Endelig en gåtur igjen !

Nå var det et par uker siden siste gåtur på meg, så det var godt å få tatt ei runde i kulda (6-7 minus ) friskt og deilig det da . Målet mitt er jo to turer på ca en halvtime i uka, men ofte blir det heller en tur annenhver uke. Men jeg er fornøyd hver gang jeg får det til uten å bli helt utmattet…og nå kjennes det greit.

Jeg går gjerne den faste ruta (som jeg har vist dere i dagslys før..), rundt ved skolen og Stall Myra , for da er det så mye koselig å se på, bekker ,tjern, hester ,utsikt og skog

 

Deler av turen er litt mørk ,så greit å ha på ei hodelykt…

Nå skal jeg ta meg en solbærtoddy og smake på ei “nykjøpt”pepperkake..ikke det samme som “nybakt”..men sikkert god ….


Der nede lyser det fra Stall Myra…

Koselig i mørket også …

Utsikt over Mjøndalen og Krokstadelva på den andre siden av elva……                       #mjøndalen #stallmyra #snø #desember #norge

39 kommentarer
    1. Jeg er litt mørke redd at jeg går helst på dagtid, som vanskelig å gjøre nå pga. det er allerede mørk når jeg kommer hjem. Trener gjennom livegym.no isteden:)

    2. Er jo flott utsikt og fint det turområdet der ja :)) Og du som går ut i minus grader på tur burde være stolt :)) Haha ….du ser liksom ikke meg tusle rundt ute i kulda nei , men jeg synses det er en fin ting å gå tur da . Bare at jeg venter helst til våren da , eller påsken ;)) Uansett er du flink som orker =) Stall myra virker som ett flott fritidssted også 🙂
      Ha en finfin kveld videre nå , nisseklemmer <33

    3. Så bra at du fikk til å gå turen din. Håper å få til ein tur i helgen. Ver stolt av deg sjølv kvar gang du greier å gå desse turene. Det er du vel kanskje. Er så godt når ein klarer ting ein ikkje orker til det vanlige. Flotte bilder du hadde fått tatt. Kjekt det.
      Kos deg med solbærtoddy og pepperkake. Eg har spist julekaker i dag. Litt meir søtt enn kroppen har godt av, men når man har besøk skal man kose seg litt. Håper kvelden er god og at du tolte turen din. klem <3

    4. foreignerat50: Her er det bare noen korte strekkninger uten lys, ellers hadde jeg ikke gått alene jeg heller :)..litt bevegelse er bra…om det er tur, gymming, dansing ..eller svømming…:)

    5. cathrinehenriksen: Blir straks litt mer inspirerende å gå når omgivelsene er fine :)..liker godt å være ute, før gikk jeg runda omtrent hver dag..men nå må jeg spare litt energi til andre ting også..normalt får en jo mer energi av trening..men slik er det desverre ikke med ME..men litt bevegelse av og til …det “må”jeg bare ..
      Veldig fint på myra gård..Klem og kos deg masse<3

    6. gretashobby: Mye bedere å fokusere på de gangene en går en tur i stedet for alle gangene en må la være ..:)..det er ofte i perioder så nå kan det hende jeg orker en tur igjen om noen dager..
      Håper du klarer litt og litt lengere turer også 🙂
      Har kost meg..litt ekstra i førjulstida hører jo med ;)..Føler at det gikk greit med gåturen i dag 🙂
      Klem <3

    7. Kjempe fine bilder, flink er du som får deg den gå turen. Ikke noe er jo bedre enn det 🙂 Kos deg masse med toddy og pepperkake, her skal vi snart poppe litt popkorn og rulle film på skjermen da vi har 11 måneders dag idag! 🙂 Juleklem til deg <3

    8. Så fine bilder og koselig turområde <3 Jeg blir veldig glad på når kroppen din orker å gå en tur. Jeg lever jo med en sønn med langvarig hjertesykdom og ME, og han er kjempeglad når han orker å ha besøk, eller gå en bitteliten tur <3
      Håper du har hatt en kos kveld og fått smakt på noen deilige pepperkaker <3

    9. Herlig utsikt!
      Godt med en tur ut selv om det er kaldt. Jeg har litt småfeber så jeg har bare tittet ut gjennom vinduet i dag. Håper på frisk luft i morgen 🙂
      Nattaklem

    10. Linda: Det er kjempe godt å få beveget seg litt..så får en avpasse lengde og tempo etter formen.
      Takk…god natt og fin morgendag til deg <3

    11. rita johannessen: ..hehe..greit å ha med i tillfelle en ser noe spennende..men siden det var såpass mørkt ble det ikke så mange bilder…Sov godt og klem tilbake<3

    12. Therese Bråthen: Tusen takk, skulle ønske jeg fikk det til hver dag slik som før..men er veldig deilig de gangene jeg får det til..og noen perioder blir det litt oftere …Pepperkakene var ok de, men ikke som hjembakte da…men det får duge :)..grattis med feiringa…poppcorn og film det hører jo sammen :)…Klem <3

    13. frodith: Ja , og nå har det snødd itt mer i kveld også :)…Ned den bakken må en ha lykt,i allefall når man går alene..men mesteparten av veien er belyst…Det var deilig..og litt friskt :)…Klem<3

    14. passion4lifeandtravel: Takk, ja det er flotte gåmuligheter her :)..JA man setter pris på de dagene en klarer slike ting…noe jeg før tok som en selvfølge :)…Fint at han også klarer å glede seg over det han orker, selv om det ikke er så mye ..får håpe han stadig orker litt mer …
      Pepperkakene var gode de, men ikke helt som hjemmelagde da…God natt<3

    15. Fru Stussli: Ja det er flott utsyn oppi åsen her vi bor :)..jeg har også hatt noen dager med feber..håper du er i form igjen snart ..for du er vel ikke helt ferdig til jul :)…Sov godt 🙂 så håper jeg du får kommet deg litt ut i morgen :)Klem<3

    16. Det er koslig med en gåtur i mørket. Men det kom litt snø så man må ha gode sko, vandrerstaver bruker du kanskje? Bruker det endel selv og er fine og ha i nedoverbakke hvis man går på en sti. Ha en fin dag.

    17. Det kan jeg tenke meg var godt.- Og få en tur ut. Så fryktelig kjedelig å slite slik. Ønsker deg mange fine turer i det nye året. Ha en fin dag :).

    18. Utrolig deilig å komme seg ut på tur. Jeg skal på fjellet igjen til helgen, og det er ingen tvil om at jeg skal kose meg der oppe. Må vell og merke spa vekk noen meter snø, men det er en herlig følelseav å være på beina og kose seg.
      Dette er en fin måte å gå inn i desemberen på..)

    19. Helge: Ekstra koselig på kvelden ..og med snø blir det jo litt lysere :)..Jeg bruker ikke staver, får så vondt i nakken av det..ellers er nok det lurt 🙂
      Håper du koser deg masse i førjulstida..og får deg noen fine gåturer du også :)Fortsatt fin kveld .

    20. spiras blogg: Frisk luft må en bare ha av og til..og selv om man blir sliten av gåinga…er det viktig med bevegelse :)..og går man i sitt eget tempo blir det bra …Klem<3

    21. BforB: Ja jeg liker veldig godt å gå tur..men bruker en del krefter på det, men i perioder går det heldigvis greit :)..og litt frisk luft..mååå jeg bare ha av og til….Takk for det..så hyggelig av deg 🙂
      Fin kveld videre <3

    22. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Det er det :)…sikkert veldig deilig å komme opp på fjellet..da blir det jo en del frisk luft..og blir det mye måking..trenger en jo ikke så mye annen trim heller…
      Kos der masse<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg