Dagen i dag !

Egentlig hadde jeg lagra noen bilder fra guttene var her å spiste Moussaka i går kveld også…men de hadde jeg fått “rota bort”på pc`n og orka ikke bruke så mye krefter på å leite etter hvor de var blitt av…men det var hyggelig å ha guttene på besøk som vanlig.

 I dag tok mannen og jeg med litt mat og te og kjørte over til ett sted som heter Bjørkedokk på andre siden av elva for oss..og gikk ca 15 min opp til et vann og fant en plass i sola og koste oss med niste …før vi rusla nedover igjen, og i skråningen der fant vi Blåveis …de er så søte der de titter opp blant mose og kvist .

Da vi kjørte mellom Mjøndalen på vei hjem stakk vi en liten tur oppom mamma og satt på verandaen hennes og tok en kaffe før vi kjørte hjem…deilig å få vært litt ute i sola..men nå har det skya til ..så da får vi kose oss inne.


Ganske tett med trær der vi satt ,men sola smøg seg inn mellom trærne….

Fortsatt is på vannet og det var en del snø…men mange bare partier også….

Og her titter Blåveisen så fint frem…fargen er jo enda vakrere i virkeligheten…

Det er avslapping og “her og nå” å ligge å se opp i tretoppene og skyene som beveger seg på himmelen ….

Mamma har veldig fint utsyn mot rådhuset i Mjøndalen fra verandaen sin……#mjøndalen #friluftsliv #nedreeiker #blogg #bjørkedokk #blåveis #natur #nrk #niste

77 kommentarer
    1. wow blåveis…de var fine du ……nydelig farge <3<3
      Gratulere med dagen og håper du har kost deg med mannen og mammaen klemmeting <3

    2. Så herlig og fin tur dere har vært på. Dere er så flinke å gjøre sånne koselige ting sammen. Det beundrer jeg stort altså <3
      Og det at fargene begynner å titte frem, det er medisin for en sliten sjel. Det merker jeg selv i alle fall 🙂
      Jeg har vært på tur jeg også i dag. Men kun i boligfeltet denne gangen. Ikke en lang rute, for det orker jeg ikke i dag. Men godt å komme seg ut litt, selv om det regnet 🙂
      Fine bilder du har her, gir gladfølelse hos meg selv 🙂
      Søndagsklem til deg <3

    3. Det så kjempekoselig ut med tur. Du og mannen vet å kose dere 🙂 Det er bra 🙂 Jeg sløver etter turen hos Lille Supermann 🙂 Og har hatt tidlig middag 🙂 Ny uke venter, og jeg har NY Laptop .-) Moro 🙂 Må bare venne meg til den 🙂 Stor god klem til deg Annebe <3

    4. cuskima: Takk…ja ble litt overrasket når jeg så dem…alltid hyggelig når vårblomstene titter frem..
      Gratulerer du også…her har vi hatt det hyggelig med tur…og nå er det litt blogging ,mens mannen er på trening 🙂 Klem fra Mjøndalen<3

    5. For ein herlig tur dere hadde ute i dag da. Kjekt at dere har så fint ver. Bare litt misunnelig. hehe. Kjekt å ha sånn veranda der du kan sitte i sola og sjå på livet. Våren kjem nok her og etter kvart. Gleder meg til det. Den skal nytest og da skal eg trene meg opp att. Håper du får ein fin dag i morra også. Klem fra meg til deg <3

    6. Eva: Takk..deilig når man har mulighet til natur like i nærheten..og ekstra fint når det er sol :))
      Koselig når det begynner å spire å gro rundt oss..og om man ikke blir så mye sprekere av det..gir det i allefall glede :))
      Fint du har fått vært ute litt…litt er bedre en ingenting :)..luft må man ha ,ellers får en jo sååå vondt i hodet ..
      Takk, natur er flottest i virkeligheten …men gjør seg på bilder også 🙂 Klem tilbake og slapp av og kos deg<3<3

    7. frodith: Det var koselig og fint 🙂 vi liker å finne på småting sammen og hygger oss med det 🙂
      Det er lov å sløve litt også…men veldig deilig med en tur ut og frisk luft :)..spiste bare litt rester fra gårs dagen jeg…men det smakte det 🙂
      Gratulerer med ny Laptop…håper du blir fornøyd 🙂 Klem og fin søndag videre<3

    8. gretashobby: Det var mildt og godt i sola i dag…men det har skya til litt utover dagen…tror det er meldt fint til uka…vi får nyte det, vet jo aldri hvor lenge finværet varer 🙂
      Ja koselig å “følge med”litt når en sitter ute :)…vår blir det helt sikkert hos dere også, håper den kommer snart :)..lettere å trene da sikkert…er det ikke sykkling som er bra for deg da ?…Fortsatt fin dag og fin kommende uke til deg også 🙂 Klem<3

    9. Så herlig med tur ut i solskinn! Og så blåveis, allerede nå! Jeg bodde på østlandet noen år på -80 tallet, og da så jeg blåveis for første gang. Vi har ikke den her på Vestlandet (så vidt jeg vet) her er det bare Hvitveisen. Jeg liker godt den blåfargen. Bildet av alle tretoppene mot himmelen var kjempestilig. Fortsatt god søndag 🙂

    10. aldelesheltvanlig: Var veldig vårlig her i dag når sola skinte …men det er fortsatt en del snø rundt omkring også :)..og det blir nok regnværsdager her også…men tror det er meldt sol til uka…så det gjelds å nyte det så lenge det varer 🙂 …vi snakkes ja…:))

    11. Grete/Margarites: Ja , og i dag varmet faktisk sola litt også..helt nydelig 🙂 …ja her er det mye blåveis og de er så fine..men det er jo hvitveisen også :)..utrolig flott blåfarge på dem ja…men det kommer ikke helt frem på bildene :)…Ja det bildet syns geg ble litt fint…og det er så deilig å ligge slik å se opp …Takk…fin dag videre du også<3

    12. Så koselig bilder, du er flink til å lage stemning på bildene. Viktig å komme seg ut når solen endelig titter frem:)

    13. Kjempe nydelige og vårlige bilder! 🙂 Skjønner du har kost deg masse idag, må få med meg samboeren på tur i påskeferien jeg også 🙂 Klem <3

    14. littavkobling.blogg.no: Hjertelig takk :)..jeg liker å ta og sette sammen bilder så det var koselig å høre 🙂 ..Frisk luft er godt og med litt sol blir det perfekt :))

    15. Therese: Takker og bukker…ja i dag var det mildt og sola varmet :)..koselig på tur…trenger jo hverken å dra eller gå langt for å kose seg i naturen 🙂 Håper det blir superfint vær i påasken 🙂
      Klem <3

    16. En kjempekos tur i dag på dere, blåveisen er vakker der den står 🙂 Her har det vært full likestilling på Kvinnedagen, som ellers, he he. Vi har alle stått/kjørt på skateboard og longboard i dag, det var moro selv om jeg ikke ble nr 1, ha ha. Nå er et lettvint middag inntatt, og da gjenstår det å slappe av resten av kvelden 😀 Ha en koselig kveld, håper formen er ok etter utflukten 🙂 Klem fra meg til deg<3

    17. Åhhh skikkelig vårtur jo, så superhyggelig ut 🙂 Og blåveis da, det var tidlig ? Du og mannen har hatt en superfin dag, det kan jeg se fra bildene dine. Kjenner stemningen og vårlukta helt til Sandefjord.
      Vårklem 🙂 <3

    18. Lene S.: Det var det, ble ikke så mye gåing så det gikk greit :)..og det er jo nydelig å sitte ute i naturen og nyte sola :)..og blåveis er det så vårlig og fint å se…
      Skateboart og longboard ja…hørtes ut som en artig aktivitet…jeg hadde garantert kommet på siste plass..haha…
      Her blir det snart kveldsmat og tv titting 🙂 Kos dere masse og klem fra Mjøndalen<3

    19. MOONBEAMSCORNER: Ja med blåveis ble det vår…ellers lå det fortsatt litt snø rundt omkring :)..sola varmet litt også..og jeg ble litt overrasket over å finne blåveis 🙂
      Vi koste oss med frisk luft og niste …Så bra du kan kjenne det helt til Sandefjord..hehe..
      Klem og fin kommende uke til deg <3

    20. spisogspar: Koselig når vårblomstene dukker opp i naturen :)…takk…alltid gøy å ta bilder på skogtur 🙂 ..føler at våren er i gang nå ja …Takk, det samme til deg :))

    21. Ingen tvil om at dere har hatt en fin dag ute i sola…. Hadde det ikke vært for at jeg skulle pusse vinduer i dag, så hadde jeg tatt meg en tur ut selv også. Du har tatt mange flotte bilder, men det som fasinerte meg mest var bildet opp mot trekronene. Det var noe helt spesielt.
      Ha en fortsatt fin søndag :o))

    22. Det var fint idag. Var på en liten sykkeltur opp til Mjøndalen og ned igjen i dag tidlig. Var hjemme kl 0915 så jeg hadde veien nesten for meg selv hele tiden. Kroppen var bra så nå er alt av hoste/sykdom ute av kroppen. Blåveis er et sikkert vårtegn, kommer sikkert til og ta en skogstur iløpet av uka. Ha en fin kveld.

    23. Vera Lynn: Det var deilig å komme ut i skogen litt ja..og fint når man ikke behøver å gå så langt 🙂
      Pusse vinduer må man jo også av og til…her har det ikke vært gjort siden i sommer ..
      Ja det bildet ble litt fint og deilig å ligge slik å se skyene seile forbi over tretoppene 🙂
      Fin kveld videre til deg også<3

    24. Hekleri og Ra: Takk…det var en koselig tur i fin natur :)..ja begynner å dukke frem noen vårtegn nå …men fortsatt ligger det snø på bakken også…Vår og sommer er deilig <3

    25. Helge: Fint med sol og ganske mildt i dag …deilig 🙂 …sykkeltur var sikkert fint..også til Mjøndalen da..hehe…
      Fint å høre at du er bedre nå..ikke noe ok med langvarig hoste…
      Blåveis er tegn på vår ja…og de er jo så vakre der de står 🙂 Håper du får til en fin skogtur 🙂 Fin kveld videre du også :))

    26. Så koselige bilder fra din dag! Blåveis er nydelig. Her har vi ikke sett sola hele helga, så det var litt dumt. Men helga har vært fin likevel med besøk og hygge. Kos deg videre i kvelden 🙂

    27. Så herlige bilder du viser frem i dag og med sol og koselig tur ute i det fri,,og med blåveis som kommer frem så da fikk jeg til og tenke på sangen ” blåveispiken ” så nå er du det i kveld:-) Herlig tid vi går i møte men selv har vi hatt en grå og trist dag med mye vind denne dagen også. Så solen kom ikke over fjorden hit,men sånn er det nå engang:-) Fortsatt fin kveld og jeg håper du får en ny strålende uke også:-)

    28. natheless: Takk, var fint med en liten skogturvi finværet ja ..og med litt niste blir det ekstra koselig 🙂
      Alltid moro å finne blåveis for første gang om våren 🙂
      Bra dere har hygget dere selv om sola har vært fraværende …Ønsker deg en fin kveld videre og fin morgendag :))

    29. spiras blogg: Tusen takk for det…fint i skogen og alltid koselig å finne blåveis for første gang om våren 🙂
      Takk, fin kveld videre til deg også :)))

    30. Hobbystua: Takk for det…sol og natur må jo bli fint…Blåveisen er nydelig , husker godt “blåveispiken”fra barndommen…og tittelen passer godt til meg…for vi bor i Blåveisbakken…hehe..
      Mange som ikke har sett sola i helga skjønner jeg…men den kommer nok snart:) …er meldt fint til uka også her…tror jeg…. Fin kommende uke til deg også :))

    31. Dette hørtes og så ut som en deilig dag! Så lite snø dere har <3 Er for tidlig å gå i skogen her uten ski enda...
      Jeg ringte en venninne og vi gikk strandpromonaden langs Glomma her i sola. Stoppet for en utekaffe på kafe og tusla tilbake. Deilig det også 🙂
      Klem

    32. Ja håper jeg også, vi skal jo på lang tur i påsken så det gleder jeg meg masse til 🙂 Hvor vi skal hen kommer på bloggen i løpet av uken 🙂 hihi klemmer <3

    33. Så hyggelig det så ut da…så vårlig med blåveis enda til. Vi er på Sørlandet på hytta i gråvær. Det er ikke noe som minner om vår her, ikke vinter heller for den saks skyld. Ha en fin søndagskveld.

    34. ingerslilleverden.blogg.no: Takk..fint på skogtur i sol :)..vi koste oss…var litt moro å se blåveis så tidlig …de er veldig fine..elsker blåfargen :))

    35. Fru Stussli: Det var det også…var litt mer snø enn det så ut til på bildene…men mange bare partier også 🙂
      En slik tur du hadde i dag er jo kjempehyggelig det da 🙂
      Klem og fin morgendag til deg <3

    36. Fru Tunheim: Takk…ja var deilig og vårlig i sola..og artig å se blåveis for første gang i år :))
      Det blir vel noen hytteturer med finvær på dere utover våren også håper jeg :))
      Fin morgendag til deg 🙂

    37. morsmiddag: Veldig fint nå…og deilig å få vært litt ute i sola…det trenger man 🙂
      Ja det titter nok opp litt av hvert fremover nå…
      Ha ei fin kommende uke <3

    38. Flotte bilder Anne 😊
      Og så deilig at man kan komme seg ut og nyte Våren .
      Flinke dere må jeg si .
      Og eggemat er turmat 😃
      Nå kommer god dagene på rekke og rad og vi satser på god helse ,
      Så vi kan nyte dette .
      Synes tiden går fortere for hvert år jeg nå 😯
      Kanskje fordi man er mer bevisst på hva som kommer ..
      Ha en ny fin uke med nye muligheter .

    39. lisbeth lone: Tusen takk…ja det er kjempedeilig å få vært litt ute og nyte sola 🙂
      Vi prøver å få til noen små turer…trenger jo ikke gå langt..bare sitte å kose seg …
      Niste med egg og laks smakte godt :))
      Ønsker deg ei fin uke med mange positive opplevelser <3

    40. Mange flotte bilder, jeg er hvert eneste år like forbauset over de første vårtegn, men kom for gusskyld ikke til Bergen, her blåser vi vekk for tiden, men fint å sitte inne med beina høyt hevet, spesielt når man ikke kan noe annet.

    41. maiken: Takker så mye ..ja jeg ble overrasket over at blåveisen var kommet allerede :)..uff så kjedelig da…her er det meldt fint vær denne uka…men det kan jo snu fort..Ja du har vel opperert du..god bedring..og kos deg inne til du er skikkelig på beina igjen:))

    42. Hei, så mange kommentarer du får. Veldig hyggelig. Kjente et hugg av savn etter bildene dine. Blåveis og tur i barmark. Her har det nettopp snødd, og det er nok lenge til våren kommer her nord. Ofte går det rett fra snø til bart, uten at man får følelsen av vår. Følelsen fra en svunnen barndom.. Unner deg å ha det slik og få til noe sammen med mannen. Tror det ligger mye påfyll i slike turer. Skjønner at du ønsker litt tilbake fra dine fb venner, men har egentlig ikke tro på at sånne holdninger fører noe godt med seg i lengden..Men hva du velger å gjøre er opp til deg og du finner nok utav hva som er rett for deg og gjør deg godt.

    43. fjellgeitbundingen: Ja det er veldig hyggelig :))…her er det ganske vårlig ,men fortsatt partier med mye snø også..og i dag blåser det en del :))
      Koser oss med slike turer og natur og frisk luft er fint påfyll..og gir glede :))
      Ikke så veldig opptatt av tilbakemeldinger …men mest av at folk som selv ikke gir tilbakemelding til andre…”ber”om at en skal stemme på dem, nominere dem og like sidene deres…da har jeg blitt litt “flinkere til å være slem “enn før..hehe..

    44. Og for tiden hører jeg flere som blir knust av å få så få likes på innlegg, og ei mente at alle vennene var forpliktet til å like hennes innlegg, men det er jo ikke sikkert vedkommende liker det en skriver. Skal man da også trykker liker? Jeg synes ikke det, men jeg tror kanskje ikke så mye på å bli sett og bekreftet gjennom fb. Men like mye er det vel jeg som liker å holde meg litt i bakgrunnen..

    45. fjellgeitbundingen: …nei å like alt andre legger ut …det synes jeg bare blir dumt..og man blir vel ikke fornærmet av å ikke få liks ..ikke jeg i allefall…
      Men kjenner en folk som man har hatt som Fb venn som aldri i løpet av de åra man har vært Fb venn har gitt en liten tilbake melding…skal man ikke trenge å ha dårlig samvittighet for at man ikke liker hos dem …når de ber om det heller :)…og det har jeg ofte sliti med ..at jeg synes det er dårlig gjort av meg å ikke like andres ..da får jeg dårlig samvittighet..og DET øver jeg meg på å ikke bry meg så mye om lenger ….Fin dag videre til deg <3

    46. Herlig innlegget… Det var nu litt tidlige med blåveir…Ja eg e nu fra Lofoten , så eg e nu ikkje vant alt vårblomster kommet så tidlige her.. hehe.. Men så herlig med vår og mild været…;) Klem fra Karin E

    47. Karin: Så koselig du likte det ..turen var hyggelig og natur er jo alltid vakkert :))..ble litt overraska når jeg fant blåveis alt jeg også..men det var på sørsiden av elva og der står sola på hele dagen..de dagene det er sol da..hehe…Veldig deilig med fine vårdager…håper på mange av dem 🙂 Klem til deg også:))

    48. Fromfat2phat: Hyggelig å høre…er jo veldig gøy å ta bilder i naturen..og med sol ble det fint vårvær ::) Så koselig du likte det bildet 🙂
      God natt og fin morgendag til deg<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg