og mark ja 🙂
      Kos deg videre på bursdagen:))

    8. gretashobby: Takk..ja deilig med sånne bra dager 🙂 ..og få vært litt ute føles bra :))
      Ja når du skal ut å reise blir det litt ekstra styr..men så kan du hygge deg når du er fremme da 🙂
      Tror været blir sånn noen dager i allefall..så du får nok kost deg i sola 🙂
      Om du kommer fra oslo kjører du vel ikke forbi Nedreeiker og Mjøndalen …men kommer du fra Kongsberg eller Hønefoss passerer du vel ..men vi bor oppe i åsen så huset mitt passerer du ikke da …men kanskje du skimter noen hus oppi åsen her…God tur og reiseklem fra meg<3

    9. Du vet å kose deg 🙂 Lurt det. Ta med mat og kose seg i sola. Jeg tror jeg må ta solarium i år før jeg tør å slippe løs de leggene mine 😀 Fine bilder fra dagen din og en myse-selfie gjør oss alle glade 🙂 Da vet vi det er sol <3 KLemmer <3

    10. For en herlig dag! flotte bilder fra turen din. Kjekt å holde kontakt med gamle kollegaer, og så herlig å spise maten ute i sol. Her har vi også hatt en fantastisk vårdag. Bergens Tidende viste “live-tv” fra byen i dag, bare fordi det endelig var sol. Mange sier at sånt er det bare Bergensere som kan finne på. Men dagen har vært herlig, men det blåser litt kaldt nå som solen har gått ned. Ha en finfin onsdagskveld 🙂

    11. frodith: Ja man må finne på noen “småting”så det blir litt variasjon på dagene ..og niste i natur og solskinn er jo en fin ting 🙂
      Mine legger er jo hvite nå..men skal de få litt farge må jeg jo ta dem frem i sola..hehe..
      Så bra du likte bildene og “myse-selfien” :)) Stor klem tilbake <3

    12. Grete/Margarites: Takk ,den har vært fin :)..så fint du synes det … Ja barnehagen er jo i nærheten av der jeg bor ..så da er det jo greit og koselig å stikke oppom av og til 🙂
      Så bra dere har finvær også..i går blåste det en del her ..men i dag har dt vært nesten vindstille :)Håper det blir mye finvær hos dere fremmover også da 🙂 Takk det samme til deg :))

    13. Nydelige bildet og for en deilig dag du har hatt 🙂 Godt når sola begynner å varme litt og man kan nyte den. Her har dagen susa avgåde og jeg har hengt mer etter som et slips haha men nå er det beina høyt heldigvis. Kos deg messe med kvelden og gooodklæm <3

    14. Flotte bilder og herlig natur og nært og lett tilgjengelig, omtrent som her. Men her ligger det nok betydelig mer snø. Jeg har nok vært sløv å bruke naturen, men med fotokurs nå i mars, og en blogg som skal fores med stoff.. da er det jo ingen unskyldning for å holde seg unna skog og mark 😛

    15. Klart en må ta selfie når en er på en slik tur 🙂 Og for et superfint sted da, men alt øyet kan begjære..sukk hester, jeg elsker hester. Så godt å høre at du hadde en fin dag på alle måter også uten smerter 🙂 <3

    16. ladyaugust: Takker så mye..fin dag ja og det er deilig 🙂 Gjelds å være mest mulig ute…for frisk luft gjør godt :)..og med sol koser man seg litt ekstra …
      Håper du kan ta det roligere i morgen da..og nyte sola :))…fortsett å slappe av og kose deg i kveld 🙂 Litt tidlig kanskje men du får en nattaklem fra meg <3

    17. dedicat: Takk 🙂 Ja vi har naturen rett i nærmiljøet her og det er fint synes jeg :)) Er partier med snø og mange bare flekker,,,typisk vår 🙂
      Ja da må du ut å få tatt noen flotte naturbilder ..og morro å vise det frem på bloggen også:)
      Håper det blir noen fine skogturer på deg..:) Så på bloggen din at du hadde begynnt å tenke på hagearbeide også :)Ønsker deg en fin morgendag :))

    18. MOONBEAMSCORNER:…ja ellers kan det jo hende en glemmer at en har vært der…hehe..
      Mye fin natur i nærheten her jeg bor..og den stallen med hester er et veldig flott sted…som ble bygget/laget bare for noen år siden:)..koselig å gå forbi å se alle de flotte hestene…for det meste Islandshester …. Nattaklem til deg:))

    19. SÅ herlige bilder. Det nederste var litt kult- med snø på den ene siden og vår på den andre siden, hehe:D
      Bra du har mindre smerter, da er det godt å komme seg ut litt <3 Også så koselig å treffe igjen gamle kollegaer vil jeg tro 😀
      Ha en god natt <3

    20. Det der så deilig ut.
      Jeg nyter hver dag nå i sola. Gikk over en times tur i dag før jeg fant meg en kopp kaffe og gikk i solveggen. Herlig!
      Krysser fingrene for at vi får en slik dag i morgen og at du har like lite smerter som i dag.
      Nattaklem

    21. Dette så bare helt nydelig ut. Skikkelig vår. Kjente nesten sola varma ut fra bildene dine. Har vært vakkert vær her også i dag, men ingen tur.
      Skjønner det nederste bildet måtte få større plass, det var skikkelig idyll.
      Riktig god natt <3

    22. ingerslilleverden.blogg.no: Tusen takk 🙂 Ja synes det var litt fint..ja det er litt blanding av vinter og vår her om dagen..men sola og været i dag var veldig vårlig da :))
      Deilig med dager man ikke har så mye plager, da blir liksom alt hyggeligere…
      Prøver å få vært innom barnehagen med jevne mellomrom…for jeg har jo jobba der i 25 år..så det er koselig å holde kontakten:) Nattaklem :))

    23. Fru Stussli: Takk..jeg koste meg 🙂 Det er bra..alltid deilig å kunne være ute i sola :)…hørtes ut som du hadde en fin dag også da 🙂 TRor det blir finvær i morgen også ..og satser på en bra dag på alle måter 🙂 Sov godt <3

    24. BforB: Takk for det ..det var fint å sitte slik helt alene å kose seg med niste og te i sola :)..håper du får vært ute å kost deg i finværet i morgen eller snart da ..i allefall sitte litt i solveggen 🙂
      Ja syns det var et fint bilde ..er så glad i bekker :)) Sov godt du også<3

    25. Det er så koselig å lese blogger om dagen! Alle virker lettere i humøret, og har mere energi, og det er så mange fine bilder! Det nederste bildet er jo kjempefint!! 😀

    26. Herlig bilde og herlig vårstemning.. 😉 I dag har det vore så flott dag… og vi må bare nytes tida med sola og få oss stor dose med D vitaminer.. 😉 Solklemmer

    27. Så herlig, blir i så godt humør av slike bilder og av å vite at folk nyter disse tidlige og deilige vårdagene:D Har selv vært ute på tur med Kingsley, mamma og pappa – så fantastisk koselig <3

    28. Så koselige bilder. 🙂 Jeg glemmer helt at det fortsatt egentlig er vinter, eller noe som minner. Her i Holmestrand er det ikke snø lenger, antydning til grønne plener og blomstene har begynt å titte frem. Så her er våren godt i gang og har vært det en stund.
      Jeg elsker virkelig denne tiden på året. Får alltid ekstra energi og lyst til å gjøre ting.

    29. Karin: Tusen takk…alltid litt ekstra kos med sol :)) D-vitaminer er godt for noen og enhver etter vinteren ….Solklem tilbake :))

    30. Fromfat2phat: Takk så fint, ja finvær gjør noe med oss…nydelig er det :)) Jeg så innlegget ditt fra tur nå…bra du koser deg :)) Fortsatt fin fredag :))

    31. Miss Imperfektum: Sant ..sol er og blir deilig ..så gjelds å nyte det mens den er her …
      Takk for det..ha en fin fredag videre :)))

    32. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Det er sant..både natur og sol gir positiv energi..og det kan man gjerne få litt påfyll av :)) Takk for det:))

    33. Karoline Johannesen: Takker så mye 🙂 …ja det er jo fortsatt snø her…men det minker for hver dag 🙂 Hørtes enda mer vårlig ut i Holmestrand enn her da..nyt det 🙂
      Litt ekstra energi blir aldri feil …Fin fredag videre :))

    34. Så fort jeg drar avgårde, da skjer det ting 😉 Du har blitt slemmere, men heldigvis tok du deg inn igjen, ha ha, har lest innleggene. Ute på tur alene har du vært, hvor skal dette ende, å sitte med hvite legger i sola er fali det :-))) Nå er det vår, det er bare å nyte, her blomstrer alt av løkvekster, tulipanene har bare grønne knopper, men de kommer 😉 Nå er det ut å handle, jeg må bare ha med meg piloten, he he. Mat og blomster på bordet må vi ha til helga 😀 Fortsatt fin og solrik fredag fra meg, vedlagt gode klemmer <3<3

    35. Lene S.: ..hahaha..ikke så veldig mye slemmere…bare litt :))
      Deilig å komme litt ut fra husveggen og kose seg i sola..hehe..må liksom begynne å sole leggene litt nå så de får litt mer farge før sommeren 🙂 Høres ut som det vokser og gror i hagen din…her er det ikke så mye som er kommet enda..men har sådd litt og satt i vinduskarmen i dag…så får vi se om det blir noe blomster etterhvert 🙂
      God mat og blomster hører jo med for ei fin helg 🙂 Vi har akkurat tatt en kaffekopp i sola på terassen..deilig 🙂 Takk og det samme til deg 🙂 Klem<3

    36. rundtomkringtrorjeg: Bor litt opp i åsen så her ligger snøen litt lenger enkelte steder…men mye bart også :))…men det kan vel fortsatt komme litt snø..håper ikke det da :))

    37. fjellgeitbundingen: Takk for det..natur og sol blir som regel ganske fint:))…ja nå er det vel vår og sol i store deler av landet…ser det er meldt litt mer skyet her til uka…men håper sola dukker fort opp igjenn :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg