…EGO….4..

Så litt om meg og mitt igjen da, eller det meste jeg skriver er jo egentlig om meg og mitt . De store tinga i verden skal ikke jeg uttale meg om på bloggen min…men små ting om meg som de fleste her ikke ville visst noe om ..om ikke jeg fortalte det…ikke så viktig  for andre, kanskje ikke så spennende heller, men jeg liker best å skrive om ting som er “lagret “i mitt eget hode..

Så det jeg skal fortelle i dag(veldig kort fortalt) er at jeg har vokst opp i en “idrettsfamilie” Pappa drev med friidrett da han var ung, var veldig god i terrengløp . Etter han fikk oss var han i mange år trener i friidrett og var også med i styre og stell innen ski og friidrett. Mamma var alltid med som tilskuer og besteforeldre var med å så på , så sant de kunne. Men nå har det seg slik at begge søstrene mine var veldig gode i løping , jeg var bare med når de manglet noen på stafettlaget..hehe..

 

Jeg gikk langrenn i syv år ,men var mer opptatt av å slå snø av trærne og å få nye “brev venner” enn av  å få topp plasseringer, men jeg gjorde så godt jeg kunne og noen ganger kom jeg ganske langt opp på lista…jeg hadde uansett glede av å være med selv og å være med å se på søstrene mine..syntes det var stas når de lå litt bak..og så løp forbi de andre på innspurten..

Pappa som desverre døde i 2006 (70år ), var også opptatt av veldig mye annet, han var som et levende leksikon i historie og geografi bl.a..så det var ikke BARE idrett i min oppvekst, men det var en stor og fin del av den…


Ego før premieutdelling..og i sånn passelig “fin driv”…………….Mif -hytta der skitreningene foregikk…

Yngste…og eldste søster…ser jo at de kan løpe…

Pappa som ung …<3

Mamma var og er fortsatt veldig interesert i idrett…men mer som tilskuer….. #mjøndalen #friidrett #ski #mif #blogg

 

21 kommentarer
    1. Så koselig å lese mer om deg, hyggelig å bli litt mer kjent med deg vettu 🙂 Og du likner jammen på moren din 🙂 Jeg drev ikke særlig med idrett, litt turn bare…I mange år. Men mest opptatt av det sosiale jeg også 😀 Veldig koselig innlegg Annebe <3 Stor klem <3

    2. Du verden, en familie som hadde mye svett treningstøy på vaske ofte skjønner jeg. Far min drev med bueskyting for endel år siden, bror min sparka fotball i endel år. Men jeg starta først med turmarsjer i 1980-åra men gikk over til løping 1986-87. Fikk med meg nesten 200 løp, bl.a. 4 hel- og 26 halvmaraton. Kun gateløp, på bane løp jeg nesten ikke. nå blir det bare sykkelturer og skogsturer. Litt ski når det er snø for moro. Herlig med litt trim og svette.

    3. Helge: ..hehe, ja mamma hadde nok å vaske…for hun hadde jo den oppgaven..:)…Mye aktivitet hos dere også da :)…Det viktigste er å få vært litt ute og lea seg litt 🙂

    4. frodith: Så bra :)..lik mamma i fjeset og pappa i kroppen..hehe…å ha noe å holde på med er jo det viktigste…Stoooor klem tilbake <3

    5. veldig morsomt å lese sånn om andre 🙂 elsker historie og min far var også et unikum -nå er det min lillebror -dog ikkje fra samme far:) som har overtatt stafettpinnen samt hans far 🙂
      Eg ville bli arkeolog som barn og min første kjærlighet avr Tut Ankh Amon -da var eg 5 år og mamma leste fra en historiebok -eg visste da at eg hadde bodd i Egypt i et annet liv 🙂
      Eg derimot er ikkje spesielt flink i idrett, drev med balett, jazzdans, turn og ballroom fra eg var 4 -15.
      datteren min er en liten apekatt derimot hahaha:)
      <3

    6. cuskima: Takk….så gøy da…arkeolog…spennende greier 🙂
      Om du ikke var spesielt flink, høres det jo ut som du var ganske aktiv …så hyggelig med en liten apekatt i familien da..hehe…<3

    7. Jeg kjenner at jeg liksom blir litt bedre kjent med deg med det du skriver og bildene 🙂 Minner er små skatter man tar med seg <3 Jeg vokste også opp i en ganske så sportslig familie...bare at jeg etterhvert ble det sorte fåret, eller sofagrisen alt etter som 😉 Ha ei riktig god natt Kjære du <3 og godklæm 🙂

    8. var veldig aktiv, koste meg masse,men ble ikkje sånn medaljeflink ,knapt nok diplom for ett elelr annet tvsgskirenn via skolen hahaha
      jada apekatten min er noe for segselv 🙂
      <3

    9. Så gøy å vekse opp i en sånn familie , sikkert veldig sunt framfor mye annet …..ja gode barndomsminner er vel ingen tvil om at du har hatt da . Selv om du selv ikke var super interessert da ;-D Men for en flott far 😛 Himmel og hav , er jo litt stas da , ja husker jeg selv faktisk vokste opp med ski på beina nærmest :o) Var mye små pokaler og skirenn jeg var med i som liten også . Men ikke noe sånt spesielt seriøse greier da ……Moro å høre litt om barndommen din da :o) Ha en fin dag videre 🙂

    10. cathrinehenriksen: Hadde det veldig fint og masse gode minner :)…ja gøy med idrett ,men helst på et litt avslappet nivå…:) Takk for hyggelig kommentar <3

    11. ladyaugust: Så bra 🙂 Ja jeg var jo heller ikke den mest sporty i familien, men hadde heldigvis glede av det for det :)…Fortsatt fin dag til deg 🙂

    12. For et koselig innlegg og så imponerende atletiske som dere var/er, da! Foreldrene dine så skikkelig flotte ut, skjønner jo at du må ha det fra et sted:) Jeg har selv en far som kan imponerende mye om like imponerende mange ting og emner – kan alltid spørre pappa♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg