På bærtur….

Her om dagen tok vi en tur opp på Mif-hytta som ligger fem minutters kjøring fra der vi bor , for å se om vi kunne finne noe blåbær. Mif hytta er et sted der det er lysløype rett ved og hvor det er oppe på Søndager med salg av vafler og kakao, og skigruppa i Mjøndalen har treninger . Dere får se nederst i innlegget hvordan det gikk med bærjakta.


Ut på tur..

Vakkert med vanndråper…

Kaffekos underveis…

Så noen tyttebær og ei blåbær, så det ble ikke noe plukking på oss……#mjøndalen  #mifhytta  #blåbær #tyttebær #oreo

6 kommentarer
    1. her i skogen rundt oss er det blåbære ogi veikanten er det bringebær,men eg vikkje plukke blåbærene her fordi eg er redd hoggorm siden det er ormeår her borte :/
      fin turs dere hadde da :))
      ha en super søndag<3

    2. cuskima: Håper å finne litt før kulda kommer 🙂 Hoggorm er ikke ok…men tramp litt i bakken så forsvinner den nok 🙂 Turen var koselig uten bær også den ….Fin dag du også 🙂

    3. Det er kanskje litt tidlig med blåbær enda men jeg så kart engang jeg var uti skogen på en sti, så det er bare og holde øynene våken. Er masse blåbær ikke så langt unna her, vil nok skaffe meg en peller og hopep i det. Blir nok stiv i ryggen etterhvert, det er det som er abere med det. Men bær kan brukes til mangt. Fine bilder – kan ikke huske at jeg har besøkt MIF-hytta før.

    4. Fine bilder fra turen :- ) Litt tur er godt, uansett hvor den går 🙂 og uansett vær 🙂 I dag blir det IKKE noe tur på meg hvertfall 😀 KLemmer

    5. Helge: Vi forsøker nok en tur igjen, for som du sier det er jo bær der ute, så jo noen ved Landfalltjern, men rett ved parkeringa, så regner med det er tomt der nå :)…Var mye på Mif-hytta som barn jeg . Lykke til med bærplukking 🙂

    6. frodith: Takk, deilig bare å være litt ute i frisk luft og flott natur :)…skjønner godt at du trenger litt hvile nå, du får kose deg med et fotbad på de slitne bena dine…:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg